Gå til innhold
Espen

Småproblemer er irriterende


Anbefalte innlegg

Skrevet

Min Superb 2017, 1,4 150 HK bensin automat har nå gått 28.500. Har akkurat hatt den på service.

 

Ganske kort tid etter å ha fått bilen hører jeg en ulyd bak i bilen nå jeg kjører i fartsdumper, og spesielt når det var mye issvuller i veien. Det er ikke en dump lyd. Mer som en liten fløytelyd (en dyp C på blokkfløyte...?) I ca 0,5 sek i samme moment som bilen husker ned. Jeg har hatt bilen inne på verksted fordi jeg ikke liker ulyder i nye biler. Knirkelyder o.l. er noe jeg mener er forbeholdt i billigere biler. De fant vel nesten ut hva det var. De mente at det var festet til støtdemperen i karosseriet. At det kunne oppstå en "syngelyd" der. Jeg spurte når de hadde tenkt å fikse det, men fikk til svar at det hadde de ikke tenkt til....! Dette var ikke en feil.    Ikke feil? Er det virkelig meningen at det skal være en slik ulyd?

Superb montert før mai 2016 hadde en ulyd i fjæringen p.g.a. noen gummi foringer som ikke var korrekte. Dette ble etterhvert skiftet.

Jeg har en ulyd til i min bil. Den kommer dersom jeg kjører på grusvei med "vaskebrett". Først trodde jeg det var løse gjenstander i dørlommen bak, men det viste seg at den var tom. Det er en slags skramlelyd. På gamle biler kunne det ha vært f.eks. eksospotta som rister borti noe, men dette er jo en ny bil...

Jeg må si at jeg synes service nivået på Skoda har sunket siden jeg kjøpte min første i 2001.

 

Jeg har også problemer med mine tre nøkler og innstillingene på setet o.l. Nøklene klarer ikke å ha sin egen innstilling. Det er jeg som bruker bilen 90% av tiden, mens kona og eldste sønnen bruker den litt. De har hver sin nøkkel, men ingen av nøklene lar seg stille inn med hensyn til seteinnstillinger.

 

Her om dagen hadde alle radiostasjonene blitt nullstilt. Jeg hører på DAB og etter å ha vært inne på en jobb og kom ut i bilen igjen var alle stasjonene nullstilt?

 

Er det flere her som har like små irriterende feil på sin Superb?

Skrevet

Trist at du opplever slike ting med din Superb @Espen, og enda verre er det jo at du får beskjed om at de ikke skal gjøre noe for å skulle rette det opp heller.

 

Jeg er egentlig meget godt fornøyd med min Superb (2016) og har vel ikke hatt en bil som det har vært så å si intet problem med i det i det hele tatt, men det er ikke derimot sagt at det ikke er et par ting som kunne/burde vært litt annerledes om jeg skulle være helt ærlig.

1. Jeg har også noen (slag)lyder fra bakstillingen på min bil, men de kommer stort sett kun frem når det er kaldt og en kjører over litt harde dumper, men det skal jeg ta med dem når bilen skal på service.

2. Ellers så er det stort sett lysa jeg har mine største irritasjonsmoment på, 

  1. AFS, det venstre frontlyset lyser konsekvent til venstre ( ca 45°) og der trenger jeg ikke noe lys i det hele tatt. Etter hva som står i instruksjonsboka, på nettet og i den store «blekka» jeg har fått av forhandleren, så skal det visstnok være slik. Men likevel så sier både selger, kundebehandler og mekanikeren at det lyser vel mye til venstre, og det har vært tilkoblet merkeforhandlers pc mer enn en gang uten at det har kommet noe videre, fordi lyset er innenfor toleransegrensene..........
  2. Det skal også rette seg inn når en møter biler og kommer til vei med gatebelysning, men det reagerer altfor tregt og lyser fremdeles for mye til venstre da også. De er igjen forsåvidt enige, men det er fremdeles innenfor hva som tolereres........
  3. Fjernlysassistenten er jo så treg at det er en vits, men igjen innenfor toleransegrensene.......... 

Jeg har forsøkt meg på alle innstillinger og forskjellige modus som bilen har tilgjengelig i «menyen», men kommer ikke noe nærmere en løsning. Det enkleste og mest effektive for det jeg ikke er helt tilfreds med, er å vri lysbryteren over i nærlys innstillingen og slå fjernlys av/på selv, men ulempen er jo at da mister en den svingbare funksjonen på lysa. Her høres det jo ut som at det er mye feil, men det er vel egentlig bare irritasjonsmomenter for min del, fordi jeg ikke er helt tilfreds med hvordan dette fungerer og at det ikke kan gjøres noe med det heller fordi det er innenfor hva som blir tolerert.......... Jeg var mer fornøyd med løsningen på min forrige bil VW Golf (2014) som bare hadde «svingbare» lys.

3. Det neste irritasjonsmomentet for min del er at bakluken ikke kan lukkes med hverken knappen inne i bilen eller med nøkkelen, jeg vet at det er av sikkerhetsmessige årsaker, men det blir likevel for dum/dårlig unnskyldning når det er mulig fra nøkkelen om en har KESSY. Jeg er klar over at en må stå rett bak og veldig nære bilen for at det skal fungere med KESSY også, så en viss sikkerhetsmessig begrensning er det jo. 

 

Dette er jo egentlig ingen feil, det er bare noe som ikke er satt opp og fungerer helt slik jeg synes det burde gjøre, og at det ikke kan gjøres noen forandringer på dette heller, gjør det jo ikke enklere........ KESSY løser dette med å kunne lukke bakluken fra nøkkelen, neste bil har forhåpentligvis LED lys med annen teknologi og understell blir forhåpentligvis forbedret fra fabrikk det også (hvilket det allerede høres ut som det er).........

Så er stort sett meget godt fornøyd med min Superb og er nok ganske sikker på at det vil bli Skoda neste gang også :) 

 

Skrevet

Heisan,

Hadde en Accord med el-bakluke, den krevde at håndbrekk stod på for å åpne med bryter, kanskje din krever dette for å lukke?

Skrevet

Takk for forslaget @PaulusA :) 

Nei, det er visstnok kun 2 ting som gjør at bakluken kan lukkes med nøkkelen, og det er at en har, 

  1. KESSY, selger sa at det måtte være KESSY med bevegelsessensor (så da stemmer sikkert det), det hadde selgers dem.vogn og der fungerte det å lukke bakluken med nøkkelen uten det minste problem.
  2. At en står rett bak bilen (eller i nærheten av bakre støtfanger) og ganske nære slik at en kan se bakluken lukkes uten at det er noen fare for skader på personer eller selve bakluken.

Octavia med el.bakluke kan programmeres til å gjøre dette (lukkes med nøkkel) via VCDS (og muligens OBDeleven?) og flere andre ting, men for Superb sin del så er det meste dessverre ikke mulig å gjøre noe med. Det er lagt inn sperrer for dette der, det visstnok ut som en kan gjøre det, men det blir likevel ikke aktivert og det kommer en feilmld på pc etter hva jeg har lest. Bare til info, så er dette ikke noe jeg vet, jeg har kun lest dette på nettet og kan dermed hverken bekrefte eller avkrefte hva som er mulig å forandre på i Superb.

 

Skrevet

Når vi snakker om bakluke så sto jeg med hode inn i bagasjerommet og skulle ordne noe, tenninga var av, nøkkelen som alltid i lomma.... Da gikk plutselig bagasjeromsdøra igjen... mens jeg sto på hode inni... Jeg skvatt jo ganske bra... Jeg hadde kanskje på en eller annen måte fått beinet litt under der sensoren er...?

 

Utover de problemene jeg har ramset opp her, er jo jeg også fornøyd. Den går veldig bra. Stille. Stor plass. Dette er min 7 Skoda og 4 Superb. Har ikke hatt problemer med de andre.

Skrevet
6 timer siden, Espen skrev:

Når vi snakker om bakluke så sto jeg med hode inn i bagasjerommet og skulle ordne noe, tenninga var av, nøkkelen som alltid i lomma.... Da gikk plutselig bagasjeromsdøra igjen... mens jeg sto på hode inni... Jeg skvatt jo ganske bra... Jeg hadde kanskje på en eller annen måte fått beinet litt under der sensoren er...?

 

Utover de problemene jeg har ramset opp her, er jo jeg også fornøyd. Den går veldig bra. Stille. Stor plass. Dette er min 7 Skoda og 4 Superb. Har ikke hatt problemer med de andre.

Er vel 2 muligheter hva som har skjedd... enten har du som du sier fått beine under sensoren... Eller så har du fått klemt på knappen på nøkkelen i lomma... Har desverre en del anledninger der jeg har klart å åpne bakluke ute i garasje, PG ute på gårdsplassen mens jeg har vært inne.. Har da hatt nøkkelen i lomma, og litt dumt som det er, så "stikker" knappen for bakluka litt ut fra nøkkelen, men låse knappene går inn i nøkkelen... Dette har resultert i att webasto kontrollen har ligget "oppå" nøkkelen i lomma... 

Litt klønete forklart, men håper du skjønner hva jeg mener :o 

  • 1 måned senere...
Skrevet
På 3.4.2017 den 23.01, Salcin skrev:

Er vel 2 muligheter hva som har skjedd... enten har du som du sier fått beine under sensoren... Eller så har du fått klemt på knappen på nøkkelen i lomma... Har desverre en del anledninger der jeg har klart å åpne bakluke ute i garasje, PG ute på gårdsplassen mens jeg har vært inne.. Har da hatt nøkkelen i lomma, og litt dumt som det er, så "stikker" knappen for bakluka litt ut fra nøkkelen, men låse knappene går inn i nøkkelen... Dette har resultert i att webasto kontrollen har ligget "oppå" nøkkelen i lomma... 

Litt klønete forklart, men håper du skjønner hva jeg mener :o 

Jeg skjønte :)

Skrevet
41 minutter siden, PaulusA skrev:

Må du ikke holde knappen inne en stund for å få bakluka til å åpne seg da?

Jo knappen må holdes inne litt for at bakluken skal åpne seg, men ligger nøkkelen i «klem» på en litt uheldig måte når en holder på med noe, så går tiden for at luken skal åpne seg fort. Men med KESSY (og om en har bevegelses sensor i tillegg) så luker også luken seg på den samme måten om knappen blir holdt inne.

Luken kan også åpnes ved å bevege foten under bakfangeren om en har den funksjonen, om luken kan lukkes på samme måte vet jeg ikke.

Skrevet
1 time siden, Superb lll skrev:

Jo knappen må holdes inne litt for at bakluken skal åpne seg, men ligger nøkkelen i «klem» på en litt uheldig måte når en holder på med noe, så går tiden for at luken skal åpne seg fort. Men med KESSY (og om en har bevegelses sensor i tillegg) så luker også luken seg på den samme måten om knappen blir holdt inne.

Luken kan også åpnes ved å bevege foten under bakfangeren om en har den funksjonen, om luken kan lukkes på samme måte vet jeg ikke.

Jeg er ganske så sikker på at den kan lukkes på samme måte. Jeg mener å huske å ha løftet ut noe med begge hender og lukket luka på samme måte.

  • 3 måneder senere...
Skrevet

Irriterer meg at det må være helt mørkt ute før fjernlysassistenten slår på fjernlys. 

Men det mest irriterende er adaptiv cruise som kjører veldig rykkete i kø og har veldig smalt synsfelt så den gir gass så snart bilen foran må svinge litt, for så å bremse igjen. 

Skrevet
3 timer siden, Quattrokid skrev:

Irriterer meg at det må være helt mørkt ute før fjernlysassistenten slår på fjernlys. 

Jeg tvinger på fjernlysassistenten  ved å skru av og på fjernlysene manuelt de første 4-5 minuttene. (Bryteren må du alltid trykke fra deg i tilfelle - både når du skrur på og skrur av.) Da virker det som bilen lærer seg at jeg vil ha langlys selv om det kun er skumring, og fortsetter da selv med å skru på og av. Dette får jeg til når det er ganske så lyst også. Tungvint er det kanskje, men det er det som skal til på min bil iallefall. :) 

  • 2 år senere...
Skrevet
På 27.3.2017 den 18.35, Superb lll skrev:

Octavia med el.bakluke kan programmeres til å gjøre dette (lukkes med nøkkel) via VCDS (og muligens OBDeleven?) og flere andre ting, men for Superb sin del så er det meste dessverre ikke mulig å gjøre noe med. Det er lagt inn sperrer for dette der, det visstnok ut som en kan gjøre det, men det blir likevel ikke aktivert og det kommer en feilmld på pc etter hva jeg har lest. Bare til info, så er dette ikke noe jeg vet, jeg har kun lest dette på nettet og kan dermed hverken bekrefte eller avkrefte hva som er mulig å forandre på i Superb.

 

Er det noen som har tips om hvordan man programmerer Octavia til å kunne lukke elektrisk bakluke med nøkkel ?

Skrevet
20 minutter siden, Killroy555 skrev:

Er det noen som har tips om hvordan man programmerer Octavia til å kunne lukke elektrisk bakluke med nøkkel ?

Controller 6D - Trunk Electrics

16 - Security Access - enter 12345

10 - Adaptations

 

(4)-Activation using rear lid opening button in remote key-Tap function for closing - set to active

(4)-Activation using rear lid remote unlocking switch-Tap function for closing - set to active

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
    • Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge! 
    • Takk for det @Marius   Jeg fant meg rett og slett ikke til rette i id4, setene passer ikke min rygg/kropp som har fått litt for mye «juling» i jobb, så da er jeg nødt til å gjøre noe med det. Fant to biler som kunne være bedre, så prøvde Tesla M Y Juniper Performance først. Det var jo en fin bil med heftige prestanda for å si det litt forsiktig   Den gikk som et uvær, hadde ganske gode seter, men traff likevel ikke helt 100%. Den neste var Skoda Enyaq RS, og der traff setene godt i forhold hvilke utfordringer jeg har med rygg. Så da valgte vi å bestille en slik. Volvo er jo også kjent for gode seter, men jeg synes at EX40 er litt gammeldags og nesten litt utdatert med tanke på hvor gammel den faktisk er (som XC40). Ikke 100% overbevist etter alle skriverier den siste tiden heller. Id7 er jo en fantastisk bil, den er dessverre litt for lav for meg, og setene er heller ikke de rette. Men jeg har kjørt litt id7, og det er virkelig en bil som tiltaler meg. Synd kroppen er som den er, for det setter dessverre mange biler og bilmerker ut av bildet. Det viktigste @Marius er faktisk at bilen passer til de behovene en har i hverdagen, ikke hvilket merke den har i grillen. Det er så mange samarbeid mellom forskjellige bilmerker i dag, at det er nesten håpløst å følge med på alt sammen. Så der har du gjort et godt valg vil jeg tro  
    • Hei, Noe sent svar! Her ser det ut som du må ut av landet for å ta få tak på dette. f.eks  https://www.skoda-parts.com/spare-part/03l121151l-connecting-pipe-european-union-52036.html Dette kan helt sikkert sveises også, da det er kun er kjølevæske. Men, kanskje litt jobb å få ut?
    • Hei, Velkommen tilbake til forumet!  Jeg har også vært veldig stille og ikke altfor ofte innom her fortiden. Gratulerer med bestilling av ny bil! Du blir helt sikkert fornøyd!   Jeg kvittet meg med Superb'en i juni, Ikke for det jeg var misfornøyd. Men, hadde hatt den altfor lenge i forhold til planen! Da Skoda ikke hadde så mange alternativer iforhold til det jeg jaktet på, så endte jeg faktisk opp med en VW ID7 GTX Exclusive -25 modell. Hentet ut 17.Juni. Meget fornøyd til nå, med både rekkevidde og ladehastigheter på litt lengere turer!   Har passert 6000km nå.. Så ikke voldsomme mengder
    • Takk for det @Sjåføren 🙂 Har tittet innom forumet, men ikke vært aktiv siden jeg byttet over til et annet merke i fjor høst, blir nok litt mer aktiv til tider etter at jeg har mottatt bilen. Ja bilen virker meget bra, var svært behagelig å kjøre. RS har 4-hjulstrekk og er vel den utgaven av Skoda som har mest krefter, selv om det er mer enn nok i hverdagen, så er det jo veldig lite i forhold mange andre elbiler. Den er jo egentlig meget rask fra 0-100km/t om en tenker noen få år tilbake i tid, men blir jo likevel regelrett «parkert» av svært mange andre i dag. Den utviklingen går meget fort i dag, prøvekjørte Tesla M Y Juniper Performance tidligere i uken, og der var det 0-100km/t på 3,5 sekunder. Ingen som trenger dette i hverdagen selvfølgelig, men Norges desidert mest solgte bil har altså slike «ess i ermet» for dem det betyr mye for. Etter snart 1 år med elbil, så må jeg bare si at det fungerer helt utmerket for min del. Synd jeg ikke gikk over til elbil tidligere, men var lenge meget skeptisk og synes de alle sammen hadde altfor kort rekkevidde etter hva jeg var vant til fra før med mine bensin/diesel biler.  Rekkevidde er jo ikke noe jeg tenker på engang lengre, det som er mye mer interessant er jo ladehastigheten når en først stopper for å ta en pause. Der er jo ikke Enyaq noen racer, verken i hvor høy effekt den kan ta i mot (max 185kW), eller hvor fort det går. De beste elbilene har i dag 800V DC og lader med +/- 400kW, og da går det virkelig unna. Men det er ikke noe jeg har behov for til mitt bruk, men at det er et viktig punkt for mange andre i hverdagen forstår jeg veldig godt. 99% av min lading gjør jeg hjemme i garasjen, så har kun prøvet hurtiglading 3-4 ganger i løpet de 10 mnd jeg har hatt elbil, trengte det ikke da heller, men det var bare for å ha prøvet det slik at en har litt erfaring den dagen en skulle ha et konkret behov. Dessverre så er tilhengervekten den kan dra svært begrenset (1.200kg). Jeg vet at det kommer versjoner i 2026 som får øket det til 1.800kg, og det vil jo ble vesentlig bedre. VW id4 GTX 2026 mod. har allerede fått øket det til 1.800kg. Så det er høyst usikkert om bilen jeg har bestilt kommer med 1.800kg hengervekt, men nå drar jeg aldri på campingvogn eller andre store/tunge tilhengere, så for min del er det ikke et problem uansett. 21'' sommerhjul kler den bilen veldig godt synes jeg, og det sammen med DCC (adaptivt understell), så blir det en bil som sitter ganske bra på veien. Har 21'' sommerhjul på den jeg har i dag og 20'' vinterhjul, og det er helt uproblematisk. Det som virkelig er behagelig med denne typen bil er jo hvor stille og rolig det er, billige driftskostnader, effekten/dreiemomentet er der umiddelbart og har jo nm i massevis. Er ferdig oppvarmet på under 5 min, og det kan også gjøres i en lukket garasje. Men elbil passer selvsagt ikke til alle, selv om det blir flere og flere elbiler på markedet som gjør at det nå er vanskelig å ikke finne noe som passer. Men enkelte bor slik til at det ikke er mulig med hjemmelading og at det er langt til en ladestasjon, mens andre drar på store campingvogner, båthengere, etc, og det er klart at da er det ikke like bra med elbil. Med tung tilhenger/campingvogn etter en elbil, så forsvinner strømmen fort, og da må det lades desto oftere. Kulda gjør jo også sitt med tanke på rekkevidde, så er det greit å ha litt størrelse på batteriet. En ting er i hvert fall helt sikkert, jeg har eid min siste bil som det må fylles bensin/diesel på 😉
    • Wow, gratulerer! Så kjekt å ha deg tilbake igjen. Vi får ta opp igjen tråden, men det har vært temmelig stilt på forumet det siste året. Spennende bil du har gått for. 21" sommerstørrelse  er heftig. Jeg er ikke så veldig i elbil verdenen, har RS 4-hjulstrekk? Du har ikke campingvogn eller tung henger du skal dra på?
    • Da er jeg på vei tilbake til Skoda igjen, gresset er definitivt ikke grønnere på andre steder i VAG universet. Har nå bestilt en, Skoda Enyaq RS 2026 Graphite Grey metallic MAXX 21'' Vision antrasitt sommerhjul Svingbart tilhengerfeste Bagasjeromspakke Delingsnett Skvettlapper foran 20'' Neptune sort/polert vinterhjul Levering forespeilet i desember 2025 Skal bli artig å være en del av Skoda «universet» igjen 🙂
    • Hei!   Har en trofast Yeti Adventure med 348.000 km på telleren. Den begynte å bruke mye kjølvæske, som viste seg at det var sprekk i kjølerøret: Det er det vistnok ikke lagervare hos Møller, og verkstedet vet ikke når de kan få tak i det. OE nr: Kjølerør 03L 121 151 L. Noen som har erfaring med dette, eller kan det røret tettes/sveises?  mvh Bjørn H Bergseth    
    • Leter meg grønn og blå etter bilbur til hunden som og passer i vår Skoda Octavia 2014 modell.  Hund str stor, som en stor schäefer eller stor boxer, han er nesten 70 cm i skulderhøyde. Finner ikke bur som både passer han og bilen. Har nedsenket bagasjerom.  Noen som har erfaring eller tips?
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...