Gå til innhold
Core2Duo

Verdenspremiere 18. mai kl 19.00


Anbefalte innlegg

Skrevet
4 timer siden, Tor2r skrev:

Er liksom ikke mye SimplyClever i en enkel stang. for å holde panser oppe..

Hehe, her må det skrives litt om:

SIMPLE, NOT CLEVER.

Skrevet
På 22.5.2017 den 0.50, Sjåføren skrev:

Litt skuffende at Skoda da fremdeles må ha den manuelle pinnen for å holde panseret oppe. Ikke det at det åpnes så mye, men når alle de moderne nyvinningene og elektrisk åpning/lukking av bakluka er på plass, så kunne de spandert to gassdempere på panseret!

Skoda sparer noen kroner på feil ting og plasser ved bilene sine, dessverre. Som gassdempere som du nevner. Hvor mye ekstra kan to gassdempere koste i forhold til denne pinnen? Det er gassdempere i Superben, og det er noe jeg har blitt veldig glad i, det er sånne småting som gjør seg veldig bra syns jeg! 

Skrevet (endret)
7 timer siden, Core2Duo skrev:

Skoda sparer noen kroner på feil ting og plasser ved bilene sine, dessverre. Som gassdempere som du nevner. Hvor mye ekstra kan to gassdempere koste i forhold til denne pinnen? Det er gassdempere i Superben, og det er noe jeg har blitt veldig glad i, det er sånne småting som gjør seg veldig bra syns jeg! 

Helt enig med deg @Core2Duo, de få kronene det vil koste ekstra for selve gassdemperne og monteringen på fabrikk kontra den tradisjonelle «krykka», hadde jeg personlig gladelig betalt noen hundrelapper for i tillegg på prisen på bilen.

Men om en bare ser på kostnadene for gassdempere og noen ekstra minutter for montering på fabrikken, så vil det faktisk bli veldig mye penger for Skoda. Om en priser dette til f.eks 200 - 300,- pr. bil, og de selger 1 million biler, så blir det en merkostnad på 200 - 300 mill. kroner, pluss noen minutter ekstra tid pr. bil. Så dette har garantert med pris (og tildels produksjonstid) å gjøre. Jeg vet ikke disse summene det var kun ren tipping (og det kan godt hende at jeg bommer stort på beløpet), for hva det vil koste mer enn den tradisjonelle panserstøtten.........

 

Helt enig med hva noen andre har skrevet her også, dette er ikke Simply Clever for kjøper, men det er nok dessverre mer «Simply Easy and Cheap» for Skoda å gjøre som de gjør her, og det gjelder jo mange av de andre bilmerkene også.

 

Det samme gjelder for f.eks. for ikke bruk av premiumdekk, det blir en høyere pris pr. dekk (og det x4) for hver eneste bil de produserer, det blir fort meget kostbart totalt. Selv skulle jeg gjerne ha lagt til noen kroner for å kunne ha valgt bedre dekk fra fabrikken............ 

 

EDIT:

Min forrige bil VW Golf mk Vll (2014) hadde en gassdemper til panseret, og fungerte også helt uproblematisk på den bilen, grunnet et et relativt kort/lettere panser. Så det kunne jo også vært noe for Skoda å vurdere, to gassdempere på de største/tyngste panserne og en på de litt lettere. Absolutt mest stabilitet med to gassdempere, men om det er et kostnadsspørsmål (hvilket jeg tror det er), så kunne jo det vært en mulighet. 

Endret av Superb lll

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...