Gå til innhold
Dalerjin

Oppvarmet ratt superb 2017


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har akkurat kjøpt meg en superb 2017 stv (registrert desember 2016). I finn-annonsa står det oppgitt at den skal ha oppvarmet ratt. Jeg har prøvd å lete både i bilene, på infotainment og i instruksjonsboken, men finner ingenting om oppvarmet ratt. Er det noen som vet hvor denne knappen skal være evt? 

Mistenker at det er feil i finn-annonsa, men tenkte å høre her før jeg gir opp :-) Screenshot_20211210-210436.thumb.jpg.5c2b2e535e85b23d2d40102b2d00f432.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12/10/2021 den 21.10, Dalerjin skrev:

Hei.

 

Har akkurat kjøpt meg en superb 2017 stv (registrert desember 2016). I finn-annonsa står det oppgitt at den skal ha oppvarmet ratt. Jeg har prøvd å lete både i bilene, på infotainment og i instruksjonsboken, men finner ingenting om oppvarmet ratt. Er det noen som vet hvor denne knappen skal være evt? 

Mistenker at det er feil i finn-annonsa, men tenkte å høre her før jeg gir opp 🙂Screenshot_20211210-210436.thumb.jpg.5c2b2e535e85b23d2d40102b2d00f432.jpg

Hei,

Denne skal ligge i klimamenyen din, på multimediaskjermen. Skal kunne aktiveres automatisk med setevarme, tror ikke det eksisterer noe fysisk knapp til dette på 2017 modellen. 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.12.2021 den 16.36, Dalerjin skrev:

Hei. Takk for svar 🙂

 

Er det inne i menyet som viser på bildet mitt? For da tror jeg ikke jeg har det på min bil 🙂

20211212_163159.jpg

20211212_163133.jpg

Skal ligge der et sted ja.. Du kan prøve å trykke på tannhjulene der (Instillinger) Om du ikke finner noe der, er jeg redd for at du ikke har noe rattvarme :( 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske (men ikke 100%) sikker på at oppvarmet ratt ikke ble ett alternativ før 2018 modellene @Dalerjin

Ellers så beskriver @Marius helt riktig hvor det kan aktiveres (om en har det utstyret).
Jeg har Superb 2019 modell (L&K), og den har heller noen dedikert knapp for rattvarme. Det må enten aktiveres direkte i innstillingene for klima, eller så kan det aktiveres i innstillingene slik at rattvarmen blir aktivert samtidig med setevarmen for sjåførsetet.
 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. 🙂

Det bildet som er øverst i min forrige post er det jeg får opp når jeg trykker på tannhjulet, så ser dessverre ut som jeg ikke har varme i rattet. @Marius

 

@Superb lll Har lest en plass at det kom i oktober 2016 på noen modeller, og siden min er registrert i desember + at det står i finnn-annonsa, så tenkte jeg at jeg måtte høre før jeg gav opp 😅

 

Menmen, har klart meg i 15 år uten varme i rattet, så skal vell klare meg ei stund til uten, selv om det hadde vært digg med varme 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
BensinOctavia skrev (På 13.12.2021 den 20.25):

Du kan få mitt oppvarmet ratt 🤠

Kun prøvd det en gang. Ser virkelig ikke vitsen. Fjåsete ekstrautstyr. Men klag hvis det var opplyst. Bilforhandlere er jo flinke til å "forbeholde" om feil i annonsen. 

Jeg syns oppvarmet ratt er utrolig bra når bilen er gjennomkald. Ellers må man jo ha på hansker når man kjører. Det hender jo at man skal ut å kjøre uten å ha brukt Webasto, selv når det er både -10 og -20 og enda kaldere. Men er jo ikke noe man MÅ ha, men det er det jo veldig mye annet som er også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...