Gå til innhold
Snublefot

Parkeringssensor problemer


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Octavia 2016 modell.

Har eit problem med parkeringssensor system. Kvar gang hastigheten kjem under 14-15 km/h gir systemet fra seg ein laaang irriterande pipelyd og knappen for å slå på parkeringssensorane blinkar...

Dette er utrulig irriterande og oppstod plutseleg etter forrige service. Har hatt bilen til Møller 2 ganger, og dei finn ingen feil... Er det nokon som har opplevd liknande? Dette kan ikkje være normalt??

Har lagt til eit bilde av skjermen i bilen under parkering, som dere vil sjå er eine sida bak permanent rød... Men kun når den lille bilen  kjem fram?? Ville tru dette betyr at det er ein feil ein eller anna plass`??

IMG_1151.JPG

Endret av Snublefot
Skrevet

At det er et problem her er det jo ingen tvil om, og at Møller ikke klarer å finne den synes jeg nesten er litt betenkelig...........

 

For det er vel ikke så enkelt at sensorene reagerer på at hengerfestet er der?

Har du forsøkt å ta det bort, og så ta en liten prøvetur?

 

For en får jo ikke en konsekvent et rødt felt uten at det fysisk er noe utenfor sensorene, eller at at det er noe feil i det feltet. Virker som Møller ikke har prøvd skikkelig her, uten at jeg vet hva de har gjort eller måten de har feilsøkt på. Noen ganger så må en faktisk gjøre mer enn bare å feilsøke ved leting etter feilkoder.............

Vil tro at de finner hvor feilen er ved å ta ned den bakre fangeren, og koble ut en og en ryggesensor, om ikke så vil det jo kanskje være feil på en ledning frem til en av sensorene som gir et feilsignal.

Synes dog det ser litt rart ut at det er feil på hele sonen bak på høyre side av din bil, klarer du å forstørre det på noen måte, slik at du får opp alle 4 (eller 6?) sensorene bak? For det må jo være feil på en av de 2 (eller 3?) på høyre side vil jeg tro...........

Det er jo både kjedelig og tidkrevende å måtte kjøre på verkstedet for slike ting, men her er det vel rett og slett ingen annen utvei, en tur og be dem beholde bilen frem til de har løst saken, gratis leie/låne bil skal du jo uansett ha ved en garanti jobb. For jeg regner med at ikke noe(n) har truffet en av sensorene bak på din bil eller at du har rygget på noe e.l.?

 

På min forrige bil (VW Golf 2014) så hadde jeg omtrentlig den samme feilen, men på en av sensorene fremme. Feuilen fant jeg og utbedret selv, og det behøvde jeg ikke være «rakett-forsker» for å få til en gang. Der var det rett og slett steinsprut rett på sensoren, og det hadde gjort at det kom vann i mellom sensoren og lakken. Det igjen gjorde at sensoren «mente» at jeg hele tiden holdt på å kjøre til noe når farten var lav, der skrapte jeg av lakken og lakkerte sensoren på nytt, problem solved. :) 

Skrevet

På min tidligere bil (Hyundai) fikk jeg slike feil flere ganger. To ganger ble det da byttet sensor på garanti. andre ganger gikk det over av seg selv. de gangene det gikk over av seg selv så antar jeg at det var pga fukt eller liknende.

Snodig at de ikke finner feil!

Forutenom feil man ikke klarer å se årsaken til så er det ofte møkk og is som gir feil. skjønner at dette ikke er årsak hos deg. Men skriver det i tilfelle andre lesere har samme problem og ikke har kommet til verksted enda ?

Skrevet
27 minutter siden, Tor2r skrev:

På min tidligere bil (Hyundai) fikk jeg slike feil flere ganger. To ganger ble det da byttet sensor på garanti. andre ganger gikk det over av seg selv. de gangene det gikk over av seg selv så antar jeg at det var pga fukt eller liknende.

Snodig at de ikke finner feil!

Forutenom feil man ikke klarer å se årsaken til så er det ofte møkk og is som gir feil. skjønner at dette ikke er årsak hos deg. Men skriver det i tilfelle andre lesere har samme problem og ikke har kommet til verksted enda ?

Ja fuktighet, salt og jordfeil er en meget stor feilkilde på dagens biler, det er altfor mange mange følere, sensorer og elektronikk som ikke tåler de forholda vi har på våre veier, da første og fremst pga salting og mye fuktighet.

Skrevet

Møller gjorde diagnose på systemet og mistenker at det er alt... >:( Basert på det har dei konkludert at det er ingen feil på systemet...

Eg skal prøve å ta av hengerfeste og sjå kva som skjer... Ingen av sensorane er synleg skada...

Uansett skal eg følge opp dette med Møller :-)

 

 

Skrevet

Det hørtes jo ikke så bra ut da synes jeg, de kjører en diagnose og mistenker alt, og konkluderer med at det ikke er noen feil....... :o

Ja her må du legge mer press på Møller, for dette må de jo bare finne ut av. En skal jo ikke få varsel fra sensorene bak på bilen når en kjører fremover, så det er helt klart noe feil her.

 

Håper det løser seg for deg, lykke til @Snublefot :) 

  • 1 måned senere...
Skrevet

Møller gjorde diagnose på systemet og mistenker at det er alt... >:( Basert på det har dei konkludert at det er ingen feil på systemet...

Eg skal prøve å ta av hengerfeste og sjå kva som skjer... Ingen av sensorane er synleg skada...

Uansett skal eg følge opp dette med Møller :-)

 

 

No har bilen vore inne nok ein gang og Møller innrømmer no at det er feil, det skal ikkje være sånn. Men nok ein gong er konklusjonen at de ikkje finner noko feil og dermed må eg leve med dette....

Sende de ein video som beskriver problemet, legg den ved her. Når dette skjer er det heller ikkje mulig å komme inn på systemet via skjermen,

58944fcfbe017_Ikkjetilgjengelegsystemframeny.thumb.JPG.94275c25976fddc94118e68518848c2d.JPGVideo pipelyd fra parkeringssensorsystem_mpeg4.mp4

Skrevet

Først og fremst, ekstremt irriterende å skulle kjøre med noe sånt da! Mister jo hele gleden ved ny bil. Er det ikke en av grunnene til at man kjøper ny bil at man vil ha færrest mulige feil? :)

De kunne i det minste ha byttet sensorene her og der uansett om de gir feilmelding på diagnose eller ikke. Kan jo ikke forvente at du skal jåsse rundt sånn der.

Skrevet

Prøvde å foreslå at dei måtte starte å bytte ut komponentar til feilen er borte... Men det var dei ikkje enige i gitt :-)

Det kom jo til å koste masse penger...xD

Skrevet (endret)
1 time siden, Snublefot skrev:

Prøvde å foreslå at dei måtte starte å bytte ut komponentar til feilen er borte... Men det var dei ikkje enige i gitt :-)

Det kom jo til å koste masse penger...xD

Jo det vil nok koste litt, men når noe ikke fungerer på en bil med nybilgaranti, så er det bare for Møller i bite i det sure eplet og fikse dette ASAP.

Det er jo nettopp slike ting som dette som gjør at Møller ofte havner et stykke ned på tilfredshetsskalaen, og her viser de jo ikke akkurat at de ønsker å klatre oppover på den heller.........

Dette hadde jeg ikke gitt meg på i det hele tatt, her hadde jeg krevd en lånebil, og satt igjen bilen med klare ordre om å fikse det, og det hadde jeg ikke gitt meg på.

MEN, før en blir så bestemt så er det kanskje greit å ha prøvet uten hengerfeste montert, men det er jo helt tydelig at dette ikke fungerer som det skal, det er jo bare å se på menyen i skjermen du viser her...........

Lykke til @Snublefot :) 

Endret av Superb lll
Skrevet
1 time siden, Snublefot skrev:

Prøvde å foreslå at dei måtte starte å bytte ut komponentar til feilen er borte... Men det var dei ikkje enige i gitt :-)

Det kom jo til å koste masse penger...xD

Helt sant att det koster penger, men dersom deres mekanikere ikke har kunnskap og klarer å finne feilen, så er det ingen vei utenom å begynne å bytte deler! Du har ingen andre forhandlere o nærheten du kan kontakte? Uansett viktig og ikke gi seg her

Skrevet

Jeg har dette på min helt nye Octavia. Men jeg testet selve sensoren på høyre hjørne bak, - og den varslet på normal måte på lik linje som venstre side.
Hvorfor grafikken på skjermen viser rødt på venstre hjørnet vet jeg ikke  - men er det så farlig? Er det noe jeg må skjekke opp all den tid selve sensoren virker normalt/varsler normalt...

Skrevet
11 timer siden, Jan Broder skrev:

Jeg har dette på min helt nye Octavia. Men jeg testet selve sensoren på høyre hjørne bak, - og den varslet på normal måte på lik linje som venstre side.
Hvorfor grafikken på skjermen viser rødt på venstre hjørnet vet jeg ikke  - men er det så farlig? Er det noe jeg må skjekke opp all den tid selve sensoren virker normalt/varsler normalt...

Om det lyser rødt i et felt, så får du jo ingen avstandsinformasjon når du nærmer deg noe, selv om det piper fra sensoren.

Når noe lyser rødt/varsler så er det noe som ikke fungerer som det skal etter min mening, hvor vidt du vil kjøre med det eller ikke @Jan Broder skal du få avgjøre selv, men jeg tolker slike ting som at det er en feil og da skal det repareres, i hvert fall så lenge bilen har garanti. Ikke sikkert at jeg hadde kostet på tusenvis av kroner for en park.sensor av egen lomme, men en bil til flere hundre tusen kroner med garanti hadde jeg krevd at forhandleren reparerte, og jeg hadde aldri gitt meg. Det er da en finner ut hvor service-minded et verksted/forhandler/importør egentlig er, og der har dessverre hele Møller konsernet fryktelig mye å bli bedre på. Det kommer tydelig frem på samtlige «fornøydhets-skalaer» som blir publisert en gang i året, men heldigvis så finnes det unntak her også.

Skrevet
25 minutter siden, Superb lll skrev:

Om det lyser rødt i et felt, så får du jo ingen avstandsinformasjon når du nærmer deg noe, selv om det piper fra sensoren.

Når noe lyser rødt/varsler så er det noe som ikke fungerer som det skal etter min mening, hvor vidt du vil kjøre med det eller ikke @Jan Broder skal du få avgjøre selv, men jeg tolker slike ting som at det er en feil og da skal det repareres, i hvert fall så lenge bilen har garanti. Ikke sikkert at jeg hadde kostet på tusenvis av kroner for en park.sensor av egen lomme, men en bil til flere hundre tusen kroner med garanti hadde jeg krevd at forhandleren reparerte, og jeg hadde aldri gitt meg. Det er da en finner ut hvor service-minded et verksted/forhandler/importør egentlig er, og der har dessverre hele Møller konsernet fryktelig mye å bli bedre på. Det kommer tydelig frem på samtlige «fornøydhets-skalaer» som blir publisert en gang i året, men heldigvis så finnes det unntak her også.

Jan Broder, Skjer også det samme som vist i videoen? At parkeringssystemet aktiveres når hastigheten kjem under 15km/t og gir fra seg eit langt pip. Og når dette skjer er menyen utilgjengeleg?

 

Skrevet
På Friday, February 03, 2017 den 10.36, Snublefot skrev:

No har bilen vore inne nok ein gang og Møller innrømmer no at det er feil, det skal ikkje være sånn. Men nok ein gong er konklusjonen at de ikkje finner noko feil og dermed må eg leve med dette....

Hadde de sagt det til meg så hadde jeg virkelig slått i disken. Og om de attpå til skal være så vanskelige. Nei, krev en leiebil, og be de ringe deg etter de har funnet og fikset feilen. Du må virkelig ikke gi deg på dette.

Skrevet
8 timer siden, Snublefot skrev:

Jan Broder, Skjer også det samme som vist i videoen? At parkeringssystemet aktiveres når hastigheten kjem under 15km/t og gir fra seg eit langt pip. Og når dette skjer er menyen utilgjengeleg?

 

Nei. Det ingen langt pip. Meny er OK. Jeg synes leste litt i intruksjonboka om dette her. Kommer tilbake i løpet av kvelden. Avgårde for å holde jergerpørvekurs. Elevene venter

Skrevet

@Snublefot har du fjernet hengerfeste og gjort nye forsøk, og evt. hva skjedde da?

Om det ikke har blitt bra av det, så må du som jeg også skrev litt høyere opp i tråden din ikke gi deg i det hele tatt. Den bilen hadde ikke blitt med meg hjem før alt hadde vært i orden, den saken er helt klar. Hadde ikke brydd meg en kalori om kostnadene her, du har kjøpt en vare til flere hundre tusen og den skal virke, og det er verkstedet som skal løse dette for deg.

Om de på dette verkstedet er inkompetente, så velg et annet verksted, men uansett så skal bilen være 100% i orden.

Om du er NAF medlem så kan det jo være mer hjelp å få der om det skulle trenges, men mye er nok avhengig av hvor pågående du selv er her. Aksepterer du det verkstedet sier her, så har du et varig problem med din bil, for det løser seg jo ikke selv. 

 

Siste utvei er vel å varsle verkstedet om at du tar en samtale med forbrukerrådet og avisen(e), utrolig nok så har det gjerne en meget effektiv måte å påvirke en mer iherdig innsats fra verkstedet/forhandler/Møller. Det er vel en løsning som bør unngåes i største mulig grad for et videre positivt samarbeid med verkstedet, men uten fremdrift fra verkstedet så så hadde jeg ikke nølt.

Skrevet

Skulle ta av hengerfeste igår... men det var ikkje so enkelt da låsen har fryst/grodd fast... Må ta den med til ein vaskehall å prøve få vaska/tint den opp.

Når eg starta bilen idag meldes det status i bilen at tilhenger er tilkoplet!!! Og at det er feil på baklys og blinklys på henger.... Dette har ikkje skjedd før, so det er litt merkeleg. Her er det nok ein elektrisk feil i tilkoplingen til tilhenger, is/fukt/salt...

Det som er litt rart, er at når tilhenger er tilkoplet skal AAC deaktiveres. Dette virket utan problemer idag.

Ved svikt i mer enn ett bremselys på bilen eller en tilkoblet tilhenger, er ACCen ikke lenger tilgjengelig.

Har sett litt i manualen og der står det følgande ang park sensor system, min bil har variant 2(4 foran og 4 bak):

Aktivering

Aktivering av systemet utføres ved at bilen settes i revers, og på biler med variant 2 og 3 også ved å trykke på tasten P » Bilde 246. Ved aktivering høres et kort lydsignal og tastesymbolet P tennes.

 

Deaktivering

På biler med variant 1 vil systemet kun deaktiveres ved å ta bilen ut av revers. På biler med variant 2 og 3 deaktiveres systemet ved å trykke på tasten P eller automatisk ved en hastighet over 15 km/t (tastesymbolet P slukkes).

 

Feilmelding

Hvis det høres en varsellyd i ca. 3 sekunder etter aktivering av systemet, uten at det befinner seg hindringer i nærheten av bilen, foreligger det en feil på systemet. Feilen vises i tillegg ved at symbolet P blinker. Søk hjelp hos et fagverksted.

Det er jo akkurat dette som skjer med min bil. Eit 3 sek langt pip utan at det er nokon hindringar i nærleiken...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Takk for det @Marius   Jeg fant meg rett og slett ikke til rette i id4, setene passer ikke min rygg/kropp som har fått litt for mye «juling» i jobb, så da er jeg nødt til å gjøre noe med det. Fant to biler som kunne være bedre, så prøvde Tesla M Y Juniper Performance først. Det var jo en fin bil med heftige prestanda for å si det litt forsiktig   Den gikk som et uvær, hadde ganske gode seter, men traff likevel ikke helt 100%. Den neste var Skoda Enyaq RS, og der traff setene godt i forhold hvilke utfordringer jeg har med rygg. Så da valgte vi å bestille en slik. Volvo er jo også kjent for gode seter, men jeg synes at EX40 er litt gammeldags og nesten litt utdatert med tanke på hvor gammel den faktisk er (som XC40). Ikke 100% overbevist etter alle skriverier den siste tiden heller. Id7 er jo en fantastisk bil, den er dessverre litt for lav for meg, og setene er heller ikke de rette. Men jeg har kjørt litt id7, og det er virkelig en bil som tiltaler meg. Synd kroppen er som den er, for det setter dessverre mange biler og bilmerker ut av bildet. Det viktigste @Marius er faktisk at bilen passer til de behovene en har i hverdagen, ikke hvilket merke den har i grillen. Det er så mange samarbeid mellom forskjellige bilmerker i dag, at det er nesten håpløst å følge med på alt sammen. Så der har du gjort et godt valg vil jeg tro  
    • Hei, Noe sent svar! Her ser det ut som du må ut av landet for å ta få tak på dette. f.eks  https://www.skoda-parts.com/spare-part/03l121151l-connecting-pipe-european-union-52036.html Dette kan helt sikkert sveises også, da det er kun er kjølevæske. Men, kanskje litt jobb å få ut?
    • Hei, Velkommen tilbake til forumet!  Jeg har også vært veldig stille og ikke altfor ofte innom her fortiden. Gratulerer med bestilling av ny bil! Du blir helt sikkert fornøyd!   Jeg kvittet meg med Superb'en i juni, Ikke for det jeg var misfornøyd. Men, hadde hatt den altfor lenge i forhold til planen! Da Skoda ikke hadde så mange alternativer iforhold til det jeg jaktet på, så endte jeg faktisk opp med en VW ID7 GTX Exclusive -25 modell. Hentet ut 17.Juni. Meget fornøyd til nå, med både rekkevidde og ladehastigheter på litt lengere turer!   Har passert 6000km nå.. Så ikke voldsomme mengder
    • Takk for det @Sjåføren 🙂 Har tittet innom forumet, men ikke vært aktiv siden jeg byttet over til et annet merke i fjor høst, blir nok litt mer aktiv til tider etter at jeg har mottatt bilen. Ja bilen virker meget bra, var svært behagelig å kjøre. RS har 4-hjulstrekk og er vel den utgaven av Skoda som har mest krefter, selv om det er mer enn nok i hverdagen, så er det jo veldig lite i forhold mange andre elbiler. Den er jo egentlig meget rask fra 0-100km/t om en tenker noen få år tilbake i tid, men blir jo likevel regelrett «parkert» av svært mange andre i dag. Den utviklingen går meget fort i dag, prøvekjørte Tesla M Y Juniper Performance tidligere i uken, og der var det 0-100km/t på 3,5 sekunder. Ingen som trenger dette i hverdagen selvfølgelig, men Norges desidert mest solgte bil har altså slike «ess i ermet» for dem det betyr mye for. Etter snart 1 år med elbil, så må jeg bare si at det fungerer helt utmerket for min del. Synd jeg ikke gikk over til elbil tidligere, men var lenge meget skeptisk og synes de alle sammen hadde altfor kort rekkevidde etter hva jeg var vant til fra før med mine bensin/diesel biler.  Rekkevidde er jo ikke noe jeg tenker på engang lengre, det som er mye mer interessant er jo ladehastigheten når en først stopper for å ta en pause. Der er jo ikke Enyaq noen racer, verken i hvor høy effekt den kan ta i mot (max 185kW), eller hvor fort det går. De beste elbilene har i dag 800V DC og lader med +/- 400kW, og da går det virkelig unna. Men det er ikke noe jeg har behov for til mitt bruk, men at det er et viktig punkt for mange andre i hverdagen forstår jeg veldig godt. 99% av min lading gjør jeg hjemme i garasjen, så har kun prøvet hurtiglading 3-4 ganger i løpet de 10 mnd jeg har hatt elbil, trengte det ikke da heller, men det var bare for å ha prøvet det slik at en har litt erfaring den dagen en skulle ha et konkret behov. Dessverre så er tilhengervekten den kan dra svært begrenset (1.200kg). Jeg vet at det kommer versjoner i 2026 som får øket det til 1.800kg, og det vil jo ble vesentlig bedre. VW id4 GTX 2026 mod. har allerede fått øket det til 1.800kg. Så det er høyst usikkert om bilen jeg har bestilt kommer med 1.800kg hengervekt, men nå drar jeg aldri på campingvogn eller andre store/tunge tilhengere, så for min del er det ikke et problem uansett. 21'' sommerhjul kler den bilen veldig godt synes jeg, og det sammen med DCC (adaptivt understell), så blir det en bil som sitter ganske bra på veien. Har 21'' sommerhjul på den jeg har i dag og 20'' vinterhjul, og det er helt uproblematisk. Det som virkelig er behagelig med denne typen bil er jo hvor stille og rolig det er, billige driftskostnader, effekten/dreiemomentet er der umiddelbart og har jo nm i massevis. Er ferdig oppvarmet på under 5 min, og det kan også gjøres i en lukket garasje. Men elbil passer selvsagt ikke til alle, selv om det blir flere og flere elbiler på markedet som gjør at det nå er vanskelig å ikke finne noe som passer. Men enkelte bor slik til at det ikke er mulig med hjemmelading og at det er langt til en ladestasjon, mens andre drar på store campingvogner, båthengere, etc, og det er klart at da er det ikke like bra med elbil. Med tung tilhenger/campingvogn etter en elbil, så forsvinner strømmen fort, og da må det lades desto oftere. Kulda gjør jo også sitt med tanke på rekkevidde, så er det greit å ha litt størrelse på batteriet. En ting er i hvert fall helt sikkert, jeg har eid min siste bil som det må fylles bensin/diesel på 😉
    • Wow, gratulerer! Så kjekt å ha deg tilbake igjen. Vi får ta opp igjen tråden, men det har vært temmelig stilt på forumet det siste året. Spennende bil du har gått for. 21" sommerstørrelse  er heftig. Jeg er ikke så veldig i elbil verdenen, har RS 4-hjulstrekk? Du har ikke campingvogn eller tung henger du skal dra på?
    • Da er jeg på vei tilbake til Skoda igjen, gresset er definitivt ikke grønnere på andre steder i VAG universet. Har nå bestilt en, Skoda Enyaq RS 2026 Graphite Grey metallic MAXX 21'' Vision antrasitt sommerhjul Svingbart tilhengerfeste Bagasjeromspakke Delingsnett Skvettlapper foran 20'' Neptune sort/polert vinterhjul Levering forespeilet i desember 2025 Skal bli artig å være en del av Skoda «universet» igjen 🙂
    • Hei!   Har en trofast Yeti Adventure med 348.000 km på telleren. Den begynte å bruke mye kjølvæske, som viste seg at det var sprekk i kjølerøret: Det er det vistnok ikke lagervare hos Møller, og verkstedet vet ikke når de kan få tak i det. OE nr: Kjølerør 03L 121 151 L. Noen som har erfaring med dette, eller kan det røret tettes/sveises?  mvh Bjørn H Bergseth    
    • Leter meg grønn og blå etter bilbur til hunden som og passer i vår Skoda Octavia 2014 modell.  Hund str stor, som en stor schäefer eller stor boxer, han er nesten 70 cm i skulderhøyde. Finner ikke bur som både passer han og bilen. Har nedsenket bagasjerom.  Noen som har erfaring eller tips?
    • Litt sent svar... Har hatt to stk type III hvor sirkulasjonspumpa er defekt. Denne sitter under innerskjermen høyre side ved siden av Webastoen. Kjøpte begge på Autodoc. Hjelper ikke å slette feilkode på denne, den må "låses" opp på en feilkodeleser som takler det.
    • Skoda Superb 2011. Fra å fungere feilfritt har Columbus lyd- og navigasjonssystemet plutselig sluttet å virke. Verken skjerm eller knapper på sidene av skjermen responderer. Knappene på rattet til å styre lyd med er også døde. Eneste som virker er av/på-knappen og cd-spilleren ettersom den starter automatisk. System-reset med knapper fungerer ikke ettersom knappene er blitt inaktive. Har noen tips til noe som kan forsøkes?  Om systemet er kaputt er det dyrt å kjøpe ny Columbus, og å kjøpe brukt innebærer risiko for at det samme skjer igjen. Vet noen om alternative lydsystemer som passer inn fysisk?  
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...