Gå til innhold
MartinK

MartinKs Octavia L&K 1.8TSI 180hk 4x4 DSG 2017


Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja, must og must, jeg ville valgt det, uten at det skal være en fasit for dere.......

Nå har jo jeg Superb og den vil ikke jeg ha uten DCC, for den er en del større/tyngre/lengre akselavstand og blir mye mer «duvende og gyngete», når det gjelder Octavia så har jeg ikke allverdens sammenligningsgrunnlag for å uttale meg. Jeg hadde en VW Golf st.vogn 2014 før vi kjøpte Superb, og den var det Sportsunderstell på, og når jeg egentlig tittet på Octavia så var jeg bestemt på at jeg ikke skulle ha Sportsunderstell på den, men velge DCC i stedet.

Men så endte vi jo opp med Superb i stedet, og den vil jeg definitivt ikke ha uten DCC, den saken er i hvert fall helt klar. Men alt er jo selvfølgelig avhengig av hvor en kjører og hvordan en liker at bilen er satt opp. På Superb så har jeg kun prøvet Normalmodus et par ganger, for så å gå tilbake til Sportmodus igjen, og der har den stort sett stått siden jeg kjøpte den. Jeg synes Superb blir for myk og duvende i andre modus enn Sport, da blir bilen litt stivere og styringen litt hardere slik at det føles som en får litt mer kontakt med underlaget, ellers så er også styringen litt i letteste laget, men igjen, her snakker jeg om Superb og hvordan jeg liker det. DSG kassa står derimot i Drive, den blir vel masete og aktiv i Sport etter min mening........

Så det tror jeg nesten du bør prøve ut litt mer selv, med tanke på hvilke veier dere stort sett kjører på og hvordan dere liker at bilen skal oppføre seg. Alle har jo sine egne preferanser her, og det nytter ikke å velge ut i fra hva andre liker og velger. Noen har jo Sportsunderstell og senker bilen ytterligere, for å få den lavere og enda stivere. Mens andre vil velge enten Scout eller forhøyet understell for å få høyere bil og mykere understell. Begge deler er jo riktig for den som velger det, mens det vil bli feil for andre.

Andre ting som også påvirker hvor stiv eller myk bilen kan føles er jo valg av dekk og str. på dem. Selv kjører jeg 235/45-18" (std dimensjon på min bil) på både sommer og vinter, det fungerer helt optimalt der jeg kjører: Skulle jeg ha valgt noe annerledes der, så hadde jeg valgt 235/40-19" på sommerdekk, og beholdt 18" på vinterdekka. Der ville jo noen andre velge enda lavere og bredere hjul på både sommer og vinter, mens andre vil ha høyere og smalere dekk på både sommer og vinter.........

Så det eneste jeg har oppnådd nå er vel å forvirre deg enda mer, og gjøre det enda vanskeligere for deg. Det er jo ikke meningen det, men følg rådet mitt her.

Ta deg noen flere turer til forhandleren, og prøv dette nøye før det er for seint å forandre på noe som helst i din bestilling. Se også etter hvilke dekk dimensjoner de har på sine dem.vogner, slik at du ikke blir lurt av det i forhold til hva din bil blir levert med av str. på sommerhjul. For standard dekkstr. på L&K er vel 225/40-18" om jeg ikke husker helt feil, og det er jo noe helt annet å kjøre på enn 16" vinterhjul. Men nå vet jeg ikke hvilken dekkdimensjon det var på dem.vognene dere kjørte med, for det har også en del å si som sagt, for hvordan understell oppleves. Det er litt viktig å ha i tankene, før en tar den endelige avgjørelsen der etter min mening.

 

Stakkars barn som må vente like lenge som far ;) 

Skrevet

Jeg opplever Octaviaen som fint oppsatt i L&K standardoppsett. For meg er det et bra kompromiss mellom sportslighet og komfort. Nå har jeg heller aldri eid en bil med sportsunderstell, men hadde engang en Golf med noe jævla stive gassdempere.....foretrekker litt komfort :P

Skrevet

Saknar ikkje stivere understell på min. Synes det er ein grei kombo mellom komfort og sportsligheit. Eg er enig i at superb må ha dette då den er ein del tyngre og lengre. 
Eg har 17" sommerdekk og 16" vinterdekk. Ligger fint på vegen og sporer lite. Om du sparer desse kronene vil det nok ikkje vera det største savnet for deg, men dersom du føler deg usikker ta heller ein ekstra tur på møller :) 

Skrevet

Det blir uten adaptivt understell. Snakket med forhandler om dette og det er ikke "nødvendig"på Octavia. Kunne kanskje vurdert det hvis det var Superb som du nevner @Superb lll.

Normalmodus kjennes bra ut uansett så vi går for standard understell. Tanken bak det hele var at jeg leste en del om mulig behov for det, uten at jeg egentlig har vurdert det som et alternativ for oss. Så jeg tror nok ikke det vil bli noe savn.

Hadde det vært snakk om at bilen i utgangspunktet føles som en båt å kjøre, hadde vi selvsagt valgt det. 

Angående dekkvaget om vinteren så tente jeg på rallybilene når vi valgte 16" fremfor 17". Sikkert ikke stor forskjellen, men tenkte at det var det tryggeste og mest komfortable valget.

Takk for innspill @CitizenX og @krosjefen

Skrevet

Tror du kommer til å bli veldig fornøyd jeg @MartinK :) 

Som nevnt alt kommer an på hva en vil trives med, hvilke type veier en kjører mest på og ikke minst hva en er vant til fra før av. Superb er helt annerledes å kjøre enn Octavia, så de kan ikke sammenlignes i det hele tatt, så det er et helt naturlig valg i Superb med DCC, hører ikke om så veldig mange som velger det på Octavia. Det er derimot mange flere som velger Sportsunderstell på Octavia etter hva jeg leser på andre fora, men det har gjerne mer med at de ønsker en lavere bil. Så jeg tror helt sikkert at dere har gjort det rette valget for deres behov og ønsker :) 

Når det gjelder vinterdekk så hadde min forrige bil Golf st.vogn 2014 (som også hadde sportsunderstell) 205/55-16" og de synes jeg ble vel myke på de veiene jeg kjører på, så der vurderte jeg å kjøpe den samme str som jeg hadde på sommerhjula i stedet 225/45-17". Det var en dimensjon som passet bedre til det oppsettet på den bilen, og ikke minst de veiene jeg kjører mest på i vinterhalvåret, men jeg endte med å bytte bil i stedet, hehe. Derfor var jeg ganske bestemt på at når det gjaldt Superb, så skulle jeg velge std. dimensjonen og det fungerer helt optimalt for min del, ikke en eneste utfordring i det hele tatt med 235/45-18" som vinterhjul.

Når det gjelder dekk for Octavia så hadde jeg ikke valgt det samme som sommerhjula for vinterdekk, for 225/40-18" som L&K har er for lavt og hardt etter min mening som vinterhjul, men jeg hadde valgt 225/45-17" (alternativt 215/50-17") i stedet. Men igjen, det er basert på hvor jeg kjører, og hva jeg liker å kjøre på. Mulig jeg hadde valgt annerledes om jeg bodde et annet sted i landet, men med 4x4 som dere har valgt så hadde det nok blitt 17" uansett for min del. MEN det er basert på mine preferanser, så la ikke det styre deres valg, tror helt sikkert at du kommer til å bli fornøyd. 

Håper ikke ventetiden vil føles for lang nå da @MartinK ;)  

Skrevet

Kjører 16" på vinter og 18" på sommer og er godt fornøyd med det. Med 205/55/-16 eller hva det nå er på vinterdekka så skal det iallefall vanvittig mye til før bilen "flyter" og ikke går dit jeg vil at den skal gå. Tipper også at pengboka er fornøyd når det en gang er på tide å bytte de ut. Litt mer gummi mellom felgene og veien gjør seg når det er mye hull i veien..

18" er greit på sommeren, det ser bra ut men smeller også hardt den dagen du er uheldig. Been there done that... Tipper jeg hadde vært  like fornøyd med 17" som med 18", men nå var det nå det som fulgte med bilen så da blei det slik. 

 

Skrevet

Da gikk jo dette fra å være en generell spørsmålstråd til "min bil" tråd faktisk, det er jo moro da! :)

Gratulerer med bestilling!

Hvis du ønsker det kan jeg flytte denne til "Min bil / mitt prosjekt"dersom du vil skrive videre om den kommende bilen samt poste bilder når den en gang blir levert :)

Skrevet

Jeg tenker i samme baner som deg @CitizenXPraktisk og funskjonelt om vinteren, stil om sommeren. Som sagt bor jo vi i Oslo og her elsker kommunen å salte veiene så ofte de kan så man må utafor de vanligste veiene for å finne "vinterveier" Men vi kjører jo ikke bare i Oslo så det er greit med 16" uansett.

Flytt gjerne tråden @Tor2r Jeg skal poste bilder når bilen ankommer kongeriket ?

Skrevet

16" vinterhjul kommer til å bli meget bra det @MartinK, det er det ingen tvil om :) Da har du også litt mer gummi om en skulle treffe noen hull eller noe annet som ligger under snøen elns.

Smalere dekk er jo som du har skrevet tidligere å foretrekke på vinterføre, og med 4x4 i tillegg så får du en flott bil for vinterføre, og en stilig bil for sommer føre :) 

Husk bilder av begge bilene når de kommer da ;) 

  • 1 måned senere...
Skrevet (endret)

Yess folkens! Da er bilen kommet til sin rettmessige eier.  Var innom skodaforhandleren på mandag og fikk en flott og grundig gjennomgang av bilen.

Da jeg så bilen for første gang så den mye tøffere og penere ut enn jeg kunne drømme om. Var ikke i tvil om at Octavian var et riktig valg. 

Jeg vet det er obligatorisk med bilder, men jeg har glemt å ta noen ordentlige bilder. Jeg får skylde på travle dager, smårufsete vær og påskeferie. Men ett bilde av en nesten ren bil med mobilkamera har jeg fått til. ?

(Flere og bedre bilder kommer etter hvert)

20170412_135336.jpg

Endret av MartinK
Skrevet

Gratulerer med ny bil @MartinK :) 

Er helt enig med deg, synes den nye fronten ser bedre og bedre ut etterhvert som en ser dem «live», stor forskjell på bilder og hvordan det er når en fysisk ser den nye fronten med egne øyne, nesten så en kan si at bildene lyver litt ;) 

Skrevet

Grattis! Liker mørke felger jeg, har selv svarte felger på svart bil! Gjorde seg med skiboks også!

Er noe helt annet å se bilene live! Noen modeller gjør seg nesten ikke på foto.. BMW 5-serie f.eks. ;) satt på spissen altså

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
    • Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge! 
    • Takk for det @Marius   Jeg fant meg rett og slett ikke til rette i id4, setene passer ikke min rygg/kropp som har fått litt for mye «juling» i jobb, så da er jeg nødt til å gjøre noe med det. Fant to biler som kunne være bedre, så prøvde Tesla M Y Juniper Performance først. Det var jo en fin bil med heftige prestanda for å si det litt forsiktig   Den gikk som et uvær, hadde ganske gode seter, men traff likevel ikke helt 100%. Den neste var Skoda Enyaq RS, og der traff setene godt i forhold hvilke utfordringer jeg har med rygg. Så da valgte vi å bestille en slik. Volvo er jo også kjent for gode seter, men jeg synes at EX40 er litt gammeldags og nesten litt utdatert med tanke på hvor gammel den faktisk er (som XC40). Ikke 100% overbevist etter alle skriverier den siste tiden heller. Id7 er jo en fantastisk bil, den er dessverre litt for lav for meg, og setene er heller ikke de rette. Men jeg har kjørt litt id7, og det er virkelig en bil som tiltaler meg. Synd kroppen er som den er, for det setter dessverre mange biler og bilmerker ut av bildet. Det viktigste @Marius er faktisk at bilen passer til de behovene en har i hverdagen, ikke hvilket merke den har i grillen. Det er så mange samarbeid mellom forskjellige bilmerker i dag, at det er nesten håpløst å følge med på alt sammen. Så der har du gjort et godt valg vil jeg tro  
    • Hei, Noe sent svar! Her ser det ut som du må ut av landet for å ta få tak på dette. f.eks  https://www.skoda-parts.com/spare-part/03l121151l-connecting-pipe-european-union-52036.html Dette kan helt sikkert sveises også, da det er kun er kjølevæske. Men, kanskje litt jobb å få ut?
    • Hei, Velkommen tilbake til forumet!  Jeg har også vært veldig stille og ikke altfor ofte innom her fortiden. Gratulerer med bestilling av ny bil! Du blir helt sikkert fornøyd!   Jeg kvittet meg med Superb'en i juni, Ikke for det jeg var misfornøyd. Men, hadde hatt den altfor lenge i forhold til planen! Da Skoda ikke hadde så mange alternativer iforhold til det jeg jaktet på, så endte jeg faktisk opp med en VW ID7 GTX Exclusive -25 modell. Hentet ut 17.Juni. Meget fornøyd til nå, med både rekkevidde og ladehastigheter på litt lengere turer!   Har passert 6000km nå.. Så ikke voldsomme mengder
    • Takk for det @Sjåføren 🙂 Har tittet innom forumet, men ikke vært aktiv siden jeg byttet over til et annet merke i fjor høst, blir nok litt mer aktiv til tider etter at jeg har mottatt bilen. Ja bilen virker meget bra, var svært behagelig å kjøre. RS har 4-hjulstrekk og er vel den utgaven av Skoda som har mest krefter, selv om det er mer enn nok i hverdagen, så er det jo veldig lite i forhold mange andre elbiler. Den er jo egentlig meget rask fra 0-100km/t om en tenker noen få år tilbake i tid, men blir jo likevel regelrett «parkert» av svært mange andre i dag. Den utviklingen går meget fort i dag, prøvekjørte Tesla M Y Juniper Performance tidligere i uken, og der var det 0-100km/t på 3,5 sekunder. Ingen som trenger dette i hverdagen selvfølgelig, men Norges desidert mest solgte bil har altså slike «ess i ermet» for dem det betyr mye for. Etter snart 1 år med elbil, så må jeg bare si at det fungerer helt utmerket for min del. Synd jeg ikke gikk over til elbil tidligere, men var lenge meget skeptisk og synes de alle sammen hadde altfor kort rekkevidde etter hva jeg var vant til fra før med mine bensin/diesel biler.  Rekkevidde er jo ikke noe jeg tenker på engang lengre, det som er mye mer interessant er jo ladehastigheten når en først stopper for å ta en pause. Der er jo ikke Enyaq noen racer, verken i hvor høy effekt den kan ta i mot (max 185kW), eller hvor fort det går. De beste elbilene har i dag 800V DC og lader med +/- 400kW, og da går det virkelig unna. Men det er ikke noe jeg har behov for til mitt bruk, men at det er et viktig punkt for mange andre i hverdagen forstår jeg veldig godt. 99% av min lading gjør jeg hjemme i garasjen, så har kun prøvet hurtiglading 3-4 ganger i løpet de 10 mnd jeg har hatt elbil, trengte det ikke da heller, men det var bare for å ha prøvet det slik at en har litt erfaring den dagen en skulle ha et konkret behov. Dessverre så er tilhengervekten den kan dra svært begrenset (1.200kg). Jeg vet at det kommer versjoner i 2026 som får øket det til 1.800kg, og det vil jo ble vesentlig bedre. VW id4 GTX 2026 mod. har allerede fått øket det til 1.800kg. Så det er høyst usikkert om bilen jeg har bestilt kommer med 1.800kg hengervekt, men nå drar jeg aldri på campingvogn eller andre store/tunge tilhengere, så for min del er det ikke et problem uansett. 21'' sommerhjul kler den bilen veldig godt synes jeg, og det sammen med DCC (adaptivt understell), så blir det en bil som sitter ganske bra på veien. Har 21'' sommerhjul på den jeg har i dag og 20'' vinterhjul, og det er helt uproblematisk. Det som virkelig er behagelig med denne typen bil er jo hvor stille og rolig det er, billige driftskostnader, effekten/dreiemomentet er der umiddelbart og har jo nm i massevis. Er ferdig oppvarmet på under 5 min, og det kan også gjøres i en lukket garasje. Men elbil passer selvsagt ikke til alle, selv om det blir flere og flere elbiler på markedet som gjør at det nå er vanskelig å ikke finne noe som passer. Men enkelte bor slik til at det ikke er mulig med hjemmelading og at det er langt til en ladestasjon, mens andre drar på store campingvogner, båthengere, etc, og det er klart at da er det ikke like bra med elbil. Med tung tilhenger/campingvogn etter en elbil, så forsvinner strømmen fort, og da må det lades desto oftere. Kulda gjør jo også sitt med tanke på rekkevidde, så er det greit å ha litt størrelse på batteriet. En ting er i hvert fall helt sikkert, jeg har eid min siste bil som det må fylles bensin/diesel på 😉
    • Wow, gratulerer! Så kjekt å ha deg tilbake igjen. Vi får ta opp igjen tråden, men det har vært temmelig stilt på forumet det siste året. Spennende bil du har gått for. 21" sommerstørrelse  er heftig. Jeg er ikke så veldig i elbil verdenen, har RS 4-hjulstrekk? Du har ikke campingvogn eller tung henger du skal dra på?
    • Da er jeg på vei tilbake til Skoda igjen, gresset er definitivt ikke grønnere på andre steder i VAG universet. Har nå bestilt en, Skoda Enyaq RS 2026 Graphite Grey metallic MAXX 21'' Vision antrasitt sommerhjul Svingbart tilhengerfeste Bagasjeromspakke Delingsnett Skvettlapper foran 20'' Neptune sort/polert vinterhjul Levering forespeilet i desember 2025 Skal bli artig å være en del av Skoda «universet» igjen 🙂
    • Hei!   Har en trofast Yeti Adventure med 348.000 km på telleren. Den begynte å bruke mye kjølvæske, som viste seg at det var sprekk i kjølerøret: Det er det vistnok ikke lagervare hos Møller, og verkstedet vet ikke når de kan få tak i det. OE nr: Kjølerør 03L 121 151 L. Noen som har erfaring med dette, eller kan det røret tettes/sveises?  mvh Bjørn H Bergseth    
    • Leter meg grønn og blå etter bilbur til hunden som og passer i vår Skoda Octavia 2014 modell.  Hund str stor, som en stor schäefer eller stor boxer, han er nesten 70 cm i skulderhøyde. Finner ikke bur som både passer han og bilen. Har nedsenket bagasjerom.  Noen som har erfaring eller tips?
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...