Gå til innhold
Dalerjin

Oppvarmet ratt superb 2017

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har akkurat kjøpt meg en superb 2017 stv (registrert desember 2016). I finn-annonsa står det oppgitt at den skal ha oppvarmet ratt. Jeg har prøvd å lete både i bilene, på infotainment og i instruksjonsboken, men finner ingenting om oppvarmet ratt. Er det noen som vet hvor denne knappen skal være evt? 

Mistenker at det er feil i finn-annonsa, men tenkte å høre her før jeg gir opp :-) Screenshot_20211210-210436.thumb.jpg.5c2b2e535e85b23d2d40102b2d00f432.jpg

Skrevet
På 12/10/2021 den 21.10, Dalerjin skrev:

Hei.

Har akkurat kjøpt meg en superb 2017 stv (registrert desember 2016). I finn-annonsa står det oppgitt at den skal ha oppvarmet ratt. Jeg har prøvd å lete både i bilene, på infotainment og i instruksjonsboken, men finner ingenting om oppvarmet ratt. Er det noen som vet hvor denne knappen skal være evt? 

Mistenker at det er feil i finn-annonsa, men tenkte å høre her før jeg gir opp 🙂Screenshot_20211210-210436.thumb.jpg.5c2b2e535e85b23d2d40102b2d00f432.jpg

Hei,

Denne skal ligge i klimamenyen din, på multimediaskjermen. Skal kunne aktiveres automatisk med setevarme, tror ikke det eksisterer noe fysisk knapp til dette på 2017 modellen. 

• Lik 1
Skrevet
På 12.12.2021 den 16.36, Dalerjin skrev:

Hei. Takk for svar 🙂

Er det inne i menyet som viser på bildet mitt? For da tror jeg ikke jeg har det på min bil 🙂

20211212_163159.jpg

20211212_163133.jpg

Skal ligge der et sted ja.. Du kan prøve å trykke på tannhjulene der (Instillinger) Om du ikke finner noe der, er jeg redd for at du ikke har noe rattvarme :( 

• Takk 1
Skrevet

Jeg er ganske (men ikke 100%) sikker på at oppvarmet ratt ikke ble ett alternativ før 2018 modellene @Dalerjin

Ellers så beskriver @Marius helt riktig hvor det kan aktiveres (om en har det utstyret).
Jeg har Superb 2019 modell (L&K), og den har heller noen dedikert knapp for rattvarme. Det må enten aktiveres direkte i innstillingene for klima, eller så kan det aktiveres i innstillingene slik at rattvarmen blir aktivert samtidig med setevarmen for sjåførsetet.

• Takk 1
Skrevet

Hei igjen. 🙂

Det bildet som er øverst i min forrige post er det jeg får opp når jeg trykker på tannhjulet, så ser dessverre ut som jeg ikke har varme i rattet. @Marius

@Superb lll Har lest en plass at det kom i oktober 2016 på noen modeller, og siden min er registrert i desember + at det står i finnn-annonsa, så tenkte jeg at jeg måtte høre før jeg gav opp 😅

Menmen, har klart meg i 15 år uten varme i rattet, så skal vell klare meg ei stund til uten, selv om det hadde vært digg med varme 😄

Skrevet

Du kan få mitt oppvarmet ratt 🤠

Kun prøvd det en gang. Ser virkelig ikke vitsen. Fjåsete ekstrautstyr. Men klag hvis det var opplyst. Bilforhandlere er jo flinke til å "forbeholde" om feil i annonsen. 

• 11 måneder senere...
Skrevet
BensinOctavia skrev (På 13.12.2021 den 20.25):

Du kan få mitt oppvarmet ratt 🤠

Kun prøvd det en gang. Ser virkelig ikke vitsen. Fjåsete ekstrautstyr. Men klag hvis det var opplyst. Bilforhandlere er jo flinke til å "forbeholde" om feil i annonsen. 

Jeg syns oppvarmet ratt er utrolig bra når bilen er gjennomkald. Ellers må man jo ha på hansker når man kjører. Det hender jo at man skal ut å kjøre uten å ha brukt Webasto, selv når det er både -10 og -20 og enda kaldere. Men er jo ikke noe man MÅ ha, men det er det jo veldig mye annet som er også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...