Gå til innhold
Salcin

Endringer på Superb 3v år for år


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,  lager en liste her angående endringer som kommer på Superb 3V år for år, og redigerer den dersom noen kommer med flere innspill :)Noen ting er ekstrautstyr, mens andre er faste endringer, dette sees i prisliste. Håper dette er til god info dersom du skal handle Superb brukt, eller rett og slett ny Superb og lurer på noe :) 

 

2015/2016 

Modellen kom tilgjengelig for bestilling fra Juni 2015, og de første kunde bilene Kom august/september 2015

2017

Mulighet for svart skinn for L&K (Kom tilgjengelig for bestilling februar 2016)

Varme i ratt

10 i stede for 3 farger i ambient light

Svart i stede for biege bagasjeromtildekning for biler med biege skinn

Endret innvendig speil (ingen ramme)

Ny fjernkontroll på webasto

Spyler på ryggekamera

3 istede for 2 medfølgende nøkler

Sportline modell 

Phonebox har også integrert trådløs lader, for telefoner som støtter dette.

Amundsen øker fra 6,5" til 8" skjerm

Flere typer felger

 

2018

Navigasjon Columbus 9,2"  (Ekstra utstyr) Med Skoda connect som gir tilgang til å starte fjernstyrt drivstoffvarmer med app på tlf, bensinpriser i nærområdet, værmelding, trafikkinformasjon og SOS knapp, med automatisk varsling ved kollisjon ++

Massasjefunkunksjon for førersete (Ekstrautstyr)

Parkeringsassistent med automatisk bremsing (Ekstrautstyr)

Corrida Red farge utgår

Støydempende glass og ekstra lydisolering under bilen (Standard på alle modeller unntatt Ambition)

 

2019

Sort taktrekk (Kom på biler produsert i midten av 2018)

Digitale instrumenter (Kom på biler produsert i midten av 2019)

Endret av Salcin
Skrevet

Jeg har den komplette utstyrslista for 2016 modellen fremdeles, så jeg skal se igjennom den @Salcin og laste ned den for 2017, så skal jeg sammenligne dem og evt. fylle på med litt mer. Synes det dog ser ut som om du har fått med deg det meste

Kommer tilbake til tråden når jeg har sjekket litt mer :) 

 

Jeg om en ting til som er forandret og det er vel ikke til det positive egentlig, for nå er ikke delingsnettet en del av standard utstyret til L&K, det må nå kjøpes i tillegg.

Skrevet (endret)

Når jeg bestilte min bil (Style versjon, vinter 2016), så valgte jeg en del tilleggspakker, som bl.a. Vinterpakke, og den inneholdt

  • Parkeringvarmer
  • Baksetevarme
  • Delingsnett

og hele denne pakken er standard på L&K i prislista jeg har her, og det fortalte også selgeren meg at det var standard med samtlige utstyrspakker (med alt innhold) på L&K versjonen.

Det samme gjelder for Bagasjeromspakke som inneholder

  • El.bakluke
  • Automatisk retur av bagasjeromstildekning
  • Solgardiner for sidevinduer bak

og denne pakken er også standard i prislista jeg har her på L&K, og her fortalte også selgeren meg at alle pakker med alt innehold/utstyr er standard på L&K versjonen (bortsett fra holder til nettbrett i baksetepakken) Den måtte kjøpes separat til L&K.

I dag så er ikke disse pakkene huket av som standard for L&K lenger, og delingsnett og solgardiner i i sidedørene bak må nå kjøpes separat. Det er som sagt hva prislista jeg har i hånda sier, og selger informerte meg om. Så noen andre forutsetninger enn en offentlig prisliste fra Skoda (datert 01.01.2016) for å svare har jeg ikke @Salcin :)

 

Ellers så er det en ting til som er standard på flere utgaver i dag, som ikke er det på 2016 modellene, og det er 

  • RTA - Rear Traffic Alert

det er standard på Ambition, Style, Sportline og L&K, det er kun Active det ikke er standard på. Bare ikke spør meg hva det er for noe, for det vet jeg ikke ;) 

 

Noe som derimot står i den nye brosjyren til Superb er at det kan velges Sportsratt i perforert skinn, med styring av radio, telefon og girskift for DSG automatgirkasse (se tekst under bildet). Men det finner jeg ikke i prislista, og det er heller ikke med i utstyrslista til Sportline (så langt jeg kan se).

Skjermbilde 2017-01-14 kl. 15.06.39.png

Skjermbilde 2017-01-14 kl. 14.41.43.png

 

Endret av Superb lll
Skrevet
40 minutter siden, Superb lll skrev:

Når jeg bestilte min bil (Style versjon, vinter 2016), så valgte jeg en del tilleggspakker, som bl.a. Vinterpakke, og den inneholdt

  • Parkeringvarmer
  • Baksetevarme
  • Delingsnett

og hele denne pakken er standard på L&K i prislista jeg har her, og det fortalte også selgeren meg at det var standard med samtlige utstyrspakker (med alt innhold) på L&K versjonen.

Det samme gjelder for Bagasjeromspakke som inneholder

  • El.bakluke
  • Automatisk retur av bagasjeromstildekning
  • Solgardiner for sidevinduer bak

og denne pakken er også standard i prislista jeg har her på L&K, og her fortalte også selgeren meg at alle pakker med alt innehold/utstyr er standard på L&K versjonen (bortsett fra holder til nettbrett i baksetepakken) Den måtte kjøpes separat til L&K.

I dag så er ikke disse pakkene huket av som standard for L&K lenger, og delingsnett og solgardiner i i sidedørene bak må nå kjøpes separat. Det er som sagt hva prislista jeg har i hånda sier, og selger informerte meg om. Så noen andre forutsetninger enn en offentlig prisliste fra Skoda (datert 01.01.2016) for å svare har jeg ikke @Salcin :)

 

Ellers så er det en ting til som er standard på flere utgaver i dag, som ikke er det på 2016 modellene, og det er 

  • RTA - Rear Traffic Alert

det er standard på Ambition, Style, Sportline og L&K, det er kun Active det ikke er standard på. Bare ikke spør meg hva det er for noe, for det vet jeg ikke ;) 

 

Noe som derimot står i den nye brosjyren til Superb er at det kan velges Sportsratt i perforert skinn, med styring av radio, telefon og girskift for DSG automatgirkasse (se tekst under bildet). Men det finner jeg ikke i prislista, og det er heller ikke med i utstyrslista til Sportline (så langt jeg kan se).

Skjermbilde 2017-01-14 kl. 15.06.39.png

Skjermbilde 2017-01-14 kl. 14.41.43.png

 

Uten å kverulere så vil jeg nok tro du har misforstått selger litt, samtidige pakker var ikke inkludert, de fleske pakkene var ikke tilgjengelig, grunnet det meste er inkludert... Som F.eks. Den vinterpakka du nevner, så er og var alt unntatt delingsnett inkludert i L&K, i bagasjeromspakke du nevner så er alt unntatt solgardiner i sidevinduer bak i L&K, når det gjelder baksetepakke som er så billig på L&K er det pga att det bare er nettbrettholdee ja...

Dersom du ser litt nedover på lista så ser du att du har mulighet til å velge tilvalgene på på solgardiner, delingsnett.. Dette var tilvalg da og er det fortsatt :-)

RTA er faktisk veldig flott, da du f.eks. Skal rygge ut av en parkeringsplass, PG bilen registrer att det kommer bilen kjørende på veien bak deg, så varsler den... utrolig kjekt i trange steder man ikke ser pga biler på hver side.

 

Edit: Hadde for øvrig tilvalg på samtlige ting på min 2016 modell registrert i 2015 :-)

Skrevet (endret)
3 timer siden, Salcin skrev:

Uten å kverulere så vil jeg nok tro du har misforstått selger litt, samtidige pakker var ikke inkludert, de fleske pakkene var ikke tilgjengelig, grunnet det meste er inkludert... Som F.eks. Den vinterpakka du nevner, så er og var alt unntatt delingsnett inkludert i L&K, i bagasjeromspakke du nevner så er alt unntatt solgardiner i sidevinduer bak i L&K, når det gjelder baksetepakke som er så billig på L&K er det pga att det bare er nettbrettholdee ja...

 

Dette er hva prislista jeg har helt konkret viser til når det gjelder utstyrspakkene for hva som er standard i L&K (se innskannet bilde av prislisten).

Selgeren både fortalte meg og viste meg konkret i prislista hvordan dette var, så her har jeg kun gjengitt hva som står svart på hvitt i prislista og hva selgeren informerte meg om @Salcin :) 

 

Skjermbilde 2017-01-14 kl. 15.54.54.png

 

Endret av Superb lll
omformulert teksten
Skrevet

Da stemmer det helt sikkert:) Synes bare det er rart att dette var tilvalg i slutten av 2015, sommeren 2016, og nå pr dags dato

Skrevet
5 timer siden, Salcin skrev:

RTA er faktisk veldig flott, da du f.eks. Skal rygge ut av en parkeringsplass, PG bilen registrer att det kommer bilen kjørende på veien bak deg, så varsler den... utrolig kjekt i trange steder man ikke ser pga biler på hver side.

Se der ja, det var jo en praktisk og nyttig funksjon, synd at både denne (RTA) og varme i rattet ikke var tilgjengelig når jeg bestilte bil, for varme i rattet er virkelig noe jeg kunne tenkt meg..........

Takk for info, da lærte jeg noe nytt i dag også @Salcin :) 

 

Litt merkelig det med sportsrattet synes jeg, for det finner jeg kun bilde av i brosjra, men ikke et eneste punkt om i utstyrslistene............

Skrevet

Hørte eller ikke noe om sportsratt ved bestilling av bil, kun att der var standard på Sportline... Kan forøvrig ikke leveres med varme i ratt

  • 6 måneder senere...
Skrevet (endret)

I følge det jeg har lest og sett av bilder på nettet, så ser det i hvert fall ut som den varslede Hybrid utgaven kan få et litt annet utseende, men om det er fakta eller spekulasjoner gjenstår å se. Ser det er flere som også lager bilder som skal illustrere hvordan den «vanlige» Superb 2019 også skal se ut, men hvor mye hold det er i akkurat det gjenstår å se.

Ellers så får en vel glede seg over de forandringene som nå er gjort på 2018 modellen, det er i hvert fall forandringer som hadde gledet meg om jeg skulle ha bestilt ny Superb i dag :) 

  • Bedre støyisolering
  • Tykkere sidevinduer
  • Større skjerm(er)

 

EDIT:

Med større skjermer, så mener jeg nå at det er tilgjengelig med 9,2" skjerm for Columbus, og at alle andre modeller også nå har større skjermer i sitt Infotainment/Radio system som standard.

Endret av Superb lll
  • Lik 1
Skrevet (endret)

Søstra mi og typen har kjøpt en '18 modell L&K. Rimelig nydelig den skjermen og ikke minst økt oppløsning og finere GUI på menyen. Blir lett fingermerker da..

Endret av CitizenX
Skrevet

Har lagt dette inn i starten av tråden @Superb lll, det med støyisolering gjelder faktisk ikke Ambition i følge prisliste :) Så viktig å ikke kjøpe billigst :) Skal gjøre mitt beste så fort jeg hører om/leser om nyheter og holde tråden oppdatert :) 

Skrevet

Bedre om folk sier ifra en gang for mye enn en gang for lite :) Da kommer i alle fall info med..

 

@CitizenX Jeg har ikke hørt noe om facelift, men av ren gjetning vil jeg tro det i '19 kommer en facelift som '20 modell... da har bilen vært i 4 år og det er på tide med en facelift! Vet faktisk ikke syklusene på Skoda, men vet både BMW,Mercedes og Audi har Facelift etter 4 år, og lar den gå i 3 år før ny modell... altså 7 år med samme modell :) lenger enn det er vel ikke særlig heldig, da bilene begynner å bli "gamle"... ikke kult å kjøpe seg en superb om i 2025 som er lik som en som kom ut i 2015 :P Selv om utvikling av ny modell koster mye!!!!

  • 6 måneder senere...
Skrevet (endret)

Jeg eier en Superb stasjonsvogn 2017 190 hk 6DSG 4x4 L&K. Dette er en helt fantastisk bil som jeg er ekstremt fornøyd med.

Jeg ser at en vesentlig forskjell mellom denne bilen og de som leveres nå fra høsten 2017 er overgangen fra 6-trinns til 7-trinns automatkasse.  Denne endringen ser ved en sammenligning av brosjyren for 2017-modellen og den eksisterende 2018-modellen ut til å gi noen utslag i dataene, og noen av disse endringene virker ligg merkelige.

Toppfarten faller fra 230 km/t til 226 km/t. Forbruker øker påbykjøring/landeveiskjøring/blandet fra 6,0/4,4/5,0 til 6,1/4,7/5,2. Utsplippene øker fra 132/48,9 til 137/50,2. Egenvekten øker fra 1540 kg til 1585 kg. Skyldes disse økningene endringene bare den nye automatkassen eller er det en kobinasjon av ny girkasse og økt vekt som følge av tykkere vinduer og ekstra lydisolering?

Det merkeligste utslaget, som jeg ser, er en endring på akselerasjonen på 0-100 km/t fra 7,6 sekunder til 8,1 sekunder.  Dette er jo en veldig stor økning som jeg synes virker merkelig. Skyldes denne økningen den nye automatkassen??! Kan den virkelig gjøre bilen så mye tregere? Eller er det bare dataene for 2017-modellen som var i overkant fra fabrikkens side?

Håper noen har innspill på dette.

Jeg kan legge til at jeg synes min bil er veldig rask og sprek og den drar som et uvær i alle situasjoner den kommer ut for. Til tider virker den så sprek at jeg er forundret over at det ikke sitter mer enn 190 hester under panseret! Nå skal det legges til at jeg tidligere eide en 115 hesters dieselbil av et annet merke enn Skoda, og som brukte knappe 13 sekunder på å tøffe fra 0-100 km/t, så da virker kanskje det meste som veldig raskt til sammeligning?

Endret av Zkoda
Skrivefeil 2019 i stedet for 2018
Skrevet

Jeg mener å ha sett lignende tekniske data på Octavia med 7 i forhold til 6 trinn

Litt overraskende, men der sammenlignet jeg med 184 TDi med 6 trinn og 150 TDi og 7 trinn

Er usikker på om forskjellen er der i praktisk bruk, ihvertfall i forhold til forbruk, men for akselerasjon er det litt logisk at den girer flere ganger og trenger bittelitt mer tid.

Uansett, 7 trinn er så MYE mer behagelig kasse å flyte med på motorvei at det er verdt det

Skrevet

Det var overrraskende lesning @Zkoda! Egentlig alt sammen, med en girkasse med flere gir, så skal jo bilen kunne velge ett enda mer riktig gir for å ligge der den har det mest optimale forbruk! Den skal også ved akselerasjon klare å ligge mer innenfor det området den skal ha maks moment og krefter, dermed slippe å ha så langt sprang på girene! Dette er i alle fall hva jeg har lest innenfor andre merker.. så dette var merkelig...

  • 6 måneder senere...
Skrevet

Det er vel påtide å oppdatere litt medlemmer tanke på 2019 modell nå.

Jeg bestilte med sort taktrekk og digital instrument panel, det var vist nytt 

Skrevet

Så bra, skulle jeg gjerne ha hatt til min Octavia 2018 også.

Ang 7 trinn, forbruk ved 100/110 er garantert en god del lavere ved 7 trinn enn 6, men dette måles jo ikke av fabrikk. Personlig kjører jeg mye på E18 og får da god uttelling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Takk for det @Sjåføren 🙂 Har tittet innom forumet, men ikke vært aktiv siden jeg byttet over til et annet merke i fjor høst, blir nok litt mer aktiv til tider etter at jeg har mottatt bilen. Ja bilen virker meget bra, var svært behagelig å kjøre. RS har 4-hjulstrekk og er vel den utgaven av Skoda som har mest krefter, selv om det er mer enn nok i hverdagen, så er det jo veldig lite i forhold mange andre elbiler. Den er jo egentlig meget rask fra 0-100km/t om en tenker noen få år tilbake i tid, men blir jo likevel regelrett «parkert» av svært mange andre i dag. Den utviklingen går meget fort i dag, prøvekjørte Tesla M Y Juniper Performance tidligere i uken, og der var det 0-100km/t på 3,5 sekunder. Ingen som trenger dette i hverdagen selvfølgelig, men Norges desidert mest solgte bil har altså slike «ess i ermet» for dem det betyr mye for. Etter snart 1 år med elbil, så må jeg bare si at det fungerer helt utmerket for min del. Synd jeg ikke gikk over til elbil tidligere, men var lenge meget skeptisk og synes de alle sammen hadde altfor kort rekkevidde etter hva jeg var vant til fra før med mine bensin/diesel biler.  Rekkevidde er jo ikke noe jeg tenker på engang lengre, det som er mye mer interessant er jo ladehastigheten når en først stopper for å ta en pause. Der er jo ikke Enyaq noen racer, verken i hvor høy effekt den kan ta i mot (max 185kW), eller hvor fort det går. De beste elbilene har i dag 800V DC og lader med +/- 400kW, og da går det virkelig unna. Men det er ikke noe jeg har behov for til mitt bruk, men at det er et viktig punkt for mange andre i hverdagen forstår jeg veldig godt. 99% av min lading gjør jeg hjemme i garasjen, så har kun prøvet hurtiglading 3-4 ganger i løpet de 10 mnd jeg har hatt elbil, trengte det ikke da heller, men det var bare for å ha prøvet det slik at en har litt erfaring den dagen en skulle ha et konkret behov. Dessverre så er tilhengervekten den kan dra svært begrenset (1.200kg). Jeg vet at det kommer versjoner i 2026 som får øket det til 1.800kg, og det vil jo ble vesentlig bedre. VW id4 GTX 2026 mod. har allerede fått øket det til 1.800kg. Så det er høyst usikkert om bilen jeg har bestilt kommer med 1.800kg hengervekt, men nå drar jeg aldri på campingvogn eller andre store/tunge tilhengere, så for min del er det ikke et problem uansett. 21'' sommerhjul kler den bilen veldig godt synes jeg, og det sammen med DCC (adaptivt understell), så blir det en bil som sitter ganske bra på veien. Har 21'' sommerhjul på den jeg har i dag og 20'' vinterhjul, og det er helt uproblematisk. Det som virkelig er behagelig med denne typen bil er jo hvor stille og rolig det er, billige driftskostnader, effekten/dreiemomentet er der umiddelbart og har jo nm i massevis. Er ferdig oppvarmet på under 5 min, og det kan også gjøres i en lukket garasje. Men elbil passer selvsagt ikke til alle, selv om det blir flere og flere elbiler på markedet som gjør at det nå er vanskelig å ikke finne noe som passer. Men enkelte bor slik til at det ikke er mulig med hjemmelading og at det er langt til en ladestasjon, mens andre drar på store campingvogner, båthengere, etc, og det er klart at da er det ikke like bra med elbil. Med tung tilhenger/campingvogn etter en elbil, så forsvinner strømmen fort, og da må det lades desto oftere. Kulda gjør jo også sitt med tanke på rekkevidde, så er det greit å ha litt størrelse på batteriet. En ting er i hvert fall helt sikkert, jeg har eid min siste bil som det må fylles bensin/diesel på 😉
    • Wow, gratulerer! Så kjekt å ha deg tilbake igjen. Vi får ta opp igjen tråden, men det har vært temmelig stilt på forumet det siste året. Spennende bil du har gått for. 21" sommerstørrelse  er heftig. Jeg er ikke så veldig i elbil verdenen, har RS 4-hjulstrekk? Du har ikke campingvogn eller tung henger du skal dra på?
    • Da er jeg på vei tilbake til Skoda igjen, gresset er definitivt ikke grønnere på andre steder i VAG universet. Har nå bestilt en, Skoda Enyaq RS 2026 Graphite Grey metallic MAXX 21'' Vision antrasitt sommerhjul Svingbart tilhengerfeste Bagasjeromspakke Delingsnett Skvettlapper foran 20'' Neptune sort/polert vinterhjul Levering forespeilet i desember 2025 Skal bli artig å være en del av Skoda «universet» igjen 🙂
    • Hei!   Har en trofast Yeti Adventure med 348.000 km på telleren. Den begynte å bruke mye kjølvæske, som viste seg at det var sprekk i kjølerøret: Det er det vistnok ikke lagervare hos Møller, og verkstedet vet ikke når de kan få tak i det. OE nr: Kjølerør 03L 121 151 L. Noen som har erfaring med dette, eller kan det røret tettes/sveises?  mvh Bjørn H Bergseth    
    • Leter meg grønn og blå etter bilbur til hunden som og passer i vår Skoda Octavia 2014 modell.  Hund str stor, som en stor schäefer eller stor boxer, han er nesten 70 cm i skulderhøyde. Finner ikke bur som både passer han og bilen. Har nedsenket bagasjerom.  Noen som har erfaring eller tips?
    • Litt sent svar... Har hatt to stk type III hvor sirkulasjonspumpa er defekt. Denne sitter under innerskjermen høyre side ved siden av Webastoen. Kjøpte begge på Autodoc. Hjelper ikke å slette feilkode på denne, den må "låses" opp på en feilkodeleser som takler det.
    • Skoda Superb 2011. Fra å fungere feilfritt har Columbus lyd- og navigasjonssystemet plutselig sluttet å virke. Verken skjerm eller knapper på sidene av skjermen responderer. Knappene på rattet til å styre lyd med er også døde. Eneste som virker er av/på-knappen og cd-spilleren ettersom den starter automatisk. System-reset med knapper fungerer ikke ettersom knappene er blitt inaktive. Har noen tips til noe som kan forsøkes?  Om systemet er kaputt er det dyrt å kjøpe ny Columbus, og å kjøpe brukt innebærer risiko for at det samme skjer igjen. Vet noen om alternative lydsystemer som passer inn fysisk?  
    • Har kjøpt en Superb 2013 mod diesel som  ligger inne med noen feil koder og cruis kontroll som ikke virker. Feilkodene som kommer og som ikke kan slettes er  B121112 B115411 U000200 B105F13 B111A13 P056800 U11300 Har hørt at feil koder kan medføre at blant annet cruis kontrollen ikke virker. Mener å huske at jeg hadde samme feilen på en Golf jeg hadde for noen år siden men klarer ikke å huske hva løsningen blei men den fungerte på slutten. Kan noen komme med tips.
    • Hei! Jeg har problemer med min Skoda octavia 2014 modell 4x4 diesel    har fått opp en blinkende lampe som tydeligvis skal være forvarmer dieselmotor. Så kom vanlig motorlampe opp så bilen går i nødmodus. Har fått opp 2 feilkoder som jeg legger ved her på bildet. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? 
    • Hei! Jeg har fått samme varsel på Skoda Octavia 2019 mod. Det kom på vei til hytta, men var borte dagen etter. På hjemveien etter ca en time kom det tilbake igjen, og etterhvert virket kun oddetalls-gir. Skoda-verkstedet har ikke tid før om to uker. Kan bilen brukes som normalt (korte turer) fram til det...?
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...