Gå til innhold
Sissel Nystad

Endring etter utslipps-oppgradering?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Tusen takk da skal jeg skrive og be om en skikkelig skriftelig tilbakemelding på alt de har gjort, de sa at de ikke pleide gi ut slik informasjon når det gikk på garantien, ja det er svinghjulet de har byttet blandt annet :) 

Skrevet

FIkk raskt svar med informasjon om det de har gjort, prøvd å kopiere og lime inn noe, ble litt rotete 

Dette handler ikke om det egentlige "problemet" som gikk på at bilen trives best på lavere gir og høyere turtall, det er fortsatt ikke helt som det var, men likevel har risting og lyder blitt bedre etter de gjorde disse tingene 

 

Feil på glødeplugg syl.4

   86422635
 Guidet feilsøking       01500000
 Batteri ladet           27068950
 skifte glødeplugg syl.4 28845599
 GLØDEPLUGG              059 963 319 S

 

 

SKRUE                   N
SKRUE                   N
SKRUE                   N
SKRUE                   N
SKRUE                   N
SKRUE                   N
SKRUE                   N
SKRUE                   N
SKRUE                   N
SKRUE                   N
SKRUE                   N
SKRUE                   WHT 005 437
1,00     23,92
4,00     21,58
3,00     15,20
6,00      2,54
4,00     41,08
6,00     20,02
3,00      3,58
4,00     23,92
1,00     17,16
1,00     14,42
1,00     17,16
2,00     31,20
    29,90
   107,90
    57,00
    19,05
   205,40
   150,15
    13,43
   119,60
    21,45
    18,03
    21,45
    78,00
13.832,12


 

Ulyd fra svinghjul/clutch
  86422398, tpi. 2039427/6?
Svinghjul ut- og innmon 13601950
Girkasse ut- og innmont 34351903
SVINGHJUL               03L 105 266 CA
0,50    960,00
5,20    960,00
1,00  4.757,48
  600,00
6.240,00
5.946,85
   72,28
   37,58
   94,05
HØYTEMPERATURFE         G
MUTTER                  N
SKRUE                   N
000 100
103 320 02
105 524 02
1,00
6,00
3,00
57,82
 5,01
25,08

 

ARKIVKOPI 

Skrevet
1 time siden, Sissel Nystad skrev:

FIkk raskt svar med informasjon om det de har gjort, prøvd å kopiere og lime inn noe, ble litt rotete 

Dette handler ikke om det egentlige "problemet" som gikk på at bilen trives best på lavere gir og høyere turtall, det er fortsatt ikke helt som det var, men likevel har risting og lyder blitt bedre etter de gjorde disse tingene 

At de har gjort noe er jo meget positivt, og at det har blitt bedre er jo enda bedre, men jeg sitter vel med en følelse av at du ikke er helt fornøyd enda @Sissel Nystad?

Dette har jo egentlig ikke noe med hva din bil egentlig ble oppdatert/utbedret for i forbindelse med «dieselskandalen», men det er klart at her kan det jo ha skjedd en (eller flere) feil samtidig, helt uavhengig av hva din bil var på verkstedet for i utg.pkt. Det er det jo egentlig ingen som med 100% sikkerhet kan si noe om, ei heller om oppdateringen/utbedringen var 100% vellykket, for det har det jo også vært en del skriverier om. Enkelte biler har ikke blitt bra i det hele tatt etter hva jeg har lest, så det er bra du får de til å ta dette videre.

Jeg hadde også villet at de i Oslo skulle ha sett på dette, slik at en blir helt sikker på at en får en bil som er helt som den skal være. Feilsøking koster fort mange penger, så for all del gjør det nå mens bilen din fremdeles har garanti og den er under kontroll/utsjekking.

Kan igjen ikke annet gjøre enn å ønske deg lykke til videre :) 

 

Skrevet

Tusen hjertelig takk , dekkene er kommet og når de er på skal jeg ta en siste test og gi de beskjed om å sende saken til Oslo :) De ting som jeg syntes det var enkelt å vise andre er blitt noe vanskeligere å vise til siden lyder og vibrasjoner er blitt mindre, men den følelsen av å ha for høyt gir i forhold til tidlligere og i forhold til anbefalte gir som bilen forteller meg i henhold til bensinbruk er fortsatt noe annerledes enn før, i hvor stor grad annerledes er vanskeligere for meg å se nå pga tiden som har gått og man "venner" seg også til feil over tid dessverre. Det er også slik at jeg ønsker at det de har gjort skal virke, fordi jeg liker helst å være fornøyd og glad, men ikke for en hver pris :) 

  • 2 måneder senere...
Skrevet
På 7.6.2017 den 9.24, Sissel Nystad skrev:

Tusen hjertelig takk , dekkene er kommet og når de er på skal jeg ta en siste test og gi de beskjed om å sende saken til Oslo :) De ting som jeg syntes det var enkelt å vise andre er blitt noe vanskeligere å vise til siden lyder og vibrasjoner er blitt mindre, men den følelsen av å ha for høyt gir i forhold til tidlligere og i forhold til anbefalte gir som bilen forteller meg i henhold til bensinbruk er fortsatt noe annerledes enn før, i hvor stor grad annerledes er vanskeligere for meg å se nå pga tiden som har gått og man "venner" seg også til feil over tid dessverre. Det er også slik at jeg ønsker at det de har gjort skal virke, fordi jeg liker helst å være fornøyd og glad, men ikke for en hver pris :) 

Hvordan har det gått her da @Sissel Nystad? Har du kommet nærmere en løsning du er tilfreds med?

Det er jo som du skriver viktig å få gjort noe med dette, slik at en ikke bare vender seg til dette og ikke gjør noe mer med det. Det kan jo være akkurat det ditt verksted håper at du gjør, men holder tomlene for at det har løst seg for deg og din Yeti :) 

Skrevet

Ja du kan så si . Jeg tenker det samme, men jeg får så dårlig samvittighet i tilfelle han gjør så godt han kan og det ikke hjelper. De aller verste dure lydene er borte, men på hverdags kjøring føler jeg at bilen fortsatt er slik den ble etter justeringen de gjorde og jeg liker den ikke like godt lengre, men jeg er så lei av at de tar inn bilen om og om og om igjen, gjør en liten justering eller noe som jeg ikke vet noe om og så skal jeg om og om og om igjen gi tilbakemelding på om den er blitt bra, tiden går og det er jo ikke så enkelt å huske akkurat hvordan den var, men jeg vet med sikkerhet at den ikke er slik den var før de gjorde justeringen, jeg må gire hele tiden, den liker ikke at jeg kjører på lave turtall slik jeg kunne tidligere men jeg skjønner at jeg har vært vant med å kjøre på veldig lave turtall da, så min mann mener den virker ok, men han har jo ikke kjørt den noe særlig før og er ikke like fint følende som meg og han er vant med å kjøre på høyere turtall til vanlig så da merker han det nok ikke på samme måten. 

De sender jo aldri saken til Oslo da, de bare kaller meg inn igjen og igjen, så må jeg sitte å vente en times tid eller mere og så får jeg den tilbake og jeg klarer ikke kjenne forskjellene så jeg blir bare forvirret og vet ikke hva jeg skal tenke eller tro. 

Skrevet

@Sissel Nystad: Ser helt klart at dette er vanskelig. Du mister snart trua på din egen oppfatning av hvordan bilen din var før denne justeringa. Jeg tror du må forlange at de sender saken til "Oslo" ettersom bilen fremdeles ikke er bedre.

For din egen del ville det sikkert være godt å få prøvd en tilsvarende bil som ikke har blitt "justert" for å forsikre deg om hvordan den skal være. Kanskje noen på forumet kan være behjelpelig?

  • Lik 2
Skrevet
1 time siden, Sissel Nystad skrev:

Ja du kan så si . Jeg tenker det samme, men jeg får så dårlig samvittighet i tilfelle han gjør så godt han kan og det ikke hjelper. De aller verste dure lydene er borte, men på hverdags kjøring føler jeg at bilen fortsatt er slik den ble etter justeringen de gjorde og jeg liker den ikke like godt lengre, men jeg er så lei av at de tar inn bilen om og om og om igjen, gjør en liten justering eller noe som jeg ikke vet noe om og så skal jeg om og om og om igjen gi tilbakemelding på om den er blitt bra, tiden går og det er jo ikke så enkelt å huske akkurat hvordan den var, men jeg vet med sikkerhet at den ikke er slik den var før de gjorde justeringen, jeg må gire hele tiden, den liker ikke at jeg kjører på lave turtall slik jeg kunne tidligere men jeg skjønner at jeg har vært vant med å kjøre på veldig lave turtall da, så min mann mener den virker ok, men han har jo ikke kjørt den noe særlig før og er ikke like fint følende som meg og han er vant med å kjøre på høyere turtall til vanlig så da merker han det nok ikke på samme måten. 

De sender jo aldri saken til Oslo da, de bare kaller meg inn igjen og igjen, så må jeg sitte å vente en times tid eller mere og så får jeg den tilbake og jeg klarer ikke kjenne forskjellene så jeg blir bare forvirret og vet ikke hva jeg skal tenke eller tro. 

Altså, det å få dårlig samvittighet her @Sissel Nystad må du bare ikke få, det er tydeligvis fremdeles noe du ikke er fornøyd med på din bil, og da må du fortsette å klage på den før både velvillighet og garantien utløper for deg.

Jeg synes ikke de gjør det beste de kan, for de lovte deg å sende dette til Oslo uten at de har gjort det. Så her tror jeg det er på tide å legge fra seg «silkehanskene», og ta på seg «boksehanskene» i stedet. Virker på meg som de gjør det de kan for å utsette dette og håpe at du til slitt bare aksepeterer at nå er bilen slik den er, så da får jeg bare gjøre det beste utav det.

Jeg vet hvor frustrerende dette er, og at en selv blir både lei og oppgitt av slike ting. Dette tar på tålmodigheten, dette tar tid og det irriterer bare mer og mer, inntil at en evt. kapitulerer og ikke orker flere kamper og å bruke mer tid/krefter på dette. Men den eneste som «taper» på det er jo bilens eier, verkstedet tenker kun på dette de gangen de faktisk må gjøre noe med dette. Så her synes jeg ikke at du skal gi deg, så om du orker så hadde jeg forlangt at nå skal den bilen til Oslo for utredning, og dere gir meg en gratis leiebil mens den er der.

Kan dessverre ikke gjøre mer enn å ønske deg lykke til, og håper at du ikke gir deg :) 

 

Jeg hadde en Opel Vectra som var 28!!! ganger (+ 2 ganger for service og garantirep da også) på verkstedet for å utføre de samme reparasjonene hele tiden, de gjorde det beste de kunne, problemet var delene de satt inn. De var av en dårlig kvalitet, og feilene gjentok seg hele tiden. Dette var teleskopleddet i styringen, understellet på førersetet, forstillingsdetaljer som stabstag og foringer, bytte av innertak fordi det vibrerte, bytte av fjørbeinslager og setetrekket på fører stolen for å nevne noen av problemene........ Bilen kjøpte jeg helt ny og orket ikke mer når den var 2 år og 2 mnd gammel, og hadde kun kjørt 28.000km. Jeg har ikke brukt for en bil som bare irriterer og må kjøres mer enn en gang i mnd til verkstedet, det hadde jeg hverken tid eller tålmodighet til. Jeg kunne jo bare fortsett å vært misfornøyd og holdt på med dette lenge til, fordi en fikk nye år med garantier og reklamasjonsrettigheter på utført reparasjon og deler. Men frustrasjonen, irritasjonen og bruk av tid på dette var for stor, så da byttet jeg rett og slett bilen inn til fordel for en annen.......

1 time siden, Scout skrev:

@Sissel Nystad: Ser helt klart at dette er vanskelig. Du mister snart trua på din egen oppfatning av hvordan bilen din var før denne justeringa. Jeg tror du må forlange at de sender saken til "Oslo" ettersom bilen fremdeles ikke er bedre.

For din egen del ville det sikkert være godt å få prøvd en tilsvarende bil som ikke har blitt "justert" for å forsikre deg om hvordan den skal være. Kanskje noen på forumet kan være behjelpelig?

Godt tips og forslag @Scout :) 

  • Lik 1
Skrevet

Jeg må inrømme at jeg ikke vet om jeg fikser det mere. Når jeg mister litt trua på egen dømmekraft blir jeg redd at jeg maser unødig og jeg er redd de skal bli sint på meg. Det er skikkelig ubehagelig . Jeg er med i en felles sak inne hos Naf, jeg har ikke fått sjekket hvordan det ligger an der inne, men håper at de finner ut noe. Jeg har sakt til verkstedet mitt at jeg står i den saken hos naf og at jeg ikke er helt fornøyd med bilen enda, men mere har jeg ikke foretatt meg nå. Å prøve en annen bil kunne jo vært en god ide. er det noen i nærheten av fredrikstad som har en slik bil? Tusen takk for tips og støtte :D 

Skrevet

da har jeg skrevet kort til verkstedet at jeg fortsatt ikke er fornøyd, at jeg har blitt anbefalt å prøve en tilsvarende bil som ikke er justert for å sammenligne og at saken fortsatt går hos Naf. SÅ har jeg ringt Naf igjen og de skal gi meg tilbakemelding på hvordan saken går hos de. Fikk ikke noen følelse av at det er kommet så langt hos de. Men han mente klart at så lenge bilen min ikke er slik den var, er det verdt å jobbe videre med saken :) Tusen takk skal dere ha :) 

  • Lik 2
Skrevet

Stao no pao, som sogningen sa i siste episode av Alt for Norge! Ikke gi deg, selv om det er tungt og frustrerende. Håper også NAF klarer å nøste opp i dette. 

  • 2 måneder senere...
Skrevet

RIngte naf og nå sier de plutselig at de ikke har fått saken min likevel og at jeg må sende de alt på nytt. Ja ja, de er det påen igjen. Verkstedet sier at de gjør ingenting før det dukker opp feilmelding på skjermen i bilen og det gjør det ikke. Jeg er fortsatt ikke fornøyd med bilen og får vel prøve nok en gang da :)

  • Lik 1
  • 3 måneder senere...
Skrevet
På 29.11.2017 den 16.13, Sissel Nystad skrev:

RIngte naf og nå sier de plutselig at de ikke har fått saken min likevel og at jeg må sende de alt på nytt. Ja ja, de er det påen igjen. Verkstedet sier at de gjør ingenting før det dukker opp feilmelding på skjermen i bilen og det gjør det ikke. Jeg er fortsatt ikke fornøyd med bilen og får vel prøve nok en gang da :)

Har det skjedd noe mer her da @Sissel Nystad ?

Håper at du har kommet litt videre i denne saken og at bilen din har blitt i orden igjen :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
    • Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge! 
    • Takk for det @Marius   Jeg fant meg rett og slett ikke til rette i id4, setene passer ikke min rygg/kropp som har fått litt for mye «juling» i jobb, så da er jeg nødt til å gjøre noe med det. Fant to biler som kunne være bedre, så prøvde Tesla M Y Juniper Performance først. Det var jo en fin bil med heftige prestanda for å si det litt forsiktig   Den gikk som et uvær, hadde ganske gode seter, men traff likevel ikke helt 100%. Den neste var Skoda Enyaq RS, og der traff setene godt i forhold hvilke utfordringer jeg har med rygg. Så da valgte vi å bestille en slik. Volvo er jo også kjent for gode seter, men jeg synes at EX40 er litt gammeldags og nesten litt utdatert med tanke på hvor gammel den faktisk er (som XC40). Ikke 100% overbevist etter alle skriverier den siste tiden heller. Id7 er jo en fantastisk bil, den er dessverre litt for lav for meg, og setene er heller ikke de rette. Men jeg har kjørt litt id7, og det er virkelig en bil som tiltaler meg. Synd kroppen er som den er, for det setter dessverre mange biler og bilmerker ut av bildet. Det viktigste @Marius er faktisk at bilen passer til de behovene en har i hverdagen, ikke hvilket merke den har i grillen. Det er så mange samarbeid mellom forskjellige bilmerker i dag, at det er nesten håpløst å følge med på alt sammen. Så der har du gjort et godt valg vil jeg tro  
    • Hei, Noe sent svar! Her ser det ut som du må ut av landet for å ta få tak på dette. f.eks  https://www.skoda-parts.com/spare-part/03l121151l-connecting-pipe-european-union-52036.html Dette kan helt sikkert sveises også, da det er kun er kjølevæske. Men, kanskje litt jobb å få ut?
    • Hei, Velkommen tilbake til forumet!  Jeg har også vært veldig stille og ikke altfor ofte innom her fortiden. Gratulerer med bestilling av ny bil! Du blir helt sikkert fornøyd!   Jeg kvittet meg med Superb'en i juni, Ikke for det jeg var misfornøyd. Men, hadde hatt den altfor lenge i forhold til planen! Da Skoda ikke hadde så mange alternativer iforhold til det jeg jaktet på, så endte jeg faktisk opp med en VW ID7 GTX Exclusive -25 modell. Hentet ut 17.Juni. Meget fornøyd til nå, med både rekkevidde og ladehastigheter på litt lengere turer!   Har passert 6000km nå.. Så ikke voldsomme mengder
    • Takk for det @Sjåføren 🙂 Har tittet innom forumet, men ikke vært aktiv siden jeg byttet over til et annet merke i fjor høst, blir nok litt mer aktiv til tider etter at jeg har mottatt bilen. Ja bilen virker meget bra, var svært behagelig å kjøre. RS har 4-hjulstrekk og er vel den utgaven av Skoda som har mest krefter, selv om det er mer enn nok i hverdagen, så er det jo veldig lite i forhold mange andre elbiler. Den er jo egentlig meget rask fra 0-100km/t om en tenker noen få år tilbake i tid, men blir jo likevel regelrett «parkert» av svært mange andre i dag. Den utviklingen går meget fort i dag, prøvekjørte Tesla M Y Juniper Performance tidligere i uken, og der var det 0-100km/t på 3,5 sekunder. Ingen som trenger dette i hverdagen selvfølgelig, men Norges desidert mest solgte bil har altså slike «ess i ermet» for dem det betyr mye for. Etter snart 1 år med elbil, så må jeg bare si at det fungerer helt utmerket for min del. Synd jeg ikke gikk over til elbil tidligere, men var lenge meget skeptisk og synes de alle sammen hadde altfor kort rekkevidde etter hva jeg var vant til fra før med mine bensin/diesel biler.  Rekkevidde er jo ikke noe jeg tenker på engang lengre, det som er mye mer interessant er jo ladehastigheten når en først stopper for å ta en pause. Der er jo ikke Enyaq noen racer, verken i hvor høy effekt den kan ta i mot (max 185kW), eller hvor fort det går. De beste elbilene har i dag 800V DC og lader med +/- 400kW, og da går det virkelig unna. Men det er ikke noe jeg har behov for til mitt bruk, men at det er et viktig punkt for mange andre i hverdagen forstår jeg veldig godt. 99% av min lading gjør jeg hjemme i garasjen, så har kun prøvet hurtiglading 3-4 ganger i løpet de 10 mnd jeg har hatt elbil, trengte det ikke da heller, men det var bare for å ha prøvet det slik at en har litt erfaring den dagen en skulle ha et konkret behov. Dessverre så er tilhengervekten den kan dra svært begrenset (1.200kg). Jeg vet at det kommer versjoner i 2026 som får øket det til 1.800kg, og det vil jo ble vesentlig bedre. VW id4 GTX 2026 mod. har allerede fått øket det til 1.800kg. Så det er høyst usikkert om bilen jeg har bestilt kommer med 1.800kg hengervekt, men nå drar jeg aldri på campingvogn eller andre store/tunge tilhengere, så for min del er det ikke et problem uansett. 21'' sommerhjul kler den bilen veldig godt synes jeg, og det sammen med DCC (adaptivt understell), så blir det en bil som sitter ganske bra på veien. Har 21'' sommerhjul på den jeg har i dag og 20'' vinterhjul, og det er helt uproblematisk. Det som virkelig er behagelig med denne typen bil er jo hvor stille og rolig det er, billige driftskostnader, effekten/dreiemomentet er der umiddelbart og har jo nm i massevis. Er ferdig oppvarmet på under 5 min, og det kan også gjøres i en lukket garasje. Men elbil passer selvsagt ikke til alle, selv om det blir flere og flere elbiler på markedet som gjør at det nå er vanskelig å ikke finne noe som passer. Men enkelte bor slik til at det ikke er mulig med hjemmelading og at det er langt til en ladestasjon, mens andre drar på store campingvogner, båthengere, etc, og det er klart at da er det ikke like bra med elbil. Med tung tilhenger/campingvogn etter en elbil, så forsvinner strømmen fort, og da må det lades desto oftere. Kulda gjør jo også sitt med tanke på rekkevidde, så er det greit å ha litt størrelse på batteriet. En ting er i hvert fall helt sikkert, jeg har eid min siste bil som det må fylles bensin/diesel på 😉
    • Wow, gratulerer! Så kjekt å ha deg tilbake igjen. Vi får ta opp igjen tråden, men det har vært temmelig stilt på forumet det siste året. Spennende bil du har gått for. 21" sommerstørrelse  er heftig. Jeg er ikke så veldig i elbil verdenen, har RS 4-hjulstrekk? Du har ikke campingvogn eller tung henger du skal dra på?
    • Da er jeg på vei tilbake til Skoda igjen, gresset er definitivt ikke grønnere på andre steder i VAG universet. Har nå bestilt en, Skoda Enyaq RS 2026 Graphite Grey metallic MAXX 21'' Vision antrasitt sommerhjul Svingbart tilhengerfeste Bagasjeromspakke Delingsnett Skvettlapper foran 20'' Neptune sort/polert vinterhjul Levering forespeilet i desember 2025 Skal bli artig å være en del av Skoda «universet» igjen 🙂
    • Hei!   Har en trofast Yeti Adventure med 348.000 km på telleren. Den begynte å bruke mye kjølvæske, som viste seg at det var sprekk i kjølerøret: Det er det vistnok ikke lagervare hos Møller, og verkstedet vet ikke når de kan få tak i det. OE nr: Kjølerør 03L 121 151 L. Noen som har erfaring med dette, eller kan det røret tettes/sveises?  mvh Bjørn H Bergseth    
    • Leter meg grønn og blå etter bilbur til hunden som og passer i vår Skoda Octavia 2014 modell.  Hund str stor, som en stor schäefer eller stor boxer, han er nesten 70 cm i skulderhøyde. Finner ikke bur som både passer han og bilen. Har nedsenket bagasjerom.  Noen som har erfaring eller tips?
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...