Gå til innhold
Razor

Škoda Kodiaq - priser


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har siklet på denne en stund, og vurderer sterkt og gå for den. Hadde tenkt 4x4 og 7 seter (har 3 barn), men pga pris blir det nok 5 seter. Hva er den billigste 4x4 man kan få? Jeg har aldri leaset privat før, men er nysgjerrig på det. Hva vil det ligge på tror dere? Billigste 4x4 og 50' i innskudd...

Skrevet
8 timer siden, W-str skrev:

Hei. Har siklet på denne en stund, og vurderer sterkt og gå for den. Hadde tenkt 4x4 og 7 seter (har 3 barn), men pga pris blir det nok 5 seter. Hva er den billigste 4x4 man kan få? Jeg har aldri leaset privat før, men er nysgjerrig på det. Hva vil det ligge på tror dere? Billigste 4x4 og 50' i innskudd...

 

Hei og velkommen @W-str :) 

Den billigste 4x4 du kan få er 452.400,- (levert Oslo), og det er en 1,4 TSI 150hk Ambition m/manuelt gir (se vedlagt skjermdump). Men da er det kun std utstyret som følger med for den utgaven, alt annet av utstyrspakker, evt. metallic lakk, annet ekstra utstyr, hengerfeste, vinterhjul, etc kommer da i tillegg. Dette kan beløpe seg fra noen få tusenlapper, til godt over 100.000,- i ekstra utstyr, alt avhengig av hva en trenger, ønsker og budsjettet rekker til........

 

Komplett prisliste finner du her,

image2016-12-13-114714.pdf

 

Skjermbilde 2016-12-18 kl. 10.15.29.png

 

Ang. ditt neste spørsmål om leasing så kan jeg dessverre ikke gi deg noe godt svar på det, jeg har ingen erfaring med leasing i det hele tatt på privat basis.  Så der må noen andre gi deg utfyllende svar, eller så finnes det sikkert info om dette på de forskjellige leasingselskapene sine hjemmesider vil jeg tro.......?

Vet egentlig ikke som firmabil heller selv om jeg disponerer en slik, for der bestemmer firmaet jeg er ansatt i hva vi skal ha for biler (gjerne type Caddy, Transporter eller Amarok) og rigger de med skuffer og hyller slik de har gjort på bestilling for oss i en årrekke. Vi bytter bil hvert 5. år i det firmaet jeg jobber i, og vi har noen hundre biler fordelt i Norge, Sverige og Finland.........  

 

Skrevet
På 15.12.2016 den 11.34, Grinaldo skrev:

Style, ja. Av hensyn til selgeren, som for alt jeg vet kan ha gått utover sine fullmakter, så vil jeg være forsiktig med å gi noen detaljer, men jeg er godt fornøyd med rabatten :)

Jeg var uforsiktig å delte detaljer fra et tilbud fra en forhandler til en annen forhandler. Viste seg at den ene selgeren hadde gått utenfor sine fullmakter, dette skjønte forhandleren i Bodø og dermed f#%"% til hele opplegget :|

 

Skrevet

Slike ting kan slå uheldig ut ja, for både selger og kjøper, så det er ikke alt som kan brukes som «press-middel» for å oppnå en bedre handel, men svært ofte så gjør det jo det, om en holder seg innenfor rimelighetens grenser.......... :) 

Skrevet

Mange er skuffet over prisene da de endelig kom i Norge. Etter min mening er det ikke grunnlag for det i selve bilen. Da prisene kom i Tyskland konfigurerte jeg en 190 HK TDi 5 seter med "det meste" av tilleggsutstyr. Korrigert for momsforskjell og forslag til avgifter for 2017 som regjeringen da hadde fremmet antok jeg at alt under 670 000 kr i Norge ville være en god handel. Da prisene kom i Sverige bekreftet det inntrykket av en bil til 670 000 kr med norske avgifter. Da prislista kom kostet denne bilen i Norge snaut 650 000 kr.  Det Møller har gjort er å pakke mer utstyr i Stylepakka enn det Sverige og Tyskland har gjort og antakelig tjent noen kroner på det i forhold til fabrikken.

Men Skoda har rota det til for seg selv. Ved å skape et inntrykk av at Kodiaqen ville bli priset på linje med Superben og lavere enn Tiguan var det selvfølgelig mange som trodde på det. Men med bakgrunn i de tyske prisene var jo dette helt urealistisk når en også kjente til norske avgifter slik de var foreslått. Slik laget de ris til egen bak.

"Min bil" er billigere som Tiguan enn som Kodiaq. I favør av Kodiaq trekker plassen, men den har jeg ikke så mye bruk for. Tiguanen har mer moderne teknologi på visse punkter.

Jeg trodde lenge jeg skulle handle Kodiaq så fort den kom. Jeg har egentlig ventet på den for å bytte ut den Yetien jeg har. Men da spesifikasjonene og prisene kom, har jeg gjort en detaljert sammenligning med Tiguan. Konklusjonen er at jeg holder an til 2018 modellen kommer av Kodiaq. Håper at den kommer som L&K med den teknologien som Tiguan kan by på. Hvis ikke bytter jeg til VW etter tre skodaer.  

Skrevet
39 minutter siden, tobor skrev:

Men Skoda har rota det til for seg selv. Ved å skape et inntrykk av at Kodiaqen ville bli priset på linje med Superben og lavere enn Tiguan var det selvfølgelig mange som trodde på det. Men med bakgrunn i de tyske prisene var jo dette helt urealistisk når en også kjente til norske avgifter slik de var foreslått. Slik laget de ris til egen bak.

"Min bil" er billigere som Tiguan enn som Kodiaq. I favør av Kodiaq trekker plassen, men den har jeg ikke så mye bruk for. Tiguanen har mer moderne teknologi på visse punkter.

Jeg trodde lenge jeg skulle handle Kodiaq så fort den kom. Jeg har egentlig ventet på den for å bytte ut den Yetien jeg har. Men da spesifikasjonene og prisene kom, har jeg gjort en detaljert sammenligning med Tiguan. Konklusjonen er at jeg holder an til 2018 modellen kommer av Kodiaq. Håper at den kommer som L&K med den teknologien som Tiguan kan by på. Hvis ikke bytter jeg til VW etter tre skodaer.  

Helt enig, hadde bare Skoda sagt med en gang at prisene ble som de ble hadde det ikke vært noe "problem". Da hadde jeg vist at den har jeg ikke råd til å leita etter noe annet. I stede ble vi villedet til å tru at den ble billigere enn Tiguan bl.a. og da var det jo ett håp.

Den gang ei, så jeg ser også på mulighet for ny Tiguan, X-Trail, DI-D versjonen av Outlander (Kun diesel) eller en brukt A6 Quattro eller 2016 Superb.

Får se hva jeg ender opp med, men Kodiaq har jeg slått fra meg i denne perioden i allefall.

Skrevet
1 time siden, tobor skrev:

Mange er skuffet over prisene da de endelig kom i Norge. Etter min mening er det ikke grunnlag for det i selve bilen. Da prisene kom i Tyskland konfigurerte jeg en 190 HK TDi 5 seter med "det meste" av tilleggsutstyr. Korrigert for momsforskjell og forslag til avgifter for 2017 som regjeringen da hadde fremmet antok jeg at alt under 670 000 kr i Norge ville være en god handel. Da prisene kom i Sverige bekreftet det inntrykket av en bil til 670 000 kr med norske avgifter. Da prislista kom kostet denne bilen i Norge snaut 650 000 kr.  Det Møller har gjort er å pakke mer utstyr i Stylepakka enn det Sverige og Tyskland har gjort og antakelig tjent noen kroner på det i forhold til fabrikken.

Men Skoda har rota det til for seg selv. Ved å skape et inntrykk av at Kodiaqen ville bli priset på linje med Superben og lavere enn Tiguan var det selvfølgelig mange som trodde på det. Men med bakgrunn i de tyske prisene var jo dette helt urealistisk når en også kjente til norske avgifter slik de var foreslått. Slik laget de ris til egen bak.

"Min bil" er billigere som Tiguan enn som Kodiaq. I favør av Kodiaq trekker plassen, men den har jeg ikke så mye bruk for. Tiguanen har mer moderne teknologi på visse punkter.

Jeg trodde lenge jeg skulle handle Kodiaq så fort den kom. Jeg har egentlig ventet på den for å bytte ut den Yetien jeg har. Men da spesifikasjonene og prisene kom, har jeg gjort en detaljert sammenligning med Tiguan. Konklusjonen er at jeg holder an til 2018 modellen kommer av Kodiaq. Håper at den kommer som L&K med den teknologien som Tiguan kan by på. Hvis ikke bytter jeg til VW etter tre skodaer.  

 

Helt enig med deg jeg også @tobor

 

Prisen kunne vært grei nok den, om en ikke var forespeilet noe helt annet. Det første jeg hørte var se på prisen til Superb og slik holdt det seg i en god stund fra to forskjellige selgere.

Etter hvert så fikk jeg også høre at Kodiaq skulle være ca 5% lavere priset enn Tiguan, men det er jo ikke i nærheten av reelle fakta en gang.

Altså Kodiaq er en stor og flott bil, og er nok ikke priset så veldig feil i forhold til andre nogenlunde tilsvarende biler, men det burde aldri ha vært forespeilet de prisene som de la seg på først, det har slått helt feil ut for min del.

Jeg har en Superb 1,8/180hk Style 2016, og fikk høre at jeg burde legge på et sted fra 40 - 60.000,- for en Kodiaq med tilsvarende motor og 4x4, pga ny girkasse, litt annen motor og 4x4. Men i stedet så ender prisen for Kodiaq på den samme prisen som Superb 2,0/280hk 4x4 L&K, med den motoren og utstyret jeg vil ha på en evt Kodiaq. Og helt ærlig, da hadde jeg heller valgt Superben av disse to, men det sier både økonomi og kone nei til, og da blir det slik, hehe ;) 

Skrevet

Det som gjør det hele litt irriterende er at Det ikke er selve bilen som er blitt så veldig mye dyrere enn forespeilet. Derimot har Skoda gjort ekstrautstyret rundt regnet 50000 dyrere enn tilsvarende utstyr for Superb. Og da kan du verken skylde på avgifter eller størrelse, da er det ønsket om å utnytte den positive omtalen bilen har fått som slår inn. Hadde de ikke gjort det hadde de fleste bikket under 600000 for en godt utstyrt 190 TDi/4x4/DSG og det er en mye mer spiselig pris.

Til tross for veldig mye bra ER fremdeles ikke Skoda en premium bil og det blir mye riktigere å sammenligne prisen med en Outlander. Denne ligger jo 100000 lavere med omtrent samme utstyr, og det er jo litt.

Skrevet (endret)

Det var en interessant observasjon du har gjort der, mga. Teknisk sett er det vel samme utstyret, så det er en rein markedsmessig prising vi er vitne til. Jeg er ikke så sikker på at Kodiaqen blir den salgssuksessen mange hadde trodd på forhånd. Selv om om de skryter selv i det nyhetsbrevet som Grinaldi viser til.

Endret av tobor
skrivefeil
Skrevet

Grinaldo, du tar ikke feil. Her er en del justeringer opp. Men også et par ting ned, feks ekstra høytalere med subwoofer.

Skrevet

Da har VW kommet med sine priser fra nyttår, dvs inkl nye avgifter. Når en sammenligner Tiguan med Kodiaq i den versjonen jeg vil ha, dvs 190 TDi 4x4 og DSG i Highline/Style versjon får vi bekreftet at. 

- Avgifta på Kodiaqen er 12 000 kr høyere enn på Tiguan, venteleg pga vekt.
- Men bil eks avgift er Kodiaq 7 000 kr dyrere enn Tiguan.

Mitt inntrykk er at Tiguan Highline er mer velutstyrt enn Kodiaq Style. 

Skoda kan mao ikke skylde på avgiftsendringer når de ikke klarte å holde signalene om at Kodiaqen skulle bli noe billigere enn Tiguan. Forholdet til Superb har flere belyst i denne tråden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hm, jeg har visst tolket det du skrev litt feil. Det er vanskelig å feilsøke på nett, jeg har ikke direkte hatt en sånn feil. Men har du sjekka hjula for ubalanse i maskin? Det kan være bakhjula. Har du firehjulstrekk så kan det være bakakseldiff/Haldex også. 
    • Det rister ikke i rattet og bilen går rett frem uansett 
    • Heihei. Det er mange ting som kan gjøre at det rister i rattet. Som du sier, det kan være en foring eller bærekule i hjulopphenget, eller en drivakselknute. Et dårlig motorfeste eller f.eks en skjev drivaksel vil vel merkes i lavere hastigheter også? Og du vil ha hørt at lydnivået har blitt forskjellig i bilen fra tidligere. For eksempel klunkelyder når du kjører over fartshumper eller dumper og kanter i vegen. Hva mener du med at du har sjekket alle dekk? Har alle hjul blitt sjekka i avbalanseringsmaskin? Som oftest er risting i rattet i et gitt fartsområde ubalanse i dekk/felg. Det kan også være at ett eller flere balanselodd i en felg har ramlet av. Har du nettopp lagt om til sommerdekk? Lykke til, håper du finner ut av det. Og kom gjerne med tilbakemelding og oppfølging her.
    • Det er mobiltelefonen som er tilkoblet bilen som har lavt batterinivå.
    • Hva betyr det at denne batteri-indikatoren står på laveste trinn og er rød? Finner ikke ut av dette i brukerhåndboken.
    • Medlem Skrevet 7 minutter siden Hei. Har ein Roomster som plutselig begyntge å gå på 3 sylindere. Feilkode: misfire cyl 3. Bytta tennplugg, sjekka for gnist, bytta om på dyse 2 og 3 utan at feil fulgte over til cyl 2. Målt motstand i spoler til  alle dyser 6 ohm, alle. Sjekka kompresjon sylinder 3, ok. Sjekka at det faktisk er cyl 3 det er feil på ved å dra ut pluggledning med motor i gang. Sjekka om det kjem spenning "pulsvis" til dyse 3. Her får jeg litt variabel blink i prøvelampe inntil det ikkje kjem puls i de heile etter ca 10 sek. Sjekka kabling frå ECU til innsprøytingsdyse så lant det lar seg gjera, ingen feil funnet. Konkluderer med defekt ECU. Så til spørsmålet. Dersom jeg kjøper ECU frå høgger , kva må til for å ta denne i bruk. Er det mulig å montere denne og teste om bilen starter og deretter eventuelt kode om dørlåser osv, eller må koding gjøres først for at vi skal få strata bilen ( startsperre osv) Takknemlig for alle seriøse tips til kva som må til for å få bytta ECU 🙂
    • Hei har en karoq 2018 som har begynt å riste når jeg kjører i 90 km/t , det starter i 85 men mer voldsomt i 90 . Har sjekket alle dekk og  det er ikke noen risting I dekk, ratt det er i selve bilen under 85 er det ingen risting.  Er litt redd for at det  kan være foringer,motorfeste,kulelager o.s.v for hvis jeg slipper rattet så går bilen 100 % rett frem og null risting . Er det noen som har opplevd dette og funnet ut hva det kan være , det er litt lettere enn at jeg må innom flere verksted for å finne ut hva som er galt. 
    • Hei. Jeg har en Octavia 2018 med Columbus, og har hittil oppdatert kartene hvert halvår.  Når jeg slår inn mitt VIN nummer får jeg opp kartene over Indonesia? Noen ganger 29GB, andre ganger 9GB. Jeg tør ikke teste installasjon av 29GB som jeg tror er den rette, da filene ikke er likadan som tidligere, jeg er redd for å ødelegge hele kartsystemet. Er det andre som har opplevd dette?  https://updateportal.skoda-auto.com/en-US  
    • Hei. Har hat samme Symptom. Har vært 2 grunner til at den  ikke starter. For lav spenning (Ladeproblem) Eller at bilen er på reservetank.
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...