Gå til innhold
Tor2r

Mitt oppsett av Kodiaq


Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå som prisene på Kodiaq endelig er her, enten man er skuffet eller har nok med penger, tenkte jeg at det hadde vært interessant å se andre sine oppsett av Kodiaq. Mange vil nok finne det svært hjelpsomt å se hva andre tenker om valg av drivverk, motor osv osv.

Har du planer eller kun en drøm, kom med ditt oppsett.

Husk:
- Motor
- Girkasse
- Utstyrsnivå
Evt:
- Farge
- Ekstrautstyr
- Felger 
- Annet :)

Etter hvert som konfiguratoren kommer så kan dere gjerne legge inn link til Car Card. Dette gjøres slik:

Når du er ferdig med å konfigurere, trykk på linken "Vis informasjon om bilen" (ja, vet det står Superb her, men det er kun fordi Kodiaq ikke kan konfigureres akkurat nå)

kopier_car_card.jpg

På neste side, kopier adressen i adressefeltet på nettleseren din:

kopier_link_adresse_car_card.jpg

Denne limer du inn i innlegget ditt slik at vi kan klikke inn å se :)

 

Skrevet

Jeg laget et lite oppsett for hvordan «min» Kodiaq ville ha sett ut @Tor2r, og den blir dessverre for kostbar for min del........

Var vel ikke helt et slikt oppsett du hadde tenkt deg her, men inntil andre løsninger foreligger fra Skoda sine nettsider, så blir det selvgjort = velgjort ;) 

Kom på den nette summen av 701.400,- (under forutsetningen av prisene for neste år, og at jeg har regnet riktig ;) )

Skoda Kodiaq.pdf

Skrevet

Går helt fint det ja! Dette er jo et oppsett som jeg også i utgangspuktet ville gått for. Mulig jeg kunne kutta noe ekstrautstyr (nettbrettholder) osv...men... det er kun snakk om et par to-tre tusen kroner bare..såe..jeg havner da med andre ord på 698.000 ca.... Da er vi 98.000 over det jeg kan forsvare å bruke på en bil per nå.

Skrevet

Jeg kom til 657 000 kr basert på en 4 x 4 DSG 190 HK TDi i Style-versjon. Eksklusive vinterdekk og rabatt. Det ville blitt en fin bil, men jeg satser/venter/håper på at det kommer L&K med Headup og AID på 2018-modellen. 

Skrevet (endret)

Jeg var hos Skoda litt før kl. 10 i dag, og møtte en annen som mente at dette ikke var noe å tenke på - "Jeg er her bare for å bestille, dette sier seg selv".

Litt forhistorie...
I dag kjører jeg en Octavia (150 HK TDI DSG) som jeg "arvet" (firmabil) i juli, den fyller snart 3 år. Før dette har jeg hatt forskjellige Passater (120 HK TDI DSG) de siste 3 årene. Jeg har aldri hatt en bil med mer enn 120 HK før jeg fikk Octaviaen, og har heller ikke hatt et stort behov for det.
Med to små barn er plass en viktig faktor. Vi bor ved Oslo og med én tur til Sjusjøen (Lillehammer) i året så har 4x4 til nå aldri vært et behov. Den største utfordringen jeg har er vel fartsdumpen på vei ut av borettslaget.
Derfor stod valget mellom en nesten fullt utstyrt Passat GTE eller en Superb 150 HK TDI DSG L&K med litt ekstra, men så kom Kodiaq. 
Grunnen til at jeg nå velger å gå for Kodiaq er ønsket om å prøve en SUV og alt det bringer med seg. Design kommer jo også på banen.

Det er noen begrensninger jeg møter når jeg skal bestille bil, da min bil ikke kjøpes privat, men er en firmabil (leasing).

 

Mitt (foreløpige) oppsett:

Style - 2,0 TDI 150 hk 7-trinns DSG (Aut.) - Alle motorer over dette har dessverre for mye utslipp (Firma Policy)
Barnepakke - med mekanisk solgardin
Metallic lakk - Moon White
18" Elbrus 235/55 R18 - Ikke lov med 19" i firmaet (jeg skal forsøke å få inn 19" på en lur måte)
Canton lydanlegg
DMS, Kjøreprofilprogram
Delingsnett
El. bakluke - sensorstyrt
El. førersete m/minne, El. passasjersete og speil med minne (dette koster 7.800, feil pris i prislisten 5.100)
Parkeringsvarmer
Phonebox med trådløs lading - Denne var ikke mulig å velge, la derfor til Phonebox og Phonebox med WiFi til 1.000 pr stykk for å få ca. riktig pris.
Reservehjul - Tvang til Canton lydanlegg
Ryggekamera
Trafikkskiltgjenkjenning - Det var så liten sum

Andre kommentarer:
Care Connect og Infotainment Online 3 år - Denne var ikke mulig å velge, dette skal vist selges i nettbutikken (eller lignende) istedenfor.
Holder for nettbrett i baksetet - Denne selges billigere separat
Navi Columbus 8" - Jeg betaler ikke 11.000 for en CD/DVD spiller. Hører på Spotify og ser på veien når jeg kjører.
Panoramatak - Valgte ikke dette da det historisk sett fører til lengre leveringstid
Parkerings-pakke - Jeg ville ha Area View, men det er tvang til tilhengerfeste, noe jeg ikke har behov for.
Vinterdekk er dessverre i regi av leasingselskapet, evt. på bekostning av mye utstyr.


Nå er resten opp til leasingselskapet å beregne tilbudet. To kollegaer av meg har fått tilslag på Superb til 505.000, mitt Superb forslag til 490.000 ble også godkjent. Med dette til grunn så vil jeg anta at det er evt. små justeringer som må til før jeg kan bestille.

Kom gjerne med innspill, spørsmål og kommentarer :)

pris1.PNG

pris2.PNG

bil.PNG

Endret av Arooo
Skrevet (endret)
På 14.12.2016 den 20.31, Arooo skrev:

Mitt (foreløpige) oppsett:

Style - 2,0 TDI 150 hk 7-trinns DSG (Aut.) - Alle motorer over dette har dessverre for mye utslipp (Firma Policy)

Dette ser jo veldig flott ut dette da @Arooo :) 

Håper det går igjennom for din del også.

 

Men det du nevner om vinterhjul, vil det si at du må fjerne noe av utstyret for å ende på noe rundt 500.000,- totalt sett, eller er det slik at du ikke kan velge mer utstyr fordi du må holde av noen penger til vinterhjul?

Endret av Tor2r
For mye sitert
Skrevet
1 time siden, Superb lll skrev:

Dette ser jo veldig flott ut dette da @Arooo :) 

Håper det går igjennom for din del også.

 

Men det du nevner om vinterhjul, vil det si at du må fjerne noe av utstyret for å ende på noe rundt 500.000,- totalt sett, eller er det slik at du ikke kan velge mer utstyr fordi du må holde av noen penger til vinterhjul?

Jeg har lagt på utstyr slik at jeg havner rundt 500.000 fordi det er rundt der maks grensen til Superb er. Det kan tenkes at jeg har mer å gå på dersom leasingselskapet vurderer restverdien på Kodiaq som bedre enn Superb.
På to forskjellige tilbud på Superb og ett tilbud på Passat GTE har leasingselskapet lagt på rett under 15.000 i kalkylen (på lik linje som ekstrautstyr) for vinterdekk.
Tror det er via Avinor, sannsynligvis 17". I teorien må jeg da fjerne utstyr for litt over 10.000 for å kjøpe originale vinterfelger (gitt en pris for vinterdekk på 25.000, hentet fra ditt regnestykke).
På temaet felg så skal selger og jeg se på noen løsninger når kalkylen fra leasingselskapet er på plass. Det er ikke noe poeng å spekulere/planlegge før man vet hva man har å gå på.

Fikk en mail fra leasingselskapet for litt siden - "Vi har ikke bilen i våre systemer enda, vi regner med å kunne sende deg en kalkyle i midten av neste uke".
Så etter uendelig venting på prisene starter nå en ukes venting som føles som en evighet allerede. :(

Men det blir nok bra til slutt!

Skrevet
9 minutter siden, Arooo skrev:

Jeg har lagt på utstyr slik at jeg havner rundt 500.000 fordi det er rundt der maks grensen til Superb er. Det kan tenkes at jeg har mer å gå på dersom leasingselskapet vurderer restverdien på Kodiaq som bedre enn Superb.
På to forskjellige tilbud på Superb og ett tilbud på Passat GTE har leasingselskapet lagt på rett under 15.000 i kalkylen (på lik linje som ekstrautstyr) for vinterdekk.
Tror det er via Avinor, sannsynligvis 17". I teorien må jeg da fjerne utstyr for litt over 10.000 for å kjøpe originale vinterfelger (gitt en pris for vinterdekk på 25.000, hentet fra ditt regnestykke).
På temaet felg så skal selger og jeg se på noen løsninger når kalkylen fra leasingselskapet er på plass. Det er ikke noe poeng å spekulere/planlegge før man vet hva man har å gå på.

Fikk en mail fra leasingselskapet for litt siden - "Vi har ikke bilen i våre systemer enda, vi regner med å kunne sende deg en kalkyle i midten av neste uke".
Så etter uendelig venting på prisene starter nå en ukes venting som føles som en evighet allerede. :(

Men det blir nok bra til slutt!

Ok, da gjenstår det jo litt før det er i boks, men håper det ordner seg for deg.

Jeg er utrolig dårlig på å vente, eier ikke tålmodighet i det hele tatt, så jeg forstår deg godt her.

Vinterhjula til min Superb er litt sammensatt egentlig, jeg benyttet de originale felgene til Style, som vinterfelger, og kjøpte andre originale felger som sommerfelger. Så da ble det et kryssbytte av dekk, og så kostet sommerfelgene mine litt mer enn hva std felgene til Superb Style koster. Men tilsammen så endte det på ca 25.000,- inkl. alt sammen. Da har jeg 18" på både sommer og vinter på min Superb.

Lykke til @Arooo :) 

Skrevet

Vi bestilte oss kodiaq i går :)

190 hk 4x4 dsg style, i moon white. Snakket om levering i april, så da er det bare å glede seg og håpe den står til forventningene :)

14818101794631566250616.jpg

Skrevet

Hei og velkommen @Arntidyb :) 

 

Se der var bestillingen gjennomført og handelen i boks, gratulerer med det :) 

Får håpe det ikke tar så lang tid før du får en bekreftet produksjonsdato, for da vet du også når du kan forvente levering av bilen. Satser på at selgeren din har rett i sin uttalelse om levering for deg.

Ser ut til å være en flott bygget bil dette her, så da er det bare å «smøre på med en bøtte eller to med tålmodighet» ;)  

Og den ventingen er det verste jeg vet om, selv om jeg vet at det er veldig mye å glede seg til, så er jeg ikke god til å vente på noe slikt (vil ha med en gang, hehe), så håper du takler den ventingen bedre enn meg.........     

Lykke til :)  

Skrevet
4 minutes ago, Kengu said:

Hei!

Snekret sammen en konfigurator i Excel i går kveld basert på prislisten. Jeg kan legge den ut her hvis det er interesse for det.

Kanskje ikke en veldig stor overraskelse, men forskjellen mellom Ambition og Style prismessig blir ikke veldig stor når du er raus med ekstrautstyret. Mitt optimale oppsett er med Ambition 1,4 TSI 150 hk 6-trinns DSG (Aut.) 4x4 gir en samlet 2017-pris på kr 574 000 (se vedlegg Ambition v1.png). I Excel-konfiguratoren er det mulig å bytte mellom Active, Ambition og Style for å sammenligne prisene med samme utstyrsnivå. Hvis valgt utstyr inngår i prisen vil konfiguratoren sette prisen til 0, eller "<ikke valgbar>" hvis utstyret ikke kan velges. Dette ga meg et positivt funn, som er at med mitt valgte utstyrsnivå så er det kun kr 2 700 i mellomlegg for å oppgradere fra Ambition til Style, hvis jeg bytter fra Delskin til Alcantara-seter (se vedlegg).  Jeg har lagt ved konfiguratoren med mitt optimale oppsett lagt inn som eksempel. Kom gjerne med tilbakemeldinger på både oppsett og konfiguratoren.

Ambition v1.PNG

Style v1.PNG

Skoda Kodiaq.xlsx

Skrevet

Hei og velkommen @Kengu :) 

 

Synes du har satt sammen to godt utstyrte og flott versjoner her. Nå er det jo nesten ikke noe prisforskjell å snakke om i det hele tatt, så jeg hadde nok valgt Style utgaven. Og det skal jeg begrunne veldig enkelt slik en selger gjorde for meg, uansett hvor mye du oppgraderer en mindre utstyrsversjon (i dette tilfellet Ambition), så er det fremdeles bare en Ambition når du evt skal selge eller bytte den inn om en stund.

Mer utstyr gjør den nesten bare mer lett-solgt men hever ikke verdien så veldg, men en høyere utstyrsversjon hever derimot prisen, fordi det er en mer kostbar bil i utg.pkt.

Dette er hva flere selgere har fortalt meg, og det høres egentlig ikke så feil ut heller.

 

Bilen du vurderer høres som nevnt meget flott ut, det eneste du må ta med deg ekstra her er vel vinterhjul, og de kan koste litt. SUV dekk er mer kostbare, og skal du ha litt str. på dem (i ") så hjelper ikke akkurat det på prisen heller, ei heller om du vil original felger også på vinterhjula.

 

Fint om du holder oss oppdatert for hva du velger tilslutt, lykke til :) 

 

Skrevet (endret)
2 minutes ago, Superb lll said:

Hei og velkommen @Kengu :) 

 

Synes du har satt sammen to godt utstyrte og flott versjoner her. Nå er det jo nesten ikke noe prisforskjell å snakke om i det hele tatt, så jeg hadde nok valgt Style utgaven. Og det skal jeg begrunne veldig enkelt slik en selger gjorde for meg, uansett hvor mye du oppgraderer en mindre utstyrsversjon (i dette tilfellet Ambition), så er det fremdeles bare en Ambition når du evt skal selge eller bytte den inn om en stund.

Mer utstyr gjør den nesten bare mer lett-solgt men hever ikke verdien så veldg, men en høyere utstyrsversjon hever derimot prisen, fordi det er en mer kostbar bil i utg.pkt.

Dette er hva flere selgere har fortalt meg, og det høres egentlig ikke så feil ut heller.

 

Bilen du vurderer høres som nevnt meget flott ut, det eneste du må ta med deg ekstra her er vel vinterhjul, og de kan koste litt. SUV dekk er mer kostbare, og skal du ha litt str. på dem (i ") så hjelper ikke akkurat det på prisen heller, ei heller om du vil original felger også på vinterhjula.

 

Fint om du holder oss oppdatert for hva du velger tilslutt, lykke til :) 

 

Takk for tilbakemelding. Jeg kommer nok til å velge Style-utgaven ja. Vinterdekk venter jeg litt med, for å se på noen alternative muligheter først. Skal legge ut oppdatering når valget er tatt og kjøpet er i boks :-)

Endret av Kengu
Skrevet (endret)

Takk for svar Superb! Den vil nok overgå mine forventninger, skjønner jeg. Er mest opptatt av at den ikke er helt "utkjørt" etter 5 år, og at verdien på bilen ikke stuper uforholdsmessig mye da. Har diesel nå, 113 snodige hester som bruker nesten 1 liter på mila vinterstid.  

Endret av Viking
Skrevet
14 timer siden, Viking skrev:

Takk for svar Superb! Den vil nok overgå mine forventninger, skjønner jeg. Er mest opptatt av at den ikke er helt "utkjørt" etter 5 år, og at verdien på bilen ikke stuper uforholdsmessig mye da. Har diesel nå, 113 snodige hester som bruker nesten 1 liter på mila vinterstid.  

Bare hyggelig @Viking  :) 

 

Nei det behøver du ikke frykte i det hele tatt, det er en kjempeflott motor. Frisk og gjerrig på drivstoffet, Golfen jeg hadde fikk jeg ned på 0,4 tallet mer enn en gang på ren landeveiskjøring. 

Men om en laster den full og henger en tilhenger etter, så er det heller ikke vanskelig å få den rundt en liter. Men kjører en med hodet og lærer seg bilen/motoren å kjenne, så er det en flott motor uten tvil.

Og siden jeg hadde den i min forrige bil Golf 2014, så har den jo blitt utviklet og modernisert mer, for nå yter den jo 10 hk mer og har et 10nm høyere dreiemoment, og det gjør den motoren enda bedre tilpasset til litt større/tyngre biler slik som både Superb og Kodiaq er. Så det tror jeg er et godt valg og kjøp :) 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hei, har en 2017 Fabia 1,2 med automat. Når man starter/tar løs hugger clutchen til. Ved kjøring ellers, er den ok. Dette medfører problemer på vinterføre ved at bilen kan spinne på flatmark. Er ikke særlig behagelig og streng tatt så skal det vel ikke være slik. Verkstedet sier de ikke finner feilkoder på dette. Hvis noen kan og vil dele erfaringer, mottas det med takk.
    • Har forsket på bruk av webastoen. Har ikke brukt fjernkontrollen og manuellknapp i bilen. Kun startet motor og har latt denne gå på tomgang eller har kjørt en runde. Opplever at jeg får varme på bilens kjølevann (kjølevannstemp blir fort varmt selv om det er -10 gr lufttemp.)  Tenker som så at det kan være feil (defekt sikrulasjonspmpe) feil eller defekt temp.sensor. Har meldt inn mitt problem som forsikringsak, da jeg har utvidet forsikring på bilen. blir innteresant og se hva merkeverksted finner ut. mvh JGD
    • Utelukk aller først svakt/dårlig 12v batteri, og at du har nok diesel på tanken.. Ellers er den gjerne "låst" pga. sot i brennkammer, glødeplugg eller andre ting. Må nok få diagnose/verksted til å sjekka. Viktig at den får gå full tid når den er i bruk for å unngå soting.
    • Hei I min bil, skoda oktavia 2013 modell starter ikke webastoen ved bruk av fjernkontroll eller startknapp i cupeen. Det lyser grønt noen sek. så slukker det og det er ikke noe lyder fra webastoen. Hva kan være feil  
    • Hei håper noen kan komme med et svar,har en skoda karoq 2018 1.5 tdi .jeg har hatt en feil melding i displayet " girkasse I nødmodus,  mulig å kjøre videre" Tok den inn til diagnose hos et verksted i nærheten og fikk beskjed om at det var posisjonsensor som ga utslag på feilmelding.  Og at jeg mulig måtte skifte dsg clutch, jeg skulle ha flushet girkasse for det er ikke gjort i mitt eie .har skiftet girkasse olje i juni 2022. Men lurer på om det er andre som har opplevd å måtte skifte sensor og dobbel clutch, verksted sa at det ville komme på 30000-50000 pluss minus arbeidstimer . Håper noen har et svar 
    • Det ruller jevnt på kilometer på telleren på Dølle Grå. Ikke fort, men snart er det klart for EU-kontroll og inspeksjonsservice. Bilen har begynt å plinge og mase, så time er bestilt. Det er noe som heter +5 service og innbefatter ny motorolje og filter. Greit nok med fast "lav" pris, så får vi se. Litt oppfølging på putlerier og tilpasninger. Det første som ble gjort var de iøynefallende men likevel puslete ekstralysene. Det følte jeg var litt 80-/90-talls, så de ble plukket av. Det viste seg at det var xenon-lys med bra lysmengde og egentlig dyre saker, så de ble solgt til en som trengte å ha kontroll på skogen for å unngå hjortpåkjørsler. Disse xenonlysa har jo ballaster, så det le litt fundering for å få de ut av grillen uten å demontere hele frontfangeren. Det ordnet seg greit for tidligere eier hadde laget utsparinger i grillen som var akkurat store nok til å lirke/tvinge de ut. Sommeren forløp uten ekstra lys foran, men jeg slo til og kjøpte en LED-bar fra Xenonkungen, midt på den lyseste sommeren. Så når mørke kvelder kom på høsten, så ble det montering av den på en ny skiltplate. Nydelig med litt hjelp på fjernlyset. Har berget meg i alle fall én gang fra viltpåkjørsler på seinhøsten i fjor. Andre ting som har vært gjort, skifte av gearkasseolje (med flushing) og bytte av olje på Haldex'en. Veldig greit å gjøre det og få silen renset samtidig. Det var det virkelig behov for! Gir litt ro i sjela å vite at alt er i orden under og bak der... Noe annet jeg alltid gjør: montering av panseråpnere. Super-enkelt å montere. Sånne manuelle pinner er noe herk, mye kjekkere å få på gassdempere. Da er det smooth enhånds åpning (og lukking) av panser. Jeg leita frem gassfjærer på THansen og kulebolter ble kjøpt på Mekonomen (jeg har delenr og typer, hvis noen er interessert i å gjøre samme installasjonen). I samme slengen blir dempematte til panseret alltid montert, koster ikke mange hundrelappene hos forhandler. På høstferietur klarte jeg noe helt utrolig. På et vegarbeidsområde hadde entreprenør brukt rivningsmaterial fra bygningsmur i igjenfylling av noen drenskulverter. Oppi der var det tydeligvis armeringsjern, som jeg klarte å kjøre på så det ble tredd igjennom dekket... Uten at det punkterte. Men det gikk delvis gjennom mønsteret og ut i dekksiden, og satt blegg fast. Måtte kjøre hjem på reservehjul (veldig bra at slikt finnes). Hvis ikke, hadde eneste løsning vært bilberging hjem. Så da måtte jeg kjøpe 2 nye dekk. Det kan jo være tricky med firehjulstrekk, men heldigvis var to av dekkene såpass nye at de matchet. Nok for denne gang, fortsettelse følger nok... 
    • Hei Fikk en påminnelse i dag om at "Remote Access" vil slutte å fungere, og at jeg skal fornye abonnementet. Men når jeg går  inn på "shop-skoda-connect.com" står det at det kun er mulig å bestille dette til utgangen av 2024. Jeg trenger da vel ikke betale for noe som slutter å virke...? Eller er det noe jeg misforstår? 
    • Har en Skoda octavia 2024 modell. Bilen står parkert ca 20 meter fra huset og flere ganger har jeg observert at baklysene er slått på for så å slå seg av..? Nøkkelen ligger inne og det er lenge siden bilen var i bruk. Noen som skjønner hva som skjer?
    • En bruktbilhistorie. Etter litt fundering og nøling, så tenker jeg å lage en tråd her om min bruktkjøpte Octavia Scout. Altså en 2015 modell, som er kjøpt brukt i februar 2024. Nå, etter å ha brukt den 11 måneder, så er det kanskje på sin plass. Funderingen har egentlig gått på manglende aktivitet og interesse for forum-plattformen. Det virker som det langt større aktivitet for Facebook, og det er kanskje greit nok. Men FB har en del negative sider, og jeg begynner ærlig talt å miste interessen for FB, med all reklamen og alle de uinteressante innleggene som står i kø i feeden. Men altså... Jeg har altså "hoppet av" nybil for en tid tilbake, etter at Karoq'en ble levert inn etter leasingperioden på 3 år. Da prøvde jeg meg på en 2014 Rapid 1,2 TSI , men ble aldri helt fortrolig med den. Mest på grunn av manglende firehjulstrekk, lav bakkeklaring og den lave sitteposisjonen. Men jeg likte godt bilens enkelhet og den var faktisk ganske sporty. I Rapid-perioden leita jeg endel etter en passende bensin-Yeti med firehjulstrekk. Men det er et magert marked for slike (selv om jeg har merket en større bruktsirkulasjon nå de siste månedene). Så dukka denne Octavia Scout'en opp lokalt. Den hadde det meste av utstyret jeg ønsker, og jeg skjønte ganske fort at det var et godt kompromiss, og det ble handel. Bare gått litt over 100' og så ut til å være ganske godt holdt. Så var det å finne noen representative bilder av klenodiet, da. Begynner med noen fra salgsannonsen på Finn. Den har fått kallenavnet "Dølle Grå" (selv om den er i en noe blå nyanse og har MØRK BRUNT interiør (!). Nå har jeg kjørt bilen i snart et år og rundt 10' km. Så vil jeg komme tilbake med "putlerier og rariteter" som jeg har ordnet på bilen og beskrive litt av inntrykkene jeg har fått av denne "Norgesfavoritten".
    • Er det noen som vet om billige alternativ til orginallykt og nivåsensor til min Skoda Octavia scout?
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...