Gå til innhold
Superb lll

Fjerning av emblemer


Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker litt på hva jeg gjorde med min Superb når jeg fikk den, da fjernet jeg alt av emblemer på bakluken. Beholdt kun det runde Skoda merket/logoen på panseret og bakluken, og det synes jeg er veldig fint når det er uten bokstaver og evt. tall. Det tilfører jo stort sett ikke annet enn merarbeid fordi det samler seg vann og skitt inne i og imellom alle bokstavene/tallene.

Men når det kommer bilen jeg har bestilt nå, så ble jeg litt usikker på hvor mye av dette som bør fjernes, og grunnen til det er jo også Scout merket som er festet i grillen. Det merket i grillen kan sikkert også fjernes, men om det blir igjen et sort rektangulert felt i grillen, så gjør jeg definitivt ikke det.

Jeg lånte et bilde fra en salgsannonse på Finn, som har den samme fargen som jeg har bestilt og lekte meg litt i et redigeringsprogram. Ingen perfekt redigering, men det er jo bare for å illustrere hva jeg tenker på. Selv synes jeg kanskje at Scout logoen burde være igjen både på bakluken og i grillen, og så fjerne resten (hvilket min kone også egentlig har avgjort at slik det skal være), men litt artig å høre hva dere andre synes om dette. Hva hadde dere andre gjort her?

Sikkert mange forskjellige meninger og synspunkter på dette, men det er bare artig :) 

 

1 : Med alle bokstaver og emblemer.

5ab5f2eedd91e_SkodaOctaviaScout.thumb.jpg.927affd9ab0e5f5b960e05c0f2f3f429.jpg

 

2 : Fjernet Skoda Octavia, kun Scout merket igjen.

5ab5f3183a5aa_SkodaScout.thumb.jpg.3868fa8d064cc6072af9d55c496b3f6d.jpg

 

3 : Fjernet alt (kjenner jeg er litt skeptisk til den, siden jeg ikke vet hvordan merket i grillen er festet).

Skoda.thumb.jpg.e2ca300ac973a28db11c8c9242e7fd58.jpg

Personlig så tror jeg at jeg ender opp med versjon 2, og beholder Scout merket både i grillen og på bakluken. Det er også et enkelt merke og tørke av, og det samler seg heller ikke så mye vann/skitt i og/eller rundt det.

 

Skrevet

Nja. Ville latt emblemene være som de er. Ser ikke helt at det å fjerne dem gjør noe spesielt positivt med utseendet. Før i tida fjerna Mercedeseiere typebetegnelse på bakluka, mest de som hadde pysemotor tror jeg, men det het seg at de ikke ville vise hvor dyr bil de hadde. Men på en Skoda..vel, så jeg ser ikke helt poenget.

Skrevet

Hehe, ja det kan jo hende at det ender slik også ;) 

Jeg valgte å fjerne dem på Superben som sagt fordi jeg ikke synes de tilfører noe, og ikke minst at det fester seg så mye skitt/salt/vann i alle krokene på bokstavene at det er mer jobb enn glede med dem. Synes også at det ble renere og stiligere på bakluken.

Når det gjelder Skoda Octavia bokstavene så er de også plassert helt annerledes på bakluken enn hva de er på Superb, så jeg er ikke helt sikker selv enda heller. Så langt så har jeg likevel mest positiv til bilde nummer 2, men intet er jo avgjort her. For det er enda en del ukker til at bilen skal produseres.........

Takk for innspill @Scout :)  

Skrevet

Jeg synes bilen får en ‘’cleanere’’ look. Vurderer det samme selv, men lakken er jo ikke behandlet under bokstavene, så jeg frykter merker... Du har jo fordelen med å melde fra til forhandler, så kan de fjerne det før de behandler bilen før levering.

Spennende å høre hva resultatet blir

Skrevet (endret)

Jeg fjernet merkene på Superben noen mnd etter at jeg fikk bilen, og da var den også Ditec behandlet. Jeg klarte ikke da, og heller ikke nå og se at det har vært noen bokstaver der. Jeg tilførte forsiktig litt polish akkurat der merkene hadde vært. Nå er jo min Superb hvit, og det er kanskje en litt mer tilgivelig farge for akkurat det.

Min svoger fjernet også merker og emblemer på sin bil rett etter at jeg hadde gjort det, og han har en mørk grå metallic farge og bilen var over 4 år gammel når han gjorde det, men det synes ikke i det hele tatt der heller........ Han fjernet bokstavene forsiktig med en fiskesene, og renset så bort tape/limrester med en citrusrens og så polerte, og som nevnt, det er helt usynlig.

Jeg tror det ligger an til bilde nummer 2, altså at jeg beholder Scout merket i grillen og på bakluka, og tar bort Skoda Octavia merkene. Det var i hvert fall også fruens mening på dette, og da er det kanskje ikke noe vits å lure så mye lenger hva det ender opp med, hehe ;) 

 

EDIT:

Jeg skal også ha på en lastkantbeskytter i alu/sølv look oppå fangeren bak for beskyttelse av lakken der, om det skulle ha noe å si for hva en burde gjøre da.........?

Endret av Superb lll
Skrevet
6 timer siden, Superb lll skrev:

Jeg fjernet merkene på Superben noen mnd etter at jeg fikk bilen, og da var den også Ditec behandlet. Jeg klarte ikke da, og heller ikke nå og se at det har vært noen bokstaver der. Jeg tilførte forsiktig litt polish akkurat der merkene hadde vært. Nå er jo min Superb hvit, og det er kanskje en litt mer tilgivelig farge for akkurat det.

Min svoger fjernet også merker og emblemer på sin bil rett etter at jeg hadde gjort det, og han har en mørk grå metallic farge og bilen var over 4 år gammel når han gjorde det, men det synes ikke i det hele tatt der heller........ Han fjernet bokstavene forsiktig med en fiskesene, og renset så bort tape/limrester med en citrusrens og så polerte, og som nevnt, det er helt usynlig.

Jeg tror det ligger an til bilde nummer 2, altså at jeg beholder Scout merket i grillen og på bakluka, og tar bort Skoda Octavia merkene. Det var i hvert fall også fruens mening på dette, og da er det kanskje ikke noe vits å lure så mye lenger hva det ender opp med, hehe ;) 

 

EDIT:

Jeg skal også ha på en lastkantbeskytter i alu/sølv look oppå fangeren bak for beskyttelse av lakken der, om det skulle ha noe å si for hva en burde gjøre da.........?

Altså, @Superb lll. Hvis du absolutt MÅ fikle med de greiene der, syns jeg du skal ta vekk alt bak, og la Scout merket foran stå. Det Scout merket bak blir stående litt alene og forlatt der nede på høyresida. ?

Skrevet

Henger meg litt på @Scout sin mening her. Jeg syntes det så litt snodig ut med kun Scout-merket på bakluka. Så for min del så hadde det da blitt til å fjerne alt eller ingenting. :) 

Skrevet

Er ikke uenig med dere i dette, jeg får tenke litt igjennom dette inntil bilen kommer, så får jeg se hva jeg ender opp med å gjøre. Flott å høre flere personer sine meninger og synspunkter :) 

  • 1 måned senere...
Skrevet

Har også på alle mine biler fjernet all skrift bak.. hadde fjernet alt der også, foruten det runde skoda merket naturligvis :) Synes det blir mye mer ryddig å fjerne, dette er jo også ett tilvalg på preniunmerker (å få levert uten modell betegnelsek)...  Er veldig smakssak, men personlig synes jeg det blir rotete og masse søl med mase merker

Skrevet

Det er nok slik det ender til slutt her også @Salcin :) 

Merket i grillen lar jeg nok sitte der, men på bakluka så blir det nok mest sannsynlig fjernet alt av merker/emblemer, men som du skriver, den runde Skoda logoen blir værende både foran og bak . Jeg liker også best rene/bare karosseriflater uten bokstaver/emblemer som ikke tilfører noe som helst etter min mening, men akkurat det er tydeligvis delte meninger om.  Hadde det vært mulig, så hadde den blitt bestilt uten emblemer ja :) 

Skrevet

Ender til slutt.... ^_^ Har du ikke fjerna de enda... gått over en mnd no xD

Frem med snøre rødsprit og polish i mårrå no så bli den like clean og fin som min. B|

Skrevet

Som sagt, jeg tror nok det ender slik til slutt @Ken, men før jeg får gjort dette så mangler jeg bare en liten ting, nemlig selve bilen, hehe ;) 

Bilen er fremdeles ikke produsert, og sist jeg sjekket så var produksjonsuken fremdeles ikke satt, så da er det nok en stund til at jeg får fjernet dem enda gitt......... ;) 

  • Lik 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Du er sikker på at det ikke er forhandler her i Norge som påfører de bokstavene?
Kunne jo vært verdt å sjekke i alle fall, da jeg har hørt om andre (bilmerker) hvor man kan få med dette i en pose uten at det er påført.

Skrevet (endret)

Du er sikker på at det ikke er forhandler her i Norge som påfører de bokstavene?
Kunne jo vært verdt å sjekke i alle fall, da jeg har hørt om andre (bilmerker) hvor man kan få med dette i en pose uten at det er påført.

 

De blir montert på fabrikken uten tvil @TheHaughom, se denne videoen her og ca 13.15 ut i filmen. Det er en video på litt over 22 minutter som viser noe av produksjonslinjen til Octavia.

Legger ved et skjermbilde også :) 

5af9c2a492ad9_Skjermbilde2018-05-14kl_19_05_34.thumb.png.eddb082168c8e981ba57e7950ee93f13.png

 

Endret av Superb lll
Skrevet
11 timer siden, TheHaughom skrev:

Den er grei. Tenkte bare det var verdt å sjekke ut, om du ikke allerede hadde gjort det. ^_^

Hehe, dette er sjekka nøye opp @TheHaughom, for en må jo ha noe å gjøre mens en venter på bil, hehe ;) 

Skrevet (endret)

Ja, det er sant det. Selv har jeg heldigvis vært relativt opptatt med jobb og reiser siden bestilling, så har ikke hatt så mye tid til å sikle så mye på tilbehør/gadgets/whatever enda ^_^

Endret av TheHaughom
Skrevet

Hehe, ja det er greit å ha noe å fylle ventetiden med, slik at en ikke tenker så mye på dette. ;)  

For venting er absolutt ikke noe artig, jeg har bevisst ikke spurt selgeren noe mer etter at jeg var innom forhandleren med min Superb for en inspeksjonsservice for snart 3 uker siden. Da hadde min bestilte bil visstnok det nærmeste en kom en bekreftet produksjonsuke (en kode som innehar noen ørsmå forbehold), men etter det så har jeg som nevnt bevisst ikke spurt mer, for å ikke ha det så mye i tankene. Det lå da an til produksjon i uke 23, men det var som nevnt ikke helt bekreftet enda..........

 

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hm, jeg har visst tolket det du skrev litt feil. Det er vanskelig å feilsøke på nett, jeg har ikke direkte hatt en sånn feil. Men har du sjekka hjula for ubalanse i maskin? Det kan være bakhjula. Har du firehjulstrekk så kan det være bakakseldiff/Haldex også. 
    • Det rister ikke i rattet og bilen går rett frem uansett 
    • Heihei. Det er mange ting som kan gjøre at det rister i rattet. Som du sier, det kan være en foring eller bærekule i hjulopphenget, eller en drivakselknute. Et dårlig motorfeste eller f.eks en skjev drivaksel vil vel merkes i lavere hastigheter også? Og du vil ha hørt at lydnivået har blitt forskjellig i bilen fra tidligere. For eksempel klunkelyder når du kjører over fartshumper eller dumper og kanter i vegen. Hva mener du med at du har sjekket alle dekk? Har alle hjul blitt sjekka i avbalanseringsmaskin? Som oftest er risting i rattet i et gitt fartsområde ubalanse i dekk/felg. Det kan også være at ett eller flere balanselodd i en felg har ramlet av. Har du nettopp lagt om til sommerdekk? Lykke til, håper du finner ut av det. Og kom gjerne med tilbakemelding og oppfølging her.
    • Det er mobiltelefonen som er tilkoblet bilen som har lavt batterinivå.
    • Hva betyr det at denne batteri-indikatoren står på laveste trinn og er rød? Finner ikke ut av dette i brukerhåndboken.
    • Medlem Skrevet 7 minutter siden Hei. Har ein Roomster som plutselig begyntge å gå på 3 sylindere. Feilkode: misfire cyl 3. Bytta tennplugg, sjekka for gnist, bytta om på dyse 2 og 3 utan at feil fulgte over til cyl 2. Målt motstand i spoler til  alle dyser 6 ohm, alle. Sjekka kompresjon sylinder 3, ok. Sjekka at det faktisk er cyl 3 det er feil på ved å dra ut pluggledning med motor i gang. Sjekka om det kjem spenning "pulsvis" til dyse 3. Her får jeg litt variabel blink i prøvelampe inntil det ikkje kjem puls i de heile etter ca 10 sek. Sjekka kabling frå ECU til innsprøytingsdyse så lant det lar seg gjera, ingen feil funnet. Konkluderer med defekt ECU. Så til spørsmålet. Dersom jeg kjøper ECU frå høgger , kva må til for å ta denne i bruk. Er det mulig å montere denne og teste om bilen starter og deretter eventuelt kode om dørlåser osv, eller må koding gjøres først for at vi skal få strata bilen ( startsperre osv) Takknemlig for alle seriøse tips til kva som må til for å få bytta ECU 🙂
    • Hei har en karoq 2018 som har begynt å riste når jeg kjører i 90 km/t , det starter i 85 men mer voldsomt i 90 . Har sjekket alle dekk og  det er ikke noen risting I dekk, ratt det er i selve bilen under 85 er det ingen risting.  Er litt redd for at det  kan være foringer,motorfeste,kulelager o.s.v for hvis jeg slipper rattet så går bilen 100 % rett frem og null risting . Er det noen som har opplevd dette og funnet ut hva det kan være , det er litt lettere enn at jeg må innom flere verksted for å finne ut hva som er galt. 
    • Hei. Jeg har en Octavia 2018 med Columbus, og har hittil oppdatert kartene hvert halvår.  Når jeg slår inn mitt VIN nummer får jeg opp kartene over Indonesia? Noen ganger 29GB, andre ganger 9GB. Jeg tør ikke teste installasjon av 29GB som jeg tror er den rette, da filene ikke er likadan som tidligere, jeg er redd for å ødelegge hele kartsystemet. Er det andre som har opplevd dette?  https://updateportal.skoda-auto.com/en-US  
    • Hei. Har hat samme Symptom. Har vært 2 grunner til at den  ikke starter. For lav spenning (Ladeproblem) Eller at bilen er på reservetank.
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...