Gå til innhold
Lars Adler

Skettlapper bak


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har bestilt meg ny Kodiaq og ser at det er kun skvettlapper fremme som Norsk standard. Får kjøpt skvettlapper bak på skodabutikken.no for 220kr for et sett. Noen som har erfaring med dette? Er det bare å skru disse fast i plasten?

Mvh

Lars

Endret av Lars Adler
Skrevet

På min Superb så er det kun skrudd i plastikken, så jeg tviler sterkt på at det vil kunne være så mye annerledes på en Kodiaq. Om det spør forhandleren, så vil du mest sannsynlig kunne få med dette i en deal, med tanke på at du har bestilt deg ny bil. Dette var noe de monterte gratis for meg, selv etter at bilen var 6 mnd gammel, jeg kjøpte skvettlappene fra dem og de monterte dem, utført på 5-10 min etter hva de sa.

Skrevet

Det var ikke skvettlapper i det hele tatt på min Kodiaq. Bak var det bare å skru rett på. Foran må du kutte litt i innerskjermen. Går med tapetkniv. Monteringsanvisning følger med.

Skrevet

På min forrige bil (Octavia) satt jeg ikke på skvettlapper bak før etter et halvt års tid. Da var det som om noen hadde sandblåst bakfangeren nederst. Så kjører du mye på grusveier og diverse, sparerdette bilen ganske mye, hvertfall nederst bakover hjulene. 

Jeg satt på skvettlapper på Superben jeg har nå med en gang, og det er fortsatt så og si like glatt som når bilen var ny. Så, som du nevner, slipper jeg og få en steinsprut i frontruta eller på panseret om du skulle ha en stein i hjulet og jeg kjører bak deg...... :) Skvettlapper burde virkelig vært standardutstyr etter min mening. 

Skrevet
7 timer siden, Core2Duo skrev:

Skvettlapper burde virkelig vært standardutstyr etter min mening. 

Jeg er enig, skal vi hente inn @Salcin og høre med han en gang til.... ;)

Skrevet

Utseende messig er skvettlapper ett mareritt, som ødelegger utseende på bilen totalt!  Jeg har det foran på min superb, men bak er det helt uaktuelt!!Sagt det før og sier det igjen, Skoda må ha en svært dårlig lakk, da den etter godt under 10 000km begynner å bli helt matt og prikkete under ved støtfangeren bak.... har aldri hatt skvettlapper på noen bil, og ingen har vært så ille etter 100 000km engang...

Dette gjelder forøvrig begge Skodaene jeg har hatt, men likevel uaktuelt med skvettlapper bak, da jeg ikke er over 70 år enda xD

Skrevet

Hehe

Her er meningene delte

På min Octavia synes jeg bilen bare ble tøffere, men i bunn og grunn er jeg enig at de fleste biler er finere uten

Skrevet
14 timer siden, Salcin skrev:

Utseende messig er skvettlapper ett mareritt, som ødelegger utseende på bilen totalt!  Jeg har det foran på min superb, men bak er det helt uaktuelt!!Sagt det før og sier det igjen, Skoda må ha en svært dårlig lakk, da den etter godt under 10 000km begynner å bli helt matt og prikkete under ved støtfangeren bak.... har aldri hatt skvettlapper på noen bil, og ingen har vært så ille etter 100 000km engang...

Dette gjelder forøvrig begge Skodaene jeg har hatt, men likevel uaktuelt med skvettlapper bak, da jeg ikke er over 70 år enda xD

Helt enig med deg i @Salcin, Superb gjør seg absolutt best uten skvettlappene bak, men det er som du sier en dårlig lakk på fangeren bak. Min forrige bil som var en 2014 VW Golf st.vogn hadde jeg ikke skvettlapper bak på, og den var ikke slik i det hele tatt. Hadde den fra November 2013 og frem til Mars 2016 i ca + 34.000km men den fangeren ble hverken slitt, matt eller flekket i underkant av fangeren bak, min Superb så jo tilnærmet sandblåst ut på det samme stedet etter ca 6 mnd og noe rundt 10-12.000km.

Så det ser ut til at det er forskjeller innen VAG konsernet når det gjelder lakk kvaliteten også, synes jo det virker merkelig, men ser jo ut til at det er slik det er.

Skrevet
12 timer siden, Salcin skrev:

Er vel nesten grunn til reklmasjon når lakken er tilnærmet slitt bort etter 10 000 km :o 

Ikke uenig med deg i det @Salcin men i følge de jeg snakket med , så blir det omtrent det samme som å klage på at bilen/lakken ikke tåler steinsprut. Jeg synes forøvrig at det er en dårlig sammenligning, men resultatet ser ut til å bli det samme om en snakker med Møller om det.............

Skrevet

Mulig det er forskjell på kvaliteten når det gjelder klar folie, men på de bilene som vi har på jobben hvor det er montert klar folie på utsatte steder på, så blir den gul/brun pga avfettingen. Det synes i hvert fall meget godt på de hvite bilene vi har, uten at jeg skal påstå at det er fasiten for alle folier.

Så for beskyttelse så holder jeg en knapp på skvettlapper (i hvert fall så lenge jeg har hvit bil), men at enkelte foretrekker bilen uten skvettlapper montert har jeg ingen problemer med å forstå :) 

Skrevet
On 6/23/2017 at 8:38 AM, Salcin said:

 

Dette gjelder forøvrig begge Skodaene jeg har hatt, men likevel uaktuelt med skvettlapper bak, da jeg ikke er over 70 år enda xD

Jeg er 63, er det for tidlig med skvettlapper da?

Skrevet
12 minutter siden, Vandreren skrev:

Jeg er 63, er det for tidlig med skvettlapper da?

Kommer helt an på plasseringen ??

Skrevet
13 timer siden, Vandreren skrev:

Jeg er 63, er det for tidlig med skvettlapper da?

Kommer ann på hvordan du føler deg! Føler du deg som 63? La vær! Føler du seg som 70+? Kjør på med skvettlapper :P 

Skrevet
3 timer siden, PaulusA skrev:

Lurer på vilken alder en 44 åring som meg defineres som da, hehe

Da er det i hvert fall innfor at jeg har skvettlapper på min bil siden jeg akkurat har fylt 49 år, hehe :P Så da spørs det nok om du egentlig ikke er for ung og må demontere de du har @PaulusA, hehe ;););) 

 

Skrevet
3 timer siden, PaulusA skrev:

Lurer på vilken alder en 44 åring som meg defineres som da, hehe

Eller meg på straks 26... :ph34r: xD

Skrevet
10 minutter siden, Core2Duo skrev:

Eller meg på straks 26... :ph34r: xD

 

23 minutter siden, Superb lll skrev:

Da er det i hvert fall innfor at jeg har skvettlapper på min bil siden jeg akkurat har fylt 49 år, hehe :P Så da spørs det nok om du egentlig ikke er for ung og må demontere de du har @PaulusA, hehe ;););) 

 

Jeg er allerede i gang, vil donere de til dette forumets trengende, Dvs Core2Duo

 

hehe ?

  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • 2018 Kodiaq sportline 190hk tdi, hvor det er tydelig lekkasje av AdBlue rundt fordeleren i motorrommet. Bilen varsler om ingen start etter 1000km, men får AdBlue, og verkstedet sier at det ikke er farlig å kjøre med. Diagnosen fra verksted er at det er lekkasje på påfyllingsslangen og at denne må byttes. Møller skal ha 14000kr for dette (delprisen er ca 3500kr). Noen som har vært borti det samme, og kan si noe om hvor komplisert denne jobben egentlig er, og evt om det er noen vits i å sjekke pris andre steder? Jeg har fått tetta slangen ved nippel i motorrom, og får nå feilmelding mye sjeldnere, men den blir som sagt ikke borte. Er det ikke mulig å få ned prisen på bytte av slange, eller fikse det på annet vis, vurderer jeg å bare kode vekk hele AdBlue systemet. Og da ønsker jeg meg tips på noen i Osloområdet som kan gjøre det, og er trygg å bruke 
    • Hei, Jeg ser at det er svært få av våre medlemmer som får svar eller løsninger på sine spørsmål. Hva er egentlig vitsen med dette forumet? Hvis ikke Skoda i Norge tar litt ansvar og hjelper til med sine teknikere, er ikke dette liv laga. Og det vil de hvertfall ikke Skoda tjene på. Har andre gode forslag, så fyr i vei!
    • Hei! Har en 2018 kodiaq sportline som jeg lurer på å montere ledbar/ekstralys på. Noen som har bilder å vise? Forslag til ledbar og monteringsmetode? Noen som har montert inni grill under skilt?
    • Hvordan skifter en motor til luftfordelingsspjeld til skoda scout diesel 2017 mod.
    • Når jeg prøver å åpne bakluken, klikker det bare i løsen, men den åpner ikke. Noen som har vært borti lignende problem?
    • Jeg er fleksibel. Interresert i å få gjort dette før vinteren, så hele østlandet er interresant. 🙂   
    • Er nok lurt å skriva kor hen i landet du befinner deg.. Men om du ikkje tenker å.gå til Møller, blir det å spør lokale verkstader der du bur.
    • Hei igjen.. Min Skoda Yeti Adventure treger å få byttet varmeapparat register/varmeveksler. Noe som vet hvem som kan utføre dette til en ok pris?  mvh Bjørn H 
    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
    • Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge! 
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...