Gå til innhold
Octy III

Bombrikke


Anbefalte innlegg

Jeg har både oppvarmet frontrute og bombrikke i min Superb, og det fungerer helt som det skal. Frontruta i min bil er en folie, og de ikke tradisjonelle varmetrådene som flere andre modeller og merker har, om den folien skjermer mer eller mindre enn varmetråder vet jeg ikke.

Vi har også flere biler på jobben med varmetråder, og der er det heller ingen utfordringer med bruk av bombrikke.

Så det bør du ikke tenke mer på @Octy III, det er bare å kjøre på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Scout skrev:

Det er viktig å plassere bombrikken i det åpne feltet rundt bakspeilet hvis du har oppvarma frontrute. Dvs den logiske plasseringa

Da er den vel i tillegg også skjult bak speilet, så den ikke hindrer sikten til sjåføren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yepp, det er i det «skraverte» feltet bak sladrespeilet (på høyre side) bombrikken i min bil er plassert også, og da er den ikke synlig i det hele tatt for meg. 

Bombrikkene fungerer som nevnt helt uproblematisk i både min Superb (folie) -og i alle arb.bilene vi har med varmetråder i frontruta når vi passerer bommen(e). Men etter å tenkt meg litt om, så har vel heller aldri hverken varmetrådene eller folien vært på/aktiv når vi har passert bommen(e), fordi den nærmeste bommen jeg passerer er jo nesten 40km unna........

 

Men det er kanskje noen her inne som har en bom nærmere seg, som har passert bommen med varmen i frontruta på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være uproblematisk hvis den er plassert slik. Dessuten må du vel omtrent bo i bommen hvis det skal ha praktisk betydning. Har aldri på de trådene lenge. Usedvanlig effektive saker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke tenke meg at det skulle ha noen innvirkning på bombrikken om den er plassert slik jeg heller, for akkurat der er det ingen varmefolie på min bil, tviler på at det er varmetråder i det feltet også, uten at jeg sitter med fasiten på det.  Akkurat det er jeg helt enig med deg i @Scout, en må bo veldig eller i hvert fall starte kjøringen veldig nære en bom om varmen i frontruta skal være på når en passerer en bom til vanlig. Men det kan jo forekomme at en kan ha behov om det f.eks. dugger inne i bilen med mange personer, stor temperaturforskjell på ute og inne, eller høy luftfuktighet/mye snø/vann på mattene, da kan det jo være at en benytter seg av varmetrådene til andre tider enn bare oppstarten. Men det har nok ingen betydning det heller vil jeg tro............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...