Gå til innhold
Tor2r

Skoda på Påsketur?


Anbefalte innlegg

14 minutter siden, CitizenX skrev:

Skikkelig flott bil :)

Takk for det :)

Er veldig fornøyd med bilen, og det skal bli spennende å se hvordan den blir med felgene vi har plukket ut til sommerdekka (se vedlagt bilde). Men er jo ikke noe store felger som er veldig inn for tiden som det ser ut til på div. forum, har kun original dimensjonen 8 x 18" felger med 235/45-18" dekk (sommer og vinter). Og "senkingen" er kun 10mm som DCC understellet gir, men lavere bil ønsker jeg heller ikke.

Skjermbilde 2016-03-27 kl. 23.42.31.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 18" på min Octavia L&K og det passer egentlig ganske bra, vil ikke ha mindre gummi enn det er nå da det er et fint kompromiss mellom sportslighet og komfort. Var litt uheldig og fikk en kjedelig bulk da jeg kjørte i en humpe litt for fort som jeg må få fikset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snasent ja! Moro med ny bil :D

20" og gummi ikke tykkere enn vinylbelegg hører ikke hjemme på familiebiler, dvs, biler hvor man faktisk har barn i.

Har selv to små som har spydd i hytt og pine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, CitizenX skrev:

Har 18" på min Octavia L&K og det passer egentlig ganske bra, vil ikke ha mindre gummi enn det er nå da det er et fint kompromiss mellom sportslighet og komfort. Var litt uheldig og fikk en kjedelig bulk da jeg kjørte i en humpe litt for fort som jeg må få fikset. 

18" er en fin kombinasjon mellom komfort og sportslighet, det er jeg helt enig med deg i, med såpass dårlige veier det er her i Norge så tror jeg at det klarer seg lenge med 18". Har kommet over alderen hvor utseende betyr mer enn det praktiske, så det er bra som det er :)

9 timer siden, Tor2r skrev:

Snasent ja! Moro med ny bil :D

20" og gummi ikke tykkere enn vinylbelegg hører ikke hjemme på familiebiler, dvs, biler hvor man faktisk har barn i.

Har selv to små som har spydd i hytt og pine...

Det er veldig morsomt med ny bil :)

Helt enig med deg, en bør ha litt mer gummi om en skal ha en behagelig tur, og veiene i Norge innbyr jo ikke akkurat til at en burde ha lavere profil enn 40-45 (selvfølgelig avhengig av bredden på dekka da).

Har med to tenåringer, så det var derfor det ble Superb for vår del, ellers så liker jeg Octavia veldig godt og det var egentlig førstevalget mitt, men bakseteplassen i Superb gjorde det til et enkelt valg for vår del.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...