Gå til innhold
Core2Duo

Bremerhaven - Drammen/Oslo


Anbefalte innlegg

1 time siden, Superb lll skrev:

Har du funnet ut noe mer om dette @Core2Duo?

Dessverre så har jeg ikke det. Jeg prøvde å søke litt i forumet jeg og, på det du nevner, men jeg finner bare litt om båten og Bremerhaven i biltråden til Espen. 

Om det er noen som vet noe om dette, eller klarer å finne ut av det, skrik ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sett skipet Autopride blitt nevnt flere ganger på internett, men da jeg tok et kjapt søk på skipet (kanskje litt for kjapt(?)) fant jeg ingen rute på båten mellom Bremerhaven - Oslo. Nå ser jeg jo det, så det burde da være rett skip allikevel! :) 

Etter enda litt mer søk, kom jeg over https://www.uecc.com/fleet/vessel-tracking/

Her er alle skipene til UECC, som frakter bilene. Da er det bare å følge med! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Core2Duo skrev:

Jeg har også sett skipet Autopride blitt nevnt flere ganger på internett, men da jeg tok et kjapt søk på skipet (kanskje litt for kjapt(?)) fant jeg ingen rute på båten mellom Bremerhaven - Oslo. Nå ser jeg jo det, så det burde da være rett skip allikevel! :) 

Etter enda litt mer søk, kom jeg over https://www.uecc.com/fleet/vessel-tracking/

Her er alle skipene til UECC, som frakter bilene. Da er det bare å følge med! ;) 

Har du fått noen opplysninger i form av «fraktnummer» eller hva det nå enn kalles når det gjelder bil da @Core2Duo ?
Høres jo veldig artig ut om en kan følge bilen på dens reise fra fabrikk til forhandler :) 

Husker jeg spurte selger om dette når jeg bestilte en Superb i 2016, men da fikk jeg beskjed om at de ikke kunne følge bilen så spesifikt, jeg fikk kun noen få holdepunkter som selgeren hadde tilgang til, og det de fikk opplysninger den gangen var,

  • Satt produksjons uke
  • Når bilen var i produksjon
  • Når bilen var ferdig produsert, og plassert ute på fabrikkens område klar for frakt på tog
  • Når bilen var på toget mot Bremerhaven  
  • Når bilen ble plassert på kaia
  • Når bilen stod på fergen, men ikke hvilken ferge bilen var på (det var 2 fergeavganger i uken til Oslo)
  • Ankomst i Oslo (Bekkelagskaia)
  • Når bilen var under transport til forhandler

Så kort fortalt så fikk de kun opplysninger når bilen ble logget inn på de forskjellige lagrings -og transportetappene, men da ser det jo muligens ut til at dette kan ha blitt forandret siden 2016, og det er jo i tilfelle meget positivt for den som ønsker å følge bilens «reise» fra fabrikk helt frem til forhandler :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Marius skrev:

Ganske sikker på Skoda i UK har et mer omfattende sporings system på dette her, har ved flere anledninger lest på briskoda at dem kan spore der (Kundene/kjøper) :) 

Det kan godt hende at det er en mye bedre sporings system her i Norge også for alt jeg vet @Marius, for som sagt så var det fra min bestilling av Superb i 2016 jeg skrev om over her, så forhåpentligvis har det også blitt enklere  her i Norge også nå :) 

Den Superben jeg kjøpte nå i sommer var det mye enklere å spore/finne, for den sto midt på gulvet i salgslokalet ;) 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Superb lll skrev:

Har du fått noen opplysninger i form av «fraktnummer» eller hva det nå enn kalles når det gjelder bil da @Core2Duo ?
Høres jo veldig artig ut om en kan følge bilen på dens reise fra fabrikk til forhandler :) 

Har ikke fått noe slikt, nei, så jeg regner med det ikke er så mange muligheter utenom og få oppdateringer fra selger. Jeg mener man i alle tilfeller burde få det med en gang, om det var muligheter for det. :D 

 

4 timer siden, Marius skrev:

Ganske sikker på Skoda i UK har et mer omfattende sporings system på dette her, har ved flere anledninger lest på briskoda at dem kan spore der (Kundene/kjøper) :) 

Spørs om Møller har det samme systemet.. De burde vel ha det, men jeg har på følelsen at de ikke har det.. 😅 Får vel sende en liten henvendelse til selger om jeg ikke hører noe fra han den nærmeste tiden! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...