Gå til innhold
OnlyG

Tips/råd til Octavia 1.8 TSI


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg vurderer å kjøpe meg ny (brukt) Octavia. Har 2.0TDI i dag, men vurderer 1.8TSI med DSG, da det blir mye småkjøring.

Kriterier for ny bil: Stasjonsvogn, 2015 mod eller nyere, 1.8TSI, helst 4x4 og DSG.  

Hva er det jeg må passe på/se etter ved kjøp av brukt Octavia 1.8TSI? 

Hvor lange er serviceintervallene (Tid og km) for 1.8 TSI ?

 

Skrevet (endret)

Hei og velkommen til forumet @OnlyG :) 

Tja, det kan jo være så mangt egentlig, men kjørelengden på bilen du vurderer har jo også litt betydning for hva en bør se etter. Det neste er jo om bilen har vært kollisjonsskadet

Det jeg ville ha sett etter er at service og vedlikehold er godt fulgt opp slik det skal. At olje(r) på motor, DSG kasse og Haldex er byttet når det skal være gjort. Se over bremseskivene spesielt bak, for de har en tendens til å ruste om en ikke er flink til å ta noen kraftige «panikk bremsinger» med jevne mellomrom slik at de også brukes litt. Oljeforbruk kan det også være greit å forhøre seg litt om, for det er store forskjeller på hva den enkelte motor bruker av olje (det gjelder forøvrig både bensin og diesel motorene).

De fleste bilene blir i dag satt opp med et serviceprogram de kaller for Longlife, og det gjelder både Audi, VW, Seat og Skoda, dvs service hver 30.000km eller 2 år, her kommer det an på hva en når først. Men det er da de lengste intervallene, bilen varsler selv om når service skal utføres. Det kommer an på kjørestil, kjøretype (småkjøring vs langkjøring), etc, motoren er full av sensorer som kontrollerer olje og varsler som sagt i fra selv.

Enkelte bileiere velger at den lokale forhandleren gjør om på dette, slik at de har oljebytte/service 1 gang i året, det kan en jo være tjent med om en kjører lite og i tillegg har mye småkjøring.

Selv har jeg nå min andre bil med Longlife serviceintervaller (og den tredje i bestilling), den første var en VW Golf 2014 1,4/140hk TSi. Den måtte jeg etterfylle ca 0,5 ltr olje på etter 15.000km, så varslet den om service etter ca 25.000km og da var bilen 1 år og 7 mnd (og da kunne jeg nok ha etterfylt ca 0,3 -0,4 ltr olje tenker jeg). Bilen jeg har i dag Superb 2016 1,8/180 TSi varslet om service etter 1 år og 2 mnd, og den hadde da kjørt 28.000km. Den etterfylte jeg ikke noe olje på i det hele tatt, men der kunne jeg nok fylt på ca 0,3 ltr tenker jeg. Nå er bilen 2 år og 2 mnd, og har nå kjørt ca 42.000km og den varslet for litt siden om en inspeksjonsservice. Da har den kjørt ca 14.000km på et år, og nå etterfylte jeg et sted mellom 0,4 og 0,5 ltr. olje, men jeg har hatt en helt annen kjøring dette året, med veldig mye småkjøring, og det merket jeg forskjell på oljeforbruket på også.

 

Nå vet ikke jeg hva utstyrspakker og ekstrautstyr betyr for deg, men det hadde i hvert fall jeg sett litt på. Først og fremst fordi jeg liker litt utstyr, men også for at de bilene gjerne er litt lettere å selge igjen/bytte inn når den tiden kommer. Webasto, Canton lydanlegg, mørkere vinduer fra B-stolpen og bakover, tilhengerfeste (for det er kostbart og ettermontere, for da kommer det gjerne en oljekjøler i tillegg). 

 

Lykke til i jakten på «ny» bil :) 

 

EDIT: Det kjenner du kanskje til, men leser jo at det er noen som opplever zinkslipp på enkelte årsmodeller, så det kan nok være greit å studere lakken litt nøye, slik at det ikke kommer noen overraskelser etter en stund.

Endret av Superb lll
Skrevet

Etter 75.000 km har jeg vel konkludert med at Octavia 1,8 TSi med DSG og 4x4 er en veldig driftssikker og solid bil. Bilen oppleves enda tight og fin, og helt uten ulyder.  Jeg har hadd to feil, ene er en bryter i DSGen som gav feilmelding om å sette bilen i Park f.eks i 80 km/t. Annet enn at det var irriterende hadde det ingen praktisk betydning, men var en dags arbeid å bytte, så er kostbart. Ellers en feilmelding på kjøleveske uten at det er lite samt at det var en ledningsfeil på webastoen.  På 75000 km synes jeg det er akseptabelt.

Som @Superb lll er sinkslipp noe som kan forekomme men jeg har sålangt ikke sett dette på min.  Motoren og girkassen går for å være rimelig solide, men tidligere generasjoner 

 Angående service så er det i utgangspunktet longlife service på disse, med mitt bruksmønster havner jeg på +/- 22000km mellom hver service.  Vær oppmerksom på at om du kjøper en bil nær 60000km som IKKE har tatt service slik at du må bekoste denne, så koster det ca 12000,- på merkeverksted. 

 

Skrevet

Hei, Tusen takk for langt og godt svar. Da har jeg noen ekstra sjekkpunkter og spørsmål til jeg kan stille.

Har det vært noen kjente svakheter med 1.8TSI motorene og DSG-kassene?

Takker også for tipsene angående ekstra utstyr. Har en liste som ligner på det du ramser opp :) 

@CitizenX  Er 30000 km en rimeligere og mindre omfattende service enn 60000 km? 

Skrevet
1 minutt siden, CitizenX skrev:

 Angående service så er det i utgangspunktet longlife service på disse, med mitt bruksmønster havner jeg på +/- 22000km mellom hver service.  Vær oppmerksom på at om du kjøper en bil nær 60000km som IKKE har tatt service slik at du må bekoste denne, så koster det ca 12000,- på merkeverksted. 

 

Den servicen som @CitizenX nevner her er kostbar ja, for den tar med seg oljebytte til både DSG kasse og Haldex, og er en riktig «heldig» så får en jo bremsevæskeskift i tillegg til selve servicen også.........

Så om det er en bil rundt den kjørelengden du vurderer @OnlyG, så få den inkludert i kjøpekontrakten.

4 minutter siden, OnlyG skrev:

Hei, Tusen takk for langt og godt svar. Da har jeg noen ekstra sjekkpunkter og spørsmål til jeg kan stille.

Har det vært noen kjente svakheter med 1.8TSI motorene og DSG-kassene?

Takker også for tipsene angående ekstra utstyr. Har en liste som ligner på det du ramser opp :) 

Bare hyggelig :) 

Andre svakheter enn at noen motorer kan ha et visst oljeforbruk kjenner jeg ikke til. Disse oljefylte DSG 6 kassene som sitter i sammenheng med 4x4 er det svært lite problemer med, såfremt det har blitt fulgt opp med oljeskift til riktig tid. Ellers så kan det være behov for flushing av DSG kassa og ny olje i tillegg selvfølgelig, og da går det fort noen kroner etter hva jeg har lest.

Velger du derimot 1,8/180hk TSi uten 4x4 så får du en DSG 7 kasse og den kassa er tørr (tørrclutch plater), det er en kasse som det tidligere har vært noen utfordringer med. Men det var blant de første DSG kassene. En annen utfordring for denne DSG kassa er at den tåler et max dreiemoment (på papiret) på 250nm og det er akkurat hva 1,8/180hk motoren har. Så jeg synes det er et feiltrinn av Skoda å benytte seg av en DSG kasse som er litt i grenseland med tanke på belastningen etter min mening. Men nå har jeg min andre bil med denne DSG 7 kassa, og jeg har ikke hatt et eneste problem i det hele tatt med dem.  

Jeg hadde heller ikke vært betenkt på å velge 1,8/180hk og DSG kassa igjen heller, men når jeg bestilte ny bil (Octavia Scout) tidligere i våres så ønsket jeg også 4x4, og da blir det en oljefylt DSG 6 kasse sammen med 1,8/180hk TSi motoren.

Skrevet

Ok, får du ikke DSG7 med den nye? Er den fortsatt kun til TDI2.0?

Service får automat og haldex er dessverre dyrt, ja, med mitt kjøremønster er det kun hver 30k

Skrevet

@OnlyG Normalservice med inspeksjon/oljeservice er på ca 5-6k dvs , om det bare er inspeksjon vil jeg tippe på rundt 3k... , mao det man kan kalle en normal pris på merkeverksted. Det kan sikkert gjøres rimeligere på Mekonomen o.l, men jeg for min del foretrekker å gjøre det på merkeverksted.

 

@PaulusA TDI med 4x4  og VRS TSI 245 som har den nye DSG7 samt , mens VRS 230 har DSG6 av en eller annen merkverdig grunn.

Skrevet

Jeg benytter også konsekvent kun forhandleren til dette, fordi jeg synes det da er lettere å henvende seg dit om det skulle være noe, når de også har service og vedlikehold. Det er sikkert noe jeg taper noen kroner på, men det har også gitt meg et godt forhold til verkstedet, og det igjen gjør at jeg også har fått noen prosenter på hver service jeg har tatt der så langt.

Bilen er kjøpt Mars 2016

Den første servicen på denne Superben kostet 4.300,- og var en Longlife inspeksjon med oljeskift, bytte av oljefilter, bytte av luft -og pollenfilter, samt også selve inspeksjonen av hele bilen, dette ble utført i Mai 2017 etter ca 28.000km.

Det neste bilen min varslet om var en ren inspeksjon/kontroll og den kostet ca 950,- Der ble ingenting byttet eller fylt på, kun en ren inspeksjon, dette ble utført Mai 2018 etter ca 42.000km.

Så på en måte så kan en sikkert si at dette var helt unødvendig, men det er likevel en del av serviceprogrammet for å opprettholde nybil -og mobilitetsgarantien. Så får jo hver og en selv avgjøre hvor mye det betyr........

Det jeg vet er at etter 3 år så skal bremsevæsken på denne bilen byttes, og så er det jo Longlife service etter enten 60.000km eller 4 år (avhengig av hva som kommer først). Så her kan en jo enten være heldig eller uheldig med tanke på når hva skal gjøres og hvor mange turer til verkstedet det blir. Det kommer helt an på kjøremønster og kjørelengder, mye småkjøring gir definitivt tettere intervaller i mellom hver service/inspeksjon, og det er vel det jeg ikke er så begeistret for med tanke på Longlife service og at bilen varsler om inspeksjoner/servicer selv. Det gir liten kontroll over hva som kommer og når det kommer, og det synes jeg med mitt kjøremønster/kjørelengde hadde vært enklere om en hadde hatt et servicehefte og forholde seg til. Men det er på nyere Skodaer dessverre en saga-blott, og nå skal en bare følge med på skjermen i bilen om hva den varsler om og så følge opp det, om en vil beholde nybil -og mobilitetsgarantiene da selvfølgelig.

Den bilen jeg har bestilt nå, vurderer jeg å spørre om de kan bytte serviceprogram på, slik at jeg får 1 år/15.000km mellom hver service. For da får jeg byttet olje 1 gang i året og det passer nok best med tanke på mye småkjøring slik at olja ikke blir gammel og «sur», det er riktignok sensorer som kjenner på oljekvaliteten, men det henger nok litt igjen for min del i fra andre bilmerker at det er fornuftig med et oljeskift i året.

For biler jeg har hatt tidligere (før VAG), var det enten 1 år/15.000km eller 1år/20.000km mellom hver service/oljeskift, og jeg synes at 30.000km mellom hvert oljeskift er lenge om en bare kjører ca 15.000km i året (og da det meste som småkjøring i tillegg).

Skrevet

Så snodig @CitizenX, men interessant. Jeg har rukket å bli glad i denne nye DSG7 kassa jeg ?

Ja, for privatbil og mye småkjøring hadde jeg også gått for 15k/årlig på olje @Superb lll. Du kan jo da ta olje og filter hver 15k og følge service ellers på 30/60/90

Jeg har jo 47-50k årlig og da funker 30k på olje helt greit

Skrevet
14 minutter siden, PaulusA skrev:

Ja, for privatbil og mye småkjøring hadde jeg også gått for 15k/årlig på olje @Superb lll. Du kan jo da ta olje og filter hver 15k og følge service ellers på 30/60/90

Jeg har jo 47-50k årlig og da funker 30k på olje helt greit

Ja slik kommer jeg definitivt til å gjøre dette for den neste bilen @PaulusA, men det må vel legges inn i serviceprogrammet etter hva jeg har forstått? 

Men det er det jo bare å forhøre seg med forhandler om også, for jeg må helt ærlig si at det ikke føles helt bra med 30.000km intervaller uten olje -og filterskift med den type kjøring jeg har mest av i dag på privatbilen.

Arb.bilen jeg disponerer er det jo ingen problemer med slike Longlife intervaller på, for den kjøres jo betydelig mer..........

Skrevet

Jepp

Om dette må legges inn i serviceprogrammet eller ikke vet jeg ikke, har vært utenfor VW verdenen i mange år nå

Skrevet

Jeg har lest at det finnes 3 service muligheter her, men jeg klarer ikke å finne det igjen nå selvfølgelig........

  1. Longlife service 30.000km/2år
  2. Longlife service 30.000km/2år, med et frivillig olje -og filterskift etter 15.000km, men dette må legges inn i bilens programvare at er utført, slik at bilen «vet» hva som har blitt gjort ved hvilken kjørelengde/tidspunkt, slik at sensorene ikke blir «lurt».
  3. Service etter 15.000km/1år, dette må også legges inn i bilens programvare etter hva jeg husker, slik at bilen varsler om riktig ting til rett tid.

Men dette skal jeg forhøre meg litt nærmere om hos forhandler når det nærmer seg tiden å hente ny bil, om den tiden kommer en gang da........... ;) 

 

Skrevet

@OnlyG Tok meg en sveip innom Finn.no's nye tjeneste for å sjekke hva jeg kan forvente å for min bil, og da jeg ble overrasket over den gode prisen måtte jeg se hva som var ute på markedet. Utvalget av biler som var gått lite med kombinasjonen DSG, bensin og 4x4 var overraskende magert. Jeg hadde forventet å finne langt flere biler. 

  • 6 år senere...
Skrevet

Hei alle sammen! Dette forumet er skikkelig nyttig. Jeg ser noen nevner utfordringer med zinkslipp – er det noe som bare gjelder spesifikke årsmodeller? Og er det noe spesielt å være obs på når det gjelder service for Haldex-systemet? Setter stor pris på innspill!

Skrevet

Hei. Jeg har hatt flere Skodaer og ikke hatt problemer med sinkslipp. Jeg tror det kan være årsmodeller som er mere utsatt enn andre, men jeg vet ikke helt.

Haldex. Her må du være nøye med oljeskift og rens av sil (på Octavia 3 og nyere). Tidligere versjoner hadde sil på pumpa + oljefilter på Haldex'en. Men på de nyere versjonene, så ble filteret tatt bort (Haldex ble solgt til Borg Warner). Da forsvant også forbruker-informasjonen om dette systemet. I tillegg ble silen i pumpa IKKE sjekket og dermed ikke renset ved behov. Og det er behov for rensing av silen. Så dette MÅ du be om ved hvert oljeskift. Og olja bør helst skiftes oftere enn anbefalt intervall. Da har du større sikkerhet for at firehjulstrekken faktisk virker når du trenger det, og at pumpa ikke skjærer seg på grunn av manglende oljegjennomstrømning. Oljepumpa går så lenge motoren går (eller kanskje til og med så lenge tenningen er på). Bildet viser silen på min ca. et halvt år etter at jeg kjøpte bilen (brukt). Jeg vet ikke hvor lenge det var siden siste oljeskift eller silrens, men det er absolutt verdt å passe litt ekstra på.1000001458(1).thumb.jpg.286c618d2dfbfb435d8b4de1da8b8665.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Takk for det @Sjåføren 🙂 Har tittet innom forumet, men ikke vært aktiv siden jeg byttet over til et annet merke i fjor høst, blir nok litt mer aktiv til tider etter at jeg har mottatt bilen. Ja bilen virker meget bra, var svært behagelig å kjøre. RS har 4-hjulstrekk og er vel den utgaven av Skoda som har mest krefter, selv om det er mer enn nok i hverdagen, så er det jo veldig lite i forhold mange andre elbiler. Den er jo egentlig meget rask fra 0-100km/t om en tenker noen få år tilbake i tid, men blir jo likevel regelrett «parkert» av svært mange andre i dag. Den utviklingen går meget fort i dag, prøvekjørte Tesla M Y Juniper Performance tidligere i uken, og der var det 0-100km/t på 3,5 sekunder. Ingen som trenger dette i hverdagen selvfølgelig, men Norges desidert mest solgte bil har altså slike «ess i ermet» for dem det betyr mye for. Etter snart 1 år med elbil, så må jeg bare si at det fungerer helt utmerket for min del. Synd jeg ikke gikk over til elbil tidligere, men var lenge meget skeptisk og synes de alle sammen hadde altfor kort rekkevidde etter hva jeg var vant til fra før med mine bensin/diesel biler.  Rekkevidde er jo ikke noe jeg tenker på engang lengre, det som er mye mer interessant er jo ladehastigheten når en først stopper for å ta en pause. Der er jo ikke Enyaq noen racer, verken i hvor høy effekt den kan ta i mot (max 185kW), eller hvor fort det går. De beste elbilene har i dag 800V DC og lader med +/- 400kW, og da går det virkelig unna. Men det er ikke noe jeg har behov for til mitt bruk, men at det er et viktig punkt for mange andre i hverdagen forstår jeg veldig godt. 99% av min lading gjør jeg hjemme i garasjen, så har kun prøvet hurtiglading 3-4 ganger i løpet de 10 mnd jeg har hatt elbil, trengte det ikke da heller, men det var bare for å ha prøvet det slik at en har litt erfaring den dagen en skulle ha et konkret behov. Dessverre så er tilhengervekten den kan dra svært begrenset (1.200kg). Jeg vet at det kommer versjoner i 2026 som får øket det til 1.800kg, og det vil jo ble vesentlig bedre. VW id4 GTX 2026 mod. har allerede fått øket det til 1.800kg. Så det er høyst usikkert om bilen jeg har bestilt kommer med 1.800kg hengervekt, men nå drar jeg aldri på campingvogn eller andre store/tunge tilhengere, så for min del er det ikke et problem uansett. 21'' sommerhjul kler den bilen veldig godt synes jeg, og det sammen med DCC (adaptivt understell), så blir det en bil som sitter ganske bra på veien. Har 21'' sommerhjul på den jeg har i dag og 20'' vinterhjul, og det er helt uproblematisk. Det som virkelig er behagelig med denne typen bil er jo hvor stille og rolig det er, billige driftskostnader, effekten/dreiemomentet er der umiddelbart og har jo nm i massevis. Er ferdig oppvarmet på under 5 min, og det kan også gjøres i en lukket garasje. Men elbil passer selvsagt ikke til alle, selv om det blir flere og flere elbiler på markedet som gjør at det nå er vanskelig å ikke finne noe som passer. Men enkelte bor slik til at det ikke er mulig med hjemmelading og at det er langt til en ladestasjon, mens andre drar på store campingvogner, båthengere, etc, og det er klart at da er det ikke like bra med elbil. Med tung tilhenger/campingvogn etter en elbil, så forsvinner strømmen fort, og da må det lades desto oftere. Kulda gjør jo også sitt med tanke på rekkevidde, så er det greit å ha litt størrelse på batteriet. En ting er i hvert fall helt sikkert, jeg har eid min siste bil som det må fylles bensin/diesel på 😉
    • Wow, gratulerer! Så kjekt å ha deg tilbake igjen. Vi får ta opp igjen tråden, men det har vært temmelig stilt på forumet det siste året. Spennende bil du har gått for. 21" sommerstørrelse  er heftig. Jeg er ikke så veldig i elbil verdenen, har RS 4-hjulstrekk? Du har ikke campingvogn eller tung henger du skal dra på?
    • Da er jeg på vei tilbake til Skoda igjen, gresset er definitivt ikke grønnere på andre steder i VAG universet. Har nå bestilt en, Skoda Enyaq RS 2026 Graphite Grey metallic MAXX 21'' Vision antrasitt sommerhjul Svingbart tilhengerfeste Bagasjeromspakke Delingsnett Skvettlapper foran 20'' Neptune sort/polert vinterhjul Levering forespeilet i desember 2025 Skal bli artig å være en del av Skoda «universet» igjen 🙂
    • Hei!   Har en trofast Yeti Adventure med 348.000 km på telleren. Den begynte å bruke mye kjølvæske, som viste seg at det var sprekk i kjølerøret: Det er det vistnok ikke lagervare hos Møller, og verkstedet vet ikke når de kan få tak i det. OE nr: Kjølerør 03L 121 151 L. Noen som har erfaring med dette, eller kan det røret tettes/sveises?  mvh Bjørn H Bergseth    
    • Leter meg grønn og blå etter bilbur til hunden som og passer i vår Skoda Octavia 2014 modell.  Hund str stor, som en stor schäefer eller stor boxer, han er nesten 70 cm i skulderhøyde. Finner ikke bur som både passer han og bilen. Har nedsenket bagasjerom.  Noen som har erfaring eller tips?
    • Litt sent svar... Har hatt to stk type III hvor sirkulasjonspumpa er defekt. Denne sitter under innerskjermen høyre side ved siden av Webastoen. Kjøpte begge på Autodoc. Hjelper ikke å slette feilkode på denne, den må "låses" opp på en feilkodeleser som takler det.
    • Skoda Superb 2011. Fra å fungere feilfritt har Columbus lyd- og navigasjonssystemet plutselig sluttet å virke. Verken skjerm eller knapper på sidene av skjermen responderer. Knappene på rattet til å styre lyd med er også døde. Eneste som virker er av/på-knappen og cd-spilleren ettersom den starter automatisk. System-reset med knapper fungerer ikke ettersom knappene er blitt inaktive. Har noen tips til noe som kan forsøkes?  Om systemet er kaputt er det dyrt å kjøpe ny Columbus, og å kjøpe brukt innebærer risiko for at det samme skjer igjen. Vet noen om alternative lydsystemer som passer inn fysisk?  
    • Har kjøpt en Superb 2013 mod diesel som  ligger inne med noen feil koder og cruis kontroll som ikke virker. Feilkodene som kommer og som ikke kan slettes er  B121112 B115411 U000200 B105F13 B111A13 P056800 U11300 Har hørt at feil koder kan medføre at blant annet cruis kontrollen ikke virker. Mener å huske at jeg hadde samme feilen på en Golf jeg hadde for noen år siden men klarer ikke å huske hva løsningen blei men den fungerte på slutten. Kan noen komme med tips.
    • Hei! Jeg har problemer med min Skoda octavia 2014 modell 4x4 diesel    har fått opp en blinkende lampe som tydeligvis skal være forvarmer dieselmotor. Så kom vanlig motorlampe opp så bilen går i nødmodus. Har fått opp 2 feilkoder som jeg legger ved her på bildet. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? 
    • Hei! Jeg har fått samme varsel på Skoda Octavia 2019 mod. Det kom på vei til hytta, men var borte dagen etter. På hjemveien etter ca en time kom det tilbake igjen, og etterhvert virket kun oddetalls-gir. Skoda-verkstedet har ikke tid før om to uker. Kan bilen brukes som normalt (korte turer) fram til det...?
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...