Gå til innhold
Pellar

Senking av Superb Sportline


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.  Lurer på å senke min Skoda Superb Sportline 2017 mod. Er det noen som har erfaring med det? Og har tips til sider som selger senke sett? Er interessert i senke fjærer siden den har DCC. 

Hvor mye kan jeg senke den siden jeg har DCC, syns jeg har lest en plass at DCC demperene ikke er så glad i for mye senking.

Skrevet

Du må iallefall ha senkesett som er tilpasset DCC. Jeg hadde en link her en gang med et senkesett som passet sammen med DCC, men klarer dessverre ikke å finne det igjen. Jeg kan lete litt videre og se om jeg finner det. 

Skrevet

er selv inne på tanken, men ingen inne på forumet jeg har hørt om som har gjort det enda! Mener å ha hørt man må inn med bilen pga både kamera i vindu og adaptiv cruice etc for å programmere opp igjen :o uten att jeg vet dette 100%...  Derfor er jeg en smule betenkt til senking :( 

Skrevet

Det stemmer det du skriver der @Salcin etter hva jeg også har lest.

Dette i tillegg til en firehjulskontroll og så skal dette føres inn i vognkortet i tillegg om jeg ikke tar helt feil. Dette er noe jeg har lest flere har skrevet i Skoda-gruppa på Facebook, men hva lovverket faktisk sier har jeg ikke kunnskaper om.

Skrevet

Takker for svar:) skal sjekke ut Eibach pro kitet og høre med forhandler ang programering av lys og sendorer:)

Skrevet
3 timer siden, Pellar skrev:

skal sjekke ut Eibach pro kitet og høre med forhandler ang programering av lys og sendorer:)

Kom gjerne med tilbakemelding på hva de sier her også! :) 

Skrevet

Har pratet med forhandler i dag og de var enig att sportlinen var for høy? Ang. garanti så stillte ikkje de seg på bakbena, men var det ting med hjuloppheng så de måtte dokumentere til Skoda Norge der det kom fram at bilen var senket så kunne det stille seg anerledes. Etter det jeg fikk med meg så var det bare lysene jeg trengte å null stille å stille in på nytt:)  Ang Eibach Pro Kittet så er ikkje det beregnet på biler med DCC sa Eibach Norge. Men skal sjekke ut det mer. Kommer tilbake med mer når jeg har mer og komme med:)

 

 

Skrevet

Spurte Eibach Norge va som var grunnen til at Pro Kittet ikkje var til biler med DCC, var det at det ikkje var godkjennt for det. Så d blir nokk til att d blir bestillt og montert:) må bare finne nye felger først:) Er det noen som veit om vor breie felger det er plass til på Superben? Er snakk om 20"

Skrevet (endret)
1 time siden, Håvard skrev:

til en rimelig heftig pris :D

Ja, det skal ikke være billig å kødde med fjærer og dempere på nyere biler, for å si det slik :D
Men, 2300 Euro pr. sett :D tja, små pææææng? :P hahahaha

Endret av Marius
Skrevet
1 time siden, Pellar skrev:

Er det noen som veit om vor breie felger det er plass til på Superben? Er snakk om 20"

Vet det er noen som kjører med 10" x 20" felger med 255 dekk, så plass er det, men hvilket innpress de har brukt og om det er lovlig vet jeg ikke.

Har sett 2 - 3 stykker som har det i Skoda gruppa på Facebook, har sett et par her også som har 20", men jeg vet ikke bredden de har på dekk og felg. Har ikke du 20" felger @Salcin?

 

Tror også @loovmo endte på 20" felger tilslutt, uten at jeg er helt sikker på det?

 

Skrevet

Har 9x20, med 245/35-20 dekk. Har såpass med plass att jeg burde hatt spacere på 8-10 mm vil jeg tro.. problemene jeg tror er med 10" felg er att det er ikke plass eller kjøreegenskaper til brede nok dekk... skal man ha 10" felg så bør man jo ha 275 dekk eller noe hvis man ikke er fan av dekkstrekk 

Skrevet

Det var en heftig pris, ja! :ph34r: Er dette det eneste som er brukenes med DCC altså? For da spørs det om jeg skroter tanken på senking. xD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • 2018 Kodiaq sportline 190hk tdi, hvor det er tydelig lekkasje av AdBlue rundt fordeleren i motorrommet. Bilen varsler om ingen start etter 1000km, men får AdBlue, og verkstedet sier at det ikke er farlig å kjøre med. Diagnosen fra verksted er at det er lekkasje på påfyllingsslangen og at denne må byttes. Møller skal ha 14000kr for dette (delprisen er ca 3500kr). Noen som har vært borti det samme, og kan si noe om hvor komplisert denne jobben egentlig er, og evt om det er noen vits i å sjekke pris andre steder? Jeg har fått tetta slangen ved nippel i motorrom, og får nå feilmelding mye sjeldnere, men den blir som sagt ikke borte. Er det ikke mulig å få ned prisen på bytte av slange, eller fikse det på annet vis, vurderer jeg å bare kode vekk hele AdBlue systemet. Og da ønsker jeg meg tips på noen i Osloområdet som kan gjøre det, og er trygg å bruke 
    • Hei, Jeg ser at det er svært få av våre medlemmer som får svar eller løsninger på sine spørsmål. Hva er egentlig vitsen med dette forumet? Hvis ikke Skoda i Norge tar litt ansvar og hjelper til med sine teknikere, er ikke dette liv laga. Og det vil de hvertfall ikke Skoda tjene på. Har andre gode forslag, så fyr i vei!
    • Hei! Har en 2018 kodiaq sportline som jeg lurer på å montere ledbar/ekstralys på. Noen som har bilder å vise? Forslag til ledbar og monteringsmetode? Noen som har montert inni grill under skilt?
    • Hvordan skifter en motor til luftfordelingsspjeld til skoda scout diesel 2017 mod.
    • Når jeg prøver å åpne bakluken, klikker det bare i løsen, men den åpner ikke. Noen som har vært borti lignende problem?
    • Jeg er fleksibel. Interresert i å få gjort dette før vinteren, så hele østlandet er interresant. 🙂   
    • Er nok lurt å skriva kor hen i landet du befinner deg.. Men om du ikkje tenker å.gå til Møller, blir det å spør lokale verkstader der du bur.
    • Hei igjen.. Min Skoda Yeti Adventure treger å få byttet varmeapparat register/varmeveksler. Noe som vet hvem som kan utføre dette til en ok pris?  mvh Bjørn H 
    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
    • Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge! 
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...