Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Velkommen gjest!

Hvis du registrer deg vil du få mulighet til å delta i diskusjoner og laste ned filer. Du vil også få tilgang til medlemsfordelene dersom du når et visst antall innlegg.

Razor

Škoda Kodiaq - priser

Recommended Posts

ŠKODA KODIAQ - PRISER
kodiaq_front_studio.jpgblank.gif
Som du sikkert har fått med deg har det beklageligvis blitt en del forsinkelser med prisene for vår nye store SUV - ŠKODA KODIAQ. 

Det er fortsatt ikke helt avklart når vi vil motta de endelige prisene, men vi har nå fått indikasjoner om at innstegsprisen vil ligge på omkring kr 319 500 for 1,4 TSI 125 hk Active.

Active er en velutstyrt innstegsmodell med utstyr som 9 kollisjonsputer,17’’ aluminiumsfelger, Bolero DAB+ med ny 8’’ glasskjerm, Care Connect, Climatronic klimaamlegg, SmartLink - for å koble til smarttelefonen og mye mer.

Priser er levert Oslo. 

kodiaq_side.jpg

4x4 2,0 TDI 150 hk Ambition antas å få en pris omkring kr 439 500. Levert Oslo.

Ambition er et godt steg opp utstyrsmessig med blant annet LED frontlys, Adaptiv cruise control, blindsonevarsler, adaptiv fjernlysassistent, lane assist og mye mer.

Vi beklager igjen for alle forsinkelser og lover å holde deg oppdatert så fort vi får mer informasjon.


Med vennlig hilsen ŠKODA Norge

Edited by Tor2r
Redigerte caps i tittel

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 time siden, Razor skrev:

4x4 2,0 TDI 150 hk Ambition antas å få en pris omkring kr 439 500. Levert Oslo.

De nevner ikke noe om Style, men forskjellen på Ambition og Style når man ser på Superb priser er ca 30.000. Så man kan kanskje anta at 4x4 TDI 150 Style havner på 470.000 isj. Så må man plusse på ymse utstyr og vinterfelger, så er man fort oppe i 550.000.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Superb 1,4 TSI 125hk Active kr.327.100,- Kodiaq kr.7.600,- billigere

Verre å sammenligne Ambition prisen da de ikke sier noe om girkasse. I Tyskland kan du få 150hk Tdi 4x4 med manuell i Ambition, i Norge leveres Superb i Ambition med samme motor og drivlinje for kr.406.700,- da er Kodiaq kr.32.800,- dyrere. Noe som da tyder på at prisen i dagens epost fra importøren inkluderer DSG.

DSG tillegget i 1,6tdi for Superb Style er kr.20.000,- om en legge dette til grunn så må Kodiaq Style inkludere mer ekstrautstyr / blitt straffet i den Norske avgiftssystemet i forhold til Superb.

Mye spekulasjoner her, spennende :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nei Style er ikke nevnt her, og det synes jeg er litt merkelig, for det er bare noen få dager siden jeg snakket med selgeren og så en liste over utstyret i Kodiaq, og da var det 3 versjoner som kom til Norge og Style var da den største utstyrs utgaven.

L&K er foreløpig ikke nevnt i det hele tatt, så om det blir et alternativ på sikt har jeg ingen info om, det hadde ikke selgeren heller, men nå kan det jo hende at han vet litt mer enn hva han forteller til meg da........... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutter siden, oarnoe skrev:

Superb 1,4 TSI 125hk Active kr.327.100,- Kodiaq kr.7.600,- billigere

Verre å sammenligne Ambition prisen da de ikke sier noe om girkasse. I Tyskland kan du få 150hk Tdi 4x4 med manuell i Ambition, i Norge leveres Superb i Ambition med samme motor og drivlinje for kr.406.700,- da er Kodiaq kr.32.800,- dyrere. Noe som da tyder på at prisen i dagens epost fra importøren inkluderer DSG.

DSG tillegget i 1,6tdi for Superb Style er kr.20.000,- om en legge dette til grunn så må Kodiaq Style inkludere mer ekstrautstyr / blitt straffet i den Norske avgiftssystemet i forhold til Superb.

Mye spekulasjoner her, spennende :)

 

 

Ja se der ja! tenkte ikke på det :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dette er jo motor, drivverk og girkassene som kommer til Norge på Kodiaq, men det står jo ingenting om hvilke utstyrsytgaver de forskjellige kombinasjonene vil bli levert til..............

 

Skjermbilde 2016-11-20 kl. 23.11.01.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 time siden, oarnoe skrev:

Superb 1,4 TSI 125hk Active kr.327.100,- Kodiaq kr.7.600,- billigere

Det kan også virke som de inkluderer en del mer utstyr i Kodiaq pakkene.

Kodiaq Active kommer med 8" skjerm og SmartLink. Superb Active kommer med 5" skjerm uten SmartLink.

2 timer siden, Tor2r skrev:

De nevner ikke noe om Style, men forskjellen på Ambition og Style når man ser på Superb priser er ca 30.000. Så man kan kanskje anta at 4x4 TDI 150 Style havner på 470.000 isj. Så må man plusse på ymse utstyr og vinterfelger, så er man fort oppe i 550.000.

Som med Active kan det se ut som Ambition inkluderer mer utstyr i Kodiaq.

Kodiaq Ambition kommer med LED frontlys, Adaptiv cruise control og adaptiv fjernlysassistent. Om det er LED hovedlykter de mener der så kommer ikke Superb Ambition med noe av dette.

 

Det er ikke de dyreste tilvalgene som er listet opp her, men alt hjelper.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 timer siden, oarnoe skrev:

Her mener Broom at toppmodellen (Style??) vil komme inn rundt kr.430.00 med 4x4 og manuell i 150hk utgave. Dette er lavere enn hva importøren priset Ambition i gårdagens epost.

Er mange som spekulerer i priser her ¬¬

En må huske at journalister ofte oppgir priser eks. levering. Importøren oppgir pris inkl. levering i Oslo, som pleier å være rundt 9500,-.

Jeg stusset også på at de omtaler toppmodellen  til samme pris som importøren beskriver Ambition i eposten. Er spent på hvor Style havner i pris, to lange uker å vente her nå.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da er det mulig å konfigurere Kodiaq på de svenske sidene 

 

http://cc-cloud.skoda-auto.com/swe/swe/sv-se/ns7/67117 

www.skoda.se

 

spennende å se prisingen.

ser Columbus prises høyt opp mot 20..000, 3 seterad kr.6.000,- billigere en estimert i norge.

 

sjekk også sportssetene for kr.8.900,- har ikke hørt om disse før.

 

 

 

Edited by oarnoe

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 time siden, oarnoe skrev:

Da er det mulig å konfigurere Kodiaq på de svenske sidene 

 

http://cc-cloud.skoda-auto.com/swe/swe/sv-se/ns7/67117 

www.skoda.se

 

spennende å se prisingen.

ser Columbus prises høyt opp mot 20..000, 3 seterad kr.6.000,- billigere en estimert i norge.
 

sjekk også sportssetene for kr.8.900,- har ikke hørt om disse før.

Dette var skremmende lesning må jeg si. Jeg har konfigurert biler på Tsjekkisk, Tysk og Fransk (mulig noen flere også) - og her har Kodiaq kommet ut omtrent likt som Superb når jeg velger mye utstyr. På den svenske siden blir dessverre Kodiaq veldig mye dyrere.

Jeg håper virkelig ikke Sverige er en pekepinn på hva slags priser vi kan forvente i Norge. Dersom det blir slik i Norge ender nok jeg opp med en Superb.

Edit: Jeg har sett sportsetene på enkelte sider fra andre land, men det har ikke vært mulig å velge. Dette er vel samme typer seter som man ser i Superb Sportline. Personlig syns jeg ikke sportseter har noe å gjøre i en SUV.

Edited by Arooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tror en skal vente litt med å la skuffelsen over prisene i Sverige på ekstrautstyr ta av, for det kan være store forskjeller på enkelte modeller av hva som er inkludert i forskjellige utstyrspakker i forskjellige land.

Kan ikke tenke meg at bare Columbus koster dette i Norge, uten at det inkluderer en del mer i en pakke eller noe slikt. For til Superb så ligger den i en pakke til 18.000,- men inkluderer jo da, Navigasjon, DCC (adaptivt understell, med kjøreprogram), ryggekamera, 3 sone klima og trafikkskiltgjenkjenning i den samme pakken.

Sier ikke at jeg vet dette, men det vil overraske meg veldig om det faktisk skulle være en slik pris på Columbus i Kodiaq........ 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nei dette tar sin tid og vel så det @Viking, og det er jo veldig synd for de som venter på de prisene.

 

Nå er jo ikke statsbudsjettet vedtatt enda heller, og de vil nok at det skal vedtas før de kan regne ut avgifter og priser på Kodiaq vil jeg tro.. Så det tar nok en stund til før det kommer noen endelige priser på både Kodiaq og de andre bilene som skal prises for 2017............

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reply to this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Emner

  • Siste Innlegg

    • Ja jeg hadde en 2017 Sportline på lån før jeg kjøpte min egen, og der også lyste de hele tiden. Men i menyen når jeg prøver og gå inn på lysene er teksten mørkere. Så jeg kan trykke på men ingenting skjer. Så lurte på om dette er noe som kan de aktiveres og aktiveres.  Jeg får vertfall ikke det til på min.
    • Jeg mener lysene er på hele tiden på vår 2019 Sportline, jeg vet at farge kan justeres i menyene, kanskje også når de skal lyse?
    • Noen som kan forklare meg om ambient light i interiør bare kommer på noen modeller? Jeg har en 2017 Sportline, der lyser denne stripa i interiøret rødt bare når dørene er opne. Skal ikke dette gå an å skifte farge på og slå på hele tiden? Noe man eventuelt kan aktivere via OBD ?
    • Jeg hadde en Octavia 2 med den motoren, med DSG vel å merke. Synes det var en frisk motor, stillegående og ganske gjerrig på drivstoffet. Jeg likte den mye bedre enn rakledieselen jeg hadde før (1,9 TDI, 105 HK). Jeg synes IKKE at bilen var daff. Den fungerte veldig bra, også med last, men den var heller ikke spesielt rask. Mange som sier at det er en liten motor, og ja den har "bare" 1400 ccm. Men  det er en liten rakker med turbo, den kompenserer for manglende sylindervolum. Motoren HAR 125 hk, og momentet er 250 Nm mellom 1400 og 4000 o/min, og det er samme momentet som større motorer,  også diesel, over samme turtallsområdet. Det er momentet som drar bilen, hestekreftene finnes bare på toppen av turtallsområdet. Der er det sjeldent at man bruker..... Ikke bare det, motoren er mer responsiv og turtallsområdet er større enn diesler. Så den er på mange måter mere anvendelig enn diesel. Nå er Kodiaq noe tyngre enn Octavia (kanskje 250 kg), og vil sikkert være litt ekstra dra på for motoren. Og en manuell gearkasse vil nok ikke geare ned med en gang du legge gøypedalen ned, f.eks for å kjøre forbi. Med manuell gearkasse må du geare ned først, så er du og motoren klar til forbikjøring. Men da er den skikkelig PÅ. Det er kanskje ikke beste motoren hvis du kjører med mye last ofte, eller henger på en campingvogn, eller EGENTLIG liker (trenger) stor motor. Og det er heller ikke motoren hvis det på død og liv skal vurderes hvor lite drivstoff bilen bruker eller hvor lite diesel koster i forhold til bensin.  Men ellers, den må prøves for å finne ut om det er en grei motor for deg/dere! Jeg kan dessverre ikke si om problemet med strukket kjede er løst. Det som er viktig er at motoren ikke presses på lavt turtall, at man ikke prøver å gi mye gass for å hente krefter, si under 14-1500 o/min. Men heller gearer ned og lar motoren løpe lettere med LITT mere turtall enn hva man kanskje gjør på en diesel. Og så mener jeg at olje- og filterskift bør gjøres på maks 15000 km (hvis computerern ikke sier fra før). Det mener jeg er fornuftig forebyggende vedlikehold, i forhold til å presse skifteintervallene for langt. En turbomotor med mye småkjøring får endel kjøring uten at motoren er skikkelig varm og det blir mere kondens og skitt som kommer i olja. Denne motoren bruker faktisk litt tid på oppnå driftstemperatur, iallefall i Octaviaen.  Kanskje det er litt bedre i en Kodiak, som er litt tyngre. Da får den litt mer vekt å håndtere, og får kanskje tempen opp litt fortere. Men motoren i seg selv er en liten perle!
    • Takk for gode innspill angående 125hk motoren. Ut i fra mitt kjøremønster, dvs 95% småkjøring, kan jeg klare meg med en «daff» bil.  Men det som kunne vært interessant å høre, er om noen har formening om evt slitasje over tid på liten bensinmotor i relativt tung bil. Om motoren må jobbe ekstra hardt over tid, kan vel det gå utover vitale motordeler som reg.reim, stempler osv.  Forrige generasjon TSI motorer slet jo fælt med overforbruk på olje, registerkjede/strammere, stempelringer osv. 
    • Akkurat, diesel med et helt annet arbeidsregister, for å ikke snakke om Nm.   Det har du helt rett i, men det du glemmer er at før var det ikke like mye elektronikk. Da driftet motoren primært varme og bevegelse. Nå har en bil mange hjerner og systemer som drar MYE energi - som igjen kommer fra motoren. Det vil nok være litt subjektivt, og det kan hende motoren fungerer helt optimalt for deg.
    • Lakkerte dørhåndtak er en elendig patent. Kan trøste dere med at det er like dårlig på BMW og Volvo. Men som nevnt over er det veldig lett å polere bort, men det er jo like fort tilbake. Det er slett ikke behov for ring for å lage slike merker, litt vanlig møkk, som er umulig å unngå, funker godt som slipepasta. 
    • Jeg tok meg litt tid for å finne ut hvordan dette egentlig virker. Jeg kan berolige med at det er helt trygt og ikke noe datasluk å bruke telefonens wifi til å oppdatere kart. Du velger selv hva du vil oppdatere, hvilke land hooker du av i en meny. Før nedlasting begynner får du vite hvor mye data det du har valgt inneholder.  Når jeg sjekket i dag var Sverige 300 Mb, Danmark 100 Mb. Alle tilgjengelige oppdateringer var til sammen 13 Gb.  Det betyr at om man oppdaterer Norge, Sverige og Danmark vil det utgjøre ca 0,7 Gb, noe som knapt sprenger noens budsjetter.  
    • Tja, når HiAcen på jobb med firehjulstrekk og henger på slep klarer seg helt OK med 117hk(diesel vel og merke) og 2.3 tonn normalvekt, så tror jeg 125 hester skal fungere på en Kodiaq. Før pleide vi ikke ha rare motorene i bilene, og vi klarte oss fint. Tror vi bare begynner å bli veldig bortskjemt.  Men, det kan hende du går lei bilen fortere enn du ønsker. Også aner jeg ikke hvor pinglete motoren er i faktisk bruk. Har kjørt en Peugeot Expert med manuell og liten dieselmotor, og den kveles veldig lett.  Også har jeg ikke sett noen reelle forbrukstall. 
    • Jeg kjenner jeg er litt skeptisk til så liten motor i en Kodiaq. Jeg prøvekjørte 150 TSI og den er svak men fungerer nok ok i det daglige, men den har lite krefter over 80-90 km/t til forbikjøringer osv. 125hk tror jeg blir for svak - men igjen den har jo ikke 4x4 så det hjelper kanskje på.
  • Other new topics

  • Andre nye innlegg

    • På min gamle Opel Record 1967 hadde jeg en rullgardin foran radiatoren. Den styrte jeg via en snor med knuter på inne i kupeen på bilen. Var faktisk veldig effektivt og utrolig lettvint
    • Første gang jeg rygger inn på ferge  Fra villevika til Florø. 
    • Deler din oppfatning her @Sjåføren, øvre deksel er ikke pent. Det nedre derimot kan nok være ganske praktisk og nyttig når det er kulde, jeg personlig hadde nok benyttet det fra November/Desember og frem mot Mars mnd om jeg hadde hatt det. Men jeg bor noen mil sør for Oslo, så det er ikke så mange dagene vi har her nede med lavere temperaturer enn ÷ 10°C. Men desto mer snøslaps og mye saltede veier, og gjerne noe rundt null grader........ 
    • Sånne deksel kan du trygt kjøre med i 3 årstider uten fare for overoppheting. Ved normal kjøring er motoren er veldig lite belastet, og det kommer alltids inn luft til radiatoren uansett. Noe annet er selvfølgelig hvis du skal dra tunge lass opp bakker og fjell med lav hastighet og stort effektuttak over lengre tid. Øvre grill er vel originalt bare halvåpen likevel? Er slik på min Octavia i alle fall,  åpningen mellom rillene er stengt øverst, spalten er åpen bare på de nederste 3-4 cm. Så jeg ville kanskje vurdert å ha på et sånt nedre deksel på strengeste vinteren. Jeg ser tre fordeler med det. For det første er den laveste grillen mere utsatt for snø- og slapsdrev fra bilene foran. Denne honeycomb-grillen ser veldig spinkel ut i mine øyne, og er også særlig utsatt for at steiner og isklumper kan knuse seg igjennom. For det andre så er det relativt stort areal rett inn mot radiator. Så et nedre deksel vil redusere en god del direkte-vind mot radiatoren. Siste kommentar: øvre deksel er ikke så pent (min mening det da 😋).

Skodaforum Norge

Uoffisielt forum for Skoda eiere og andre interesserte

Nyttig informasjon:

Populær kategori:

×
×
  • Create New...