Gå til innhold
Vandreren

KEYLESS - Ting jeg lurer på


Anbefalte innlegg

Skrevet

Start
Jeg setter meg inn i bilen med nøkkelen i lomma og må ofte trykke flere ganger på start/stopp før den drar i gang. Har det med avstand til nøkkel å gjøre eller tar det en del sekunder før den registrerer nøkkelen? Holder jeg nøkkelen i hånda ser jeg at det blinker rødt i nøkkelen og da virker det som den er klar.

Stopp
Setter gearvelger i P trykker på Start/Stopp. Noen ganger stopper den greit og slår av tenninga, andre ganger ikke. Noen ganger skjer det ingen ting og jeg registrerer at motoren fortsatt går (litt dumt når man parkerer og skal gå fra bilen). Noen ganger stopper bare motoren og når jeg lukker opp døra så piper det fordi tenningen fortatt er på.

 

Er det noe jeg ikke har skjønt eller er jeg for rask eller for utålmodig?

Skrevet

Når du trykker på start knappen, går tenninga på og bilen ikke starter, eller er det helt dødt?

Så lenge nøkkelen er innenfor døra skal du kunne trykke start med en gang! Skal også naturligvis stoppe med en gang! Hadde nok tatt turen til forhandler og fått dem til å se på det 

Skrevet (endret)
11 hours ago, Vandreren said:

Start
Jeg setter meg inn i bilen med nøkkelen i lomma og må ofte trykke flere ganger på start/stopp før den drar i gang. Har det med avstand til nøkkel å gjøre eller tar det en del sekunder før den registrerer nøkkelen? Holder jeg nøkkelen i hånda ser jeg at det blinker rødt i nøkkelen og da virker det som den er klar.

Hvor lenge venter du fra første trykk? Du har jo diesel, og hvis det er kaldt tar det litt lenger tid før motoren starter, da det skal glødes litt først. Men siden du også har problemer ved stopp er det vel ikke det... o.O

Endret av euphoria
Skrevet
10 hours ago, euphoria said:

Hvor lenge venter du fra første trykk? Du har jo diesel, og hvis det er kaldt tar det litt lenger tid før motoren starter, da det skal glødes litt først. Men siden du også har problemer ved stopp er det vel ikke det... o.O

Jeg har TSI (bensin).

Skrevet

Det kommer ingen meldinger av noen slag når du har trykket startknappen og bilen ikke starter?

Av og til har jeg surret det til når jeg har stoppet bilen, og motoren har stoppet automatisk. Da har det hendt jeg har gjort ting i litt feil rekkefølge. Så jeg har kun opplevd at jeg selv har gjort feil. Jeg har også alltid fått beskjed av min andre bedre halvdel(bilen), at jeg har gjort noe feil.

Skrevet
14 hours ago, Vandreren said:

Jeg har TSI (bensin).

Åja, det var du som endret bestilling fra diesel til bensin... :)
Nei, da må det være problem med knappen din.

Skrevet

I dag:
Setter meg inn i bilen med nøkkel i lomma. "Tenningen" kommer på, dvs. displayet ved rattet lyser opp og viser data. Gearvelger står i P og foten trykker inn bremsepedalen. Trykker på Start/Stopp, ingenting skjer. Trykker en gang til så starter den.  Ingen stor sak men det skal vel ikke være slik.

Skrevet

Tror jeg ville ha spurt om ny startknapp. Det at den ikke alltid reagerer med en gang når du skal skru av motoren tyder jo på dårlig kontakt i knappen. Du trenger jo ikke nøkkel for å slå av bilen

Kan også tenkes dårlig kontakt i startknapp gjør at den reagerer tregere på nøkkel, uten at jeg skal si noe bestemt om dette

Har selv opplevd et par ganger at bilen ikke har registrert nøkkel, men aldri med å skru av bilen, har kjørt 35.000 km nå siden mai

  • 2 måneder senere...
  • 5 år senere...
Skrevet
Vandreren skrev (På 15.1.2018 den 22.13):

Start
Jeg setter meg inn i bilen med nøkkelen i lomma og må ofte trykke flere ganger på start/stopp før den drar i gang. Har det med avstand til nøkkel å gjøre eller tar det en del sekunder før den registrerer nøkkelen? Holder jeg nøkkelen i hånda ser jeg at det blinker rødt i nøkkelen og da virker det som den er klar.

Stopp
Setter gearvelger i P trykker på Start/Stopp. Noen ganger stopper den greit og slår av tenninga, andre ganger ikke. Noen ganger skjer det ingen ting og jeg registrerer at motoren fortsatt går (litt dumt når man parkerer og skal gå fra bilen). Noen ganger stopper bare motoren og når jeg lukker opp døra så piper det fordi tenningen fortatt er på.

 

Er det noe jeg ikke har skjønt eller er jeg for rask eller for utålmodig?

Hva skulle Møller ha for å skifte startknappen. Har samme problem med karoq min den er en 2018 modell 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hm, jeg har visst tolket det du skrev litt feil. Det er vanskelig å feilsøke på nett, jeg har ikke direkte hatt en sånn feil. Men har du sjekka hjula for ubalanse i maskin? Det kan være bakhjula. Har du firehjulstrekk så kan det være bakakseldiff/Haldex også. 
    • Det rister ikke i rattet og bilen går rett frem uansett 
    • Heihei. Det er mange ting som kan gjøre at det rister i rattet. Som du sier, det kan være en foring eller bærekule i hjulopphenget, eller en drivakselknute. Et dårlig motorfeste eller f.eks en skjev drivaksel vil vel merkes i lavere hastigheter også? Og du vil ha hørt at lydnivået har blitt forskjellig i bilen fra tidligere. For eksempel klunkelyder når du kjører over fartshumper eller dumper og kanter i vegen. Hva mener du med at du har sjekket alle dekk? Har alle hjul blitt sjekka i avbalanseringsmaskin? Som oftest er risting i rattet i et gitt fartsområde ubalanse i dekk/felg. Det kan også være at ett eller flere balanselodd i en felg har ramlet av. Har du nettopp lagt om til sommerdekk? Lykke til, håper du finner ut av det. Og kom gjerne med tilbakemelding og oppfølging her.
    • Det er mobiltelefonen som er tilkoblet bilen som har lavt batterinivå.
    • Hva betyr det at denne batteri-indikatoren står på laveste trinn og er rød? Finner ikke ut av dette i brukerhåndboken.
    • Medlem Skrevet 7 minutter siden Hei. Har ein Roomster som plutselig begyntge å gå på 3 sylindere. Feilkode: misfire cyl 3. Bytta tennplugg, sjekka for gnist, bytta om på dyse 2 og 3 utan at feil fulgte over til cyl 2. Målt motstand i spoler til  alle dyser 6 ohm, alle. Sjekka kompresjon sylinder 3, ok. Sjekka at det faktisk er cyl 3 det er feil på ved å dra ut pluggledning med motor i gang. Sjekka om det kjem spenning "pulsvis" til dyse 3. Her får jeg litt variabel blink i prøvelampe inntil det ikkje kjem puls i de heile etter ca 10 sek. Sjekka kabling frå ECU til innsprøytingsdyse så lant det lar seg gjera, ingen feil funnet. Konkluderer med defekt ECU. Så til spørsmålet. Dersom jeg kjøper ECU frå høgger , kva må til for å ta denne i bruk. Er det mulig å montere denne og teste om bilen starter og deretter eventuelt kode om dørlåser osv, eller må koding gjøres først for at vi skal få strata bilen ( startsperre osv) Takknemlig for alle seriøse tips til kva som må til for å få bytta ECU 🙂
    • Hei har en karoq 2018 som har begynt å riste når jeg kjører i 90 km/t , det starter i 85 men mer voldsomt i 90 . Har sjekket alle dekk og  det er ikke noen risting I dekk, ratt det er i selve bilen under 85 er det ingen risting.  Er litt redd for at det  kan være foringer,motorfeste,kulelager o.s.v for hvis jeg slipper rattet så går bilen 100 % rett frem og null risting . Er det noen som har opplevd dette og funnet ut hva det kan være , det er litt lettere enn at jeg må innom flere verksted for å finne ut hva som er galt. 
    • Hei. Jeg har en Octavia 2018 med Columbus, og har hittil oppdatert kartene hvert halvår.  Når jeg slår inn mitt VIN nummer får jeg opp kartene over Indonesia? Noen ganger 29GB, andre ganger 9GB. Jeg tør ikke teste installasjon av 29GB som jeg tror er den rette, da filene ikke er likadan som tidligere, jeg er redd for å ødelegge hele kartsystemet. Er det andre som har opplevd dette?  https://updateportal.skoda-auto.com/en-US  
    • Hei. Har hat samme Symptom. Har vært 2 grunner til at den  ikke starter. For lav spenning (Ladeproblem) Eller at bilen er på reservetank.
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...