Gå til innhold
Karoq2018

Mens vi venter....


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Ny her på forumet i anledning at jeg har bestillt min første Škoda, en Karoq Style 4x4. Regner med det er en del andre som venter også....

Noen her som har hørt noe mer angående produksjon/levering? Er det annet en demo-/utstillingsbiler som har ankommet landet foreløpig?

Utålmodig  :P

 

Skrevet

Noen i familien her har bestilt seg Karoq, og der er det estimert levering i April. Dette er dog i Sverige. Vet ikke om det er noen forskjeller i leveringstid på grunn av det? 

  • 3 uker senere...
Skrevet

Min ble i følge forhandler produsert i uke 5. Antatt utlevering tidlig i uke 9. Dette blir, igjen i følge forhandler, en av de første kundebilene i Norge?

Skrevet
17 timer siden, Vangnes skrev:

Min ble i følge forhandler produsert i uke 5. Antatt utlevering tidlig i uke 9. Dette blir, igjen i følge forhandler, en av de første kundebilene i Norge?

Høres bra ut. Når bestilte du? Hadde du forhåndsreservert?  Håper at min kommer før påske....

Skrevet

Bestilte i slutten av oktober - så jeg har ventet en stund.... 
Hadde da forhåndsreservert.
Fikk bekreftet fra selger at bilen nå er produsert og på vei med tog til Bremerhaven....

  • Lik 1
  • 1 måned senere...
Skrevet

Jeg bestilte min i begyndelsen af februar (en Style 2.0 TDI 4x4 m varioflexsæder) og fik først at vide den ville komme i juni. Senere fik jeg at videden ville blive bygget i uge 12 - hvilket skete og regner med at kunne hente den i næste uge. Den skal undervognsbehandles og have monteret lidt ekstraudstyr ?

Skrevet

Ser i UK forum  https://www.briskoda.net/forums at skinn varioflex er et stort problem. Ferdigbygde biler har blitt stående opptil 6 uker bare for å vente på setene..... Synes oppfølging fra Skoda er dårlig når leveringstid blir så lang. Ser ut til at dette blir min første og siste Skoda allerede før jeg har fått den..

Skrevet

Enkelte modeller og utstyrsutgaver har det vært utfordringer med, og det er ikke bare Koraq det gjelder. Nå er det i tillegg omtrentlig helt «texas» for å kunne levere biler før det blir produksjonsstopp for alle modeller, de som ikke er ferdig produsert før uke 30 kommer jo ikke til å bli produsert på en del uker, og det har med overgangen til WLTP (altså en annen måte å regne ut avgifter med tanke på utslipp, så her blir det da avgiftsforskjeller nesten på hver enkelt bil pga vekta på utstyr, motor og girkasser, etc).

Det er helt håpløst for en forhandler i dag å følge opp før en bil får fastsatt en produksjonsuke, for nå forandrer ting seg fra dag til dag. Snakket senest med selgeren der jeg har bestilt min bil i dag, og her forandrer det seg hele tiden for min bestilte bil også. Fikk uke 21 den dagen jeg bestilte bil, etter noen få dager så ble det uke 20 og etter noen flere dager så var det tilbake til uke 21. Nå ser det også ut til at denne uken og den neste også er fulle pga produksjoner til andre land hvor de selger betydelig flere biler enn hva de gjør til «lille» Norge, og de blir naturlig nok prioritert.

Så nå står det tidligst uke 23 på min bil, men det er langt i fra sikkert det heller...........

Det er heller ikke annerledes hos andre bilprodusenter for tiden ser det ut til (og da snakker vi selvsagt om modeller, motorer, drivverk/drivlinjer, girkasser og utstyrsutgaver som er meget populære), for WLTP skal innføres hos samtlige bilprodusenter.

Enkelte modeller og versjoner kan de jo nesten starte produksjonen umiddelbart på, mens andre nå får beskjed om at bilene de bestiller ikke kan produseres før etter at WLTP er gjennomført på fabrikken. For noen kjøpere slår dette svært uheldig ut, mens andre ikke er berørt i det hele tatt.

Jeg hater å vente og jeg har omtrentlig null tålmodighet, men her hjelper det ikke å si noe som helst. For forhandlerne har absolutt ingen måte å hverken påvirke eller få noen helt konkrete opplysninger/produksjonsuker for enkelte biler som nevnt. Og de er minst like frustrerte som oss som venter, fordi de må også gi samtlige kjøpere som venter beskjed om at de ikke vet noe og det er en tung/trist beskjed for dem å overbringe også, for de vil jo fortest mulig utlevere de bilene de har solgt for at de skal synes på veiene.........

  • Lik 1
Skrevet

Jeg klandrer ikke selger/forhandler i det hele tatt! Men jeg bestilte i uke 2, over tre måneder siden og har ikke engang fått estimert når den skal produseres. Som sagt selger gjør det han kan, det er å be om info...... Skoda/Møller sitter vel med noe info om hvorfor ting går tregt, informasjon rundt dette er det jeg etterlyser. For meg er dette manglende kundeservice.

Skrevet
59 minutter siden, RuBi skrev:

Jeg klandrer ikke selger/forhandler i det hele tatt! Men jeg bestilte i uke 2, over tre måneder siden og har ikke engang fått estimert når den skal produseres. Som sagt selger gjør det han kan, det er å be om info...... Skoda/Møller sitter vel med noe info om hvorfor ting går tregt, informasjon rundt dette er det jeg etterlyser. For meg er dette manglende kundeservice.

Altså nå var mitt forrige innlegg kun ment som informasjon, og ikke som en «forsvarstale» for Møller, for lang ventetid og lite konkret info irriterer også meg.

I ditt tilfelle @RuBi, så må jeg jo si at jeg forstår deg veldig godt. Dette virker jo å være på akkurat den samme måten som når det var laaaaaang ventetid på Superb 2,0/190hk 4x4 og ikke minst Kodiaq med el.seter og sovepakke til baksetene.

En utrolig stor etterspørsel, mangel på produksjonlinjer for Norge sin del, mangel på div. utstyr og nå i tillegg WLTP «spøkelset» som også venter i bakgrunnen gjør det veldig vanskelig. Møller sitter absolutt med den informasjonen, og det burde også din selger gjøre, for alt dette jeg har skrevet om her fortalte selgeren jeg har bestilt bil av for mange uker siden til meg. Som sagt så forstår jeg både din frustrasjon og irritasjon veldig godt, og det er jo veldig synd at de ikke har tatt seg tid til å undersøke dette litt nærmere for deg som kunde, det er bare trist lesing...........

Håper selgeren din kan løfte litt på tlf sin og snakke med Møller sentralt og gjøre en litt bedre innsats for deg, det kan sikkert også gjøres via tastaturet og tlf en for tung........ ;);) Dette har som sagt selgeren jeg har bestilt bil av informert meg om for flere uker siden, så en hemmelighet burde det jo ikke være etter min mening.........

Lykke til @RuBi, så håper jeg du snart får litt mer info og en bekreftet produksjonsuke :) 

Skrevet

Jeg tok ikke teksten din som noen forsvarstale, bare informasjon:). Lar det gå litt mere tid, så får jeg ta en runde til. Glemmer sikkert alt dette når den kommer. Synes uansett at bilen virket utrolig bra når jeg lånte den i 2 dager fra forhandler. Oppdaterer hvis det kommer ny info.

Skrevet (endret)

En liten oppdatering, nei en STOR en: Kontaktet Møller for å høre om de hadde noen info om leveringsproblemer av Karoq. Her er svaret: "Det vi vet er at den ikke blir produsert før sensommer 2018" . For meg er sensommer august september, og hvor mange uker går det fra produksjon til levering, kanskje 4-8 uker? Vi snakker nå om en leveringstid på +/- 10 mnd.>:(

Endret av RuBi
Skrevet

Den var kjip å lese @RuBi, så her må jeg virkelig si at jeg føler med deg. At en allerede lang ventetid blir enda lengre er jo ikke noe særlig i det hele tatt........

Tenker du noe på hva du skal gjøre nå eller?

Da tenker jeg på om du evt. kan bli løst fra kontrakten pga den ekstremt lange ventetiden, såfremt du ikke har bestemt deg for at denne bilen skal du ha okke som da.........?

 

Skrevet

Det som er problemet mitt er innbytte. Hva gjør de med prisen er en ting. Noe annet er at jeg bestilte meg ny bil fordi min nåværende gikk "tom" for garanti i mars:o, så jeg ønsker å kvitte meg med den så kjapt som mulig. Med min flaks ryker jeg sikkert på et eller flere fantastiske verksted-besøk før jeg får ny. Jeg ønsket meg en Karoq, syntes bilen var fantastisk, men nå må jeg gå i tenkeboksen.

Skrevet

Er ikke så vanskelig å forstå hva du tenker på ang. innbyttebilen din, om du har samme flaks som jeg har hatt med tidligere bilers garantier og når de utløper........

Min innbyttebil er det jo fremdeles garanti på (så lenge jeg følger opp servicer/inspeksjoner), i går varslet den så kjekt om det er nå 28 dgr til inspeksjon, og med min sedvanlige flaks, så får jeg nok med meg et oljeskift før den nye bilen kommer også vil jeg tro. Men en får jo bare se an hva bilen sier i fra om..........

Utfordringen nå er vel nesten at om du ikke finner en annen modell, et annet bilmerke som står på lager her i Norge allerede, så hjelper det kanskje ikke så mye å avbestille og velge noe annet heller. WLTP har som tidligere nevnt skapt noen helt utrolig situasjoner, hører to kamerater av meg forteller at der de jobber (forskjellige bilmerker) så bestiller de opp biler på fiktive navn (så godt utstyrt som de mener bilene burde være, hva som selges mest av med tanke på motorisering og populære farger), dette bare for å ha biler på lager for å tilby sine kunder (dette gjelder ikke Skoda bare så jeg har nevnt det, men det forekommer sikkert der også vil jeg tro........) pga lange ventelister. Så bytter de bare navn på bestillingen/bilen når den enten er i produksjonslinja eller er på lager her i Norge, så når t.o.m. bilforhandlere begynner å bli «kreative» pga WLTP, så gjør jo ikke det dette noe lettere for oss kunder som ønsker vår egen «personaliserte» bil.

Dette gjelder selvfølgelig ikke alle forhandlere, men de nevner at det blir mer og mer vanlig ved store omlegginger av avgifter og/eller andre krav som stopper opp produksjonslinjene en periode på fabrikkene, for da blir det en periode de ikke har biler  og da er det ofte populært å ha nye biler stående klare i «bakgården».........

Skrevet

Hvis det blir noe annet blir det antagelig Mitsubishi Outlander PHEV, de opererer med en helt annen "pakkeløsning" på modellene. Man har så og si ingen valgmuligheter som er en minus. Men det er en stor pluss at fabrikken pumper ut alle modellene kontinuerlig uten noen form for bestillinger. Dette gjør at man får nesten eksakt dato på levering den dagen du signerer kontrakten. Hadde de kommet med 7 års garanti kampanjen sin litt tidligere i vinter, hadde nok det vært det lille som hadde gjort at jeg ville valgt den isteden. 

Vil også presisere at beskjeden fra Møller gjaldt ALLE Karoq og ikke bare min, og det var tidligst sensommer, motor/gir og utstyr kan utsette dette ytterligere. Lurer på om VAG gikk på en smell når de sa opp underleverandør for seter i mars?

 

Skrevet (endret)

Forstod det slik ja, at det gjaldt alle bilene og ikke bare den du har bestilt. Mulig det at de har byttet underleverandør av seter kan ha påvirket dette ytterligere, det vet jeg ikke, jeg visste forøvrig ikke at de hadde byttet underleverandør til setene heller......

Det er jo mye enklere å forholde seg til levering da sik som f.eks. Mitsubishi gjør med tanke på Outlander PHEV, helt enig med deg. Ulempen er som du sier, dette er utstyret og bilen, og ferdig med det. Det er en av de største årsakene til at jeg ikke helt jubler for akkurat de japanske pakke-løsningene der. Men det er selvfølgelig bare min personlige mening........

En bekjent av meg har en slik og kvaliteten er han godt fornøyd med, ulempene han har nevnt for meg har vært korte sitteputer, litt kjedelig dashbord/interiør, at bilen er litt «lat» og ikke minst tørst når den lastes og kjøres litt aktivt. Men det har selvfølgelig med hva en forventer og kanskje er vant til fra før av, jeg kjenner ham ikke godt nok til helt å tolke alt han sier, så det blir mest bare og høre hva han sier og måten det blir uttrykt på. Ikke vet jeg hvilke forventninger eller preferanser han hadde før han kjøpte denne Outlanderen heller, men han er krystallklar på at det ikke blir en til..........

Det er som sagt kun hva en bekjent har uttalt, jeg vet ikke helt hvordan jeg hverken skal tolke det eller nesten respondere på akkurat det. For det er ikke en aktuell bil for meg uansett, så derfor har jeg ikke lest noe særlig om den heller..........

EDIT: Selv om 7 års garanti høres veldig bra ut da :) 

Endret av Superb lll
Skrevet

Det du skriver om kompisen din sin Outlander stemmer på en prikk det jeg selv synes om interiør og seter. I tillegg er det ikke rart den drikker som en svamp når han har 2-300 kg ekstra å dra på når den går på drivstoff.

Skrevet

Outlander PHEV er ihvertfall mer stillegående og komfortabel enn dieselutgaven 

Fin til kortere avstander, dyr å kjøre langt med

Stor bil for penga, da får man mere kvantitet enn kvalitet. Vet man dette er det helt greit

Et av de bedre stereoanleggene forresten

Octavia gir mer for pengene i mine øyne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
    • Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge! 
    • Takk for det @Marius   Jeg fant meg rett og slett ikke til rette i id4, setene passer ikke min rygg/kropp som har fått litt for mye «juling» i jobb, så da er jeg nødt til å gjøre noe med det. Fant to biler som kunne være bedre, så prøvde Tesla M Y Juniper Performance først. Det var jo en fin bil med heftige prestanda for å si det litt forsiktig   Den gikk som et uvær, hadde ganske gode seter, men traff likevel ikke helt 100%. Den neste var Skoda Enyaq RS, og der traff setene godt i forhold hvilke utfordringer jeg har med rygg. Så da valgte vi å bestille en slik. Volvo er jo også kjent for gode seter, men jeg synes at EX40 er litt gammeldags og nesten litt utdatert med tanke på hvor gammel den faktisk er (som XC40). Ikke 100% overbevist etter alle skriverier den siste tiden heller. Id7 er jo en fantastisk bil, den er dessverre litt for lav for meg, og setene er heller ikke de rette. Men jeg har kjørt litt id7, og det er virkelig en bil som tiltaler meg. Synd kroppen er som den er, for det setter dessverre mange biler og bilmerker ut av bildet. Det viktigste @Marius er faktisk at bilen passer til de behovene en har i hverdagen, ikke hvilket merke den har i grillen. Det er så mange samarbeid mellom forskjellige bilmerker i dag, at det er nesten håpløst å følge med på alt sammen. Så der har du gjort et godt valg vil jeg tro  
    • Hei, Noe sent svar! Her ser det ut som du må ut av landet for å ta få tak på dette. f.eks  https://www.skoda-parts.com/spare-part/03l121151l-connecting-pipe-european-union-52036.html Dette kan helt sikkert sveises også, da det er kun er kjølevæske. Men, kanskje litt jobb å få ut?
    • Hei, Velkommen tilbake til forumet!  Jeg har også vært veldig stille og ikke altfor ofte innom her fortiden. Gratulerer med bestilling av ny bil! Du blir helt sikkert fornøyd!   Jeg kvittet meg med Superb'en i juni, Ikke for det jeg var misfornøyd. Men, hadde hatt den altfor lenge i forhold til planen! Da Skoda ikke hadde så mange alternativer iforhold til det jeg jaktet på, så endte jeg faktisk opp med en VW ID7 GTX Exclusive -25 modell. Hentet ut 17.Juni. Meget fornøyd til nå, med både rekkevidde og ladehastigheter på litt lengere turer!   Har passert 6000km nå.. Så ikke voldsomme mengder
    • Takk for det @Sjåføren 🙂 Har tittet innom forumet, men ikke vært aktiv siden jeg byttet over til et annet merke i fjor høst, blir nok litt mer aktiv til tider etter at jeg har mottatt bilen. Ja bilen virker meget bra, var svært behagelig å kjøre. RS har 4-hjulstrekk og er vel den utgaven av Skoda som har mest krefter, selv om det er mer enn nok i hverdagen, så er det jo veldig lite i forhold mange andre elbiler. Den er jo egentlig meget rask fra 0-100km/t om en tenker noen få år tilbake i tid, men blir jo likevel regelrett «parkert» av svært mange andre i dag. Den utviklingen går meget fort i dag, prøvekjørte Tesla M Y Juniper Performance tidligere i uken, og der var det 0-100km/t på 3,5 sekunder. Ingen som trenger dette i hverdagen selvfølgelig, men Norges desidert mest solgte bil har altså slike «ess i ermet» for dem det betyr mye for. Etter snart 1 år med elbil, så må jeg bare si at det fungerer helt utmerket for min del. Synd jeg ikke gikk over til elbil tidligere, men var lenge meget skeptisk og synes de alle sammen hadde altfor kort rekkevidde etter hva jeg var vant til fra før med mine bensin/diesel biler.  Rekkevidde er jo ikke noe jeg tenker på engang lengre, det som er mye mer interessant er jo ladehastigheten når en først stopper for å ta en pause. Der er jo ikke Enyaq noen racer, verken i hvor høy effekt den kan ta i mot (max 185kW), eller hvor fort det går. De beste elbilene har i dag 800V DC og lader med +/- 400kW, og da går det virkelig unna. Men det er ikke noe jeg har behov for til mitt bruk, men at det er et viktig punkt for mange andre i hverdagen forstår jeg veldig godt. 99% av min lading gjør jeg hjemme i garasjen, så har kun prøvet hurtiglading 3-4 ganger i løpet de 10 mnd jeg har hatt elbil, trengte det ikke da heller, men det var bare for å ha prøvet det slik at en har litt erfaring den dagen en skulle ha et konkret behov. Dessverre så er tilhengervekten den kan dra svært begrenset (1.200kg). Jeg vet at det kommer versjoner i 2026 som får øket det til 1.800kg, og det vil jo ble vesentlig bedre. VW id4 GTX 2026 mod. har allerede fått øket det til 1.800kg. Så det er høyst usikkert om bilen jeg har bestilt kommer med 1.800kg hengervekt, men nå drar jeg aldri på campingvogn eller andre store/tunge tilhengere, så for min del er det ikke et problem uansett. 21'' sommerhjul kler den bilen veldig godt synes jeg, og det sammen med DCC (adaptivt understell), så blir det en bil som sitter ganske bra på veien. Har 21'' sommerhjul på den jeg har i dag og 20'' vinterhjul, og det er helt uproblematisk. Det som virkelig er behagelig med denne typen bil er jo hvor stille og rolig det er, billige driftskostnader, effekten/dreiemomentet er der umiddelbart og har jo nm i massevis. Er ferdig oppvarmet på under 5 min, og det kan også gjøres i en lukket garasje. Men elbil passer selvsagt ikke til alle, selv om det blir flere og flere elbiler på markedet som gjør at det nå er vanskelig å ikke finne noe som passer. Men enkelte bor slik til at det ikke er mulig med hjemmelading og at det er langt til en ladestasjon, mens andre drar på store campingvogner, båthengere, etc, og det er klart at da er det ikke like bra med elbil. Med tung tilhenger/campingvogn etter en elbil, så forsvinner strømmen fort, og da må det lades desto oftere. Kulda gjør jo også sitt med tanke på rekkevidde, så er det greit å ha litt størrelse på batteriet. En ting er i hvert fall helt sikkert, jeg har eid min siste bil som det må fylles bensin/diesel på 😉
    • Wow, gratulerer! Så kjekt å ha deg tilbake igjen. Vi får ta opp igjen tråden, men det har vært temmelig stilt på forumet det siste året. Spennende bil du har gått for. 21" sommerstørrelse  er heftig. Jeg er ikke så veldig i elbil verdenen, har RS 4-hjulstrekk? Du har ikke campingvogn eller tung henger du skal dra på?
    • Da er jeg på vei tilbake til Skoda igjen, gresset er definitivt ikke grønnere på andre steder i VAG universet. Har nå bestilt en, Skoda Enyaq RS 2026 Graphite Grey metallic MAXX 21'' Vision antrasitt sommerhjul Svingbart tilhengerfeste Bagasjeromspakke Delingsnett Skvettlapper foran 20'' Neptune sort/polert vinterhjul Levering forespeilet i desember 2025 Skal bli artig å være en del av Skoda «universet» igjen 🙂
    • Hei!   Har en trofast Yeti Adventure med 348.000 km på telleren. Den begynte å bruke mye kjølvæske, som viste seg at det var sprekk i kjølerøret: Det er det vistnok ikke lagervare hos Møller, og verkstedet vet ikke når de kan få tak i det. OE nr: Kjølerør 03L 121 151 L. Noen som har erfaring med dette, eller kan det røret tettes/sveises?  mvh Bjørn H Bergseth    
    • Leter meg grønn og blå etter bilbur til hunden som og passer i vår Skoda Octavia 2014 modell.  Hund str stor, som en stor schäefer eller stor boxer, han er nesten 70 cm i skulderhøyde. Finner ikke bur som både passer han og bilen. Har nedsenket bagasjerom.  Noen som har erfaring eller tips?
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...