Gå til innhold
Bjelge

Bjelges Superb 2018 stasjonsvogn L&K 1,8 TSI 180 hk DSG (automatgir)


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg håper på litt tilbakemelding på denne kofigureringen av det som blir en mulig superbbestilling:)

Reservehjul med jekk (PJA)
 
Baksetepakke - SunSet, ekstra mørke ruter og holder for nettbrett (PKL)
 
Oppvarmet frontrute (PKV)
 
Multifunksjonsratt med varme (PLC)
 
Tilhengerfeste, foldbart (1D4)
 
ISOfix på passasjersetet foran (3G2)
 
Delingsnett (3CX)
 
Jeg lurer litt på valgene:
    a. Smartgate.
    b. Handsfree Bluetooth Premium med SIM-kort inngang og Phone Box.
    c. Handsfree Bluetooth Premium med SIM-kort inngang
 
Er dette egentlig noe man trenger? Er det ikke bluetoothtilkobling uten en av de to siste valgt?
 
 
 
 
 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan, og gratulerer på forhånd med valg av bil.

Du får Bluetooth uansett, forskjellen ligger i at bilen også kan ha eget sim kort. Ikke dumt hvis man tilbringer all sin tid i bilen. Det kan også brukes til å ha Internett forbindelse. Personlig har jeg løst det ved å ha en egen router med 3G modem, men skulle gjerne hatt sim kort i bilen hadde det ikke vært så dyr løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne konfigurasjonen/oppsettet av en Superb synes jeg ser meget bra ut @Bjelge:)

@PaulusA har gitt deg et godt svar på de siste to valgene så det er det jo ikke noe særlig mer å si noe om. :) 

 

Jeg har selv en Superb 2016 med den samme motoren, men i Style utgave, fordi det ikke var mulig å velge sort interiør på L&K når jeg bestilte bilen i Februar 2016.

Synes du har tatt med deg det mest vesentlige som ikke allerede er standard på L&K utgaven, for den er jo ganske godt utstyrt fra før av. Det eneste jeg hadde tatt med i tillegg her hadde vært

  • Varme i rattet (og muligens også med girpaddles på rattet, for å kunne kjøre litt mer aktivt om en ønsker det).
  • 19" hjul på sommeren
  • Skvettlapper både foran og bak (ellers blir lakken i underkant av bakfangeren relativt fort nesten «sandblåst» og helt matt). Jeg bestilte foran når jeg kjøpte bilen, men dessverre så monterte jeg ikke de bak før etter ca 6 mnd, og da var skaden allerede skjedd når det gjelder klarlakken i underkant av bakfangeren. De beskytter lite mot søle og skitt (til det er de for korte), men hjelper mye for å unngå slitasje på lakken.

Når det gjelder baksetepakken så finner ikke jeg den i prislista for Superb lenger, kun muligheten for å velge nettbrettholder(e), for Sunset (mørke vinduer) er jo allerede standard på L&K utgaven. Så der hadde jeg kun kjøpt en eller to nettbrettholdere i stedet, det har jeg selv også, en på hver nakkestøtte på forsetene til mine to barn som sitter bak. Nettbrettholderen kan også enkelt flyttes til armlenet i midten av baksetet, om ikke den tredje sitteplassen er i bruk.

 

Nå kommer jo 2018 modellen med noen oppgraderinger i forhold til 2016/2017 modellene etter hva jeg har lest, som bl.a. gjelder bedre støyisolering i gulvet og tykkere vinduer, og det kan være på sin plass. Det vil forhåpentligvis gi litt mindre vindsus i motorveihastighet (er ikke plagsom, men høres om det er sterk vind i tillegg), bedre isolering i gulvet kan forhåpentligvis også redusere hjulstøy, for det er noe jeg synes er vel fremtredende på bilen jeg har.. MEN det er også veldig avhengig av hvilke dekk en kjører på, dessverre så har Skoda valgt Pirelli Cinturato P7 på den bilen jeg har, gode dekk med bra egenskaper på de fleste ting, bare ikke støy. Jeg kjører med 235/45-18" både sommer og vinter, og er godt fornøyd med det, men med en evt bestilling av ny bil i dag, så hadde jeg valgt 19" på sommerhjul og forlangt noe annet enn Pirelli der.

Bilen i seg selv er jeg kjempefornøyd med, har hatt den i snart 1 år og 3 mnd. og har kjørt rett over 31.000km sålangt, og det har fremdeles ikke vært noe feil med bilen, jeg har heller ikke etterfylt noe olje på motoren. Snittforbruket ligger på noe rundt 0,7 - 0,8, alt avhengig av hvor tungt høyrebein du har. Langkjøring har jeg fått ned på 0,61, men det er heller ikke noe problem å bruke 1.0 - 1.1 om en kjører aktivt nok.

Så alt i alt er dette en meget flott bil etter min mening, og hadde jeg skullet ha bestilt ny bil i dag, så hadde det blitt en ny Superb igjen på meg. :) 

 

Noen små irritasjonsmomenter er det riktignok, men de er ikke store nok til at smilet ikke kommer hver eneste gang en kjører med denne bilen. Den største innvendingen jeg har er at jeg synes at Skoda har satt inn feil DSG kasse i den etter min mening, men det får en jo dessverre ikke gjort noe med, den fungerer bra og er uten problemer. Men synes det er dumt at den begrenser dreiemomentet på motoren til 250nm, når den egentlig yter 320nm. Men det er jo kun noe en kan merke noe til om en fyller opp bilen med last og henger en henger etter, er det noe du skal gjøre ofte, så hadde jeg valgt 2,0/220hk TSi i stedet, da får du en bedre DSG kasse og 350nm dreiemoment. Dette er nå kun min personlige mening, bare så jeg har sagt det.

 

Lykke til med en evt bestilling av ny bil @Bjelge :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Håvard skrev:

Ellers ville jeg også anbefalt deg å vurdere ventilerte seter :-) 

Ja, det lurer jeg på! Hvor bra er det egentlig? Har du det? 

Takk for svar, alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte frem og tilbake om jeg skulle velge Phone Box & Sim-kort delen på Columbus, jeg gikk for å ikke velge det.
Men, jeg angrer litt idag, grunnet mulighetene med trafikkmeldinger direkte på navien f.eks
Det er ganske enkelt å få det opp uten SIM-kort også. Jeg plasserer mobilen i Hotspot funksjon, og kobler bilen opp mot mobilen, og da får jeg alle muligheter som ved SIM-kort.

Men er jo som Håvard sier, trådløs ladning, signal forsterker på mobilsignalet kan være utrulig kjekt å ha, men iPhone støtter ikke dette.
Kun noen Android telefoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt blir jo veldig personavhengig, Alternativ b, med sim kort og phonebox har jeg valgt, som kort er veldig genialt, da jeg har ett trådløst nett i bil automatisk med det sim kortet, uten å måtte ha noe tilleggsabboneny, som barn kan bruke på iPad etc ved litt lengre kjøreturer. 

Phonebox, mwd trådløslading er sikkert helt supert, men har iPhone som ikke støttes av dette, men hvem vet? Kommert det på neste modell som kommer til høsten? Synes i alle fall det er dumt å velge bort, siden denne bilen sansynligvis skal leve i 15 år, og det ikke er lenge til trådløs lading er standard på alt :) 

 

Variabelt bagasjeromsgulv, dette hadde jeg på min forrige superb, men gjorde det ikke på den jeg har nå, og jeg angrer bittert! Dersom du legger ned setene, så har du tilnærmet flatt gulv med variabelt gulv, uten så er det LANGT ifra flatt! Du slipper lastekant, og det er mange fordeler med det gulvet! 

Ellers er det en kjempeflott bil du har valgt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...