Gå til innhold
Myklebust

Medfølgende utstyr ved levering


Anbefalte innlegg

Skrevet

Går og venter på ny Superb L&K stv  (forventet lev. uke7) og lurer på hva av utstyr/tilbehør som blir levert standard med bilen, tenker på matter, lastenett o.l

Synes de borrelås vinklene til sikring av bagasje var geniale når jeg prøvekjørte men finner de ikke i skodabutikken, kan dette være pga de leveres med bilen som standard?

Skrevet (endret)

Når jeg fikk Octavian i 17 ble den levert med gummi matter og lastenett, men lastenett var en del av style pakken mener jeg. De vinklene du tenker på fulgte også med. Sirlig festet i bagasjerommet

Endret av Helge
Skrevet
3 minutter siden, Helge skrev:

Når jeg fikk Octavian i 17 ble den levert med gummi matter og lastenett, men lastenett var en del av style pakken mener jeg. De vinklene du tenker på fulgte også med. Sirlig festet i bagasjerommet

Det var lastenett i min nye Scout, men jeg bestilte ikke noe stylepakke. 

Skrevet

Hei og velkommen @Myklebust :) 

 

Det som er standard finner du jo på utstyrslistene til Skoda,.

http://www.skoda-auto.no/SiteCollectionDocuments/Car models/2016/prisliste/skodapriser_superb_201608.pdf

Dette har forandret seg litt siden jeg bestilte min bil i fjor vinter, da lå også delingsnett som standard for L&K, men det gjør det ikke lenger ser nå ser jeg. Standard på L&K er jo tekstilmatter, men de pleir normalt å legge ved gummimatter i kupéen på gulvet og en fin liten matte over kanalen til bakakselen.

Vinklene er satt fast i lasterommet på min bil, så de følger med.

 

Lastenett er ikke standard, men kan kjøpes som ekstra utstyr.

Gummimatte i lasterommet er noe jeg anbefaler deg i ta med, det gjør det mye enklere å holde både tørt og rent på teppet i lasterommet, ulempen er selvfølgelig at lastevinklene ikke kan benyttes fordi borrelåsen ikke virker på en gummi/plastikkmatte, men den beskytter veldig godt.

Folie eller støtfangerbeskyttelse er også noe jeg anbefaler deg å legge på, for øverste delen av fangeren kan fort bli ripete av det en drar med seg ut/inn av lasterommet.

Mer utstyr finner du her,

http://www.skoda-auto.no/SiteCollectionDocuments/Car models/2015/tilbehor/tilbehor_nye_superb_latest.pdf?latest

Andre ting er skvettlapper foran og bak, det tar bare noen få uker/mnd med kjøring i Norge før kanalene og fangeren bak nesten er helt «sandblåst» og lakken er ødelagt om du ikke har montert det. De beskytter omtrent ingenting for skitt og søle, men de beskytter meget godt for steinsprut og «sandblåsing».

 

Skrevet

Hei og velkommen til forumet!

Jeg tror og har hørt att forhandlere varierer noe? Altså noen er "snillere" enn andre? Uten att jeg vet dette helt sikkert!

Vinklene med borrelås er standard og utrolig praktiske!

Personlig fikk jeg med lastenett, gunmimatter og stoffmatter da jeg fikk min L&K. 

Skrevet
4 timer siden, Salcin skrev:

Hei og velkommen til forumet!

Jeg tror og har hørt att forhandlere varierer noe? Altså noen er "snillere" enn andre? Uten att jeg vet dette helt sikkert!

Vinklene med borrelås er standard og utrolig praktiske!

Personlig fikk jeg med lastenett, gunmimatter og stoffmatter da jeg fikk min L&K. 

Får håpe de er "snille" på Forus da :) 

4 timer siden, Superb lll skrev:

Hei og velkommen @Myklebust :) 

 

Det som er standard finner du jo på utstyrslistene til Skoda,.

http://www.skoda-auto.no/SiteCollectionDocuments/Car models/2016/prisliste/skodapriser_superb_201608.pdf

Dette har forandret seg litt siden jeg bestilte min bil i fjor vinter, da lå også delingsnett som standard for L&K, men det gjør det ikke lenger ser nå ser jeg. Standard på L&K er jo tekstilmatter, men de pleir normalt å legge ved gummimatter i kupéen på gulvet og en fin liten matte over kanalen til bakakselen.

Vinklene er satt fast i lasterommet på min bil, så de følger med.

 

Lastenett er ikke standard, men kan kjøpes som ekstra utstyr.

Gummimatte i lasterommet er noe jeg anbefaler deg i ta med, det gjør det mye enklere å holde både tørt og rent på teppet i lasterommet, ulempen er selvfølgelig at lastevinklene ikke kan benyttes fordi borrelåsen ikke virker på en gummi/plastikkmatte, men den beskytter veldig godt.

Folie eller støtfangerbeskyttelse er også noe jeg anbefaler deg å legge på, for øverste delen av fangeren kan fort bli ripete av det en drar med seg ut/inn av lasterommet.

Mer utstyr finner du her,

http://www.skoda-auto.no/SiteCollectionDocuments/Car models/2015/tilbehor/tilbehor_nye_superb_latest.pdf?latest

Andre ting er skvettlapper foran og bak, det tar bare noen få uker/mnd med kjøring i Norge før kanalene og fangeren bak nesten er helt «sandblåst» og lakken er ødelagt om du ikke har montert det. De beskytter omtrent ingenting for skitt og søle, men de beskytter meget godt for steinsprut og «sandblåsing».

 

Takk for gode tips, folie på bakfanger er bestillt allerede. Skvettlapper er en ting jeg ikke har tenkt på. Har noen bilder som viser disse?

 

Skrevet

Angående skvettlapper, så er jo dette en smakssak... personlig ville jeg ikke vurdert og ikke hatt det foran.. men bak ville jeg ikke hatt det (har forøvrig ikke det heller)... bilen har ett mye tøffere utseende uten det bak, selv om underkanten av bakfanger da får litt steinsprut..

Skrevet
25 minutter siden, Myklebust skrev:

Takk for gode tips, folie på bakfanger er bestillt allerede. Skvettlapper er en ting jeg ikke har tenkt på. Har noen bilder som viser disse?

Bare hyggelig :)

Her er bilde av min bil med skvettlapper både foran og bak, så får du selv avgjøre hva du synes. Det er ikke «estetiske smykker» dette her, men du verden som de beskytter nedre del av kanalen og underdelen av støtfangeren bak for steinsprut og «sandblåsing».

2016-10-07 08.12.40.jpg

Skrevet
29 minutter siden, Myklebust skrev:

Får håpe de er "snille" på Forus da :) 

Takk for gode tips, folie på bakfanger er bestillt allerede. Skvettlapper er en ting jeg ikke har tenkt på. Har noen bilder som viser disse?

 

Her noen random bilder fra finn.no på biler med skvettlapper, regner med @loovmo kjenner igjen denne:

 

74_1612833819.jpg

74_939408109.jpg

74_1686585491.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hm, jeg har visst tolket det du skrev litt feil. Det er vanskelig å feilsøke på nett, jeg har ikke direkte hatt en sånn feil. Men har du sjekka hjula for ubalanse i maskin? Det kan være bakhjula. Har du firehjulstrekk så kan det være bakakseldiff/Haldex også. 
    • Det rister ikke i rattet og bilen går rett frem uansett 
    • Heihei. Det er mange ting som kan gjøre at det rister i rattet. Som du sier, det kan være en foring eller bærekule i hjulopphenget, eller en drivakselknute. Et dårlig motorfeste eller f.eks en skjev drivaksel vil vel merkes i lavere hastigheter også? Og du vil ha hørt at lydnivået har blitt forskjellig i bilen fra tidligere. For eksempel klunkelyder når du kjører over fartshumper eller dumper og kanter i vegen. Hva mener du med at du har sjekket alle dekk? Har alle hjul blitt sjekka i avbalanseringsmaskin? Som oftest er risting i rattet i et gitt fartsområde ubalanse i dekk/felg. Det kan også være at ett eller flere balanselodd i en felg har ramlet av. Har du nettopp lagt om til sommerdekk? Lykke til, håper du finner ut av det. Og kom gjerne med tilbakemelding og oppfølging her.
    • Det er mobiltelefonen som er tilkoblet bilen som har lavt batterinivå.
    • Hva betyr det at denne batteri-indikatoren står på laveste trinn og er rød? Finner ikke ut av dette i brukerhåndboken.
    • Medlem Skrevet 7 minutter siden Hei. Har ein Roomster som plutselig begyntge å gå på 3 sylindere. Feilkode: misfire cyl 3. Bytta tennplugg, sjekka for gnist, bytta om på dyse 2 og 3 utan at feil fulgte over til cyl 2. Målt motstand i spoler til  alle dyser 6 ohm, alle. Sjekka kompresjon sylinder 3, ok. Sjekka at det faktisk er cyl 3 det er feil på ved å dra ut pluggledning med motor i gang. Sjekka om det kjem spenning "pulsvis" til dyse 3. Her får jeg litt variabel blink i prøvelampe inntil det ikkje kjem puls i de heile etter ca 10 sek. Sjekka kabling frå ECU til innsprøytingsdyse så lant det lar seg gjera, ingen feil funnet. Konkluderer med defekt ECU. Så til spørsmålet. Dersom jeg kjøper ECU frå høgger , kva må til for å ta denne i bruk. Er det mulig å montere denne og teste om bilen starter og deretter eventuelt kode om dørlåser osv, eller må koding gjøres først for at vi skal få strata bilen ( startsperre osv) Takknemlig for alle seriøse tips til kva som må til for å få bytta ECU 🙂
    • Hei har en karoq 2018 som har begynt å riste når jeg kjører i 90 km/t , det starter i 85 men mer voldsomt i 90 . Har sjekket alle dekk og  det er ikke noen risting I dekk, ratt det er i selve bilen under 85 er det ingen risting.  Er litt redd for at det  kan være foringer,motorfeste,kulelager o.s.v for hvis jeg slipper rattet så går bilen 100 % rett frem og null risting . Er det noen som har opplevd dette og funnet ut hva det kan være , det er litt lettere enn at jeg må innom flere verksted for å finne ut hva som er galt. 
    • Hei. Jeg har en Octavia 2018 med Columbus, og har hittil oppdatert kartene hvert halvår.  Når jeg slår inn mitt VIN nummer får jeg opp kartene over Indonesia? Noen ganger 29GB, andre ganger 9GB. Jeg tør ikke teste installasjon av 29GB som jeg tror er den rette, da filene ikke er likadan som tidligere, jeg er redd for å ødelegge hele kartsystemet. Er det andre som har opplevd dette?  https://updateportal.skoda-auto.com/en-US  
    • Hei. Har hat samme Symptom. Har vært 2 grunner til at den  ikke starter. For lav spenning (Ladeproblem) Eller at bilen er på reservetank.
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...