Gå til innhold
Pellar

Senking av Superb Sportline


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.  Lurer på å senke min Skoda Superb Sportline 2017 mod. Er det noen som har erfaring med det? Og har tips til sider som selger senke sett? Er interessert i senke fjærer siden den har DCC. 

Hvor mye kan jeg senke den siden jeg har DCC, syns jeg har lest en plass at DCC demperene ikke er så glad i for mye senking.

Skrevet

Du må iallefall ha senkesett som er tilpasset DCC. Jeg hadde en link her en gang med et senkesett som passet sammen med DCC, men klarer dessverre ikke å finne det igjen. Jeg kan lete litt videre og se om jeg finner det. 

Skrevet

er selv inne på tanken, men ingen inne på forumet jeg har hørt om som har gjort det enda! Mener å ha hørt man må inn med bilen pga både kamera i vindu og adaptiv cruice etc for å programmere opp igjen :o uten att jeg vet dette 100%...  Derfor er jeg en smule betenkt til senking :( 

Skrevet

Det stemmer det du skriver der @Salcin etter hva jeg også har lest.

Dette i tillegg til en firehjulskontroll og så skal dette føres inn i vognkortet i tillegg om jeg ikke tar helt feil. Dette er noe jeg har lest flere har skrevet i Skoda-gruppa på Facebook, men hva lovverket faktisk sier har jeg ikke kunnskaper om.

Skrevet

Takker for svar:) skal sjekke ut Eibach pro kitet og høre med forhandler ang programering av lys og sendorer:)

Skrevet
3 timer siden, Pellar skrev:

skal sjekke ut Eibach pro kitet og høre med forhandler ang programering av lys og sendorer:)

Kom gjerne med tilbakemelding på hva de sier her også! :) 

Skrevet

Har pratet med forhandler i dag og de var enig att sportlinen var for høy? Ang. garanti så stillte ikkje de seg på bakbena, men var det ting med hjuloppheng så de måtte dokumentere til Skoda Norge der det kom fram at bilen var senket så kunne det stille seg anerledes. Etter det jeg fikk med meg så var det bare lysene jeg trengte å null stille å stille in på nytt:)  Ang Eibach Pro Kittet så er ikkje det beregnet på biler med DCC sa Eibach Norge. Men skal sjekke ut det mer. Kommer tilbake med mer når jeg har mer og komme med:)

 

 

Skrevet

Spurte Eibach Norge va som var grunnen til at Pro Kittet ikkje var til biler med DCC, var det at det ikkje var godkjennt for det. Så d blir nokk til att d blir bestillt og montert:) må bare finne nye felger først:) Er det noen som veit om vor breie felger det er plass til på Superben? Er snakk om 20"

Skrevet (endret)
1 time siden, Håvard skrev:

til en rimelig heftig pris :D

Ja, det skal ikke være billig å kødde med fjærer og dempere på nyere biler, for å si det slik :D
Men, 2300 Euro pr. sett :D tja, små pææææng? :P hahahaha

Endret av Marius
Skrevet
1 time siden, Pellar skrev:

Er det noen som veit om vor breie felger det er plass til på Superben? Er snakk om 20"

Vet det er noen som kjører med 10" x 20" felger med 255 dekk, så plass er det, men hvilket innpress de har brukt og om det er lovlig vet jeg ikke.

Har sett 2 - 3 stykker som har det i Skoda gruppa på Facebook, har sett et par her også som har 20", men jeg vet ikke bredden de har på dekk og felg. Har ikke du 20" felger @Salcin?

 

Tror også @loovmo endte på 20" felger tilslutt, uten at jeg er helt sikker på det?

 

Skrevet

Har 9x20, med 245/35-20 dekk. Har såpass med plass att jeg burde hatt spacere på 8-10 mm vil jeg tro.. problemene jeg tror er med 10" felg er att det er ikke plass eller kjøreegenskaper til brede nok dekk... skal man ha 10" felg så bør man jo ha 275 dekk eller noe hvis man ikke er fan av dekkstrekk 

Skrevet

Det var en heftig pris, ja! :ph34r: Er dette det eneste som er brukenes med DCC altså? For da spørs det om jeg skroter tanken på senking. xD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hm, jeg har visst tolket det du skrev litt feil. Det er vanskelig å feilsøke på nett, jeg har ikke direkte hatt en sånn feil. Men har du sjekka hjula for ubalanse i maskin? Det kan være bakhjula. Har du firehjulstrekk så kan det være bakakseldiff/Haldex også. 
    • Det rister ikke i rattet og bilen går rett frem uansett 
    • Heihei. Det er mange ting som kan gjøre at det rister i rattet. Som du sier, det kan være en foring eller bærekule i hjulopphenget, eller en drivakselknute. Et dårlig motorfeste eller f.eks en skjev drivaksel vil vel merkes i lavere hastigheter også? Og du vil ha hørt at lydnivået har blitt forskjellig i bilen fra tidligere. For eksempel klunkelyder når du kjører over fartshumper eller dumper og kanter i vegen. Hva mener du med at du har sjekket alle dekk? Har alle hjul blitt sjekka i avbalanseringsmaskin? Som oftest er risting i rattet i et gitt fartsområde ubalanse i dekk/felg. Det kan også være at ett eller flere balanselodd i en felg har ramlet av. Har du nettopp lagt om til sommerdekk? Lykke til, håper du finner ut av det. Og kom gjerne med tilbakemelding og oppfølging her.
    • Det er mobiltelefonen som er tilkoblet bilen som har lavt batterinivå.
    • Hva betyr det at denne batteri-indikatoren står på laveste trinn og er rød? Finner ikke ut av dette i brukerhåndboken.
    • Medlem Skrevet 7 minutter siden Hei. Har ein Roomster som plutselig begyntge å gå på 3 sylindere. Feilkode: misfire cyl 3. Bytta tennplugg, sjekka for gnist, bytta om på dyse 2 og 3 utan at feil fulgte over til cyl 2. Målt motstand i spoler til  alle dyser 6 ohm, alle. Sjekka kompresjon sylinder 3, ok. Sjekka at det faktisk er cyl 3 det er feil på ved å dra ut pluggledning med motor i gang. Sjekka om det kjem spenning "pulsvis" til dyse 3. Her får jeg litt variabel blink i prøvelampe inntil det ikkje kjem puls i de heile etter ca 10 sek. Sjekka kabling frå ECU til innsprøytingsdyse så lant det lar seg gjera, ingen feil funnet. Konkluderer med defekt ECU. Så til spørsmålet. Dersom jeg kjøper ECU frå høgger , kva må til for å ta denne i bruk. Er det mulig å montere denne og teste om bilen starter og deretter eventuelt kode om dørlåser osv, eller må koding gjøres først for at vi skal få strata bilen ( startsperre osv) Takknemlig for alle seriøse tips til kva som må til for å få bytta ECU 🙂
    • Hei har en karoq 2018 som har begynt å riste når jeg kjører i 90 km/t , det starter i 85 men mer voldsomt i 90 . Har sjekket alle dekk og  det er ikke noen risting I dekk, ratt det er i selve bilen under 85 er det ingen risting.  Er litt redd for at det  kan være foringer,motorfeste,kulelager o.s.v for hvis jeg slipper rattet så går bilen 100 % rett frem og null risting . Er det noen som har opplevd dette og funnet ut hva det kan være , det er litt lettere enn at jeg må innom flere verksted for å finne ut hva som er galt. 
    • Hei. Jeg har en Octavia 2018 med Columbus, og har hittil oppdatert kartene hvert halvår.  Når jeg slår inn mitt VIN nummer får jeg opp kartene over Indonesia? Noen ganger 29GB, andre ganger 9GB. Jeg tør ikke teste installasjon av 29GB som jeg tror er den rette, da filene ikke er likadan som tidligere, jeg er redd for å ødelegge hele kartsystemet. Er det andre som har opplevd dette?  https://updateportal.skoda-auto.com/en-US  
    • Hei. Har hat samme Symptom. Har vært 2 grunner til at den  ikke starter. For lav spenning (Ladeproblem) Eller at bilen er på reservetank.
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...