Gå til innhold
Tomter

VInterdekk


Anbefalte innlegg

Hei har kjøpt en Octavia L&K 184 hk 4x4.2018,med levering i uke 4. Lurer på hvilke vinterdekk dere anbefaler. Bor litt på bygda,men kjører mest i bystrøk.Å kjøpe gjennom forhandler er jo svindyrt. Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får også min Octavia 4x4 rundt uke 4. Jeg  har gått for piggfrie  ContinentalContiViking6 på 17-tommer.

(Testvinner!)

Kjøpte bilen under kampanje, så vinterdekk m/felg kostet meg 2500,-

Var gratis med 16-tommer, men oppgraderte til 17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd Octavia med både Continental og Nokian sine dekk, over flere dager, men kjører selv Nokian. Dette er litt smak og behag. Begge piggfrie 17" 225/45

Du skal kunne få original pakke med 17" til 15.000

Uoriginalt med gode kvalitetsfelger ligger på tilnærmet samme prisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les f.eks. den siste vinterdekktesten til NAF, og gjør noen vurderinger utifra hvilke egenskaper du har mest behov for til de forholdene du kjører mest på.

Selv valgte jeg Nokian Hakkapeliitta R2 (piggfri), etter å ha hatt Continental på min forrige bil. De dekka sitter jo på helt forskjellige biler, så sammenligningen er nok ikke helt enkel å foreta, men at de dekka har forskjellige egenskaper for forskjellige underlag er det ingen tvil om. 

Nokian er jeg veldig fornøyd med skikkelig vinterføre, men de er nesten altfor myke når en kjører på våt asfalt. Nå har jeg bare fwd bare så det er sagt, men Continental var bedre der etter min mening og egne erfaringer. Kjøp i hvert fall skikkelig vinterdekk, for her er det svært ofte at et eldre ordtak stemmer så altfor godt, «En får det en betaler for». Men det handler også som sagt om å treffe det dekket som har de egenskapene du har behov for.

https://www.naf.no/forbrukertester/dekktester/vinterdekktest-2017/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...