Gå til innhold
Lars Adler

Skettlapper bak


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har bestilt meg ny Kodiaq og ser at det er kun skvettlapper fremme som Norsk standard. Får kjøpt skvettlapper bak på skodabutikken.no for 220kr for et sett. Noen som har erfaring med dette? Er det bare å skru disse fast i plasten?

Mvh

Lars

Endret av Lars Adler
Skrevet

På min Superb så er det kun skrudd i plastikken, så jeg tviler sterkt på at det vil kunne være så mye annerledes på en Kodiaq. Om det spør forhandleren, så vil du mest sannsynlig kunne få med dette i en deal, med tanke på at du har bestilt deg ny bil. Dette var noe de monterte gratis for meg, selv etter at bilen var 6 mnd gammel, jeg kjøpte skvettlappene fra dem og de monterte dem, utført på 5-10 min etter hva de sa.

Skrevet

Det var ikke skvettlapper i det hele tatt på min Kodiaq. Bak var det bare å skru rett på. Foran må du kutte litt i innerskjermen. Går med tapetkniv. Monteringsanvisning følger med.

Skrevet

På min forrige bil (Octavia) satt jeg ikke på skvettlapper bak før etter et halvt års tid. Da var det som om noen hadde sandblåst bakfangeren nederst. Så kjører du mye på grusveier og diverse, sparerdette bilen ganske mye, hvertfall nederst bakover hjulene. 

Jeg satt på skvettlapper på Superben jeg har nå med en gang, og det er fortsatt så og si like glatt som når bilen var ny. Så, som du nevner, slipper jeg og få en steinsprut i frontruta eller på panseret om du skulle ha en stein i hjulet og jeg kjører bak deg...... :) Skvettlapper burde virkelig vært standardutstyr etter min mening. 

Skrevet
7 timer siden, Core2Duo skrev:

Skvettlapper burde virkelig vært standardutstyr etter min mening. 

Jeg er enig, skal vi hente inn @Salcin og høre med han en gang til.... ;)

Skrevet

Utseende messig er skvettlapper ett mareritt, som ødelegger utseende på bilen totalt!  Jeg har det foran på min superb, men bak er det helt uaktuelt!!Sagt det før og sier det igjen, Skoda må ha en svært dårlig lakk, da den etter godt under 10 000km begynner å bli helt matt og prikkete under ved støtfangeren bak.... har aldri hatt skvettlapper på noen bil, og ingen har vært så ille etter 100 000km engang...

Dette gjelder forøvrig begge Skodaene jeg har hatt, men likevel uaktuelt med skvettlapper bak, da jeg ikke er over 70 år enda xD

Skrevet

Hehe

Her er meningene delte

På min Octavia synes jeg bilen bare ble tøffere, men i bunn og grunn er jeg enig at de fleste biler er finere uten

Skrevet
14 timer siden, Salcin skrev:

Utseende messig er skvettlapper ett mareritt, som ødelegger utseende på bilen totalt!  Jeg har det foran på min superb, men bak er det helt uaktuelt!!Sagt det før og sier det igjen, Skoda må ha en svært dårlig lakk, da den etter godt under 10 000km begynner å bli helt matt og prikkete under ved støtfangeren bak.... har aldri hatt skvettlapper på noen bil, og ingen har vært så ille etter 100 000km engang...

Dette gjelder forøvrig begge Skodaene jeg har hatt, men likevel uaktuelt med skvettlapper bak, da jeg ikke er over 70 år enda xD

Helt enig med deg i @Salcin, Superb gjør seg absolutt best uten skvettlappene bak, men det er som du sier en dårlig lakk på fangeren bak. Min forrige bil som var en 2014 VW Golf st.vogn hadde jeg ikke skvettlapper bak på, og den var ikke slik i det hele tatt. Hadde den fra November 2013 og frem til Mars 2016 i ca + 34.000km men den fangeren ble hverken slitt, matt eller flekket i underkant av fangeren bak, min Superb så jo tilnærmet sandblåst ut på det samme stedet etter ca 6 mnd og noe rundt 10-12.000km.

Så det ser ut til at det er forskjeller innen VAG konsernet når det gjelder lakk kvaliteten også, synes jo det virker merkelig, men ser jo ut til at det er slik det er.

Skrevet
12 timer siden, Salcin skrev:

Er vel nesten grunn til reklmasjon når lakken er tilnærmet slitt bort etter 10 000 km :o 

Ikke uenig med deg i det @Salcin men i følge de jeg snakket med , så blir det omtrent det samme som å klage på at bilen/lakken ikke tåler steinsprut. Jeg synes forøvrig at det er en dårlig sammenligning, men resultatet ser ut til å bli det samme om en snakker med Møller om det.............

Skrevet

Mulig det er forskjell på kvaliteten når det gjelder klar folie, men på de bilene som vi har på jobben hvor det er montert klar folie på utsatte steder på, så blir den gul/brun pga avfettingen. Det synes i hvert fall meget godt på de hvite bilene vi har, uten at jeg skal påstå at det er fasiten for alle folier.

Så for beskyttelse så holder jeg en knapp på skvettlapper (i hvert fall så lenge jeg har hvit bil), men at enkelte foretrekker bilen uten skvettlapper montert har jeg ingen problemer med å forstå :) 

Skrevet
On 6/23/2017 at 8:38 AM, Salcin said:

 

Dette gjelder forøvrig begge Skodaene jeg har hatt, men likevel uaktuelt med skvettlapper bak, da jeg ikke er over 70 år enda xD

Jeg er 63, er det for tidlig med skvettlapper da?

Skrevet
12 minutter siden, Vandreren skrev:

Jeg er 63, er det for tidlig med skvettlapper da?

Kommer helt an på plasseringen ??

Skrevet
13 timer siden, Vandreren skrev:

Jeg er 63, er det for tidlig med skvettlapper da?

Kommer ann på hvordan du føler deg! Føler du deg som 63? La vær! Føler du seg som 70+? Kjør på med skvettlapper :P 

Skrevet
3 timer siden, PaulusA skrev:

Lurer på vilken alder en 44 åring som meg defineres som da, hehe

Da er det i hvert fall innfor at jeg har skvettlapper på min bil siden jeg akkurat har fylt 49 år, hehe :P Så da spørs det nok om du egentlig ikke er for ung og må demontere de du har @PaulusA, hehe ;););) 

 

Skrevet
3 timer siden, PaulusA skrev:

Lurer på vilken alder en 44 åring som meg defineres som da, hehe

Eller meg på straks 26... :ph34r: xD

Skrevet
10 minutter siden, Core2Duo skrev:

Eller meg på straks 26... :ph34r: xD

 

23 minutter siden, Superb lll skrev:

Da er det i hvert fall innfor at jeg har skvettlapper på min bil siden jeg akkurat har fylt 49 år, hehe :P Så da spørs det nok om du egentlig ikke er for ung og må demontere de du har @PaulusA, hehe ;););) 

 

Jeg er allerede i gang, vil donere de til dette forumets trengende, Dvs Core2Duo

 

hehe ?

  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hm, jeg har visst tolket det du skrev litt feil. Det er vanskelig å feilsøke på nett, jeg har ikke direkte hatt en sånn feil. Men har du sjekka hjula for ubalanse i maskin? Det kan være bakhjula. Har du firehjulstrekk så kan det være bakakseldiff/Haldex også. 
    • Det rister ikke i rattet og bilen går rett frem uansett 
    • Heihei. Det er mange ting som kan gjøre at det rister i rattet. Som du sier, det kan være en foring eller bærekule i hjulopphenget, eller en drivakselknute. Et dårlig motorfeste eller f.eks en skjev drivaksel vil vel merkes i lavere hastigheter også? Og du vil ha hørt at lydnivået har blitt forskjellig i bilen fra tidligere. For eksempel klunkelyder når du kjører over fartshumper eller dumper og kanter i vegen. Hva mener du med at du har sjekket alle dekk? Har alle hjul blitt sjekka i avbalanseringsmaskin? Som oftest er risting i rattet i et gitt fartsområde ubalanse i dekk/felg. Det kan også være at ett eller flere balanselodd i en felg har ramlet av. Har du nettopp lagt om til sommerdekk? Lykke til, håper du finner ut av det. Og kom gjerne med tilbakemelding og oppfølging her.
    • Det er mobiltelefonen som er tilkoblet bilen som har lavt batterinivå.
    • Hva betyr det at denne batteri-indikatoren står på laveste trinn og er rød? Finner ikke ut av dette i brukerhåndboken.
    • Medlem Skrevet 7 minutter siden Hei. Har ein Roomster som plutselig begyntge å gå på 3 sylindere. Feilkode: misfire cyl 3. Bytta tennplugg, sjekka for gnist, bytta om på dyse 2 og 3 utan at feil fulgte over til cyl 2. Målt motstand i spoler til  alle dyser 6 ohm, alle. Sjekka kompresjon sylinder 3, ok. Sjekka at det faktisk er cyl 3 det er feil på ved å dra ut pluggledning med motor i gang. Sjekka om det kjem spenning "pulsvis" til dyse 3. Her får jeg litt variabel blink i prøvelampe inntil det ikkje kjem puls i de heile etter ca 10 sek. Sjekka kabling frå ECU til innsprøytingsdyse så lant det lar seg gjera, ingen feil funnet. Konkluderer med defekt ECU. Så til spørsmålet. Dersom jeg kjøper ECU frå høgger , kva må til for å ta denne i bruk. Er det mulig å montere denne og teste om bilen starter og deretter eventuelt kode om dørlåser osv, eller må koding gjøres først for at vi skal få strata bilen ( startsperre osv) Takknemlig for alle seriøse tips til kva som må til for å få bytta ECU 🙂
    • Hei har en karoq 2018 som har begynt å riste når jeg kjører i 90 km/t , det starter i 85 men mer voldsomt i 90 . Har sjekket alle dekk og  det er ikke noen risting I dekk, ratt det er i selve bilen under 85 er det ingen risting.  Er litt redd for at det  kan være foringer,motorfeste,kulelager o.s.v for hvis jeg slipper rattet så går bilen 100 % rett frem og null risting . Er det noen som har opplevd dette og funnet ut hva det kan være , det er litt lettere enn at jeg må innom flere verksted for å finne ut hva som er galt. 
    • Hei. Jeg har en Octavia 2018 med Columbus, og har hittil oppdatert kartene hvert halvår.  Når jeg slår inn mitt VIN nummer får jeg opp kartene over Indonesia? Noen ganger 29GB, andre ganger 9GB. Jeg tør ikke teste installasjon av 29GB som jeg tror er den rette, da filene ikke er likadan som tidligere, jeg er redd for å ødelegge hele kartsystemet. Er det andre som har opplevd dette?  https://updateportal.skoda-auto.com/en-US  
    • Hei. Har hat samme Symptom. Har vært 2 grunner til at den  ikke starter. For lav spenning (Ladeproblem) Eller at bilen er på reservetank.
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...