Gå til innhold
Salcin

Prisene på Karoq er nå klare


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Prisene jeg har fått fra Skoda ligger jevnt over 10.000 kr høyere per modell enn prisene jeg ser i media, men det er mulig Skoda sine priser inkluderer flere avgifter.

Uansett alt for høyt priset etter min mening.

Flere konkurrenter som puster lettet ut nå tror jeg.

Endret av kjellhl
Skrevet

Klargjøring og frakt kommer i tillegg på denne prisen, mulig den er med i prisene du har fått fra forhandler!

Synes også prisene var noe stive uten å satt meg helt inn i modellen, men med en startpris på 424 000kr med en 150hk 4x4 TDi, som er minimum hva du må ha i noe som kan kalle seg SUV etter min mening, og det er en ambition. Noe som jeg tipper de færreste velger!

Synes også det er utrolig langt ute på jordet og kun ha ett motoralternativ med 4x4 på en SUV :o  

Skrevet

Ikke noe hakeslepp her nei. Den har jo fått gode tilbakemeldinger, men blir spennende å sette sammen noen sammenlignbare utgaver av Karoq og Kodiaq.

Yeti var jo ikke noen billig bil det heller mener jeg å huske.

Skrevet

Sammenligner man Kodiaq Stylel 150 hk TDi DSG 4x4 og Karoq Style med 150hk TDi DSG 4x4  så er prisen på Kodiaq 528 500kr og Karoq 443 000kr...

Nå vet vi jo ikke hva Karoq har slags utstyr innenfor Style i forhold til Kodiaq, men prisen har jo en differanse på 85 500kr

Skrevet (endret)

Nå er jo T-Roc en litt mindre bil men velger allikevel å ta en sammenligning på disse.

T-Roc Sport 2,0 150 hk TDI DSG 7- trinns 4 MOTION starter på 415 000 kr.
Det er nesten 30.000 kr under Karoq med samme motorisering.

Med tanke på at begge er helt nye modeller og at Skoda skal være billigere enn VW virker dette litt omvendt for meg.

Karoq er en flott bil, ingen tvil om det, men synd at den ikke kommer med digital cockpit før juni, og da sikkert enda litt dyrere enn den er nå.

Det blir spennende å se om Seat følger Skoda sitt eksempel når de relanserer til sommeren, eller om de overtar Skoda sin posisjon som det rimelige merket under VAG-paraplyen.

 

Endret av kjellhl
Skrevet

Du får faktisk Karoq for med 150hk DSG 4x4 for fra 424 000kr, dersom man velger laveste utstyrsnivå... Men vi nordmenn er vel stort sett opptatt av ekstrautstyr :) 

Jeg må si jeg vet lite om hva tilsvarende biler koster fra andre merker, men att dette er billigbil, det kan vi vel slåfast att det ikke er! Men Skoda har vel den senere tiden økt prisene jevnt og trutt, fra å være ett billigmerke til nå å være ett helt reelt konkurrerende merke mot VW , Ford etc...

Skrevet
7 timer siden, PaulusA skrev:

Personlig synes jeg Karoq er litt stivt priset sammenlignet med Octavia 

Helt enig med deg @PaulusA, den blir fort meget kostbar den også når en får satt den opp i riktig utstyrsversjon og med det ekstrautstyret en ønsker.

Denne måtte jo vært perfekt med den motor, drivverk og girkasse kombinasjonen jeg helst vil ha, men den ser nok ikke ut til å komme i det hele tatt (det er 2,0/180 hk TSi 4x4 og den nye oljefylt DSG 7kassa jeg tenker på da ja ;)). Og mest sannsynlig så ville den ha blitt altfor kostbar også vil jeg tro........  

  • Lik 1
Skrevet

Dessverre ser det ut som om Skoda nå begynner å følge "visse andre" og melke markedet med prisene sine. Frem til nå har de vært det billigere alternativet, men nå føler de nok at de selger så bra at de kan prise seg opp. Det kan også sees på en ekstrautsyret, masse som ikke er inkludert og høyt priset. Husk at prislisten som kom nå er introduksjonspriser, senere kommer de normale, høyere prisene.

Ikke har de bensin + 4x4 heller (og bare "småmotorer"). Og diesel er vel nå bare miljøriktig for drosjer og de som skal trekke tungt.

For min del: skuffet. Priset seg vekk og falt litt igjennom. Vil nok se kraftig over på konkurrentene når neste bil skal handles. Kanskje få seg en hybrid, som nyter godt av langt lavere avgifter, og dermed en gunsig pris.

  • Lik 1
  • 4 uker senere...
Skrevet (endret)

Jeg var hos den lokale forhandleren på avdukingen. Veldig fin bil, passe stor og praktisk. Veldig god å sitte i og tiltalende interiør. Større enn Yeti og med et bagasjerom som nærmer seg større biler. Litt lite dybde med reservehjul og subwoofer.  Et par andre minuser ble notert. Fremdeles synes jeg den er for dyr til Skoda å være, den kommer opp i et prisnivå der den vil dra på seg mange konkurrenter.

DSC_4322.JPG

Endret av Sjåføren

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • En bruktbilhistorie. Etter litt fundering og nøling, så tenker jeg å lage en tråd her om min bruktkjøpte Octavia Scout. Altså en 2015 modell, som er kjøpt brukt i februar 2024. Nå, etter å ha brukt den 11 måneder, så er det kanskje på sin plass. Funderingen har egentlig gått på manglende aktivitet og interesse for forum-plattformen. Det virker som det langt større aktivitet for Facebook, og det er kanskje greit nok. Men FB har en del negative sider, og jeg begynner ærlig talt å miste interessen for FB, med all reklamen og alle de uinteressante innleggene som står i kø i feeden. Men altså... Jeg har altså "hoppet av" nybil for en tid tilbake, etter at Karoq'en ble levert inn etter leasingperioden på 3 år. Da prøvde jeg meg på en 2014 Rapid 1,2 TSI , men ble aldri helt fortrolig med den. Mest på grunn av manglende firehjulstrekk, lav bakkeklaring og den lave sitteposisjonen. Men jeg likte godt bilens enkelhet og den var faktisk ganske sporty. I Rapid-perioden leita jeg endel etter en passende bensin-Yeti med firehjulstrekk. Men det er et magert marked for slike (selv om jeg har merket en større bruktsirkulasjon nå de siste månedene). Så dukka denne Octavia Scout'en opp lokalt. Den hadde det meste av utstyret jeg ønsker, og jeg skjønte ganske fort at det var et godt kompromiss, og det ble handel. Bare gått litt over 100' og så ut til å være ganske godt holdt. Så var det å finne noen representative bilder av klenodiet, da. Begynner med noen fra salgsannonsen på Finn. Den har fått kallenavnet "Dølle Grå" (selv om den er i en noe blå nyanse og har MØRK BRUNT interiør (!). Nå har jeg kjørt bilen i snart et år og rundt 10' km. Så vil jeg komme tilbake med "putlerier og rariteter" som jeg har ordnet på bilen og beskrive litt av inntrykkene jeg har fått av denne "Norgesfavoritten".
    • Er det noen som vet om billige alternativ til orginallykt og nivåsensor til min Skoda Octavia scout?
    • Reg.reim tenker eg på, ikkje multireima. Reg.reima er jo under dekselet. Har den vore bytta tidligare?
    • Som i drivreim? I så fall så er den hel. 2,0 16V diesel 4 sylinder  tdi 4x4 Automat  Generasjon 2…
    • Kva type motor?  Har du sjekka registerreim?
    • Hei. Jeg har hatt flere Skodaer og ikke hatt problemer med sinkslipp. Jeg tror det kan være årsmodeller som er mere utsatt enn andre, men jeg vet ikke helt. Haldex. Her må du være nøye med oljeskift og rens av sil (på Octavia 3 og nyere). Tidligere versjoner hadde sil på pumpa + oljefilter på Haldex'en. Men på de nyere versjonene, så ble filteret tatt bort (Haldex ble solgt til Borg Warner). Da forsvant også forbruker-informasjonen om dette systemet. I tillegg ble silen i pumpa IKKE sjekket og dermed ikke renset ved behov. Og det er behov for rensing av silen. Så dette MÅ du be om ved hvert oljeskift. Og olja bør helst skiftes oftere enn anbefalt intervall. Da har du større sikkerhet for at firehjulstrekken faktisk virker når du trenger det, og at pumpa ikke skjærer seg på grunn av manglende oljegjennomstrømning. Oljepumpa går så lenge motoren går (eller kanskje til og med så lenge tenningen er på). Bildet viser silen på min ca. et halvt år etter at jeg kjøpte bilen (brukt). Jeg vet ikke hvor lenge det var siden siste oljeskift eller silrens, men det er absolutt verdt å passe litt ekstra på.
    • Hei @Lars1988 Trykket i dekkene er det som bærer vekten av bilen. Det er mange faktorer som virker inn på hva som er "riktig" trykk i dekka, dekkgummien er fleksibel og vil forme seg etter underlaget, innvendig trykk og generell belastning (statisk og dynamisk). Så på vinterdekk ville jeg absolutt ikke brukt for lavt eller for høyt trykk i forhold til det som står oppgitt i tanklokket. På vinterdekk ville jeg lagt på 10-15%, men ikke mer. Alt er relativt, og det er forskjellige vinterforhold gjennom sesongen, pluss at føret varierer mye. Kjører du mye på motorvei med "svart" asfalt og høy hastighet, så kan høyt trykk være greit for å få ned forbruket. Men kjører du på varierte forhold der vinteregenskapene er viktigst, så hadde jeg ikke satset på at høyt trykk gir godt grep når du trenger det som mest. Jeg hadde i alle fall satt forbruk lengre ned på prioriteringslista på vinterdekk. På vinteren er det flere andre forhold som uansett drar opp forbruket. Hvis du synes 2,5 bar gir gode egenskaper, så hadde i alle fall jeg fortsatt å kjøre på det. Men igjen, alt er relativt.
    • Hei. Min skoda har gått helt fint uten problemer frem til nå. Kjørte hjem fra jobb, satte fra meg bilen. Sto en 5-6 timer. Startet den på kvelde, sto på tomgang ca 10 min, for å bli varm. Kom en rar lyd fra motoren, (som om noen sto med en spade og hakket i grusen) Så stoppet den plutselig. og vil ikke starte igjen. Er strøm på batteriet. full tank diesel. Alt av lys i dash og bil + radio og varmeapparat  funker. Drivreima er hel, tenninga funker, ingen fare varsellamper har begynt å lyse.....vil bare ikke starte...som om den ikkemfår diesel kan virke som... Har kjørt diagnose på den, men ingen fornuftige feilkoder som dukker opp... annet  enn :  vannpumpe 2, - brudd på strømkrets.  og dieel-varmer, men den har vært ute av drift lenge. + cruisecontroll- noe jeg ikke visste at jeg hadde en gang... Kan nesten virke som en plutselig nødmodus har slått inn eller noe. startsperre? Hva kan jeg gjøre?  Er en utomat, så får jo  ikke akkurat tauet den til verksted.... Noen ideer?  Kan det  evt være noen sikringer ssom forårsaker dette? hvor finner jeg evt de?  HJELP. Takker for svar.
    • Hei! Jeg kjører vinterdekkene Continental VikingContact 7 på min Octavia og pleier å holde trykket på 2,5 bar foran og bak. Synes de gir veldig godt grep på is og snø, men vurderer å øke til 2,6 bar for å redusere rullemotstand. Har noen erfaring med hvordan dette påvirker komforten eller slitasjen på dette dekket?  
    • Hei alle sammen! Dette forumet er skikkelig nyttig. Jeg ser noen nevner utfordringer med zinkslipp – er det noe som bare gjelder spesifikke årsmodeller? Og er det noe spesielt å være obs på når det gjelder service for Haldex-systemet? Setter stor pris på innspill!
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...