Gå til innhold
Superb18

Bilde superb 2018 innvendig


Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør seg absolutt med 9.2" altså! :) Så kan jo man ta den evige diskusjonen rundt behovet en annen gang :)

 

  • Lik 1
Skrevet

Skjermen er virkelig noe jeg liker! :D Den typen store girstang liker jeg dessverre ikke, ihvertfall ikke i en Superb, den blir for stor og klumpete. 

  • 2 uker senere...
Skrevet

Helt enig @Salcin

Tykkere vinduer, større og bedre skjerm, og bedre lydisolering i gulvet ønsker jeg velkommen, men den nye utformingen av «girspaken» kan jeg godt være forruten..........

Skrevet
På 21.5.2017 den 0.18, Core2Duo skrev:

Skjermen er virkelig noe jeg liker! :D Den typen store girstang liker jeg dessverre ikke, ihvertfall ikke i en Superb, den blir for stor og klumpete. 

Helt enig. Den girstanga var mindre pen.

Skrevet
19 timer siden, Salcin skrev:

Gearstanga ser ut som er rykket 15 år tilbake 

Ja, den er litt voldsom. I alle fall nå når flere biler kommer uten

  • 4 måneder senere...
Skrevet

Skoda Superb MY2018 Lavablue. Visst, växelspaken kunde ha varit mer likt den som finns i V90 men resten är så bra så jag har redan glömt det. :)

20171002_105253.jpg

20171002_105309.jpg

20171001_133954.jpg

20170930_122819.jpg

Skrevet

«Girspaken» er heldigvis den samme som Superb 3v har hatt hele tiden! På bilde fra trådstarter hadde den helt en annen, som ser ut som heldigvis ikke ble valgt!

Kjempe pent ble det i alle fall inni der med den skjermen :) 

Skrevet

Med 9.2" skjerm, så har jo volumknappen forsvunnet.

Jeg er ikke enig med meg selv om det er et pluss eller minus. Man har jo fortsatt volumvrider på rattet.

Skrevet
6 minutes ago, tronna said:

Med 9.2" skjerm, så har jo volumknappen forsvunnet.

Jeg er ikke enig med meg selv om det er et pluss eller minus. Man har jo fortsatt volumvrider på rattet.

Jag har volymknappar på skärmen också.

volym.jpg

  • Lik 1
Skrevet

Mente i grunn et slikt fysisk hjul som vi er vant med fra før. De knappene kan være vanskelig å treffe uten å se på hva man gjør. 

Skrevet

Men hvordan er denne type skjerm i praksis da?

Tenker på fingeravtrykk, gjenskinn fra f.eks sola eller gatebelysning i mørket?

Ellers så synes jeg den virker veldig klar og detaljert, og har flott fargegjengivelse. :) 

Skrevet

Har kört en vecka med den nu i både sol, mörker, gatljus. Ingenting speglar sig i den men fingeravtryck blir det. Dock inte så mycket som jag hade trott. 

6 minutes ago, Superb lll said:

Men hvordan er denne type skjerm i praksis da?

Tenker på fingeravtrykk, gjenskinn fra f.eks sola eller gatebelysning i mørket?

Ellers så synes jeg den virker veldig klar og detaljert, og har flott fargegjengivelse. :) 

 

23 hours ago, Salcin said:

Ett hjul er jo mer effektivt ved å justere mye fort... 

Ett tryck på on/off knappen mutar helt och du har ju hjulet på ratten för att justera. Går fortare än att sträcka sig till gamla panelen/hjulet. 

Skrevet

Jeg synes ikke gjenskinn er et stort problem, men gjenskinn i fingermerker blir det en del av. Lite problem da jeg tørker av skjermen minst en gang i uken.

Det jeg liker veldig godt er at den er så lett å tørke av, for meg kompenserer det bra.

Jeg bruker både knapper på ratt, hjul på skjerm og rett på skjerm. Foretrekker den kombinasjonen jeg har nå fremfor kun berøring, men ville heller ha hatt et ratt i mellom setene ala Mercedes, mye raskere og slipper å strekke meg.

Skrevet

Det var i grunnen bare gjenskinnet jeg trodde kunne være en liten utfordring om sola eller gatebelysningen treffer i litt feil vinkel, for om frua sitter med mobilen i fanget eller klokka slik at sola treffer den og så reflekterer i mine øyne så blender det veldig, selvfølgelig ikke ofte men det forekommer jo.

At en blank glasskjerm er enklere å tørke av tror jeg så gjerne, den matte touchskjermen jeg har i min bil vil jeg ta på minst mulig, for de «slitemerkene» er det jo umulig å bli kvitt. Har det ikke på min Superb, men gjorde feilen å brukte skjermen for mye i min forrige bil.....

Takk for info :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • 2018 Kodiaq sportline 190hk tdi, hvor det er tydelig lekkasje av AdBlue rundt fordeleren i motorrommet. Bilen varsler om ingen start etter 1000km, men får AdBlue, og verkstedet sier at det ikke er farlig å kjøre med. Diagnosen fra verksted er at det er lekkasje på påfyllingsslangen og at denne må byttes. Møller skal ha 14000kr for dette (delprisen er ca 3500kr). Noen som har vært borti det samme, og kan si noe om hvor komplisert denne jobben egentlig er, og evt om det er noen vits i å sjekke pris andre steder? Jeg har fått tetta slangen ved nippel i motorrom, og får nå feilmelding mye sjeldnere, men den blir som sagt ikke borte. Er det ikke mulig å få ned prisen på bytte av slange, eller fikse det på annet vis, vurderer jeg å bare kode vekk hele AdBlue systemet. Og da ønsker jeg meg tips på noen i Osloområdet som kan gjøre det, og er trygg å bruke 
    • Hei, Jeg ser at det er svært få av våre medlemmer som får svar eller løsninger på sine spørsmål. Hva er egentlig vitsen med dette forumet? Hvis ikke Skoda i Norge tar litt ansvar og hjelper til med sine teknikere, er ikke dette liv laga. Og det vil de hvertfall ikke Skoda tjene på. Har andre gode forslag, så fyr i vei!
    • Hei! Har en 2018 kodiaq sportline som jeg lurer på å montere ledbar/ekstralys på. Noen som har bilder å vise? Forslag til ledbar og monteringsmetode? Noen som har montert inni grill under skilt?
    • Hvordan skifter en motor til luftfordelingsspjeld til skoda scout diesel 2017 mod.
    • Når jeg prøver å åpne bakluken, klikker det bare i løsen, men den åpner ikke. Noen som har vært borti lignende problem?
    • Jeg er fleksibel. Interresert i å få gjort dette før vinteren, så hele østlandet er interresant. 🙂   
    • Er nok lurt å skriva kor hen i landet du befinner deg.. Men om du ikkje tenker å.gå til Møller, blir det å spør lokale verkstader der du bur.
    • Hei igjen.. Min Skoda Yeti Adventure treger å få byttet varmeapparat register/varmeveksler. Noe som vet hvem som kan utføre dette til en ok pris?  mvh Bjørn H 
    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
    • Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge! 
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...