Gå til innhold
MartinK

MartinKs Octavia L&K 1.8TSI 180hk 4x4 DSG 2017


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

I morgen skal jeg ta med fruen og ungen på en testkjøring av Octavia.

Vi har egentlig bestemt oss for å kjøpe Octavia, men man kan jo ikke kjøpe uten å ha prøvd den først :)

Jeg har lekt meg litt i konfiguratoren og kommet frem til en bil jeg er fornøyd med, kanskje ikke 100% men nære.

Octavia stasjonsvogn Style 1,8 TSI

Modell Octavia stasjonsvogn Style

Motor 1,8 TSI 180 hk DSG (automatgir)

Eksteriør Black Magic Pearl 5 000 kr

17" Aluminiumsfelger Denom 0 kr

Interiør Beige

Ekstra

3 800 kr KESSY - Nøkkelfri adgang og start/stopp knapp

5 500 kr Tilhengerfeste, avtakbart

1 500 kr Bad Road, forsterket understell med økt bakkeklaring og beskyttelsesplate

1 300 kr Oppvarmet ratt

500 kr Adaptiv cruise control

0 kr Elektriske utvendig speil med minnefunksjon

5 000 kr Elektrisk førersete med minnefunksjon

9 500 kr Style Business Pack

10 000 kr Vinterpakke

7 900 kr Navigasjon Amundsen-pakke

3 900 kr Care Connect 3 år & Infotainment Online 1 år

3 100 kr Parkeringssensor foran og bak

0 kr SOS Nødanrop

3 500 kr Elektrisk bakluke

900 kr Knapp for nedfelling av bakseter

Skoda Care-produkter

0 kr 5 års garanti

0 kr Mobilitetsgaranti

Bilens pris 392 900 kr

Så har det dukket opp noen tanker. Har lyst på 4x4 men er ikke nødvendig her i Oslo egentlig, og blir kanskje litt dumt å tenke at når vi skal på fjellet kan det være kjekt å ha. Har det mye å si for annenhåndsverdien? Dessuten synes jeg pristillegget er litt i overkant med 57000,- Samt at forbruket nok går opp litt pga 4x4.

Navi Amundsen-pakke står at leveres med 6,5". Den er i utstyrslista oppgitt til 8". Så regner med det er 8" i FL?  Er det "vits" å gå for en Traveller navi-pakke? (Columbus navi 9,2", trafikkskiltgjenkjenning, CD/DVD, Lane Assist er vel forskjellen) Er det verdt 6100,- ekstra?

Er det forskjell i komfort på de ulike stoltypene? Sport vs skinn vs stoff vs delskinn vs alcantara?

Ville dere valgt bort noe/lagt til noe? Bor som nevnt i Oslo, har garasje, men ikke oppvarmet. Har ett barn, som nok blir til to, samt en rakker av en bikkje som også skal ha plass i bilen. Kjører ca 15k i året, noen langturer (Trondheim) 

Skrevet

Hei og velkommen til forumet @MartinK :) 

Synes du har satt sammen en flott bil her jeg, noen småting ville jeg ha gjort annerledes, men men det er jo ikke sikkert at det betyr så mye for deg.

Jeg hadde tatt med

  • Oppvarmet frontrute
  • El.seter på begge sider
  • Reservehjul
  • 4x4 (i hvert fall siden du velger Bad Road understell)

Om det er verdt mellomlegget fra Amundsen-Navi og opp til Traveller Navipakke må du nesten avgjøre selv, jeg hadde gjort det først og fremst for å få en større skjerm og det gjør det lettere å se kart bl.a. Forskjellen fra 8" og opp til 9,2" er merkbar, jeg hadde 6,5" i min forrige bil og har nå 8" (Columbus), men det hadde ikke gjort noe om den var 9,2" ;) Trafikkskiltgjenkjenning er noe jeg liker godt, så det er en positiv funksjon etter min mening. Lane Assist var aktivert når jeg fikk bilen min i fjor våres og det var det første jeg deaktiverte, og den funksjonen kommer jeg heller aldri til å aktivere igjen. 

 

Jeg er ikke helt typen for BAD Road på en vanlig bil, da jeg synes det blir litt «bil på stylter», det synes jeg passer mye bedre på en Scout som skal være litt «røffere» i designet. Men at det er praktisk med et litt høyere understell har jeg ingen problemer med å forstå, synes bare ikke det er alle biler det er like pent på. Men det er bare en høyst personlig synsing som du ikke behøver å bry deg noe om ;) 

Skrevet

Takk for det @Superb lll

Jeg er litt enig med deg angående bad road. Det ser litt "hjemmefikset" ut. Altså jeg er ikke helt fan av avstanden mellom hjulbuer og dekk. Fjærene er vel større/lengre enn originalt.  Men man får vel også en litt annen kjørefølelse med lenger fjærgang (heter det det?).

Ja, reservehjul må vi ha! 

Jeg mente i utgangspunktet at vi skulle ha elseter på begge sider, men fruen mener det ikke er nødvendig. Vi får se hva det blir til :) 

Har du noen formening om mørkt/sort interiør vs beige? Jeg synes det er stilig med beige, men med tanke på unger så er det kanskje ikke det lureste?

 

Skrevet (endret)

Enig med @Superb lll i at 4x4 er lurt. Ikke minst fordi det er populært og gjør det lettere å selge bilen senere. Canton høyttalere er veldig bra. El sete på førersida er lurt. Mer innstillinger, vipp på setet. Også lettere hvis lang mann har kort frue: programmerer to stillinger; lettere å komme seg inn når lang mann skal kjøre etter at kort frue har kjørt. Også hadde jeg virkelig ikke brukt tusenvis av kroner på diger navi. Der er det dårlig forhold mellom pris/ytelse. Jeg har 6,5" og klarer meg veldig bra. Kessy er også vanskelig å se verdien av. Ryggekamera er ok. Også hadde jeg selvsagt kjøpt Scout :-)

Endret av Scout
Skrevet

Jeg har i dag to tenåringer, og har jo da selvfølgelig vært igjennom fasen med små barn også, og jeg ville ikke ha valgt Beige interiør med små barn, ei heller med en hund. Alt synes så mye mer på lyst interiør, så det ville jeg personlig ha ungått, men det er bare for at jeg prøver å være litt praktisk midt oppe i det hele ;) 

 

Jeg ville ha valgt el.seter på begge sider uten tvil, i den totale summen du er oppe i her, så er det ikke rare pristillegget det er snakk om. Fruen ville heller ikke ha dette fordi det var helt unødvendig etter hennes mening, men jeg bare ringte til selgeren og ba han legge det på bestillingen dagen etter vi bestilte bilen, hehe. Og gjett en gang (litt styrt spørsmål kanskje men), hvem som er meget fornøyd med den funksjonen i dag, og selvfølgelig også vil ha det på neste bil........? ;) 

 

Reservehjul synes jeg er et must, skum eller kompressor hjelper lite om en får en flenge/skade i dekket, så det er helt klart noe jeg ville valgt

Ellers så må jeg slå et lite slag for Oppvarmet frontrute, det er noe av det mest praktiske jeg har hatt. Greit at en har Webasto, men det er jo ikke alltid en bruker den. Det fine med oppvarmet frontrute er at den også fungerer på dugg innvendig og is utvendig :) 

 

Det er nettopp den avstanden mellom hjulbuen og dekket jeg ikke liker med forhøyet understell, men som sagt, jeg forstår veldig godt fordelene med et høyere understell. Men personlig så er jeg veldig godt fornøyd med mitt DCC understell som faktisk senket bilen min med 10mm, men det er jo alt avhengig av hva en liker og ikke minst har behov for.

Jeg hadde også sett nærmere på 4x4 hadde jeg vært deg, det er også med på å gi deg en bedre annenhåndsverdi på bilen. Det er synd ikke er mulig på min bil med den motoren jeg har, for da måtte jeg ha valgt 2,0/280hk versjonen for å få 4x4, og det er ikke aktuelt..........

Skrevet

Fine innspill @Superb lll og @Scout

Vi skal sette oss ned å konfigurere mer nå. Jeg ser at noen av valgene ikke er like gjennomtenkte som andre, så det er greit å stille seg spørsmålene om hva man har behov for og hva man ikke ser verdien av.

Skrevet

Hei og velkommen!

Oppvarmet frontrute er kjekt å ha. 4x4 eller ikke..altså...vell... klarte meg i mange år uten 4x4. I alle fall da jeg bodde i Oslo, samme da jeg bodde i Trondheim..og samme nå når jeg bor i gokk, unntatt den ENE gangen da jeg kom på upløyd vei og 25 cm snø.... :D 

For min del trenger jeg ikke el. seter på begge sider. Er som regel fruen som sitter der og stolen står stort sett i ro pga barnesete bak. Ofte står det i bruksanvisning til bilstol at setet foran skal skyves bak for at bilstolen skal stå stødigere. Og for deg som har unger blir det vel det samme.

Her får du mange forskjellige svar! :)

Skrevet

Som jeg alltid bruke si i spørsmålet angående 4x4 vs tohjulstrekk; du kommer deg godt frem med bare drift framme eller bak, men gud bedre hvor kjekt det er med drift på alle hjula. På vinteren går bilen omtrent som et tog, uansett om det er noen cm med sørpe eller snø på veien. Du har tilnærmet samme aks sommer som vinter, og du merker faktisk at du har drift på alle hjula på sommeren hvis du bruker gassen litt. Så er det den bakken eller kneika som kan være vanskelig på glatt føre....den går lett som bare det .

50.000,- er mye penger, har man ikke de pengene så er valget enkelt, men om du har muligheten til det så bruk de pengene. Stort sett ser det ut til at en får tilbake de ekstra pengene en legger ut ved kjøp av 4x4. Litt høyere forbruk må man riktignok regne med.

Skrevet

Hei igjen folkens! Da er vi hjemme etter å ha brukt 4 timer hos skoda-forhandleren. ?

Jeg hadde med meg noen tips fra dere i bakhodet da vi dro til forhandleren, så takk for det!

Vi prøvekjørte en Octavia Style 150hk TSI DSG med "litt for mye" (finnes det? ?) utstyr. Flott bil! God plass til barnesete bak fruen. Barnevogna skled rett inn i bagasjerommet. 

Fikk kjørt i bytrafikk (kø) og en del motorvei samt litt dårlig vei. En gjennomgående bra opplevelse.

Som sagt så ble jeg sittende en stund å konfigurere bil i går og i dag, og etter å ha snakket med selgeren (meget hyggelig kar) sitter vi nå hjemme med et prisoverslag på en Octavia 1.8 TSI 180 hk 4x4 DSG L&K ?

Vi har ikke skrevet under på kontrakten enda, men meget mulig vi tar kontakt med forhandleren i morgen.

Alt i alt sitter både fruen og jeg med et meget godt inntrykk av både bil og forhandler.

 

Skrevet (endret)

Min personlige oppfatning er at Skoda selgere og oppfølging i etterkant, er veldig bra i forhold til det jeg har opplevd hos f.eks Ford. For min del gjorde selgeren kjøpsopplevelsen veldig bra, jeg måtte rett og slett skryte av mannen. Mens jeg etter å ha kjøpt en ny Ford Kuga ikke hørte noe i etterkant, tok Skodaselgeren kontakt allerede samme kveld(hadde 35 mil å kjøre hjem.) Også etter et år ringte han og spurte hvordan jeg var fornøyd med kjøpet. 

Ved service har jeg også fått god behandling, så jeg synes Skoda-forhandlerne gjør en bra jobb sålangt. 

Forøvrig er har jeg samme drivverk og utstyrsversjon som du har fått tilbud på, og er særdeles fornøyd med det. Det skal sies at jeg synes forbruket var høyt i starten, men det går ned etterhvert. Så bare vær klar over dette.

Endret av CitizenX
Skrevet
10 timer siden, CitizenX skrev:

Min personlige oppfatning er at Skoda selgere og oppfølging i etterkant, er veldig bra i forhold til det jeg har opplevd hos f.eks Ford. For min del gjorde selgeren kjøpsopplevelsen veldig bra, jeg måtte rett og slett skryte av mannen. Mens jeg etter å ha kjøpt en ny Ford Kuga ikke hørte noe i etterkant, tok Skodaselgeren kontakt allerede samme kveld(hadde 35 mil å kjøre hjem.) Også etter et år ringte han og spurte hvordan jeg var fornøyd med kjøpet. 

Ved service har jeg også fått god behandling, så jeg synes Skoda-forhandlerne gjør en bra jobb sålangt. 

Forøvrig er har jeg samme drivverk og utstyrsversjon som du har fått tilbud på, og er særdeles fornøyd med det. Det skal sies at jeg synes forbruket var høyt i starten, men det går ned etterhvert. Så bare vær klar over dette.

Opplevde veldig bra oppfølging av selger da jeg kjøpte min Scout 180hk automat  bensin. Nå har jeg bare hatt den halvannen måned, men ser at den bruker 0,85 på blandet kjøring. Det synes jeg ikke er så ille. Har ikke kjørt 100 mil ennå. ECO mode med litt manuell sjalting på aksellerasjon funker veldig bra.

Skrevet
15 timer siden, MartinK skrev:

"litt for mye" (finnes det? ?)

Hmmmm...nei...høres ikke kjent ut. Er det et pattedyr?o.O

Skrevet

Svært sjelden det finnes for mye utstyr, helt enig med deg @Tor2r :D 

Men om alt utstyr er like nyttig eller at en har behov for alt sammen er kanskje noe helt annet, men det behøver vi jo ikke snakke så høyt om.......... ;) 

Skrevet

Da signerte vi kontrakten på bilen i går! Juhuu!!

Hvis alt går etter planen er bilen vår om ca 8 uker. Krysser fingrene for det! 

Fargen er forresten black magic perl :)

Skrevet
28 minutter siden, MartinK skrev:

Da signerte vi kontrakten på bilen i går! Juhuu!!

Hvis alt går etter planen er bilen vår om ca 8 uker. Krysser fingrene for det! 

Fargen er forresten black magic perl :)

Gratulerer! Jeg synes personlig at Octavia'en har vokst mye den korte tida jeg har hatt den. Et "fornuftskjøp" som ble veldig mye bedre enn forventa. ?

Skrevet

Gratulerer så mye med bestillingen @MartinK ? :D 

Hva ble tilslutt oppsettet (motor, drivverk og understell), valg av utstyrsversjon og annet tilleggsutstyr på bilen da, for det var vel ikke helt avklart sist du oppdaterte oss etter din prøvetur?

Får håpe du slipper å vente for lenge, ser jo bra ut med tanke på levering i hvert fall da :) 

Skrevet

Takk @Superb lll! Vi endte opp med L&K TSI 180 hk 4x4 DSG 2018. Black magic perle ?

Ekstrautstyr utover det som følger L&K:

   • Avtagbart hengerfeste

   • Isofix foran

   • Driving mode selection

   • Simply clever pakke.

   • Reservehjul

   • Vinterpakke

   • Ryggekamera

   • Care connect 3 år/ Infotainment 1 år.

   • Lastekantbeskyttelse

   • 16" Pirelli piggfri premia sort

   • Takboks skiguard 860

Åja. Glemte det viktigste:

Skoda Fabia sparkebil til ungen ? 

Skrevet

Se her ja, det ble jo en meget bra utstyrt utgave dette her @MartinK :)

Hehe, ja tipper høydepunktet definitivt er det nederste på lista her, får håpe det ikke er for lang ventetid på den da, for i den alderen så er ikke tålmodighet det som gjerne står øverst på lista. Men barn må kanskje vente like lenge som far, slik at det ikke skal være forskjellsbehandling her, hehe? ;) 

Skrevet

Adaptivt understell står øverst på lista hvis vi skal legge til noe før det er for sent, men tror nok ikke vi velger dette. Prøvde en Octavia uten og en med og kom fram til at normalmodus holder. (Et must å ha?)

 

Ungen får bare smøre seg med like mye tålmodighet som far ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hei, har en 2017 Fabia 1,2 med automat. Når man starter/tar løs hugger clutchen til. Ved kjøring ellers, er den ok. Dette medfører problemer på vinterføre ved at bilen kan spinne på flatmark. Er ikke særlig behagelig og streng tatt så skal det vel ikke være slik. Verkstedet sier de ikke finner feilkoder på dette. Hvis noen kan og vil dele erfaringer, mottas det med takk.
    • Har forsket på bruk av webastoen. Har ikke brukt fjernkontrollen og manuellknapp i bilen. Kun startet motor og har latt denne gå på tomgang eller har kjørt en runde. Opplever at jeg får varme på bilens kjølevann (kjølevannstemp blir fort varmt selv om det er -10 gr lufttemp.)  Tenker som så at det kan være feil (defekt sikrulasjonspmpe) feil eller defekt temp.sensor. Har meldt inn mitt problem som forsikringsak, da jeg har utvidet forsikring på bilen. blir innteresant og se hva merkeverksted finner ut. mvh JGD
    • Utelukk aller først svakt/dårlig 12v batteri, og at du har nok diesel på tanken.. Ellers er den gjerne "låst" pga. sot i brennkammer, glødeplugg eller andre ting. Må nok få diagnose/verksted til å sjekka. Viktig at den får gå full tid når den er i bruk for å unngå soting.
    • Hei I min bil, skoda oktavia 2013 modell starter ikke webastoen ved bruk av fjernkontroll eller startknapp i cupeen. Det lyser grønt noen sek. så slukker det og det er ikke noe lyder fra webastoen. Hva kan være feil  
    • Hei håper noen kan komme med et svar,har en skoda karoq 2018 1.5 tdi .jeg har hatt en feil melding i displayet " girkasse I nødmodus,  mulig å kjøre videre" Tok den inn til diagnose hos et verksted i nærheten og fikk beskjed om at det var posisjonsensor som ga utslag på feilmelding.  Og at jeg mulig måtte skifte dsg clutch, jeg skulle ha flushet girkasse for det er ikke gjort i mitt eie .har skiftet girkasse olje i juni 2022. Men lurer på om det er andre som har opplevd å måtte skifte sensor og dobbel clutch, verksted sa at det ville komme på 30000-50000 pluss minus arbeidstimer . Håper noen har et svar 
    • Det ruller jevnt på kilometer på telleren på Dølle Grå. Ikke fort, men snart er det klart for EU-kontroll og inspeksjonsservice. Bilen har begynt å plinge og mase, så time er bestilt. Det er noe som heter +5 service og innbefatter ny motorolje og filter. Greit nok med fast "lav" pris, så får vi se. Litt oppfølging på putlerier og tilpasninger. Det første som ble gjort var de iøynefallende men likevel puslete ekstralysene. Det følte jeg var litt 80-/90-talls, så de ble plukket av. Det viste seg at det var xenon-lys med bra lysmengde og egentlig dyre saker, så de ble solgt til en som trengte å ha kontroll på skogen for å unngå hjortpåkjørsler. Disse xenonlysa har jo ballaster, så det le litt fundering for å få de ut av grillen uten å demontere hele frontfangeren. Det ordnet seg greit for tidligere eier hadde laget utsparinger i grillen som var akkurat store nok til å lirke/tvinge de ut. Sommeren forløp uten ekstra lys foran, men jeg slo til og kjøpte en LED-bar fra Xenonkungen, midt på den lyseste sommeren. Så når mørke kvelder kom på høsten, så ble det montering av den på en ny skiltplate. Nydelig med litt hjelp på fjernlyset. Har berget meg i alle fall én gang fra viltpåkjørsler på seinhøsten i fjor. Andre ting som har vært gjort, skifte av gearkasseolje (med flushing) og bytte av olje på Haldex'en. Veldig greit å gjøre det og få silen renset samtidig. Det var det virkelig behov for! Gir litt ro i sjela å vite at alt er i orden under og bak der... Noe annet jeg alltid gjør: montering av panseråpnere. Super-enkelt å montere. Sånne manuelle pinner er noe herk, mye kjekkere å få på gassdempere. Da er det smooth enhånds åpning (og lukking) av panser. Jeg leita frem gassfjærer på THansen og kulebolter ble kjøpt på Mekonomen (jeg har delenr og typer, hvis noen er interessert i å gjøre samme installasjonen). I samme slengen blir dempematte til panseret alltid montert, koster ikke mange hundrelappene hos forhandler. På høstferietur klarte jeg noe helt utrolig. På et vegarbeidsområde hadde entreprenør brukt rivningsmaterial fra bygningsmur i igjenfylling av noen drenskulverter. Oppi der var det tydeligvis armeringsjern, som jeg klarte å kjøre på så det ble tredd igjennom dekket... Uten at det punkterte. Men det gikk delvis gjennom mønsteret og ut i dekksiden, og satt blegg fast. Måtte kjøre hjem på reservehjul (veldig bra at slikt finnes). Hvis ikke, hadde eneste løsning vært bilberging hjem. Så da måtte jeg kjøpe 2 nye dekk. Det kan jo være tricky med firehjulstrekk, men heldigvis var to av dekkene såpass nye at de matchet. Nok for denne gang, fortsettelse følger nok... 
    • Hei Fikk en påminnelse i dag om at "Remote Access" vil slutte å fungere, og at jeg skal fornye abonnementet. Men når jeg går  inn på "shop-skoda-connect.com" står det at det kun er mulig å bestille dette til utgangen av 2024. Jeg trenger da vel ikke betale for noe som slutter å virke...? Eller er det noe jeg misforstår? 
    • Har en Skoda octavia 2024 modell. Bilen står parkert ca 20 meter fra huset og flere ganger har jeg observert at baklysene er slått på for så å slå seg av..? Nøkkelen ligger inne og det er lenge siden bilen var i bruk. Noen som skjønner hva som skjer?
    • En bruktbilhistorie. Etter litt fundering og nøling, så tenker jeg å lage en tråd her om min bruktkjøpte Octavia Scout. Altså en 2015 modell, som er kjøpt brukt i februar 2024. Nå, etter å ha brukt den 11 måneder, så er det kanskje på sin plass. Funderingen har egentlig gått på manglende aktivitet og interesse for forum-plattformen. Det virker som det langt større aktivitet for Facebook, og det er kanskje greit nok. Men FB har en del negative sider, og jeg begynner ærlig talt å miste interessen for FB, med all reklamen og alle de uinteressante innleggene som står i kø i feeden. Men altså... Jeg har altså "hoppet av" nybil for en tid tilbake, etter at Karoq'en ble levert inn etter leasingperioden på 3 år. Da prøvde jeg meg på en 2014 Rapid 1,2 TSI , men ble aldri helt fortrolig med den. Mest på grunn av manglende firehjulstrekk, lav bakkeklaring og den lave sitteposisjonen. Men jeg likte godt bilens enkelhet og den var faktisk ganske sporty. I Rapid-perioden leita jeg endel etter en passende bensin-Yeti med firehjulstrekk. Men det er et magert marked for slike (selv om jeg har merket en større bruktsirkulasjon nå de siste månedene). Så dukka denne Octavia Scout'en opp lokalt. Den hadde det meste av utstyret jeg ønsker, og jeg skjønte ganske fort at det var et godt kompromiss, og det ble handel. Bare gått litt over 100' og så ut til å være ganske godt holdt. Så var det å finne noen representative bilder av klenodiet, da. Begynner med noen fra salgsannonsen på Finn. Den har fått kallenavnet "Dølle Grå" (selv om den er i en noe blå nyanse og har MØRK BRUNT interiør (!). Nå har jeg kjørt bilen i snart et år og rundt 10' km. Så vil jeg komme tilbake med "putlerier og rariteter" som jeg har ordnet på bilen og beskrive litt av inntrykkene jeg har fått av denne "Norgesfavoritten".
    • Er det noen som vet om billige alternativ til orginallykt og nivåsensor til min Skoda Octavia scout?
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...