Gå til innhold
perhansen

Skifte til sommerhjul sensor


Anbefalte innlegg

45 minutter siden, Sjåføren skrev:

@Superb lll. Joda, står mye i den store klokeboka..... visste ikke at det var et forhåndsintervall selv jeg. Og det med at du fikk varsel på alle fire var det som jeg ikke fikk til å stemme. Har aldri vært borti det iom at jeg resetter ved hvert hjulbytte (kjører 5-6000 mellom) og trykkkorrigering gjennom sesongen. Og de andre varslene du har fått hadde jeg skrevet på kontoen for tilfeldigheter og/eller marginer som går i samme retning, uten at du har kunnet måle det med måleren.

Jeg kjører vanligvis heller ikke så mye, men en del tilfeldigheter har gjort at jeg har kjørt en del mer enn vanlig dette året, så har akkurat passert 26.000km på min Superb nå (på 1 år og 2 uker), vanlig er mellom 15-16.000km i året for min del.

Derfor så har varslet for 10.000km kommet 2 ganger for min del, og som nevnt det ene varslet for v.bakhjul var helt sikkert bare en tilfeldighet.

2 timer siden, Tor2r skrev:

Vi tåler det! Til sommeren kommer det en stor oppdatering på forumet med nye funksjoner. Blant annet hvor man kan markere visse svar/poster som uthevet/rett løsning. Da blir det lettere for lesere å se rett svar/løsning. Mens andre nerder kan flisespikke videre :D

Ps! Ja dette var jo enda mer OT 

Ja dette har jo faktisk litt med topic å gjøre, selv om det er dratt litt vel langt utenfor hva tråden startet med, men er det til hjelp/info/nytte for andre så er det jo greit at det er noen som spikker fliser her også, hehe ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

@Superb lll Fulgte det med jekk på bilen når du kjøpte den, eller har du kjøpt inn selv? Jeg skulle skifte til vinterdekk i går og fant ut at jeg ikke har jekk eller hjulvinne i bilen. Kun el - pumpe og guffe.. Så det ble ett kort dekkskift på meg i går kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både jekk og hjulvinne fra fabrikk @TEH, men det kommer av at jeg bestilte bil med reservehjul. Det står også i prislista, at rep. settet frafaller om en bestiller bil med reservehjul.

Jeg har gått på en smell (bokstavelig talt) tidligere hvor et dekk eksploderte, og da hjelper det lite med et rep.sett. Så jeg bestiller alltid bil med reservehjul, eller i det minste at det er muligheten/plass til å legge inn et reservehjul, jekk og hjulvinne under gulvet i lasterommet.

Endret av Superb lll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutes ago, Superb lll said:

Jeg har både jekk og hjulvinne fra fabrikk @TEH, men det kommer av at jeg bestilte bil med reservehjul. Det står også i prislista, at rep. settet frafaller om en bestiller bil med reservehjul.

Jeg har gått på en smell (bokstavelig talt) tidligere hvor et dekk eksploderte, og da hjelper det lite med et rep.sett. Så jeg bestiller alltid bil med reservehjul, eller i det minste at det er muligheten/plass til å legge inn et reservehjul, jekk og hjulvinne under gulvet i lasterommet.

Ok, det er notert og det skal jeg huske til neste gang jeg bestiller bil :) Jeg har faktisk aldri punktert (bank i bordet) men syns det uansett er greit å ha det i tilfelle det skjer. Husker du hva du måtte ut med for reservehjul, hjulvinne og jekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, TEH skrev:

Ok, det er notert og det skal jeg huske til neste gang jeg bestiller bil :) Jeg har faktisk aldri punktert (bank i bordet) men syns det uansett er greit å ha det i tilfelle det skjer. Husker du hva du måtte ut med for reservehjul, hjulvinne og jekk?

Jeg har faktisk punktert 3 ganger, men kun en av dem var et totalt dekkhavari, og det var selvfølgelig på den eneste bilen jeg har hatt uten reservehjul i, kun et rep.sett. Og da bestemte jeg meg for, aldri en bil til uten reservehjul.

Ja det husker jeg, det var den «store summen» av totalt 1.100,- levert fra fabrikk :)  Ser det fremdeles er den samme summen for det enda også, skjermbilde hentet fra dagens prisliste på nettet til Superb :) 

59d6205e0a0cc_Skjermbilde2017-10-05kl_14_05_51.thumb.png.b1c85276f1ba5a4da7563f90ce4933d5.png

Verdt hver eneste krone spør du meg :) 

Endret av Superb lll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Superb lll said:

Jeg har faktisk punktert 3 ganger, men kun en av dem var et totalt dekkhavari, og det var selvfølgelig på den eneste bilen jeg har hatt uten reservehjul i, kun et rep.sett. Og da bestemte jeg meg for, aldri en bil til uten reservehjul.

Ja det husker jeg, det var den «store summen» av totalt 1.100,- levert fra fabrikk :)  Ser det fremdeles er den samme summen for det enda også, skjermbilde hentet fra dagens prisliste på nettet til Superb :) 

59d6205e0a0cc_Skjermbilde2017-10-05kl_14_05_51.thumb.png.b1c85276f1ba5a4da7563f90ce4933d5.png

Det var jo ikke så ille. Skal ikke se bort i fra at jeg bestiller det. Sparer fort inn det der hvis man skal sette bort bilen ved hjulskift 2 ganger i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, TEH skrev:

Det var jo ikke så ille. Skal ikke se bort i fra at jeg bestiller det. Sparer fort inn det der hvis man skal sette bort bilen ved hjulskift 2 ganger i året.

Det i tillegg om en skulle ha behov for å ringe etter NAF/Falken/Viking pga et dekkhavari, da kan det bli kostbart. Men hjemme så er det jo like greit med en egnet garasjejekk da, det benytter jeg ved bytte av dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...