Gå til innhold
Superb lll

Serviceintervaller, og hva som skal gjøres når......?


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Som de fleste sikkert vet her så har jeg en Superb st.vogn (1,8/180 TSi, DSG 7) 2016, og nå kommer den med varsel om service om x-antall kilometer. Det er da den første servicen og den skal jeg selvfølgelig utføre, og servicen er allerede bestilt. 

Det som jeg vet skal gjøres nå er;

  • Oljeskift (longlife)
  • Oljefilter
  • Luftfilter
  • Pollenfilter
  • Og en gjennomgang av bilen via data

Når dette er utført så blir jo både garantien og mobilitetsgarantien til bilen videreført frem til neste service.

Men nye Skodaer leveres ikke lenger med servicehefte og det synes jeg er en uting, for det er helt opptil bilen og gi beskjed om hva som skal utføres når. Jeg savner å ha litt bedre kontroll med dette selv, både av egen interesse men også litt pga av økonomisk planlegging, for det er jo stor forskjell på prisene på servicene etter hva som skal gjøres. Etter tidligere erfaringer (med andre bilmerker) så har det vært alt fra 2.500,- og helt opp til ca 12.000,- alt avhengig av hva som skal utføres, og det betyr jo også litt for lommeboka (i hvert fall min)..........

Serviceintervallene er jo i utg.pkt. hvert 2. år eller 30.000km avhengig av hva som inntreffer først, en litt mer «krevende/aktiv» kjørestil kan gjøre at service må utføres tidligere enn dette også, men det gir jo bilen varsel om selv. Servicen på min bil utføres nå etter ca 14 mnd og 28.200 kjørte km.

 

Så her kommer da mitt spørsmål, er det noen som vet om det finnes noen steder å søke opp info om hva som skal gjøres ved hvilke kjørelengder, etter antall år, etc?

 

Jeg har søkt en del selv etter info om dette, men har ikke funnet noe som har gjort meg hverken mer informert eller klokere. 

Tenker da på slike ting som;

  • Tennplugger (kilometer eller år)
  • Bremsevæske (kilometer eller år), tror det er antall år her, men evt. mye kjøring vil jo fremskynde dette.......
  • Evt. reg.reim (kilometer eller år), det innbærer jo som regel bytte av strammehjul til reg.reima og vannpumpe i tillegg, hvilket også merkes godt på prisen......
  • Service på DSG kassa (kilometer eller år), eller er det bare den oljefylte DSG kassa som det utføres service/oljeskift på........
  • Service av Haldex systemet 4x4 (for de som har det)..........
  • Etc.........

Ikke noe av dette eller andre ting står det jo noe om i papirene som følger med bilen, ikke noe info har jeg heller funnet på Skoda sine sider, men det kan jo hende at jeg leter på feil sted........

Noen som vet noe mer her? Fint om dere evt. kan linke til den infoen dere finner eller har kunnskap om :)  

Er jo ikke kjempeviktig dette her, det er kun for å stille min (og muligens noen andres) nysgjerrighet :) 

Endret av Superb lll
  • Lik 1
Skrevet

Dette har jeg forholdsvis liten oversikt over, men et tips rent økonomisk er å lage en egen bilkonto med avsetning hver måned. Det har jeg gjort siden  2000, og det har resultert i at jeg alltid har hatt penger til dekk, service, reparasjoner etc.

Skrevet

Joda har regningskonto som jeg benytter til dette, selv om jeg synes det er greit å vite om kommende service er et 4 eller 5 sifret beløp ;)

Men synes også det er greit å vite hva som skal gjøres til hvilke tidspunkt og kjørelengder på bilen min også.

Får høre om de kan kjøre ut en liten «liste» til meg hos forhandleren om kommende servicer, hvis det er noe de har muligheten til å gjøre da........

Skrevet

Vet du hvilken serviceintervall du har? Det er 6 intervaller, QI 1 - Ql 6. Mener det skal stå på det klistremerket som iallefall forhandleren min har klistret på første side i instruksjonsboka. 

  • Lik 1
Skrevet (endret)

Det jeg fikk beskjed om av selgeren når vi gikk igjennom bilen ved levering var at bilen sier i fra selv, men at det var et utg.pkt. om serviceintervaller hvert 2. år eller 30.000km, avhengig av hva som kom først. En mer aggressiv/hard kjørestil eller mye småkjøring kan gjøre at det blir kortere kjørelengde mellom servicene.

Jeg fikk første varsel om service (olje skift) innen 1.900km når bilen hadde kjørt 27.700km, og nå har den kjørt ca 28.100km og jeg får nå beskjed om service innen 1.400km, og service blir utført i løpet av denne uken som kommer.

Tittet i instruksjonsboka, men det var ingen klistrelapp der, ei heller i heftet ang. mobilitetsgarantien. Det eneste det står noe om i instruksjonsboka ang. service er dette her og ironisk nok som jeg har uthevet i bildet, Informasjonen om serviceintervallene finnes i serviceheftet (hvilket da ikke følger med lenger),

 590f73ca6ca7b_Skjermbilde2017-05-07kl_21_12_19.thumb.png.7a17354cb16c92bb44a466fb8d2dbe1f.png

Disse varslene under her har ikke kommet opp enda, men for at de skal komme så må jeg nok komme enda nærmere at servicen skal utføres.

590f73d524783_Skjermbilde2017-05-07kl_21_10_57.thumb.png.6d1c93bce2931a805fb9bb9bb2a7a55f.png

Det som skal utføres denne uken er

  • Oljeskift (Longlife)
  • Bytte av oljefilter
  • Sjekk av bilen via tilkobling til pc

 

  • Så var det frivillig bytte av luft og pollenfilter, hvilket jeg også gjør.

Dette gjøres for å opprettholde både nybil -og mobilitetsgarantien.

 

Ingen andre koder eller noe som helst kommer det hverken frem i bilen eller i instruksjonsboka, så de kodene Ql 1 - Ql 6 som du nevner her @Core2Duo har jeg hverken hørt om eller sett tidligere. Vet du hva de forskjellige koden her innebærer, og hvor en evt. kan finne mer info om dem?

Så noe mer enn 2. år eller 30.000km for oljeskift/service vet jeg ikke.

Regner med at det er bytte av bremsevæske etter 3 år, men det er slike ting jeg ønsker å vite litt mer om. Service på DSG kasse, tennplugger, evt glødeplugger for de som har diesel, reg.reim, etc. Men har ingen info om noe som helst dessverre. Så jeg er nok litt gammeldags, og savner serviceheftet jeg........ ;) 

Det står heller ingenting i Appen - Mitt bilhold, bortsett fra at den bestilte servicen bilen skal ha denne uken, nå ligger tilgjengelig der........

Endret av Superb lll
  • Lik 1
Skrevet

Jeg kan finne dette i instruksjonsboka til bilen min. Det er nok ikke så veldig mye hjelp, for det er bare basisinformasjon om oljeskift og disse enkle tingene der. Jeg har QI 6 variabelt serviceintervall. :) Virker som du også har det, om du er inne nå til første oljeskift, som nå snart har kjørt 30.000. 

247.png

248.png

Skrevet

Ja det ser definitivt ut til at vi har det samme serviceintervallet @Core2Duo :) Men jeg jeg finner ikke mer info enn hva jeg viste i mitt forrige innlegg i noen av bøkene, hefter eller papirer jeg har om bilen min. Det synes jeg er litt for tynt med info om jeg skal være helt ærlig.

De skjermbildene du viser til her, finner jeg ikke noe om i det hele tatt i instruksjonsboka jeg har, men det bekreftet jo hva jeg trodde ang bytte av bremsvæske når bilen er 3 år da ;) Men om det kan forandre seg om en kjører vesentlig mer enn 30.000km i året står det jo ikke noe om her heller etter hva jeg kan se. 

Du har jo en helt annen instruksjonsbok enn hva jeg har også, på side 247 i min bok er det listet tekniske data på 3 forskjellige motorer..........

590f8ddd88c71_Skjermbilde2017-05-07kl_23_12_05.thumb.png.d6ae506af67cb0927c940d8de7cfafa1.png

Så det har tydeligvis blitt mer info i instruksjonsboka fra 2016 til 2017 modellene, og det er jo positivt. Men det hjelper jo lite for oss som har 2016 modellene da........ Kan jo være at det er forskjell på bøkene med tanke på hvilken motor en har også, men det har jeg mine tvil om egentlig.

Skrevet

Gi gjerne en liten tilbakemelding på om du får tak i en slik liste hvor det står hva som gjøres, som du snakker om etter du har vært inne til service. :) 

Skrevet (endret)

Service er utført i dag :)

Jeg snakket med kundemottakeren i dag og det verserer jo flere forskjellige løsninger her, fordi det er så mange forskjellige parametere alt er avhenging av. Forskjellige serviceintervaller forekommer som det stod på listen du viste frem lenger opp i tråden alt avhengig av hvilken kjørestil, mye små kjøring, hva eieren ønsker og hva bilen selv gir beskjed om i forhold til hvilken service som er valgt.

Noen vil ha bytte av olje og oljefilter hver 15.000km uansett hva serviceintervallene sier fordi de synes at det er for lenge med 30.000km mellom hvert oljeskift. Det er jeg også forsåvidt enig i, og hadde jeg kjørt ca 15.000km i året så hadde jeg også byttet olje årlig.

Jeg fikk kundemottakeren til å ta et skjermbilde av hvordan de forskjellige intervallene er dette er til min bil riktignok, din bil vil nok være lik @Core2Duo bortsett fra service på DSG kassa som du har (den servicen har ikke jeg på min DSG kasse). Men med en dieselmotor så vil det se litt annerledes ut igjen med tanke på glødeplugger i stedet for tennplugger og muligens service/sjekk av AdBlue. 

Men som sagt de intervallene kan forandre seg avhengig av kjørelengde, hvilken type kjøring en har mest av og om det lønner seg å kombinere ting når bilen er inne for en av de andre tingene på lista. Legger ved et utklipp av skjermbildet jeg fikk, så kan du se selv @Core2Duo  Det som står på listen her er forøvrig maksgrenser, det kan som nevnt skje tidligere :)

 5912f8c9e2f4d_Skjermbilde2017-05-10kl_13_10_38.thumb.png.d75b4268e1219bde0a7718af14db8dd9.png

Var det noe slikt du tenkte på @Core2Duo ? (husk som sagt at du vil ha DSG service/oljeskifte i tillegg her, uten at jeg vet intervallene for det)

Endret av Superb lll
Skrevet

Er det noen som vet hvilke Skoda motorer som har registerreim og registerkjede?

Spesielt så lurer jeg jo på min egen bil som har 1,8/180hk TSi (bensinmotor), men dette er kanskje noe andre også har nytte av.........?

I den oversikten jeg fikk av kundemottakeren i dag (står i mitt forrige innlegg) så står det ingenting om intervaller for bytte av registerreim, så da er det muligens registerkjede i min motor? Men skulle gjerne sett det stått bekreftet (eller avkreftet) et sted, slik at det ikke bare er en høyst ukvalifisert gjetning fra min side............

Noen som har kunnskaper her?

Skrevet

Etter hva jeg klarte google meg til, ser det ut at alle motorene i MBQ platformen har registerreim. Vet ikke intervallet på skifte, men vil tippe det er 160-200kkm. DSG6 kassa har vel intervall på 60.000km, så den må jeg vel ta til høsten tenker jeg.

 

Skrevet
6 timer siden, Superb lll skrev:

Var det noe slikt du tenkte på @Core2Duo ? (husk som sagt at du vil ha DSG service/oljeskifte i tillegg her, uten at jeg vet intervallene for det)

Joda, ble da noe klokere. DSG-service vet jeg iallefall er hver 60.000 km, eller hver 3 eller 4 år. :) 

 

9 minutter siden, Superb lll skrev:

Er det noen som vet hvilke Skoda motorer som har registerreim og registerkjede?

2017-modellen av Superb er slik: 

- Reim på alle TDI + 1,4 TSI

- Kjede på 1,8 TSI og 2,0 TSI 

Skrevet

Hmm, da kom det jammen 2 forskjellige opplysninger for motoren i min bil, så da var en vel egentlig like langt da........ ;) 

Noen av dere ( @CitizenX eller @Core2Duo ) som har noen linker e.l. til hvor dere har funnet ut det som dere har skrevet her?

 

Evt. så tar jeg en telefon til kundemottakeren i morgen om jeg ikke finner noe konkret info om dette, så blir det bekreftet hva det egentlig er i motoren på min bil.

Skrevet
24 minutter siden, CitizenX skrev:

Jau, så mye skal man stole på det man leser på andre forum :P

Nei det går ikke @CitizenX, du må holde her hvor «ekspertisen» er vet'u, hehe :P ;)

Jeg har i hvert fall lært veldig mye her inne den tiden jeg har vært her :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
    • Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge! 
    • Takk for det @Marius   Jeg fant meg rett og slett ikke til rette i id4, setene passer ikke min rygg/kropp som har fått litt for mye «juling» i jobb, så da er jeg nødt til å gjøre noe med det. Fant to biler som kunne være bedre, så prøvde Tesla M Y Juniper Performance først. Det var jo en fin bil med heftige prestanda for å si det litt forsiktig   Den gikk som et uvær, hadde ganske gode seter, men traff likevel ikke helt 100%. Den neste var Skoda Enyaq RS, og der traff setene godt i forhold hvilke utfordringer jeg har med rygg. Så da valgte vi å bestille en slik. Volvo er jo også kjent for gode seter, men jeg synes at EX40 er litt gammeldags og nesten litt utdatert med tanke på hvor gammel den faktisk er (som XC40). Ikke 100% overbevist etter alle skriverier den siste tiden heller. Id7 er jo en fantastisk bil, den er dessverre litt for lav for meg, og setene er heller ikke de rette. Men jeg har kjørt litt id7, og det er virkelig en bil som tiltaler meg. Synd kroppen er som den er, for det setter dessverre mange biler og bilmerker ut av bildet. Det viktigste @Marius er faktisk at bilen passer til de behovene en har i hverdagen, ikke hvilket merke den har i grillen. Det er så mange samarbeid mellom forskjellige bilmerker i dag, at det er nesten håpløst å følge med på alt sammen. Så der har du gjort et godt valg vil jeg tro  
    • Hei, Noe sent svar! Her ser det ut som du må ut av landet for å ta få tak på dette. f.eks  https://www.skoda-parts.com/spare-part/03l121151l-connecting-pipe-european-union-52036.html Dette kan helt sikkert sveises også, da det er kun er kjølevæske. Men, kanskje litt jobb å få ut?
    • Hei, Velkommen tilbake til forumet!  Jeg har også vært veldig stille og ikke altfor ofte innom her fortiden. Gratulerer med bestilling av ny bil! Du blir helt sikkert fornøyd!   Jeg kvittet meg med Superb'en i juni, Ikke for det jeg var misfornøyd. Men, hadde hatt den altfor lenge i forhold til planen! Da Skoda ikke hadde så mange alternativer iforhold til det jeg jaktet på, så endte jeg faktisk opp med en VW ID7 GTX Exclusive -25 modell. Hentet ut 17.Juni. Meget fornøyd til nå, med både rekkevidde og ladehastigheter på litt lengere turer!   Har passert 6000km nå.. Så ikke voldsomme mengder
    • Takk for det @Sjåføren 🙂 Har tittet innom forumet, men ikke vært aktiv siden jeg byttet over til et annet merke i fjor høst, blir nok litt mer aktiv til tider etter at jeg har mottatt bilen. Ja bilen virker meget bra, var svært behagelig å kjøre. RS har 4-hjulstrekk og er vel den utgaven av Skoda som har mest krefter, selv om det er mer enn nok i hverdagen, så er det jo veldig lite i forhold mange andre elbiler. Den er jo egentlig meget rask fra 0-100km/t om en tenker noen få år tilbake i tid, men blir jo likevel regelrett «parkert» av svært mange andre i dag. Den utviklingen går meget fort i dag, prøvekjørte Tesla M Y Juniper Performance tidligere i uken, og der var det 0-100km/t på 3,5 sekunder. Ingen som trenger dette i hverdagen selvfølgelig, men Norges desidert mest solgte bil har altså slike «ess i ermet» for dem det betyr mye for. Etter snart 1 år med elbil, så må jeg bare si at det fungerer helt utmerket for min del. Synd jeg ikke gikk over til elbil tidligere, men var lenge meget skeptisk og synes de alle sammen hadde altfor kort rekkevidde etter hva jeg var vant til fra før med mine bensin/diesel biler.  Rekkevidde er jo ikke noe jeg tenker på engang lengre, det som er mye mer interessant er jo ladehastigheten når en først stopper for å ta en pause. Der er jo ikke Enyaq noen racer, verken i hvor høy effekt den kan ta i mot (max 185kW), eller hvor fort det går. De beste elbilene har i dag 800V DC og lader med +/- 400kW, og da går det virkelig unna. Men det er ikke noe jeg har behov for til mitt bruk, men at det er et viktig punkt for mange andre i hverdagen forstår jeg veldig godt. 99% av min lading gjør jeg hjemme i garasjen, så har kun prøvet hurtiglading 3-4 ganger i løpet de 10 mnd jeg har hatt elbil, trengte det ikke da heller, men det var bare for å ha prøvet det slik at en har litt erfaring den dagen en skulle ha et konkret behov. Dessverre så er tilhengervekten den kan dra svært begrenset (1.200kg). Jeg vet at det kommer versjoner i 2026 som får øket det til 1.800kg, og det vil jo ble vesentlig bedre. VW id4 GTX 2026 mod. har allerede fått øket det til 1.800kg. Så det er høyst usikkert om bilen jeg har bestilt kommer med 1.800kg hengervekt, men nå drar jeg aldri på campingvogn eller andre store/tunge tilhengere, så for min del er det ikke et problem uansett. 21'' sommerhjul kler den bilen veldig godt synes jeg, og det sammen med DCC (adaptivt understell), så blir det en bil som sitter ganske bra på veien. Har 21'' sommerhjul på den jeg har i dag og 20'' vinterhjul, og det er helt uproblematisk. Det som virkelig er behagelig med denne typen bil er jo hvor stille og rolig det er, billige driftskostnader, effekten/dreiemomentet er der umiddelbart og har jo nm i massevis. Er ferdig oppvarmet på under 5 min, og det kan også gjøres i en lukket garasje. Men elbil passer selvsagt ikke til alle, selv om det blir flere og flere elbiler på markedet som gjør at det nå er vanskelig å ikke finne noe som passer. Men enkelte bor slik til at det ikke er mulig med hjemmelading og at det er langt til en ladestasjon, mens andre drar på store campingvogner, båthengere, etc, og det er klart at da er det ikke like bra med elbil. Med tung tilhenger/campingvogn etter en elbil, så forsvinner strømmen fort, og da må det lades desto oftere. Kulda gjør jo også sitt med tanke på rekkevidde, så er det greit å ha litt størrelse på batteriet. En ting er i hvert fall helt sikkert, jeg har eid min siste bil som det må fylles bensin/diesel på 😉
    • Wow, gratulerer! Så kjekt å ha deg tilbake igjen. Vi får ta opp igjen tråden, men det har vært temmelig stilt på forumet det siste året. Spennende bil du har gått for. 21" sommerstørrelse  er heftig. Jeg er ikke så veldig i elbil verdenen, har RS 4-hjulstrekk? Du har ikke campingvogn eller tung henger du skal dra på?
    • Da er jeg på vei tilbake til Skoda igjen, gresset er definitivt ikke grønnere på andre steder i VAG universet. Har nå bestilt en, Skoda Enyaq RS 2026 Graphite Grey metallic MAXX 21'' Vision antrasitt sommerhjul Svingbart tilhengerfeste Bagasjeromspakke Delingsnett Skvettlapper foran 20'' Neptune sort/polert vinterhjul Levering forespeilet i desember 2025 Skal bli artig å være en del av Skoda «universet» igjen 🙂
    • Hei!   Har en trofast Yeti Adventure med 348.000 km på telleren. Den begynte å bruke mye kjølvæske, som viste seg at det var sprekk i kjølerøret: Det er det vistnok ikke lagervare hos Møller, og verkstedet vet ikke når de kan få tak i det. OE nr: Kjølerør 03L 121 151 L. Noen som har erfaring med dette, eller kan det røret tettes/sveises?  mvh Bjørn H Bergseth    
    • Leter meg grønn og blå etter bilbur til hunden som og passer i vår Skoda Octavia 2014 modell.  Hund str stor, som en stor schäefer eller stor boxer, han er nesten 70 cm i skulderhøyde. Finner ikke bur som både passer han og bilen. Har nedsenket bagasjerom.  Noen som har erfaring eller tips?
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...