Gå til innhold
Quattrokid

Leveringstid


Anbefalte innlegg

On 5/31/2017 at 10:52 PM, Vandreren said:

Jeg bestilte i desember men endret fra diesel til bensin i februar. Har nå fått beskjed om at bilen kommer til landet i uke 28 som begynner med 10 juli.

Jeg bestilte for to uker siden, og siden da har jeg lurt litt på om jeg skulle gått opp i motor etc. Ringte forhandler idag, og han sa at at jeg kun kan legge til mer fabrikkmontert utstyr, ikke endre modellen, selv om bilen ennå ikke har fått bekreftet produksjonsuke (estimert uke 25). Men det ser jo ut til å kunne gå helt fint det, jfr din endring...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, euphoria skrev:

Jeg bestilte for to uker siden, og siden da har jeg lurt litt på om jeg skulle gått opp i motor etc. Ringte forhandler idag, og han sa at at jeg kun kan legge til mer fabrikkmontert utstyr, ikke endre modellen, selv om bilen ennå ikke har fått bekreftet produksjonsuke (estimert uke 25). Men det ser jo ut til å kunne gå helt fint det, jfr din endring...?

Det burde gå fint så fremt de ikke er ute etter å være vriene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, euphoria skrev:

Jeg bestilte for to uker siden, og siden da har jeg lurt litt på om jeg skulle gått opp i motor etc. Ringte forhandler idag, og han sa at at jeg kun kan legge til mer fabrikkmontert utstyr, ikke endre modellen, selv om bilen ennå ikke har fått bekreftet produksjonsuke (estimert uke 25). Men det ser jo ut til å kunne gå helt fint det, jfr din endring...?

Helt enig med @PaulusA her, dette skal ikke være noe problem i det hele tatt, såfremt en ikke har fått bekreftet produksjonsuke/dato. For din del @euphoria så skulle det ha ordnet seg meget enkelt, men du bør være forberedt på at du kan stille «bakerst i køen igjen» om du gjør en slik forandring.

Jeg ønsket også å bytte enten utstyrsutgave eller motor på min Superb i fjor vinter når jeg bestilte den, men jeg kom 1 dag for sent til forhandleren, for da var produksjonsdatoen satt fra fabrikken, så dette var min egen feil at det ikke gikk. 2 uker etter at jeg bestilte min bil, så ble L&K utgaven plutselig tilgjengelig med sort skinninteriør, så da ønsket jeg å bytte fra Style til L&K. Men om det gjorde at ventetiden hadde øket veldig (pga stor pågang), så hadde jeg heller valgt neste steg på motorlisten i stedet, ikke noe av dette hadde vært et problem i følge selger. Men en kunne ha blitt tatt ut av køen en sto i, fordi en må over på en annen venteliste for det aktuelle utstyret/motor en så hadde valgt, det er noe en bør være forberedt på at kan skje.

Begge deler hadde fint ordnet seg for min del, bare jeg hadde kommet tidsnok til forhandleren, men der bommet jeg med en dag som nevnt. Bilen blir jo også mer kostbar med større motor og/eller mer utstyr, så det var de absolutt villige til å gjøre noe med, så sant det lar seg gjøre med tanke på produksjonsdatoen (hvilket ikke gikk i mitt tilfelle).............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Skulle nesten ikke tro det er sant, men idag fikk jeg endelig produksjons uke: 30 med levering i slutten av august. Fabrikken stenger visstnok helt ned for ferieavvikling 2 uker i juli. Altfor seint med tanke på bestilling 15.des men nå har jeg iallefall en dato å forholde meg til. 2018- modell med nesten alt av utstyr. Så nå er det vel bare å glede seg til min lava blue Kodiaq med beige skinn interiør og Sirius felger kommer rullende :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kengen skrev:

Skulle nesten ikke tro det er sant, men idag fikk jeg endelig produksjons uke: 30 med levering i slutten av august. Fabrikken stenger visstnok helt ned for ferieavvikling 2 uker i juli. Altfor seint med tanke på bestilling 15.des men nå har jeg iallefall en dato å forholde meg til. 2018- modell med nesten alt av utstyr. Så nå er det vel bare å glede seg til min lava blue Kodiaq med beige skinn interiør og Sirius felger kommer rullende :) 

Så bra...da er det kanskje håp at det løsner for fler også.

Høres ut som om vi ikke er langt unna i valgene heller....min er imidlertid satt opp med mørke skinnseter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kengen skrev:

Skulle nesten ikke tro det er sant, men idag fikk jeg endelig produksjons uke: 30 med levering i slutten av august. Fabrikken stenger visstnok helt ned for ferieavvikling 2 uker i juli. Altfor seint med tanke på bestilling 15.des men nå har jeg iallefall en dato å forholde meg til. 2018- modell med nesten alt av utstyr. Så nå er det vel bare å glede seg til min lava blue Kodiaq med beige skinn interiør og Sirius felger kommer rullende :) 

Dette høres meget bra ut @Kengen :D 

Utrolig, men sant, er vel kanskje det mest dekkende en kan komme med her. Men det var i hvert fall strålende nyheter for din del at det endelig skjer noe synes jeg, det er jo synd at sommerferien ikke blir i ny bil da, men da slipper den jo i det minste å få alle de kilometerene da............. ;) 

Du får holde oss oppdatert etter hvert som du får flere gode nyheter, og bilder av «gliset» må vi jo ha vet'u. Veldig bra at det går den rette veien nå, lykke til med fortsettelsen også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Vi bestilte Kodiaq i slutten av august i fjor, med lovnader om at vi kunne forandre på motor og alt fram til bekreftet prod uke.

Så fikk vi estimert prod uke 47, men som viste seg når vi skulle gjøre forandringer i uke 46 at den var bekreftet uke 45 som da gjorde at vi måtte legge inn ny bestilling hos de, men da fikk vi beskjed om at den skulle bli prioritert. Så forrige uke sko den klar til transport til Bremerhaven. Så nå gleder vi oss.

Vi er fornøyd med behandlig hos Møller bil, Skoda på Forus.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...