Gå til innhold
SimplyClever

Min Superb Sportline 150TDI


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en Superb Sportline 2,0TDI 150HK i bestilling og tenkte jeg kunne dele mitt oppsett med dere og høre hva dere syntes.

Snakket med selgeren for ca 2 uker siden, og da var bilen kommet til norge, så regner med den er i stavanger i løpet av uken. Overleveringen har jeg avklart med selger at vi venter med til over nyttår, da avgiftene går litt ned på bilen. Understellet blir også behandlet med Dinitrol før jeg får den.

Det som jeg har valgt av utstyr er:

  • Quartz grey metallic farge
  • Progressiv sportsstyring
  • Elektrisk bakluke
  • Smartgate
  • Ryggekamera
  • Elektrisk passasjersete
  • Panoramatak
  • Baksetepakke
  • Trafikkskiltgjenkjenning
  • Canton sound system
  • Parkeringsassistent
  • Solgardiner bak
  • Foldbart hengerfeste
  • Skvettlapper foran og bak
  • Gummimatte over tunnelen bak

Har kun bestilt bilen med de originale 19" felgene som jeg skal sette piggfrie vinterdekk på, og skal kjøpe noen nye sommerfelger til våren. 19" eller 20" noen som har noen tips?

Har valgt å ikke bestille Columbus navigasjon, fordi Amundsen også kommer med 8" skjerm og trafikkskiltgjenkjenning som ekstrautstyr, og har ikke noe behov for å se DVD i bilen. Har også droppet vinterpakken rett og slett for at jeg veldig sjelden bruker bilen fra morgenen av, da jeg har arbeids bil. Og har ikke mer en 2-3 turer til fjellet i løpet av vinteren

Er litt usikker på hva progressiv sportsstyring er, men vil tro at rattet blir litt "fastere i fisken" når farten øker og litt lettere ved lave hastigheter. Dere må rette meg her hvis jeg tar feil.

Jeg skal få beskjed med en gang bilen har ankommet forhandleren, slik at jeg vertfall kan få sett bilen.

 

Hilsen spent førstegangskjøper av nybil

 

Skrevet

Hei og velkommen @SimplyClever :) 

Morsomt å lese hvordan alle har forskjellige prioriteringer og hvordan vi setter sammen våre biler :D 

Ser ut til at du har satt sammen en veldig fin bil her uten tvil. Columbus er jeg egentlig ganske enig i, jeg valgte Columbus fordi jeg ville ha en større skjerm, men nå det er jo allerede standard med 8" i dag. DVD spilleren har jeg ikke prøvet en gang, så det er ikke akkurat den funksjonen jeg har hatt mest behov for..........

Høres sprekt ut med 19" hjul på vinteren, må jeg si. Har du tenkt nærmere på om det er 19" eller 20" du ender på når det gjelder sommerhjul da? Har sett en grå Superb på Skoda gruppa inne på Facebook som har 20", og den kler det godt, men hvordan det er å kjøre med vet jeg ikke, for de dekka var relativt brede også. Er ikke bestandig sprekt og komfort passer i den samme setningen, hehe ;) 

 

Det jeg ville ha hatt med i tillegg til hva du har satt sammen her er definitivt Vinterpakke, oppvarmet frontrute og oppvarmet ratt. Jeg har også arb.bil, men i Norge så er det jo vinter hele døgnet, ikke bare på morgenen. Så det hadde ikke vært tema for meg å bestille den uten det, i tillegg så kan en også benytte den som kjørevarmer og det gjør motoren mye fortere varm, og det igjen gjør jo noe med på forbruket og komforten under kjøreturen. Webasto kan også bety noe for innbytteverdien når den tiden kommer, i tillegg til at det er veldig behagelig........ :) 

Men det ser nå uansett ut til at du har meget flott bil i vente, så du må gjerne oppdatere oss med noen bilder og førsteinntrykk av bilen når du får den :) 

Gratulasjonen kommer når du har fått bilen, hehe ;) 

Skrevet

Det er vel slik som damene sier, at man må lide litt for skjønnheten?. Det som er ulempen for min del er at jeg ikke får brukt sommerdekkene som følger med bilen hvis jeg går opp til 20" på sommerfelgene. Venter til våren når nye felg modeller kommer ut og tar en vurdering da ?

Jeg har faktisk ikke tenkt på at webastoen også kan blir brukt under kjøring @Superb lll. Hadde jeg fått mer informasjon om det av selgeren ville jeg nok bestillt dette også, budsjettet for bil ble jo sprengt for lenge siden!

Var i utgangspunktet ute etter en octavia style 1,8 bensin til rundt 380 000, så fikk jeg prøvekjøre en superb 1,6 tdi dsg. Og spurte da selgeren hvor mye superb det var mulig å få for 400 000. Så fikk jeg høre om sportlinen som skulle komme, og klarte rett å slett ikke å motstå fristelsen. Og når man først kjøper nybil må man jo ha en del utstyr.

Er det noen her inne som har gjort noe med superbene sine for å gjøre dem litt penere enn originalt? Jeg tenker vertfall å fjerne bokstavene på bakluken for å få et litt "renere" look

Skal prøve å få opp et par bilder når jeg har fått sett den?

Skrevet

Det er nok en bil du vil bli meget fornøyd med @SimplyClever :) 

 

Ja det vil jo koste litt at du evt. ikke får benyttet dine 19" sommerdekk om du skulle gå for 20" i stedet. Det er sikkert noe du kan få solgt, for det er jo mange som kjører med Superb og 19" sommerhjul, så får håpe det kan være en løsning for deg, om du ikke velger 19" felger da............

Har en liten følelse av at det kanskje kan bli vel hardt og stumpete med lavere enn 40 profil (om du velger 20") og sportsunderstell, men det er jo bare en antagelse, jeg har ingen dokumentasjon for å si at det vil være det :) 

 

Litt merkelig at selgeren ikke ga deg mer info om type vinterpakke/webasto, for «mer salg» er vel noe de er ganske godt drillet i.........

Enig i det med utstyr, men det handler jo også om å få det utstyret en har mest behov for og gir mest komfort/glede, og de ekstra varme mulighetene (webasto, varme i ratt og oppvarmet frontrute) er absolutt av en slik karakter etter min mening.

 

Jeg har fjernet bokstavene på bakluka på min Superb, jeg synes det ble mye finere og en «renere look» da. De var det meget enkelt å fjerne også, det gikk som en lek :) 

Noe annet enn det har jeg ikke gjort med min bil, bortsett fra at jeg bruker de medfølgende 18" felgene til Style som jeg har som vinterfelger og kjøpte noen litt mer «kontrastfelger» i 18" til sommerhjula. Det er en kombinasjon jeg er meget fornøyd med, kunne tenkt meg 19" på sommerhjula, men det møtte litt mye motstand på hjemmefronten, så da lot jeg det være. Alt for husfreden sin skyld, hehe ;) 

 

Skrevet

Ja jeg vil også tro at det blir litt stumpete, så får kjenne hvordan bilen føles med 19" i vinter. Har forøvrig bestillt 225/45R19 vinterdekk etter anbefaling av selger der.

Hehe @Superb lll, jeg kunne også tenkt med å hatt 18" vinterhjul, men dette var ikke et alternativ på sportline, og vil ikke bruke de originale felgene om sommeren, syntes svarte felger blir veldig kjedelig på en mørk bil. Bra å høre at det ikke er noe problem å fjerne bokstavene på bakluka. Det er vel bare å gå over med poleringsmaskinen etterpå, så er det ingenting som viser igjen i lakken?

Skrevet

 Ja det er jo greit å skaffe seg litt egen erfaring av hvordan det oppleves, mulig du kan ha et litt mykere dekk med denne str. enn hva du har med sommerdekkene, ikke bare fordi du har en litt høyere profil, men også for at vinterdekka har en mykere gummiblanding.

Selv kjører jeg på samme dekkdimensjon på både sommer og vinter, bruker 235/45-18" og det passer bra til en gammel mann, hehe :D 

 

Ja bokstavene tok jeg bort med tanntråd (hadde ikke fiske sene), da satt det igjen noen taperester under hver bokstav, men de tok jeg bare pent tak i enden på og dro det pent av. Det hele var gjort på ca 5-10 min, og en trengte ikke å polere bort noe heller for alle taperestene forsvant uten det minste problem, men jeg måtte liksom polere fint over likevel for egen tilfredshet. ;) 

Men dette kan du jo sikkert få forhandleren til å fjerne også før du får bilen, det hadde jeg i hvert fall gjort om du har tenkt til å få den lakkbehandlet/lakkbeskyttet før du henter bilen, slik at det også blir gjort der bokstavene har vært.

Hva med Sportline emblemene på forskjermene da @SimplyClever, skal de også fjernes eller beholder du dem?  

Skrevet

Jeg fjernet Skoda og Superb, og noen har 4x4 i tillegg på bakluka. Det setter seg utrolig mange sorte prikker og annen «møkk» inne i og mellom disse bokstavene som det er vanskelig å fjerne. I tillegg for min del så synes jeg det gir en renere «look» på bakluka.

Noen fjerner også L&K logoen som står på forskjermene av samme årsak, mens noen lar disse sitte igjen fordi de synes at bør være der.

Jeg hadde kun på bakluken og de fjernet jeg, og synes det ble mye finere uten. Mens andre synes det burde stått enda mer der, så det er ikke lett å tilfredstille alle personer @Viking ;)  

Skrevet

Skjønner. Tanken hadde nok aldri slått meg, hadde jeg ikke lest det her. Man lærer så lenge man lever.

Når jeg var "liten" var jo bilene fulle av GLXi 2.5 osv. 

Skrevet
1 time siden, Viking skrev:

Skjønner. Tanken hadde nok aldri slått meg, hadde jeg ikke lest det her. Man lærer så lenge man lever.

Når jeg var "liten" var jo bilene fulle av GLXi 2.5 osv. 

Det var akkurat det der jeg tenkte på ja, og slik er det noen som savner har jeg lest litt på forskjellige steder. For da fikk en jo vite hva slags bil og motor det faktisk var i den konkrete bilen.

Jeg liker en litt mer anonym «look», og så har jeg heller ingen spennende motor som det skulle ha stått om på baluka heller om Skoda hadde tatt med det, hehe ;) 

 

Dvs det er faktisk ikke helt riktig, for det står mer bak på enkelte biler enn hva en tror. Når det f.eks gjelder VW og det står TDi der, så gir det faktisk mer info enn at det bare er en TDi motor i den. For det har med fargen på bokstavene å gjøre, jo flere bokstaver som er Røde, jo større motor er det i den. Så det er kanskje ikke alle biler som er uten info, en må bare vite hva en skal se etter ;) 

Skrevet

Jeg er helt enig med deg @Superb lll, bilen blir med en gang litt penere uten disse bokstavene og/eller merkene. Er ikke noe fan av L&K merkene på forskjermene og jeg tror ikke at sportline merkene ser noe bedre ut, så jeg får prøve å fjerne dem også. Det hørtes jo veldig lett ut slik som du forklarte. Måtte du ikke varme opp bokstavene med hårføner / varmepistol? Fiskesene, eventuelt tanntråd var også et godt tips:D Som du også sier til @Viking, det blir også lettere å holde det rent. Er det ikke typisk at på gamle biler begynner det å ruste rundt bokstavene, fordi at det samler seg salt og dritt fra veien der?

Er generelt ikke noen fan av disse "skrytemerkene", og det verste jeg ser er når noen f.eks har satt S4 merker på en helt vanlig A4

Skrevet

Jeg liker i hvert fall at bakluka kun har den runde logoen og at bokstavene er borte, men det får jo være opptil enhver :) 

Om jeg hadde hatt L&K versjonen så hadde jeg også tatt bort de emblemene der, for de er plassert et sted det blir mye søl, og skrifttypen på de emblemene gjør det jo alt annet enn lett å fjerne salt, søl og flekker. Nå ser jo Sportline emblene helt annerledes ut, så de er det ikke så sikkert at jeg hadde fjernet...........

 

Jeg gjorde dette når det var varmt ute, så jeg måtte ikke varme opp noe som helst og det gikk som en lek. Tviler sterkt på at det sitter så veldig på din bil også, siden den er såpass «fersk» som den er, men om du synes de sitter godt så ville jeg brukt en hårføner for å varme opp litt. Er litt skeptisk til varmepistol, fordi jeg synes det blir mye varme rettet mot et spesifikt sted, men er en forsiktig så er det sikkert ikke noe problem det heller.

Jeg doblet en tanntråd og tok bort over halvparten av bokstavene før tråden røk, en ny dobbel tråd og resten av bokstavene var borte. Jeg synes at tanntråden virker litt mykere og mer skånsom for lakken, men jeg har lest at det er mange som benytter seg av fiskesene til dette.

 

Helt enig, det å forsøke å skryte på seg noe en ikke har blir for dumt.

Litt off-topic her nå, da likte jeg bedre hva en kjenning av meg gjorde på slutten av 80 tallet, han restaurerte/rettet opp en Ford Escort RS2000. Han gjorde den helt original utseendemessig, men motoren ble «litt trimmet» (og godkjent). Han satt ikke på RS2000 emblemene, men derimot så satt han på 1,1 på bagasjelokket for moro skyld. Og det var mer enn en som ble overrasket når han kjørte fra dem, så Kadett GSI, Golf GTI, Peugeot 205 GTI, Fiat TC Abarth eierene lurte veldig på hva som var i motorrommet på den 1,1 literen der, hehe ;) 

Skrevet
På 12/6/2016 den 12.02, SimplyClever skrev:

regner med den er i stavanger i løpet av uken. Overleveringen har jeg avklart med selger at vi venter med til over nyttår

Lurt ja! Men du skal vel bort til forhandler å titte litt på den vel? :D

Skrevet

Ja, jeg var innom forhandleren i dag og leverte vinterdekkene. Fikk også tatt noen bilder før det ble mørkt :D Bilen hadde visst kommet for et par dager siden, men hadde vært hos dinitrol for understellsbehandling og var tilbake hos forhandleren i dag.

Førsteinntrykket av bilen var veldig bra, og gleder meg bare enda mer til kjøre den hjem:) 

Syntes fronten ble passe hissig med den svarte grillen :) 

014.JPG

Ble litt skuffet over bakfangeren, der det eneste som er spesielt med den er en plastikk-list i krom som etterligner noen eksos stusser. Dette var jeg jo forsåvidt klar over også når jeg bestillte, men hadde bare noen forhåpninger på at det skulle være litt bedre. Det ser forsåvidt bra ut langt i fra, men når du kommer nærme ser man helt klart at det er "juks".

011.JPG

Setene ser jo fantastiske ut etter min mening

018.JPG015.JPG

Dintrol hadde også klart å lurt et klistermerke i bakluka, dette er det første som forsvinner når bilen kommer hjem!¬¬

026.JPG

 

Skrevet

Er jo nesten så du fortjener en gratulasjon @SimplyClever, men bare nesten for den er jo ikke levert til deg enda ;) 

 

Ser jo flott ut denne her synes jeg, flotte seter og ganske tøft med den røde ledstripa i dashbordet og i dørene også.

De kunne jo godt ha spandert på seg skikkelig eksosløp på begge sider bak da, jeg vet det koster og krever mer, men Sportline synes jeg fortjener noe mer spesielt også, det så ikke helt vellykket ut det der, men det er kanskje bare en vanesak..........

Ja de passer på å klistre på sine merker så fort de har muligheten, jeg sa krystallklart i fra når min bil var på Ditec behandling, at noe emblem/merke om det var helt uaktuelt, og det måtte de bare fjerne igjen om de hadde satt det på. Jeg har Ditec sertifikatet inne i bilen om noen vil se det, jeg vil derimot ikke reklamere for noen, «snikreklame» som det har jeg ikke helt sansen for. Selv om jeg forstår hvorfor de setter dem på, så synes jeg at de burde spørre før de klistrer noe på andres eiendeler.

 

Så du får en halv gratulasjon nå @SimplyClever, og så får du resterende halvparten når du har hentet bilen, hehe ;)

 

Gratulerer med ny flott bil :) 

Skrevet

Det der ser bra ut ja, helt enig at den svarte fronten gjør bilen hissig! :D

Eksosstussen er litt enkel ja, er selv veldig fan av doble! Jo mer synlig jo bedre spør du meg da..

Ja det Dinitrol klistremerket får du skrape av fort som fy...

Skaff deg skiltholder uten  "Møller bil" også :) finnes flere steder du kan bestille det. Her kan bla om du vil ha egen tekst, eller bare sort: https://www.lator.no/signbuilder_sign.aspx?menuid=1&prodid=864

Til slutt, gratulerer med ny bil! (snart da..)

Skrevet

Takk for fine tilbakemeldinger :) 

Jeg er helt enig med deg @Superb lll, det blir litt som om elektrikeren skulle satt klistermerker på alle stikkontakter og lysbrytere i hjemmet ditt.

Takk for godt tips @Tor2r, slike skiltplater skal jeg skaffe meg :D. Har også skaffet meg svarte N-merker til å ha på skiltplatene.

Jeg er også stor fan av doble eksos rør. Skulle gjerne hatt de som er på 280 hesteren, men det må vel være noe som er litt ekstra spesielt med den ;) Skulle forsåvidt også gjerne hatt den motoren, men det får bli et mål for fremtiden^_^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • En bruktbilhistorie. Etter litt fundering og nøling, så tenker jeg å lage en tråd her om min bruktkjøpte Octavia Scout. Altså en 2015 modell, som er kjøpt brukt i februar 2024. Nå, etter å ha brukt den 11 måneder, så er det kanskje på sin plass. Funderingen har egentlig gått på manglende aktivitet og interesse for forum-plattformen. Det virker som det langt større aktivitet for Facebook, og det er kanskje greit nok. Men FB har en del negative sider, og jeg begynner ærlig talt å miste interessen for FB, med all reklamen og alle de uinteressante innleggene som står i kø i feeden. Men altså... Jeg har altså "hoppet av" nybil for en tid tilbake, etter at Karoq'en ble levert inn etter leasingperioden på 3 år. Da prøvde jeg meg på en 2014 Rapid 1,2 TSI , men ble aldri helt fortrolig med den. Mest på grunn av manglende firehjulstrekk, lav bakkeklaring og den lave sitteposisjonen. Men jeg likte godt bilens enkelhet og den var faktisk ganske sporty. I Rapid-perioden leita jeg endel etter en passende bensin-Yeti med firehjulstrekk. Men det er et magert marked for slike (selv om jeg har merket en større bruktsirkulasjon nå de siste månedene). Så dukka denne Octavia Scout'en opp lokalt. Den hadde det meste av utstyret jeg ønsker, og jeg skjønte ganske fort at det var et godt kompromiss, og det ble handel. Bare gått litt over 100' og så ut til å være ganske godt holdt. Så var det å finne noen representative bilder av klenodiet, da. Begynner med noen fra salgsannonsen på Finn. Den har fått kallenavnet "Dølle Grå" (selv om den er i en noe blå nyanse og har MØRK BRUNT interiør (!). Nå har jeg kjørt bilen i snart et år og rundt 10' km. Så vil jeg komme tilbake med "putlerier og rariteter" som jeg har ordnet på bilen og beskrive litt av inntrykkene jeg har fått av denne "Norgesfavoritten".
    • Er det noen som vet om billige alternativ til orginallykt og nivåsensor til min Skoda Octavia scout?
    • Reg.reim tenker eg på, ikkje multireima. Reg.reima er jo under dekselet. Har den vore bytta tidligare?
    • Som i drivreim? I så fall så er den hel. 2,0 16V diesel 4 sylinder  tdi 4x4 Automat  Generasjon 2…
    • Kva type motor?  Har du sjekka registerreim?
    • Hei. Jeg har hatt flere Skodaer og ikke hatt problemer med sinkslipp. Jeg tror det kan være årsmodeller som er mere utsatt enn andre, men jeg vet ikke helt. Haldex. Her må du være nøye med oljeskift og rens av sil (på Octavia 3 og nyere). Tidligere versjoner hadde sil på pumpa + oljefilter på Haldex'en. Men på de nyere versjonene, så ble filteret tatt bort (Haldex ble solgt til Borg Warner). Da forsvant også forbruker-informasjonen om dette systemet. I tillegg ble silen i pumpa IKKE sjekket og dermed ikke renset ved behov. Og det er behov for rensing av silen. Så dette MÅ du be om ved hvert oljeskift. Og olja bør helst skiftes oftere enn anbefalt intervall. Da har du større sikkerhet for at firehjulstrekken faktisk virker når du trenger det, og at pumpa ikke skjærer seg på grunn av manglende oljegjennomstrømning. Oljepumpa går så lenge motoren går (eller kanskje til og med så lenge tenningen er på). Bildet viser silen på min ca. et halvt år etter at jeg kjøpte bilen (brukt). Jeg vet ikke hvor lenge det var siden siste oljeskift eller silrens, men det er absolutt verdt å passe litt ekstra på.
    • Hei @Lars1988 Trykket i dekkene er det som bærer vekten av bilen. Det er mange faktorer som virker inn på hva som er "riktig" trykk i dekka, dekkgummien er fleksibel og vil forme seg etter underlaget, innvendig trykk og generell belastning (statisk og dynamisk). Så på vinterdekk ville jeg absolutt ikke brukt for lavt eller for høyt trykk i forhold til det som står oppgitt i tanklokket. På vinterdekk ville jeg lagt på 10-15%, men ikke mer. Alt er relativt, og det er forskjellige vinterforhold gjennom sesongen, pluss at føret varierer mye. Kjører du mye på motorvei med "svart" asfalt og høy hastighet, så kan høyt trykk være greit for å få ned forbruket. Men kjører du på varierte forhold der vinteregenskapene er viktigst, så hadde jeg ikke satset på at høyt trykk gir godt grep når du trenger det som mest. Jeg hadde i alle fall satt forbruk lengre ned på prioriteringslista på vinterdekk. På vinteren er det flere andre forhold som uansett drar opp forbruket. Hvis du synes 2,5 bar gir gode egenskaper, så hadde i alle fall jeg fortsatt å kjøre på det. Men igjen, alt er relativt.
    • Hei. Min skoda har gått helt fint uten problemer frem til nå. Kjørte hjem fra jobb, satte fra meg bilen. Sto en 5-6 timer. Startet den på kvelde, sto på tomgang ca 10 min, for å bli varm. Kom en rar lyd fra motoren, (som om noen sto med en spade og hakket i grusen) Så stoppet den plutselig. og vil ikke starte igjen. Er strøm på batteriet. full tank diesel. Alt av lys i dash og bil + radio og varmeapparat  funker. Drivreima er hel, tenninga funker, ingen fare varsellamper har begynt å lyse.....vil bare ikke starte...som om den ikkemfår diesel kan virke som... Har kjørt diagnose på den, men ingen fornuftige feilkoder som dukker opp... annet  enn :  vannpumpe 2, - brudd på strømkrets.  og dieel-varmer, men den har vært ute av drift lenge. + cruisecontroll- noe jeg ikke visste at jeg hadde en gang... Kan nesten virke som en plutselig nødmodus har slått inn eller noe. startsperre? Hva kan jeg gjøre?  Er en utomat, så får jo  ikke akkurat tauet den til verksted.... Noen ideer?  Kan det  evt være noen sikringer ssom forårsaker dette? hvor finner jeg evt de?  HJELP. Takker for svar.
    • Hei! Jeg kjører vinterdekkene Continental VikingContact 7 på min Octavia og pleier å holde trykket på 2,5 bar foran og bak. Synes de gir veldig godt grep på is og snø, men vurderer å øke til 2,6 bar for å redusere rullemotstand. Har noen erfaring med hvordan dette påvirker komforten eller slitasjen på dette dekket?  
    • Hei alle sammen! Dette forumet er skikkelig nyttig. Jeg ser noen nevner utfordringer med zinkslipp – er det noe som bare gjelder spesifikke årsmodeller? Og er det noe spesielt å være obs på når det gjelder service for Haldex-systemet? Setter stor pris på innspill!
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...