Gå til innhold
Razor

Škoda Kodiaq - priser


Anbefalte innlegg

På ‎08‎.‎12‎.‎2016 den 18.49, Viking skrev:

Da har jeg fått "melding på øret" om at priser kommer tirsdag 13. desember 2016.

:D

Da er det bare én dag igjen til........ Vi får krysse fingre for at det endelig kommer noe informasjon om endelige priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått sms om at prisene blir sendt til meg i morgen, og at bilen kan bestilles fra onsdag. 

Det som er synd er at det har tatt så lang tid å få klar prisene at jeg har gått fra "kjøp-nå-usett"-modus, til "kan-jo-bare-vente-litt-til"-modus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bli spennende å se hva prisene ender på for de forskjellige kombinasjonene med motor og drivverk, og ikke minst også utstyr - og utstyrsversjoner.

 

Ser den med å vente litt til @Nomi, men det gjør sikkert en del med leveringstiden om en venter til at den er klar for prøvekjøring i Norge..............?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer virkelig for første gang i livet å kjøpe ny bil, denne faller rett inn i segmentet mitt når det gjelder pris,plass og praktiske løsninger. 

Mye bil for pengene

Er spent på hva morgendagen bringer. Vil ha ambition 4x4 150 bensin manuell...spent på hvor den havner i pris. bikker den 400 000 tror dere? før ekstrautstyr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.11.2016 den 20.23, Razor skrev:
 
Det er fortsatt ikke helt avklart når vi vil motta de endelige prisene, men vi har nå fått indikasjoner om at innstegsprisen vil ligge på omkring kr 319 500 for 1,4 TSI 125 hk Active.

Active er en velutstyrt innstegsmodell med utstyr som 9 kollisjonsputer,17’’ aluminiumsfelger, Bolero DAB+ med ny 8’’ glasskjerm, Care Connect, Climatronic klimaamlegg, SmartLink - for å koble til smarttelefonen og mye mer.
Priser er levert Oslo.

 

4x4 2,0 TDI 150 hk Ambition antas å få en pris omkring kr 439 500. Levert Oslo.
Ambition er et godt steg opp utstyrsmessig med blant annet LED frontlys, Adaptiv cruise control, blindsonevarsler, adaptiv fjernlysassistent, lane assist og mye mer.

Med vennlig hilsen ŠKODA Norge

 

57 minutter siden, Mr.Mæn skrev:

Er spent på hva morgendagen bringer. Vil ha ambition 4x4 150 bensin manuell...spent på hvor den havner i pris. bikker den 400 000 tror dere? før ekstrautstyr..

Med tanke på at Skoda Norge har tidligere har uttalt (se sitat over) at Ambition 4x4 Diesel vil koste omkring 439 500 (og dette var før det nye forslaget til statsbudsjett og de prisjusteringer dette fører med seg), ja.

Det er rimelig sikkert at denne havner over 400 000.

I prislisten til Superb er bensin 4000 billigere enn diesel - med det lagt til grunn så vil Kodiaqen du vil ha koste 435 500 (før nye avgifter beregnes).

Men jeg håper at man kan få denne kombinasjonen med en god dose ekstrautstyr for rundt 500 000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoda Norge sier Kodiaq kommer med "adaptiv fjernlysassistent", men det tror jeg ikke lenger noe på. Instruksjonsboka ligger tilgjengelig på skoda-auto.com, og der nevnes kun "light assist" og ikke "smart light assist" slik Superb kommer med. Jeg har også spurt Autogefühl om dette på youtube-kanalen deres ifm den nokså omfattende testen de gjorde av Kodiaq på Mallorca, og heller ikke de mener bilen blir tilgjengelig med adaptiv fjernlysassistent. 

Jeg har testet flere biler med frontlys som "maskerer" fjernlysene (Mercedes gle, passat, superb og tiguan), og det er egentlig høl i huet om Kodiaq ikke leveres med det (selv om den har full LED frontlys for øvrig) når dette øker sikkerheten såpass som det gjør. Det er milevis forskjell på dette og "light assist" som kun switcher av og på fjernlysene. 

Noen andre som eventuelt vet noe mer om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AndreasG skrev:

Skoda Norge sier Kodiaq kommer med "adaptiv fjernlysassistent", men det tror jeg ikke lenger noe på. Instruksjonsboka ligger tilgjengelig på skoda-auto.com, og der nevnes kun "light assist" og ikke "smart light assist" slik Superb kommer med. Jeg har også spurt Autogefühl om dette på youtube-kanalen deres ifm den nokså omfattende testen de gjorde av Kodiaq på Mallorca, og heller ikke de mener bilen blir tilgjengelig med adaptiv fjernlysassistent. 

Jeg har testet flere biler med frontlys som "maskerer" fjernlysene (Mercedes gle, passat, superb og tiguan), og det er egentlig høl i huet om Kodiaq ikke leveres med det (selv om den har full LED frontlys for øvrig) når dette øker sikkerheten såpass som det gjør. Det er milevis forskjell på dette og "light assist" som kun switcher av og på fjernlysene. 

Noen andre som eventuelt vet noe mer om dette?

Iflg. dette innlegget, må vi dessverre klare oss med den mindre smarte varianten. http://www.briskoda.net/forums/topic/416263-kodiaq-or-superb-estate/?p=4748185

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Arooo skrev:

Da har prisene endelig kommet! :)

"Ikke forstyr! Jeg leser!"

Da bør du enten vise til en lenke, eller fortelle hvordan du har fått tak i disse prisene @Arooo, for dette skjermbildet er status på Skoda sine egne sider i skrivende stund, og der er finnes det ikke en eneste pris på noe som helst som har med Kodiaq å gjøre dessverre..........

 

Skjermbilde 2016-12-13 kl. 13.03.28.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for priser @Razor, skuffende å se at avgiftsøkningen var som fryktet. Det er 150hk diesel og bensin samt 180 bensin som får høyeste avgiftsøkning med opp mot 30 tusen (skjerpings blå/blå) 

Men det er jo hyggelig å se at Style har mye fint utstyr som standard, men allikevel så kommer Style opp 80.000 + hos meg før vinterdekk. Får regne og vurdere videre på dette.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det positive er jo at prisene har kommet da :) 

 

Men det var vel nesten det eneste positive jeg klarer å finne også, et kjøpt overslag med ønsket motor og drivverk, utstyrsversjon, ekstrautstyr, metalliclakk og vinterdekk, så nærmer det seg et sted i mellom 690..000 og 700.000,- og det er totalt uaktuelt for min del for en Kodiaq.

Her frykter jeg det blir en del skuffede personer inkludert meg selv, for dette var langt høyere priser enn hva som først var skissert. Tenk priser rundt Superb sa selgeren jeg har hatt meget god kommunikasjon med, men når bare bilen (etter neste års avgifter) da blir ca 120.000,- dyrere enn tilsvarende Superb, er det jo ikke bare litt dyrere heller.

Da er det uten tvil Superb L&K 2,0/280hk 4x4 som hadde vært mitt valg, når prisene blir slik som dette, men nå har ikke jeg budsjett til det heller..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Superb lll skrev:

 

Da er det uten tvil Superb L&K 2,0/280hk 4x4 som hadde vært mitt valg, når prisene blir slik som dette, men nå har ikke jeg budsjett til det heller..........

Nå har jo ikke 2017 prisene for Tiguan kommet enda, men per dato ligger 2,0TDI highline med DSG og 4 Motion 52.000 under i pris på ren bil sammenlignet med Kodiaq Style . Men jag har ikke sammenlignet standardutstyr, men helt klart noe å vurdere om en ønsker en SUV fra VAG.

Forventer vel en prisøkning på 25-30 for Tiguanen i 2017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var skuffende med de avgiftene :(

Har sett litt på prisene å ser at det er 31.000,- i forskjell på 150 TDI 4x4 Style vs Ambition.

Sjekker man utstyret man får i tillegg på Style over Ambition i prislisten utgjør dette ganske nøyaktig den summen. Hva er da i bunn og grunn fordelen ved å velge Style?

Noen av forskjellene er i favør av Style:

  1. Sølv takreling i stede for sort??
  2. 18" felger i stede for 17"
  3. Elektrisk sete bestillbart på Style
  4. Premium Hansfree bestillbart på Style
  5. Colombus 8" bestillbart på Style, kun Amundsen bestillbart på Ambition
  6. Ambient interiørlys kun på Style 
  7. Søppelbøtte kun på Style
  8. Innstegslist kun på Style
  9. Oppbevaringsrom under sete kun på Style

Har jeg glemt noe her du kun får på Style? Er det verdt de ekstra pengene eller er det like greit å gå for Ambition å velge kun de tingene man ser som nødvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endringene i avgiftene har vel noe av forklaringen her.
Hadde de hatt en plug-in hybrid variant nå, så hadde den nok vært gunstig priset.
Får håpe det kan være et aktuelt alternativ om en 3-4 år når jeg da eventuelt skal bytte ut Superb'en min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, oarnoe skrev:

Nå har jo ikke 2017 prisene for Tiguan kommet enda, men per dato ligger 2,0TDI highline med DSG og 4 Motion 52.000 under i pris på ren bil sammenlignet med Kodiaq Style . Men jag har ikke sammenlignet standardutstyr, men helt klart noe å vurdere om en ønsker en SUV fra VAG.

Forventer vel en prisøkning på 25-30 for Tiguanen i 2017

Nå er jo Kodiaq en vesentlig større bil, så det er jo den kommende Tiguan XL som en egentlig burde sammenligne priser med. Sammenlignet med Tiguan så er det ikke så sikkert at den kommer så feil ut, for VW har et helt annet utstyrsnivå (merkbart lavere) på sine Highline utgaver enn hva Skoda har på Style/L&K, så en Tiguan stiger meget raskt i pris når en begynner å legge til litt utstyr på den.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...