Gå til innhold
Tronn

Størrelse på felg til Octavia


Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt en Octavia stasjonsvogn 2018 modell Style.

Denne er vel omtrent ferdigprodusert nå og jeg har tatt med 17 tommers felger, men ble plutselig veldig usikker på om jeg burde ha større felger.
Dette er vel hovedsaklig utseendemessig basert.

Hva mener dere som kanskje har litt erfaring med bilen og felgstørrelse?
Det haster nok en del :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge bilen allerede er ferdig produsert, så er det vel ikke noe du klarer å få forandret på der vil jeg tro. Men det er jo lov å spørre selgeren du har bestilt bilen av.

Jeg ville da har valgt de originale 17" felgene som følger med bilen som vinterfelger, og solgt de dekka som følger med. Så hadde jeg bestilt meg et sett med enten 18" eller 19" avhengig av hva du ønsker deg, fra enten forhandleren eller fra et seriøst dekkverksted. Kjøp deg i det minst skikkelige sommerdekk, det tjener du på med både tanke på sikkerhet men også med tanke på dekkstøy.

Originale felger synes jeg personlig er enklest for både bedre passform, slippe senterringer og trenger kun et sett med hjulbolter. Jeg vet at noen andre felgprodusneter også tilbyr det samme og det er i hvert fall ting som hadde vært viktige for min del.

Når det gjelder valg av felger ellers, så synes jeg spesielt Octavia er best tjent med å finne noen felger som bygger litt mer ut mot skjermbuen, da spesielt bakhjulene er plassert for langt inn i skjermene,  det er nå i hvert fall min mening. 

Lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil! Jeg ville ikke ha gått opp i dekkdimensjon. 17" er sånn omtrent det som tåles hvis man skal ha et støybilde man kan leve med. 225x45x17" er ok på sommer med Michelin dekk. På 18" må du vel ha enda lavere profil for at det skal passe. Jeg har 195x55x16" vinterdekk. Da er det relativt stille, og du får litt premiumfølelse. Men jeg ser jo folk subbe rundt med 25 profil. Dem om det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...