Gå til innhold
Razor

Škoda Kodiaq - priser


Anbefalte innlegg

14 minutter siden, Ingebrigt skrev:

Endringene i avgiftene har vel noe av forklaringen her.
Hadde de hatt en plug-in hybrid variant nå, så hadde den nok vært gunstig priset.
Får håpe det kan være et aktuelt alternativ om en 3-4 år når jeg da eventuelt skal bytte ut Superb'en min.

Det er ikke så sikkert, for en kollega av meg har bestilt en Toyota RAV4 hybrid (ikke plug-in), og når han skrev kontrakt på den tidligere i høst så nevnte Toyota at det var lovet en avgifts senkning på den bilen på ca 13.000,- Men når det nye budsjettet nå har kommer frem, så endte bilen han har bestilt opp med en økning på 8.000,- i stedet, så det er hva satsing på miljø gir i praksis. Toyota er visstnok i harnisk for dette i følge min kollega, men til ingen nytte, for prisene skal opp etter hva statsbudsjettet og avgiftene sier...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havner på ca. 540.000 for den jeg vil ha med ekstra utstyret, Ambition 4x4 2.0 TDI manuell.

Nesten samme bil i Style utgave kommer på 567.000 men da med barnepakke og parkerings pakke.

Da går man i tenke-boksen noen dager.............

Endret av Razor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Superb lll skrev:

Da bør du enten vise til en lenke, eller fortelle hvordan du har fått tak i disse prisene @Arooo, for dette skjermbildet er status på Skoda sine egne sider i skrivende stund, og der er finnes det ikke en eneste pris på noe som helst som har med Kodiaq å gjøre dessverre..........

 

Beklager at jeg ikke la ut filen, men alt er kryptert på jobben :(
Heldigvis ordnet @Razor opp ganske raskt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Tor2r skrev:

For en dag...har vært på kurs i hele dag og fikk kun slengt ut lenke på Facebook om at prisene var kommet.

Når skal jeg lese gjennom prislista og se hva dere er så missfornøyde med... :(

Er jo ikke sikkert at du sitter igjen med det samme inntrykket @Tor2r, men i forhold til tidligere «varslede» priser som jeg har hørt fra selgeren jeg har god kontakt med så regnet jeg meg frem til en pris på 570 - 600.000,- for 2,0/180hk TSi 4x4 DSG 7 Style. inkludert utstyr og vinterhjul.

Med den foreløpige fasiten i hånda, så vil neste års priser starte på 564.000,- for denne bilen, og når jeg legger på utstyret jeg vil ha, metallic lakk og vinterhjul så ender jeg omtrentlig på 700.000,- og det er helt uaktuelt for min del. Til den summen så er det mye annet som frister mer, men det spiller egentlig heller ingen rolle for det er minst 100 - 150.000,- over hva jeg er komfortabel med å legge i en bil........

Så dessverre så slo min frykt til, denne har rett og slett satt seg ut av spill for min del pga prisen.

Dette det blir jo selvfølgelig en kjempebil for de som har det rette budsjettet til den, det har dessverre ikke jeg............ :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter på 2018-modellen. Håper da at den vil komme i L&K med aktivt informasjonsdisplay og headup. Tiguan har begge deler. Det er jo svært lang leveringstid også så det trenger ikke bli så store forskjellen i sluttleveranse. Så vidt jeg vet starter produksjonen av 2018-modeller i uke 22. Er det noen som vet når vi da kan regne med at priser og nyheter på neste modell er klar slik at en kan sette den i bestilling om alt klaffer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Superb lll skrev:

Er jo ikke sikkert at du sitter igjen med det samme inntrykket @Tor2r, men i forhold til tidligere «varslede» priser som jeg har hørt fra selgeren jeg har god kontakt med så regnet jeg meg frem til en pris på 570 - 600.000,- for 2,0/180hk TSi 4x4 DSG 7 Style. inkludert utstyr og vinterhjul.

Med den foreløpige fasiten i hånda, så vil neste års priser starte på 564.000,- for denne bilen, og når jeg legger på utstyret jeg vil ha, metallic lakk og vinterhjul så ender jeg omtrentlig på 700.000,- og det er helt uaktuelt for min del. Til den summen så er det mye annet som frister mer, men det spiller egentlig heller ingen rolle for det er minst 100 - 150.000,- over hva jeg er komfortabel med å legge i en bil........

Så dessverre så slo min frykt til, denne har rett og slett satt seg ut av spill for min del pga prisen.

Dette det blir jo selvfølgelig en kjempebil for de som har det rette budsjettet til den, det har dessverre ikke jeg............ :( 

Jeg har jo regnet og tenkt i samme område som deg @Superb lll. så prisene er ikke akkurat der jeg vil ha dem eller føler meg komfortabel... Man får mye annet moro for 700.000 også!

6 minutter siden, tobor skrev:

Jeg venter på 2018-modellen. Håper da at den vil komme i L&K med aktivt informasjonsdisplay og headup. Tiguan har begge deler. Det er jo svært lang leveringstid også så det trenger ikke bli så store forskjellen i sluttleveranse. Så vidt jeg vet starter produksjonen av 2018-modeller i uke 22. Er det noen som vet når vi da kan regne med at priser og nyheter på neste modell er klar slik at en kan sette den i bestilling om alt klaffer?

Godt spørsmål! Godt spørsmål! Eller må man vente på hybridutgave i 2020 eller enda senere? Superb kommer i 2018 som hybrid.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Mr.Mæn skrev:

Vurderer virkelig for første gang i livet å kjøpe ny bil, denne faller rett inn i segmentet mitt når det gjelder pris,plass og praktiske løsninger. 

Mye bil for pengene

Er spent på hva morgendagen bringer. Vil ha ambition 4x4 150 bensin manuell...spent på hvor den havner i pris. bikker den 400 000 tror dere? før ekstrautstyr..

Hva tenker du nå som prisene er her? Havner du i gruppen: skuffet? med mange andre, inkl meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Tor2r skrev:

Jeg har jo regnet og tenkt i samme område som deg @Superb lll. så prisene er ikke akkurat der jeg vil ha dem eller føler meg komfortabel... Man får mye annet moro for 700.000 også!

For 700.000,- så hadde jeg nok sett i litt andre baner ja, den saken er helt klar...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo tydelig at Møller mener det ble dyrere enn hva de tenkte,  og at de ønsker å tilskrive avgiftsøkningen denne fordyringen siden de oppgir 2016 prisene, i tillegg til forventede 2017 priser.

Tviler vel på at jeg kan få bestille en bil med bakgrunn i grunnprisen fra 2016. ¬¬ 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, oarnoe skrev:

Er jo tydelig at Møller mener det ble dyrere enn hva de tenkte,  og at de ønsker å tilskrive avgiftsøkningen denne fordyringen siden de oppgir 2016 prisene, i tillegg til forventede 2017 priser.

Tviler vel på at jeg kan få bestille en bil med bakgrunn i grunnprisen fra 2016. ¬¬ 

 

Nei det har jeg alt spurt om, de tar utgangspunkt i registreringsdatoen å ingen får registrert en Kodiaq i 2016 så de prisene er kun for å illustrere regjeringens avgifter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Petter88 skrev:

Hei. 

 

Ser folk er veldig skuffet over prisnivået. Men hvordan vurderer dere mellomlegget mellom Active og Ambition? Er Active en ok bil til en billig penge, eller er det en tilnærmet ubrukelig bil? 

 

Takk for svar :)

Altså, man får jo en helt ny bil. Men, selv en active må jo ha vinterhjul, og da havner du fort på 370-380.000 kroner. Du står igjen med en liten manuel bensinmotor.
Skal sies at jeg ikke bør kommentere motorvalg da jeg selvfølgelig ikke har testet 1.4 med 125 hester. Men man har jo da svært begrenset utstyr... man har ikke parkeringssensor en gang... Kodiaq er en stor bil :)

Det er så mangel på utstyr i en active at for min del, så er det så uaktuelt som fy å vurdere. Men, hvis man ikke bryr seg om utstyr som vanligvis er standard i langt billigere biler, så er det bare å kjøre på. Men jeg forstår da ikke hvorfor an absolutt må ha ny bil. Vent heller ett år eller to og kjøp brukt Style eller Ambition med litt attåt.

Er ganske sikker på at "analytikerne" som har lest prislista litt kommer med mer utfyllende svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Petter88 skrev:

Hei. 

 

Ser folk er veldig skuffet over prisnivået. Men hvordan vurderer dere mellomlegget mellom Active og Ambition? Er Active en ok bil til en billig penge, eller er det en tilnærmet ubrukelig bil? 

 

Takk for svar :)

Jeg sjekket nivået mellom Ambition og Style, å prisforskjellen er stort sett det du må ut med i ekstrautstyr. Du får noe mer på style som ikke er mulig å velge på ambition men det utgjør ikke store summene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Petter88 skrev:

Hei. 

 

Ser folk er veldig skuffet over prisnivået. Men hvordan vurderer dere mellomlegget mellom Active og Ambition? Er Active en ok bil til en billig penge, eller er det en tilnærmet ubrukelig bil? 

 

Takk for svar :)

Hei og velkommen @Petter88 :) 

 

Ingen av disse er selvfølgelig ubrukelige, det er jo en kjempebil på alle mulige måter. Så har er det jo helt individuelt hva den enkelte vil ha/trenger av motor, drivverk og utstyr.

Noe av dette kan ha betydning for innbytte verdien, andre ting vil ha betydning for komfort, trekkraft med fullastet bil eller kjøring med tilhenger, 4x4 eller ikke, etc. 

Jeg er skuffet fordi jeg vil ha den største bensinmotoren, 4x4 og mest mulig utstyr, det gjør seg veldig gjeldende på prisnivået. For andre som ikke bryr seg om motorstørrelse, 4x4 eller utstyr, så er det jo en helt annen situasjon. Dette kommer veldig an på behov og hva en har lyst på.

Bare husk som @Tor2r nevner at Kodiaq er en stor og lang bil, og lukeparkering uten ryggesensorer gjør det ikke akkurat enkelt, når en vil være høyere enn de fleste andre biler, de blir fort «borte» i bakvinduet. Kjører selv en Superb og den er 486cm, og det er ikke alle parkeringsluker det er veldig enkelt å få den inn i. Takk og lov for at jeg har ryggekamera på den bilen, i den grad en ser noe i gjennom det på denne årstiden da ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at det er svært begrenset med valgmuligheter på denne bilen, og at det på ingen måte kan bygges "drømmebilen" på Active. 

Men opplever at det blir snakket mye om drømmebilen, og ikke vurdert de laveste utstyrspakkene. Derfor synes jeg det er spennende å høre deres vurderinger på Active. 9_9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Petter88 skrev:

Jeg skjønner godt at det er svært begrenset med valgmuligheter på denne bilen, og at det på ingen måte kan bygges "drømmebilen" på Active. 

Men opplever at det blir snakket mye om drømmebilen, og ikke vurdert de laveste utstyrspakkene. Derfor synes jeg det er spennende å høre deres vurderinger på Active. 9_9

Absolutt! Man snakker jo gjerne om drømmebilen og alt man skal ha, helt til man skal frem med penn og kontrakt og lommeboka åpnes. For mange andre er kanskje en splitter ny STOR-SUV med 5 års garanti nok til å bli drømmebil, ikke alle trenger alt utstyret, 4x4 eller automatgir. 

Men, mange av de som kommenterer her og vurderer Kodiaq kjører allerede fullspekkede Octavia'er, Superb'er eller til og med andre merker enn Skoda (jøss, går det an ;)) og da blir det noe "kjedelig" (bi-smak) å kjøpe en dyrere bil med mindre utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...