Gå til innhold
Quattrokid

Leveringstid


Anbefalte innlegg

Skrevet
On 5/31/2017 at 10:52 PM, Vandreren said:

Jeg bestilte i desember men endret fra diesel til bensin i februar. Har nå fått beskjed om at bilen kommer til landet i uke 28 som begynner med 10 juli.

Jeg bestilte for to uker siden, og siden da har jeg lurt litt på om jeg skulle gått opp i motor etc. Ringte forhandler idag, og han sa at at jeg kun kan legge til mer fabrikkmontert utstyr, ikke endre modellen, selv om bilen ennå ikke har fått bekreftet produksjonsuke (estimert uke 25). Men det ser jo ut til å kunne gå helt fint det, jfr din endring...?

Skrevet
4 timer siden, euphoria skrev:

Jeg bestilte for to uker siden, og siden da har jeg lurt litt på om jeg skulle gått opp i motor etc. Ringte forhandler idag, og han sa at at jeg kun kan legge til mer fabrikkmontert utstyr, ikke endre modellen, selv om bilen ennå ikke har fått bekreftet produksjonsuke (estimert uke 25). Men det ser jo ut til å kunne gå helt fint det, jfr din endring...?

Det burde gå fint så fremt de ikke er ute etter å være vriene 

Skrevet
4 timer siden, euphoria skrev:

Jeg bestilte for to uker siden, og siden da har jeg lurt litt på om jeg skulle gått opp i motor etc. Ringte forhandler idag, og han sa at at jeg kun kan legge til mer fabrikkmontert utstyr, ikke endre modellen, selv om bilen ennå ikke har fått bekreftet produksjonsuke (estimert uke 25). Men det ser jo ut til å kunne gå helt fint det, jfr din endring...?

Helt enig med @PaulusA her, dette skal ikke være noe problem i det hele tatt, såfremt en ikke har fått bekreftet produksjonsuke/dato. For din del @euphoria så skulle det ha ordnet seg meget enkelt, men du bør være forberedt på at du kan stille «bakerst i køen igjen» om du gjør en slik forandring.

Jeg ønsket også å bytte enten utstyrsutgave eller motor på min Superb i fjor vinter når jeg bestilte den, men jeg kom 1 dag for sent til forhandleren, for da var produksjonsdatoen satt fra fabrikken, så dette var min egen feil at det ikke gikk. 2 uker etter at jeg bestilte min bil, så ble L&K utgaven plutselig tilgjengelig med sort skinninteriør, så da ønsket jeg å bytte fra Style til L&K. Men om det gjorde at ventetiden hadde øket veldig (pga stor pågang), så hadde jeg heller valgt neste steg på motorlisten i stedet, ikke noe av dette hadde vært et problem i følge selger. Men en kunne ha blitt tatt ut av køen en sto i, fordi en må over på en annen venteliste for det aktuelle utstyret/motor en så hadde valgt, det er noe en bør være forberedt på at kan skje.

Begge deler hadde fint ordnet seg for min del, bare jeg hadde kommet tidsnok til forhandleren, men der bommet jeg med en dag som nevnt. Bilen blir jo også mer kostbar med større motor og/eller mer utstyr, så det var de absolutt villige til å gjøre noe med, så sant det lar seg gjøre med tanke på produksjonsdatoen (hvilket ikke gikk i mitt tilfelle).............

  • 2 uker senere...
Skrevet

Skulle nesten ikke tro det er sant, men idag fikk jeg endelig produksjons uke: 30 med levering i slutten av august. Fabrikken stenger visstnok helt ned for ferieavvikling 2 uker i juli. Altfor seint med tanke på bestilling 15.des men nå har jeg iallefall en dato å forholde meg til. 2018- modell med nesten alt av utstyr. Så nå er det vel bare å glede seg til min lava blue Kodiaq med beige skinn interiør og Sirius felger kommer rullende :) 

Skrevet
2 timer siden, Kengen skrev:

Skulle nesten ikke tro det er sant, men idag fikk jeg endelig produksjons uke: 30 med levering i slutten av august. Fabrikken stenger visstnok helt ned for ferieavvikling 2 uker i juli. Altfor seint med tanke på bestilling 15.des men nå har jeg iallefall en dato å forholde meg til. 2018- modell med nesten alt av utstyr. Så nå er det vel bare å glede seg til min lava blue Kodiaq med beige skinn interiør og Sirius felger kommer rullende :) 

Så bra...da er det kanskje håp at det løsner for fler også.

Høres ut som om vi ikke er langt unna i valgene heller....min er imidlertid satt opp med mørke skinnseter....

Skrevet
3 timer siden, Kengen skrev:

Skulle nesten ikke tro det er sant, men idag fikk jeg endelig produksjons uke: 30 med levering i slutten av august. Fabrikken stenger visstnok helt ned for ferieavvikling 2 uker i juli. Altfor seint med tanke på bestilling 15.des men nå har jeg iallefall en dato å forholde meg til. 2018- modell med nesten alt av utstyr. Så nå er det vel bare å glede seg til min lava blue Kodiaq med beige skinn interiør og Sirius felger kommer rullende :) 

Dette høres meget bra ut @Kengen :D 

Utrolig, men sant, er vel kanskje det mest dekkende en kan komme med her. Men det var i hvert fall strålende nyheter for din del at det endelig skjer noe synes jeg, det er jo synd at sommerferien ikke blir i ny bil da, men da slipper den jo i det minste å få alle de kilometerene da............. ;) 

Du får holde oss oppdatert etter hvert som du får flere gode nyheter, og bilder av «gliset» må vi jo ha vet'u. Veldig bra at det går den rette veien nå, lykke til med fortsettelsen også :) 

  • 7 måneder senere...
Skrevet

Vi bestilte Kodiaq i slutten av august i fjor, med lovnader om at vi kunne forandre på motor og alt fram til bekreftet prod uke.

Så fikk vi estimert prod uke 47, men som viste seg når vi skulle gjøre forandringer i uke 46 at den var bekreftet uke 45 som da gjorde at vi måtte legge inn ny bestilling hos de, men da fikk vi beskjed om at den skulle bli prioritert. Så forrige uke sko den klar til transport til Bremerhaven. Så nå gleder vi oss.

Vi er fornøyd med behandlig hos Møller bil, Skoda på Forus.

  • Lik 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • En bruktbilhistorie. Etter litt fundering og nøling, så tenker jeg å lage en tråd her om min bruktkjøpte Octavia Scout. Altså en 2015 modell, som er kjøpt brukt i februar 2024. Nå, etter å ha brukt den 11 måneder, så er det kanskje på sin plass. Funderingen har egentlig gått på manglende aktivitet og interesse for forum-plattformen. Det virker som det langt større aktivitet for Facebook, og det er kanskje greit nok. Men FB har en del negative sider, og jeg begynner ærlig talt å miste interessen for FB, med all reklamen og alle de uinteressante innleggene som står i kø i feeden. Men altså... Jeg har altså "hoppet av" nybil for en tid tilbake, etter at Karoq'en ble levert inn etter leasingperioden på 3 år. Da prøvde jeg meg på en 2014 Rapid 1,2 TSI , men ble aldri helt fortrolig med den. Mest på grunn av manglende firehjulstrekk, lav bakkeklaring og den lave sitteposisjonen. Men jeg likte godt bilens enkelhet og den var faktisk ganske sporty. I Rapid-perioden leita jeg endel etter en passende bensin-Yeti med firehjulstrekk. Men det er et magert marked for slike (selv om jeg har merket en større bruktsirkulasjon nå de siste månedene). Så dukka denne Octavia Scout'en opp lokalt. Den hadde det meste av utstyret jeg ønsker, og jeg skjønte ganske fort at det var et godt kompromiss, og det ble handel. Bare gått litt over 100' og så ut til å være ganske godt holdt. Så var det å finne noen representative bilder av klenodiet, da. Begynner med noen fra salgsannonsen på Finn. Den har fått kallenavnet "Dølle Grå" (selv om den er i en noe blå nyanse og har MØRK BRUNT interiør (!). Nå har jeg kjørt bilen i snart et år og rundt 10' km. Så vil jeg komme tilbake med "putlerier og rariteter" som jeg har ordnet på bilen og beskrive litt av inntrykkene jeg har fått av denne "Norgesfavoritten".
    • Er det noen som vet om billige alternativ til orginallykt og nivåsensor til min Skoda Octavia scout?
    • Reg.reim tenker eg på, ikkje multireima. Reg.reima er jo under dekselet. Har den vore bytta tidligare?
    • Som i drivreim? I så fall så er den hel. 2,0 16V diesel 4 sylinder  tdi 4x4 Automat  Generasjon 2…
    • Kva type motor?  Har du sjekka registerreim?
    • Hei. Jeg har hatt flere Skodaer og ikke hatt problemer med sinkslipp. Jeg tror det kan være årsmodeller som er mere utsatt enn andre, men jeg vet ikke helt. Haldex. Her må du være nøye med oljeskift og rens av sil (på Octavia 3 og nyere). Tidligere versjoner hadde sil på pumpa + oljefilter på Haldex'en. Men på de nyere versjonene, så ble filteret tatt bort (Haldex ble solgt til Borg Warner). Da forsvant også forbruker-informasjonen om dette systemet. I tillegg ble silen i pumpa IKKE sjekket og dermed ikke renset ved behov. Og det er behov for rensing av silen. Så dette MÅ du be om ved hvert oljeskift. Og olja bør helst skiftes oftere enn anbefalt intervall. Da har du større sikkerhet for at firehjulstrekken faktisk virker når du trenger det, og at pumpa ikke skjærer seg på grunn av manglende oljegjennomstrømning. Oljepumpa går så lenge motoren går (eller kanskje til og med så lenge tenningen er på). Bildet viser silen på min ca. et halvt år etter at jeg kjøpte bilen (brukt). Jeg vet ikke hvor lenge det var siden siste oljeskift eller silrens, men det er absolutt verdt å passe litt ekstra på.
    • Hei @Lars1988 Trykket i dekkene er det som bærer vekten av bilen. Det er mange faktorer som virker inn på hva som er "riktig" trykk i dekka, dekkgummien er fleksibel og vil forme seg etter underlaget, innvendig trykk og generell belastning (statisk og dynamisk). Så på vinterdekk ville jeg absolutt ikke brukt for lavt eller for høyt trykk i forhold til det som står oppgitt i tanklokket. På vinterdekk ville jeg lagt på 10-15%, men ikke mer. Alt er relativt, og det er forskjellige vinterforhold gjennom sesongen, pluss at føret varierer mye. Kjører du mye på motorvei med "svart" asfalt og høy hastighet, så kan høyt trykk være greit for å få ned forbruket. Men kjører du på varierte forhold der vinteregenskapene er viktigst, så hadde jeg ikke satset på at høyt trykk gir godt grep når du trenger det som mest. Jeg hadde i alle fall satt forbruk lengre ned på prioriteringslista på vinterdekk. På vinteren er det flere andre forhold som uansett drar opp forbruket. Hvis du synes 2,5 bar gir gode egenskaper, så hadde i alle fall jeg fortsatt å kjøre på det. Men igjen, alt er relativt.
    • Hei. Min skoda har gått helt fint uten problemer frem til nå. Kjørte hjem fra jobb, satte fra meg bilen. Sto en 5-6 timer. Startet den på kvelde, sto på tomgang ca 10 min, for å bli varm. Kom en rar lyd fra motoren, (som om noen sto med en spade og hakket i grusen) Så stoppet den plutselig. og vil ikke starte igjen. Er strøm på batteriet. full tank diesel. Alt av lys i dash og bil + radio og varmeapparat  funker. Drivreima er hel, tenninga funker, ingen fare varsellamper har begynt å lyse.....vil bare ikke starte...som om den ikkemfår diesel kan virke som... Har kjørt diagnose på den, men ingen fornuftige feilkoder som dukker opp... annet  enn :  vannpumpe 2, - brudd på strømkrets.  og dieel-varmer, men den har vært ute av drift lenge. + cruisecontroll- noe jeg ikke visste at jeg hadde en gang... Kan nesten virke som en plutselig nødmodus har slått inn eller noe. startsperre? Hva kan jeg gjøre?  Er en utomat, så får jo  ikke akkurat tauet den til verksted.... Noen ideer?  Kan det  evt være noen sikringer ssom forårsaker dette? hvor finner jeg evt de?  HJELP. Takker for svar.
    • Hei! Jeg kjører vinterdekkene Continental VikingContact 7 på min Octavia og pleier å holde trykket på 2,5 bar foran og bak. Synes de gir veldig godt grep på is og snø, men vurderer å øke til 2,6 bar for å redusere rullemotstand. Har noen erfaring med hvordan dette påvirker komforten eller slitasjen på dette dekket?  
    • Hei alle sammen! Dette forumet er skikkelig nyttig. Jeg ser noen nevner utfordringer med zinkslipp – er det noe som bare gjelder spesifikke årsmodeller? Og er det noe spesielt å være obs på når det gjelder service for Haldex-systemet? Setter stor pris på innspill!
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...