Gå til innhold
Tor2r

Mitt oppsett av Kodiaq


Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har vi også bestilt :) 190tdi 4x4 dsg style. Parkeringsvarmer, Canton, hengerfeste, skinn, elektrisk sete og luke, delingsskjerm, skiltgjenkjenner, pkamera, reservehjul, 18 tommers vinterhjul og metallic lakk. Lava blue. Den nette sum av 568000 med firmarabatt :)

Litt vondere i lommeboka enn det som var tenkt, men vi vurderte også en Volvo v90. Dette er definitivt mer bil for pengene :)

Antatt levering i mai. 

Skrevet

Hei og velkommen @Stras :) 

 

Se der ja enda en flott satt sammen Kodiaq :)

Høres veldig flott ut den her, og er vel den første jeg har sett med Lava Blue metallic, og det er en farge jeg tror vil passe veldig flott på Kodiaq. Jeg har jo sett bilder og noen videoer av både Superb og Kodiaq med den fargen, men faktisk ikke live enda. Bortsett fra på fargekulene hos forhandleren, og den var virkelig flott i sollyset.

 

Gratulerer med bestillingen @Stras :) 

Skrevet

Takk for det. Ja jeg syntes den fargen passet best på kodiaqen, selv om jeg ville valgt noe annet til superben som vi også vurderte. Den harmonerer godt med plastbuene på bilen :)

Skrevet (endret)

Er det noen som vet om det er mulig å velge "design" innvendig, eller om dette slavisk følger utstyrs-nivået?
Det er Style jeg skal gå for, men jeg syns at "børstet stål" designet i Ambition ser penere ut.
Bildene er hentet fra videoen til Autogefühl.

Har noen et bilde av Active?

Et annet spørsmål: Ser rattet veldig grått ut? Personlig syns jeg grått fort kan se billigere/dårligere ut en svart.

Ambition vs Style:
active1.PNGstyle1.PNG


active2.PNGstyle2.PNG

Endret av Arooo
Tok feil av Ambition og Active
Skrevet
1 time siden, Arooo skrev:

Er det noen som vet om det er mulig å velge "design" innvendig, eller om dette slavisk følger utstyrs-nivået?
Det er Style jeg skal gå for, men jeg syns at "børstet stål" designet i Active ser penere ut.
Bildene er hentet fra videoen til Autogefühl.

Har noen et bilde av Ambition?

Et annet spørsmål: Ser rattet veldig grått ut? Personlig syns jeg grått fort kan se billigere/dårligere ut en svart.

Active vs Style:

En skal jo være litt forsiktig med «bombastiske» uttalelser, men jeg fikk i hvert fall ikke gjort noe med dette den gangen jeg bestilte min VW Golf Highline 2014, den ble levert med sort pianolakk og er jo som en magnet for alt som har med flekker (type fingeravtrykk, etc) og det ser ikke pent ut, så derfor ville jeg heller hatt Comfortline sitt interiør. 

Da måtte jeg velge Comfortline og så oppjustere den versjonen mest mulig om jeg ønsket det, men det var ikke et alternativ for meg.

Nå var dette i 2014 og VW, men dette er jo innen det samme VAG konsernet, så jeg har mine tvil om at du får til dette @Arooo, men jeg skal selvfølgelig ikke påstå at det er umulig.

Skal bli artig å høre om det er mulig å få til, for det regner jeg med at er noe du vil forhøre deg nærmere om?

Skrevet

Kodiaq bestilt!  Pga at prisene var høyere enn forventet måtte jeg ned en motorstørrelse for å komme innafor ett levelig budsjett. 

Gikk for en Style, 1.4 TSI 150 hk 4x4 Dsg. 

Av tilvalg gikk jeg for:

- parkeringsvarmer 

- elektrisk bakluke

- sportspedaler

- tilhengerfeste El nedfelbart 

- delingsnett 

- foldebord på forseteryggen til ungan 

- canton anlegg 

- ryggekamera 

- barnepakke 

Pga motorstørrelse blir det ingen rakett, men det vil funke mer enn bra nok for oss. Gleder oss masse til å få den!

Bjarte

Skrevet
20 minutter siden, Antonsenb skrev:

Kodiaq bestilt!  Pga at prisene var høyere enn forventet måtte jeg ned en motorstørrelse for å komme innafor ett levelig budsjett. 

Gikk for en Style, 1.4 TSI 150 hk 4x4 Dsg. 

Hei og velkommen @Antonsenb! Gratulerer med bestilling på flott bil!

Går du fra en annen Skoda eller er du ny til merket?

Skrevet
25 minutter siden, Antonsenb skrev:

Kodiaq bestilt!  Pga at prisene var høyere enn forventet måtte jeg ned en motorstørrelse for å komme innafor ett levelig budsjett. 

Gikk for en Style, 1.4 TSI 150 hk 4x4 Dsg. 

Av tilvalg gikk jeg for:

- parkeringsvarmer 

- elektrisk bakluke

- sportspedaler

- tilhengerfeste El nedfelbart 

- delingsnett 

- foldebord på forseteryggen til ungan 

- canton anlegg 

- ryggekamera 

- barnepakke 

Pga motorstørrelse blir det ingen rakett, men det vil funke mer enn bra nok for oss. Gleder oss masse til å få den!

Bjarte

Gratulerer!
Det er ikke langt fra oppsettet som jeg har satt opp selv.

Skrevet
På ‎16‎.‎12‎.‎2016 den 9.23, Kengu skrev:

Hei!

Snekret sammen en konfigurator i Excel i går kveld basert på prislisten. Jeg kan legge den ut her hvis det er interesse for det.

Jeg er i tenkeboksen med tanke på en Superb eller en Kodiaq (som blir i dyreste laget for meg), så jeg satte sammen en sammenligning mellom standardutstyret på en Superb L&K mot en Kodiaq Style fra gjeldene prislister for min egen del. Kanskje andre også kan ha nytte av denne?

Har merket avvikene med røde celler, avvik jeg mener er viktige er merket med rød tekst.

Standardutstyr Superb - Kodiaq.xlsx

  • Lik 1
Skrevet
50 minutter siden, Tor2r skrev:

Hei og velkommen @Antonsenb! Gratulerer med bestilling på flott bil!

Går du fra en annen Skoda eller er du ny til merket?

Hei og takk. Jeg er trofast skoda kunde hos g-bil i kristiansand. Må Være den beste forhandleren i landet. Makeløs service. Går fra en 2011 octavia 2.0 TDI 4x4 DSG L&K. 

Den kommer for salg på nyåret på finn. Kanon God bil. Skoda har overrasket oss stort på Value for money. Skoda har virkelig MBFP!

Skrevet
10 timer siden, oarnoe skrev:

Jeg er i tenkeboksen med tanke på en Superb eller en Kodiaq (som blir i dyreste laget for meg), så jeg satte sammen en sammenligning mellom standardutstyret på en Superb L&K mot en Kodiaq Style fra gjeldene prislister for min egen del. Kanskje andre også kan ha nytte av denne?

Har merket avvikene med røde celler, avvik jeg mener er viktige er merket med rød tekst.

Standardutstyr Superb - Kodiaq.xlsx

Du legger ned mye jobb og mange vurderinger i dette @oarnoe, og det er jo hva som må til for og forsøke å finne den mest komplette bilen som passer best til eget behov. :) 

Om en er liker utstyr og god plass, så er det jo egentlig et ganske enkelt valg, etter min mening så får en mer bil for pengene ved å velge en Superb.

På papiret så har jo Kodiaq mer plass i lasterommet, under forutsetningen av at en flytter baksetet helt frem, ikke velger 7 seter eller muligheten for slett gulv, men da mister en jo beinplass i baksetet........

 

Men har en derimot et ønske om en høyere bakkeklaring, høyere sittestilling, 7 seter og en «tøffere» bil, så er det jo Kodiaq som definitivt er valget.

Etter min mening, så er det nok enklest å definere hvilket bil/plassbehov en har og så velge bil ut i fra det.

 

Prismessig så ville jeg fått mye mer «bil for pengene» i en Superb, men det er jo selvfølgelig ikke dermed sagt at det er slik for andre. Ikke trenger jeg høy bakkeklaring, ikke trenger jeg en høyere sittestilling, ikke behov for 7 seter, trenger kun maks plass i både lasterom og baksete, og da er det et enkelt valg for min del.

At den Kodiaq versjonen jeg har satt sammen kommer ut med en høyere pris enn Superb 2,0/280hk 4x4 L&K, gjør det jo bare enda enklere for meg. Men dessverre så tillater ikke økonomien det kjøpet.........

 

Men nærmer du deg en åpning i tenkeboksen nå da @oarnoe?

Artig å se hvordan andre velger, definerer sine valg og bygger sine biler, at vi alle har forskjellige behov og bruksmønster er det jo ingen tvil om :) 

 

 

10 timer siden, Antonsenb skrev:

Kodiaq bestilt!  Pga at prisene var høyere enn forventet måtte jeg ned en motorstørrelse for å komme innafor ett levelig budsjett. 

Gikk for en Style, 1.4 TSI 150 hk 4x4 Dsg. 

Av tilvalg gikk jeg for:

- parkeringsvarmer 

- elektrisk bakluke

- sportspedaler

- tilhengerfeste El nedfelbart 

- delingsnett 

- foldebord på forseteryggen til ungan 

- canton anlegg 

- ryggekamera 

- barnepakke 

Pga motorstørrelse blir det ingen rakett, men det vil funke mer enn bra nok for oss. Gleder oss masse til å få den!

Bjarte

Gratulerer med bestillingen @Antonsenb :)

Ser ut til å være en flott bil dette her :) 

 

Skrevet

Hei

Dette blir min første Skoda. Må bare si jeg er meget imponert over løftet som Skoda har gjort på sine modeller de seneste år og det gledet meg da jeg så at Kodiaqen kom på markedet, selv om også jeg ble veldig skuffet over nivået på prisene i forhold til forventningen. Det var litt frem og tilbake før jeg bestemte meg for å legge inn bestilling. Bestillingen er nå iallefall registrert og jeg valgte å gå for en STYLE 7 seter 2.0 TDI 190hk 4x4 i fargen Lava Blue. Ekstrautstyret er listet opp under. Jeg går forresten over fra en 2013 modell Audi A4 allroad 2.0 TFSI 211hk (av ulike årsaker) - en bil som jeg har vært veldig fornøyd med. Håper jeg blir like fornøyd med Kodiaqen :D

Ekstra utstyrsliste.jpg

Skrevet (endret)

Hei og velkommen @Kengen :) 

Gratulerer med bestilling av en flott bil, dette ser jo veldig bra ut synes jeg :) 

 

Det blir jo en helt annen bil og biltype enn hva du er vant til, og sikkert også litt «tregere» respons fra gass og understell enn hva du er vant med vil jeg tro. 

Men det er du jo klar over, Kodiaq ser veldig flott ut, uten tvil. Og jeg er helt enig med deg, Skoda har kommet seg veldig de suste årene nå, det har blitt virkelig flotte biler. Er kjempefornøyd med min Superb også, har hatt den i 9 mnd (til onsdag), og det er også min første Skoda :) 

Endret av Tor2r
For mye sitering
Skrevet

Antonsenb skriver at G-bil i Kristiansand er landets beste Skodaforhandler. Det har du rett i. Jeg mener at denne leverandøren flere år har vunnet den interne konkurransen som Skoda har. Før det vant Grenland bilservice i Skien i tre år på rad

  0
  •  
Skrevet

Noen av dere som har bestilt som kan si noe om når de forventer å slippe L&K utgave?

Hadde samtidig vært interessant å høre hvor mye rabatter som gis på en fullt utstyrt bil. Med tanke på hvor mye dyrere tilvalgene er blitt sammenlignet med superb vil jeg tro de også har større muligheter til å gi rabatt. 

Skrevet

Det er vel en del som tror/håper at dette skjer for 2018-modellen, men det er ikke bekreftet hos forhandlere. Kanskje må vi vente på en bilutstilling i Geneve i mars før dette evt blir bekreftet. Forretningsstrategien er vel at de ivrigste som må ha "alt" skal betale fulle priser før de lager en mer prisgunstig pakke for de nest ivrigste.

Skrevet

Quattrokid, var vinterhjul med på å skape denne rabatten? Selgere har ofte en urimelig høy bruttopris på vinterhjul. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
    • Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge! 
    • Takk for det @Marius   Jeg fant meg rett og slett ikke til rette i id4, setene passer ikke min rygg/kropp som har fått litt for mye «juling» i jobb, så da er jeg nødt til å gjøre noe med det. Fant to biler som kunne være bedre, så prøvde Tesla M Y Juniper Performance først. Det var jo en fin bil med heftige prestanda for å si det litt forsiktig   Den gikk som et uvær, hadde ganske gode seter, men traff likevel ikke helt 100%. Den neste var Skoda Enyaq RS, og der traff setene godt i forhold hvilke utfordringer jeg har med rygg. Så da valgte vi å bestille en slik. Volvo er jo også kjent for gode seter, men jeg synes at EX40 er litt gammeldags og nesten litt utdatert med tanke på hvor gammel den faktisk er (som XC40). Ikke 100% overbevist etter alle skriverier den siste tiden heller. Id7 er jo en fantastisk bil, den er dessverre litt for lav for meg, og setene er heller ikke de rette. Men jeg har kjørt litt id7, og det er virkelig en bil som tiltaler meg. Synd kroppen er som den er, for det setter dessverre mange biler og bilmerker ut av bildet. Det viktigste @Marius er faktisk at bilen passer til de behovene en har i hverdagen, ikke hvilket merke den har i grillen. Det er så mange samarbeid mellom forskjellige bilmerker i dag, at det er nesten håpløst å følge med på alt sammen. Så der har du gjort et godt valg vil jeg tro  
    • Hei, Noe sent svar! Her ser det ut som du må ut av landet for å ta få tak på dette. f.eks  https://www.skoda-parts.com/spare-part/03l121151l-connecting-pipe-european-union-52036.html Dette kan helt sikkert sveises også, da det er kun er kjølevæske. Men, kanskje litt jobb å få ut?
    • Hei, Velkommen tilbake til forumet!  Jeg har også vært veldig stille og ikke altfor ofte innom her fortiden. Gratulerer med bestilling av ny bil! Du blir helt sikkert fornøyd!   Jeg kvittet meg med Superb'en i juni, Ikke for det jeg var misfornøyd. Men, hadde hatt den altfor lenge i forhold til planen! Da Skoda ikke hadde så mange alternativer iforhold til det jeg jaktet på, så endte jeg faktisk opp med en VW ID7 GTX Exclusive -25 modell. Hentet ut 17.Juni. Meget fornøyd til nå, med både rekkevidde og ladehastigheter på litt lengere turer!   Har passert 6000km nå.. Så ikke voldsomme mengder
    • Takk for det @Sjåføren 🙂 Har tittet innom forumet, men ikke vært aktiv siden jeg byttet over til et annet merke i fjor høst, blir nok litt mer aktiv til tider etter at jeg har mottatt bilen. Ja bilen virker meget bra, var svært behagelig å kjøre. RS har 4-hjulstrekk og er vel den utgaven av Skoda som har mest krefter, selv om det er mer enn nok i hverdagen, så er det jo veldig lite i forhold mange andre elbiler. Den er jo egentlig meget rask fra 0-100km/t om en tenker noen få år tilbake i tid, men blir jo likevel regelrett «parkert» av svært mange andre i dag. Den utviklingen går meget fort i dag, prøvekjørte Tesla M Y Juniper Performance tidligere i uken, og der var det 0-100km/t på 3,5 sekunder. Ingen som trenger dette i hverdagen selvfølgelig, men Norges desidert mest solgte bil har altså slike «ess i ermet» for dem det betyr mye for. Etter snart 1 år med elbil, så må jeg bare si at det fungerer helt utmerket for min del. Synd jeg ikke gikk over til elbil tidligere, men var lenge meget skeptisk og synes de alle sammen hadde altfor kort rekkevidde etter hva jeg var vant til fra før med mine bensin/diesel biler.  Rekkevidde er jo ikke noe jeg tenker på engang lengre, det som er mye mer interessant er jo ladehastigheten når en først stopper for å ta en pause. Der er jo ikke Enyaq noen racer, verken i hvor høy effekt den kan ta i mot (max 185kW), eller hvor fort det går. De beste elbilene har i dag 800V DC og lader med +/- 400kW, og da går det virkelig unna. Men det er ikke noe jeg har behov for til mitt bruk, men at det er et viktig punkt for mange andre i hverdagen forstår jeg veldig godt. 99% av min lading gjør jeg hjemme i garasjen, så har kun prøvet hurtiglading 3-4 ganger i løpet de 10 mnd jeg har hatt elbil, trengte det ikke da heller, men det var bare for å ha prøvet det slik at en har litt erfaring den dagen en skulle ha et konkret behov. Dessverre så er tilhengervekten den kan dra svært begrenset (1.200kg). Jeg vet at det kommer versjoner i 2026 som får øket det til 1.800kg, og det vil jo ble vesentlig bedre. VW id4 GTX 2026 mod. har allerede fått øket det til 1.800kg. Så det er høyst usikkert om bilen jeg har bestilt kommer med 1.800kg hengervekt, men nå drar jeg aldri på campingvogn eller andre store/tunge tilhengere, så for min del er det ikke et problem uansett. 21'' sommerhjul kler den bilen veldig godt synes jeg, og det sammen med DCC (adaptivt understell), så blir det en bil som sitter ganske bra på veien. Har 21'' sommerhjul på den jeg har i dag og 20'' vinterhjul, og det er helt uproblematisk. Det som virkelig er behagelig med denne typen bil er jo hvor stille og rolig det er, billige driftskostnader, effekten/dreiemomentet er der umiddelbart og har jo nm i massevis. Er ferdig oppvarmet på under 5 min, og det kan også gjøres i en lukket garasje. Men elbil passer selvsagt ikke til alle, selv om det blir flere og flere elbiler på markedet som gjør at det nå er vanskelig å ikke finne noe som passer. Men enkelte bor slik til at det ikke er mulig med hjemmelading og at det er langt til en ladestasjon, mens andre drar på store campingvogner, båthengere, etc, og det er klart at da er det ikke like bra med elbil. Med tung tilhenger/campingvogn etter en elbil, så forsvinner strømmen fort, og da må det lades desto oftere. Kulda gjør jo også sitt med tanke på rekkevidde, så er det greit å ha litt størrelse på batteriet. En ting er i hvert fall helt sikkert, jeg har eid min siste bil som det må fylles bensin/diesel på 😉
    • Wow, gratulerer! Så kjekt å ha deg tilbake igjen. Vi får ta opp igjen tråden, men det har vært temmelig stilt på forumet det siste året. Spennende bil du har gått for. 21" sommerstørrelse  er heftig. Jeg er ikke så veldig i elbil verdenen, har RS 4-hjulstrekk? Du har ikke campingvogn eller tung henger du skal dra på?
    • Da er jeg på vei tilbake til Skoda igjen, gresset er definitivt ikke grønnere på andre steder i VAG universet. Har nå bestilt en, Skoda Enyaq RS 2026 Graphite Grey metallic MAXX 21'' Vision antrasitt sommerhjul Svingbart tilhengerfeste Bagasjeromspakke Delingsnett Skvettlapper foran 20'' Neptune sort/polert vinterhjul Levering forespeilet i desember 2025 Skal bli artig å være en del av Skoda «universet» igjen 🙂
    • Hei!   Har en trofast Yeti Adventure med 348.000 km på telleren. Den begynte å bruke mye kjølvæske, som viste seg at det var sprekk i kjølerøret: Det er det vistnok ikke lagervare hos Møller, og verkstedet vet ikke når de kan få tak i det. OE nr: Kjølerør 03L 121 151 L. Noen som har erfaring med dette, eller kan det røret tettes/sveises?  mvh Bjørn H Bergseth    
    • Leter meg grønn og blå etter bilbur til hunden som og passer i vår Skoda Octavia 2014 modell.  Hund str stor, som en stor schäefer eller stor boxer, han er nesten 70 cm i skulderhøyde. Finner ikke bur som både passer han og bilen. Har nedsenket bagasjerom.  Noen som har erfaring eller tips?
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...