Gå til innhold
Superb lll

Skoda Kodiaq RS


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Da er det snart klart for en verdenspremiere, jeg vet at det er skrevet om dette tidligere, men nå er det faktisk snart en bil på markedet også, og ikke bare på «tegnebordet» ;) 

Skoda Kodiaq RS skal lanseres. :) 

 

http://www.skoda-auto.no/nyheter-og-pressemeldinger/detaljer/skoda-kodiaq-rs-klar-for-premiere

 

Ser jo på papiret litt heftig ut med 239hk og 500nm, men pga str og vekt på Kodiaq, så blir det vel likevel ingen rakett vil jeg tro......... Men det er jo heller ikke en bil som er laget for fart og spenning, men jeg likte jo svært godt dreiemomentet her, det begynner å bli ganske «voksent» :) 

 

Så hvem blir den første her inne til å bestille en slik da tro.............? :D 

 

Kanskje neste trinn blir at de også tar med en større bensinmotor som VW Tiguan Allspace har fått,  2,0/220hk ;) 

Leste også en test av nye VW Tuareg her om dagen, der var i hvert fall motoriseringen i orden for å si det slik, V6 3,0 TDi med 286hk og 600nm, da begynner det å bli lett ha med seg det en trenger og enda litt til, hehe ;) 

Endret av Superb lll
Skrevet

Har hatt åpen dialog med selger gjennom hele ventetiden at kommer det en rs endrer vi bestilling :) dette var helt greit og kunne ta min til lager, men når det bare var diesel ble det ikke aktuelt for vår del, hadde det vært bensin hadde det blitt bestillt på dagen :)

Skrevet

Kunne vært moro. Har jo diesel, så det hadde ikke vært så stort problem. Wltp er et mye større skjelett i skapet. Ville egentlig ha 2019-modell, og selger var villig til å ta min til lager når bestillingen åpnet. Men med produksjon rundt jul betyr også (antakeligvis) en del mer i engangsavgift. Om den risikoen er jeg ikke helt komfortabel med. Men at det blir en tur innom for å prøve skal du ikke se bort i fra. :D

Skrevet

Jeg er klar over at du har diesel fra før av også @Frederik, men det var mest det med hva som skjer med mest sannsynlige økte avgifter jeg tenkte på (men det kom ikke frem i mitt forrige innlegg, jeg hadde det tydeligvis litt for travelt.......).

 

@Sjåføren, det er virkelig en motor med flotte specs som virkelig er det rette for en bil som Kodiaq. Men å døpe den til RS......, nei jeg er ikke helt der jeg heller, selv om RS i dag også betyr mye «styling». Men på en annen side, så er vel heller ikke en bil av typen Kodiaq en bil en kan sette så mye heftigere motor i heller, for det begynner nok å nærme seg en grense innen fysikkens lover og regler for hva som er tilrådelig for å kunne håndtere på våre svingete veier............

Skulle nok vært litt heftigere specs for at jeg motormessig ville satt navnet RS på den, men som sagt, det er vel mer styling enn motor på enkelte utgaver.

 

Octavia RS 2,0/184hk TDi er jo også et eksempel på at dette kun er styling, 2,0/230 og 2,0/245hk TSi utgavene er derimot ikke bare styling, da er det også motorer som står mer i stil til RS navnet (etter min mening da). 

Merkelig nok så fikk aldri Superb 2,0/280hk TSi RS navnet, de har snakket om en heftigere motorutgave av Superb tidligere som RS utgave, men det ser ut til å ha blitt lagt på is. Der var det Golf R som var satt som mal med sine 2,0/310hk, men det har det som sagt ikke blitt noe ut av.........

 

Det bør absolutt ikke bare være bensinmotorer til RS, men det bør være litt heftigere specs for at RS navnet skal komme til sin fulle rett synes jeg da ;) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hm, jeg har visst tolket det du skrev litt feil. Det er vanskelig å feilsøke på nett, jeg har ikke direkte hatt en sånn feil. Men har du sjekka hjula for ubalanse i maskin? Det kan være bakhjula. Har du firehjulstrekk så kan det være bakakseldiff/Haldex også. 
    • Det rister ikke i rattet og bilen går rett frem uansett 
    • Heihei. Det er mange ting som kan gjøre at det rister i rattet. Som du sier, det kan være en foring eller bærekule i hjulopphenget, eller en drivakselknute. Et dårlig motorfeste eller f.eks en skjev drivaksel vil vel merkes i lavere hastigheter også? Og du vil ha hørt at lydnivået har blitt forskjellig i bilen fra tidligere. For eksempel klunkelyder når du kjører over fartshumper eller dumper og kanter i vegen. Hva mener du med at du har sjekket alle dekk? Har alle hjul blitt sjekka i avbalanseringsmaskin? Som oftest er risting i rattet i et gitt fartsområde ubalanse i dekk/felg. Det kan også være at ett eller flere balanselodd i en felg har ramlet av. Har du nettopp lagt om til sommerdekk? Lykke til, håper du finner ut av det. Og kom gjerne med tilbakemelding og oppfølging her.
    • Det er mobiltelefonen som er tilkoblet bilen som har lavt batterinivå.
    • Hva betyr det at denne batteri-indikatoren står på laveste trinn og er rød? Finner ikke ut av dette i brukerhåndboken.
    • Medlem Skrevet 7 minutter siden Hei. Har ein Roomster som plutselig begyntge å gå på 3 sylindere. Feilkode: misfire cyl 3. Bytta tennplugg, sjekka for gnist, bytta om på dyse 2 og 3 utan at feil fulgte over til cyl 2. Målt motstand i spoler til  alle dyser 6 ohm, alle. Sjekka kompresjon sylinder 3, ok. Sjekka at det faktisk er cyl 3 det er feil på ved å dra ut pluggledning med motor i gang. Sjekka om det kjem spenning "pulsvis" til dyse 3. Her får jeg litt variabel blink i prøvelampe inntil det ikkje kjem puls i de heile etter ca 10 sek. Sjekka kabling frå ECU til innsprøytingsdyse så lant det lar seg gjera, ingen feil funnet. Konkluderer med defekt ECU. Så til spørsmålet. Dersom jeg kjøper ECU frå høgger , kva må til for å ta denne i bruk. Er det mulig å montere denne og teste om bilen starter og deretter eventuelt kode om dørlåser osv, eller må koding gjøres først for at vi skal få strata bilen ( startsperre osv) Takknemlig for alle seriøse tips til kva som må til for å få bytta ECU 🙂
    • Hei har en karoq 2018 som har begynt å riste når jeg kjører i 90 km/t , det starter i 85 men mer voldsomt i 90 . Har sjekket alle dekk og  det er ikke noen risting I dekk, ratt det er i selve bilen under 85 er det ingen risting.  Er litt redd for at det  kan være foringer,motorfeste,kulelager o.s.v for hvis jeg slipper rattet så går bilen 100 % rett frem og null risting . Er det noen som har opplevd dette og funnet ut hva det kan være , det er litt lettere enn at jeg må innom flere verksted for å finne ut hva som er galt. 
    • Hei. Jeg har en Octavia 2018 med Columbus, og har hittil oppdatert kartene hvert halvår.  Når jeg slår inn mitt VIN nummer får jeg opp kartene over Indonesia? Noen ganger 29GB, andre ganger 9GB. Jeg tør ikke teste installasjon av 29GB som jeg tror er den rette, da filene ikke er likadan som tidligere, jeg er redd for å ødelegge hele kartsystemet. Er det andre som har opplevd dette?  https://updateportal.skoda-auto.com/en-US  
    • Hei. Har hat samme Symptom. Har vært 2 grunner til at den  ikke starter. For lav spenning (Ladeproblem) Eller at bilen er på reservetank.
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...