Gå til innhold
PaulusA

Superb felg til Octavia 17"


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ut som at det er samme boltsirkel dia for disse bilene, er det noen som vet om man kan bruke original 17" Superb felg på Octavia?

Ser at det er flere fine felger der....

Skrevet (endret)

Det er mange som passer fysisk, men det er innpresset som er utfordringen for å få riktig sporvidde. Så da må du undersøke hvilket innpress din nye Octavia skal ha og hva de felgene du vurderer har.

I følge bil og henger appen til SVV så har jeg ET 40mm både foran og bak på min Superb.

 

EDIT:

Innpresset kan jo forandres med inntil +/-7,5mm på hver side av bilen, slik at det maks kan forandres 15mm pr. aksel.

Endret av Superb lll
Skrevet

Alle originale Superb-felger skal passe rett på Octavia. Superb III har ET som ligger nærmere 40, og da kommer felgen noe lengre ut enn originale Octavia-felger. Superb I og II har ET som er mer mot 49, og da kommer felgen lengre inn. Men alt skal være lovlig. Sjekk hva som står som originalt i vognkortet, i min Octavia III står ET46.

Skriv gjerne hvilke felger du tenker på.

Skrevet
1 time siden, Sjåføren skrev:

Alle originale Superb-felger skal passe rett på Octavia. Superb III har ET som ligger nærmere 40, og da kommer felgen noe lengre ut enn originale Octavia-felger. Superb I og II har ET som er mer mot 49, og da kommer felgen lengre inn. Men alt skal være lovlig. Sjekk hva som står som originalt i vognkortet, i min Octavia III står ET46.

Skriv gjerne hvilke felger du tenker på.

Takk.

Jeg ser nå på martins.no at som du sier skal Octavia ha 46mm ET mens Superb skal ha 41mm

Som du sier er alt dette lovlig, men det er vel best og holde seg til originalt innpress? Ingen av oss vet vel hvilken reel innvirkning dette har på kjøreegenskaper, sporing etc?

Tenkte på Helios eller Zeus

 

Skrevet
12 minutter siden, PaulusA skrev:

Takk.

Jeg ser nå på martins.no at som du sier skal Octavia ha 46mm ET mens Superb skal ha 41mm

Som du sier er alt dette lovlig, men det er vel best og holde seg til originalt innpress? Ingen av oss vet vel hvilken reel innvirkning dette har på kjøreegenskaper, sporing etc?

Tenkte på Helios eller Zeus

Man skal selvfølgelig være bevisst på kke å forandre for mye bort fra originalt. Det er en grunn til at det er satt en grense på +/- 7,5 mm. Selv om de har et innpress som er 5-6 mm forskjellig fra originalt, så tror jeg ikke du vil merke forskjell. På ettermarkedet for felger er det sjeldent at man finner felger som er akkurat som originalt. Og der er mange andre faktorer som også spiller inn, felgens vekt, bredde, dekkets størrelse og mere til.

Begge de felgene du nevner er tøffe felger, og det er veldig flott at noen tenker alternative felger. Av de to ville jeg valgt Zeus, fordi den er 7" bred. Det passer bedre til 225 brede dekk. Da her du en bra kombinasjon på Octavia, hjulene kommer litt lengre ut (originalt ligger de veldig langt inne).

Skrevet

Helt enig, og hvertfall 3-4 mm endring merkes ikke, men synes visuelt litt.

Men fra 40 til 20 da snakker man om endringer egenskaper. Men vi slipper heldigvis bry oss om det siden vi må holde oss innenfor 7.5 

Uansett greit å ikke endre innpresset så felg kommer lengre inn, tilfelle konflikt med fjær og oppheng mm 

Skrevet

Takk for innspill begge to.

Nå blir dette en felg jeg mest sannsynlig vil bruke på vinteren, da jeg elsker mørke felger på vinteren (hvorfor det mon tro?).

Bruker 225/45-17" som dere var inne på. Helios er også 7" bred. En felg for 225 dekk kan godt være helt opp til 8" bred i mine øyne.

En annen felg jeg vurderer er Nitro Ultra fra Martins, den er stilig, i god kvalitet, riktig farge og ferdigborret.

http://www.martinsfelger.no/felger/felgguide.aspx?get=wheel&id=2337

 

Skrevet (endret)

Skal en forandre noe på innpress, så er jeg absolutt enig i at det bør gjøres slik at felgen/hjulet kommer lenger ut mot hjulbuen, Det ser vesentlig bedre ut :) 

Jeg synes også at en 7" felg gjør seg bedre til 225 dekk, dekket beskytter felgkanten litt bedre da og dekket ser ikke «strukket» ut, men det er selvfølgelig en smakssak det også.

Tja, felgfarger begynner det å bli ganske mange forskjellige varianter av i disse dager, det som er bra med mørke farger er jo at det kamuflerer både salt, skitt og bremsestøv veldig godt, men personlig så er jeg ingen fan av mørke felger. Har slike «kontrastfelger» på sommeren selv, men det er 2 tenåringsjenter og en kone sitt valg, det var ikke noe jeg ønsket, men det ville de ha til en hvit bil. Jeg kan like litt forsiktig mørktonet sølv for å kalle det det, men ellers så er jeg så gammeldags at jeg foretrekker helt enkle sølvfargede felger, jeg liker å se hva som er felg og hva som er dekk ;) 

På siden du linker til her @PaulusA, så hadde det vært 3 felger jeg hadde vurdert om jeg skulle ha valg, i vilkårlig rekkefølge;

  • 23. Image Delta
  • 25. Image Torino
  • 33. CSP 14

der har du hvor gammeldags og kjedelig jeg er.......... ;) 

Endret av Superb lll
Skrevet

Ok, skal felgen brukes om vinteren, må du forsikre deg om at den er egnet til vinterbruk. Det går vel mest på at de tåler lavere temperaturer og overflatebehandlingen. Pass spesielt på at de ikke er "Diamond cut". Da vil de garantert begynne å flasse og bli stygge på grunn av salting og det sure miljøet vi har om vinteren.

Jeg bruker selv piggdekk i 205/50R17 på originale Skoda felger, 7" brede, Teron tror jeg de heter. Funker bra det.

 

Skrevet (endret)

Heisan

Ja, du er nok gammeldags, Hehe. Jeg vil ikke ha rent sølvfargede felger uansett. Enten tofarget eller mørkere.

Til vinter er det kritisk å ikke ha polert sølv og mørk, Dvs tofarget.

Martins anbefaler den jeg nevnte til vinter. På vår Mercedes B Electric har jeg Nitro Razor i antrasitt, både flott felg og holder veldig fint på vinteren.

Før jeg konkluderer hvilken felg jeg ønsker skal bilen "lande" i mine øyne med svarte felger til svart bil for sommer. Hvis det ikke er 100% etter noen måneder bruker jeg de om vinteren og går for to-fargede om sommeren.

Der er Hawk i sølv+antrasitt et godt alternativ.

Endret av PaulusA
Skrevet

Ja det var vel det jeg visste, gammaldags og kjedelig, men det er greit å få det bekreftet da, hehe ;) 

Det som betyr mest for meg er at felgene er enkle i designet og enkle å holde rene. At felgene har mange «eiker» og at det er tett mellom dem gjør det vanskelig å holde pent. Jeg har to sett med 18" originale Skoda felger til min Superb, men ingen av dem er enkle å holde rene synes jeg. Det er for smalt mellom eikene til at en kommer skikkelig til på baksiden av dem, og der samler det seg mye salt og skit i løpet av vinteren. Så derfor liker jeg best designet og utseendet på de 3 felgene jeg nevnte i forrige innlegg, enkle å holde rene og vedlikeholde, men hvor spennende og spreke de er, er jo en helt annen sak da......... 

Skrevet

Enig med @Superb lll her. Og jeg er ikke gammeldags. Svarte felger får bilen til å se ut som et vrak uten hjulkapsler. Rommet i hjulbuene ser udefinert ut, og ødelegger designet. Feite felger i børsta alluminimum er finest, men krever alt for tynne dekk. 

Sånn var det med den saken ??

Skrevet (endret)

Tror jeg må vise dere noen bilder etterhvert, black is beautiful. Hehe

Ellers er jeg litt enig når det gjelder vedlikehold, det er nettopp derfor jeg liker antrasitt felger på vinteren

Men, jeg er litt usikker på utseende og min følelse av bilen med svarte felger på sommeren. Har derfor ikke enda låst meg for vinterfelg, så kan jeg bytte over

Endret av PaulusA
Skrevet

Du får forsøke å overbevise oss @PaulusA ;)  Som vi har vært inne på tidligere, dette er det mange (delte) meninger om og fasiten finnes jo kun for den som skal ha felger til sin egen bil. Det viktige er jo at de/dem som eier og bruker bilen er fornøyd(e), og det er jeg helt sikker på at du blir @PaulusA ;) :D 

 

Jeg har fått med meg hele 70 og 80 tallets biler med svarte stålfelger og hjulkapsler, hvor flere og flere tilslutt valgte å la vær å bruke disse hjulkapslene fordi de kostet jo en formue (originalt) om en kjørte i stykke en av dem. Så sorte felger minner meg rett og slett om stålfelgene og den tiden der, og det er rett og slett bare ikke min stil. Er felgene i tillegg for «tette» i designet slik enkelte ville ha for noen år siden, så forsvinner jo alle detaljer mot en mørk billakk og i mørke hjulbuer, ingen overgang fra felg til dekk er jo synlig da. Så åpent design i sølv/mørk sølv med 5 eiker i type 18"/19" er hva jeg foretrekker (jeg tenker da til Superb her ang felg str), så kjedelig og old-fashion er nok de passende og rette orda ja, hehe ;)   

7 timer siden, Scout skrev:

Enig med @Superb lll her. Og jeg er ikke gammeldags. Svarte felger får bilen til å se ut som et vrak uten hjulkapsler. Rommet i hjulbuene ser udefinert ut, og ødelegger designet. Feite felger i børsta alluminimum er finest, men krever alt for tynne dekk. 

Sånn var det med den saken ??

Der er vi helt enige @Scout, og så bra å se at jeg ikke er så gammeldags og kjedelig likevel da, takk for det ;) :D 

Skrevet
På 8.5.2017 den 0.13, Scout skrev:

Enig med @Superb lll her. Og jeg er ikke gammeldags. Svarte felger får bilen til å se ut som et vrak uten hjulkapsler. Rommet i hjulbuene ser udefinert ut, og ødelegger designet. Feite felger i børsta alluminimum er finest, men krever alt for tynne dekk. 

Sånn var det med den saken ??

Joa, tror du er gammel også ;)

Jeg er av den typen som liker svartefelger og jeg er ung...tror jeg ;) Men, er ikke sånn at jeg kommer til å velge det på neste bil.

Skrevet
5 timer siden, Tor2r skrev:

Joa, tror du er gammel også ;)

Jeg er av den typen som liker svartefelger og jeg er ung...tror jeg ;) Men, er ikke sånn at jeg kommer til å velge det på neste bil.

Hehe ?

Har foreløpig fått skryt for svart bil med svarte felger, men så er felgene ganske åpne ?

Skrevet
5 timer siden, Tor2r skrev:

Joa, tror du er gammel også ;)

Jeg er av den typen som liker svartefelger og jeg er ung...tror jeg ;) Men, er ikke sånn at jeg kommer til å velge det på neste bil.

Lurer veldig på hvem andre du sikter til som er gammel, når du sier at Scout også er gammel, hehe (er klar over at jeg har lagt opp til det selv ja) ;) 

 

43 minutter siden, PaulusA skrev:

Hehe ?

Har foreløpig fått skryt for svart bil med svarte felger, men så er felgene ganske åpne ?

Savner noen bilder av det nye sorte vidunderet ditt da @PaulusA ;) 

Joda «black on black» kan også i mine gammeldagse øyne være flott, men det kommer mye an på biltype, valg av felger, etc, sort med noen sølv/alu detaljer på hadde nok vært fint for å live opp felgen litt, men felger med rene alu detaljer egner seg jo gjerne dårlig som vinterfelger pga salt........

Jeg foretrekker nok likevel en mørk sølv felg for at det skal være en forskjell /kontrast mellom dekk og felg, ellers så ser det litt for udefinert ut i mine øyne som nevnt tidligere. Men mer åpne felger, litt str på bremseskivene og kanskje en farge (ikke glorete) på bremsecalipperen vil jo gi et helt annet inntrykk :D 

 

 

Skrevet

Angående dekk og felger er det mange forskjellige meninger, må si meg enig. Ed @Superb lll, svarte felger er ikke pent, ingen detaljer i hjulet synes,  og som @Scout sier, så ser det udefinert ut... 

Personlif så liker jeg egentlig best kombinasjonen antrasitt og polert på samme felg, eller sølv felg :) 

Men samtidig uansett hvor fine felger man har, så nytter det ikke med standard Skoda felger, hjulene på samtlige Skodae ligger midt under bilen, så enten må man få tak i felger med annet ET (innpress) eller så få på noe spacere! Det å få hjulene til å ligge tilnærmet jevnt med skjerm gir uansett ett stort løft i utseende!!! 

Skrevet
10 timer siden, Tor2r skrev:

Joa, tror du er gammel også ;)

Jeg er av den typen som liker svartefelger og jeg er ung...tror jeg ;) Men, er ikke sånn at jeg kommer til å velge det på neste bil.

Hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
    • Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge! 
    • Takk for det @Marius   Jeg fant meg rett og slett ikke til rette i id4, setene passer ikke min rygg/kropp som har fått litt for mye «juling» i jobb, så da er jeg nødt til å gjøre noe med det. Fant to biler som kunne være bedre, så prøvde Tesla M Y Juniper Performance først. Det var jo en fin bil med heftige prestanda for å si det litt forsiktig   Den gikk som et uvær, hadde ganske gode seter, men traff likevel ikke helt 100%. Den neste var Skoda Enyaq RS, og der traff setene godt i forhold hvilke utfordringer jeg har med rygg. Så da valgte vi å bestille en slik. Volvo er jo også kjent for gode seter, men jeg synes at EX40 er litt gammeldags og nesten litt utdatert med tanke på hvor gammel den faktisk er (som XC40). Ikke 100% overbevist etter alle skriverier den siste tiden heller. Id7 er jo en fantastisk bil, den er dessverre litt for lav for meg, og setene er heller ikke de rette. Men jeg har kjørt litt id7, og det er virkelig en bil som tiltaler meg. Synd kroppen er som den er, for det setter dessverre mange biler og bilmerker ut av bildet. Det viktigste @Marius er faktisk at bilen passer til de behovene en har i hverdagen, ikke hvilket merke den har i grillen. Det er så mange samarbeid mellom forskjellige bilmerker i dag, at det er nesten håpløst å følge med på alt sammen. Så der har du gjort et godt valg vil jeg tro  
    • Hei, Noe sent svar! Her ser det ut som du må ut av landet for å ta få tak på dette. f.eks  https://www.skoda-parts.com/spare-part/03l121151l-connecting-pipe-european-union-52036.html Dette kan helt sikkert sveises også, da det er kun er kjølevæske. Men, kanskje litt jobb å få ut?
    • Hei, Velkommen tilbake til forumet!  Jeg har også vært veldig stille og ikke altfor ofte innom her fortiden. Gratulerer med bestilling av ny bil! Du blir helt sikkert fornøyd!   Jeg kvittet meg med Superb'en i juni, Ikke for det jeg var misfornøyd. Men, hadde hatt den altfor lenge i forhold til planen! Da Skoda ikke hadde så mange alternativer iforhold til det jeg jaktet på, så endte jeg faktisk opp med en VW ID7 GTX Exclusive -25 modell. Hentet ut 17.Juni. Meget fornøyd til nå, med både rekkevidde og ladehastigheter på litt lengere turer!   Har passert 6000km nå.. Så ikke voldsomme mengder
    • Takk for det @Sjåføren 🙂 Har tittet innom forumet, men ikke vært aktiv siden jeg byttet over til et annet merke i fjor høst, blir nok litt mer aktiv til tider etter at jeg har mottatt bilen. Ja bilen virker meget bra, var svært behagelig å kjøre. RS har 4-hjulstrekk og er vel den utgaven av Skoda som har mest krefter, selv om det er mer enn nok i hverdagen, så er det jo veldig lite i forhold mange andre elbiler. Den er jo egentlig meget rask fra 0-100km/t om en tenker noen få år tilbake i tid, men blir jo likevel regelrett «parkert» av svært mange andre i dag. Den utviklingen går meget fort i dag, prøvekjørte Tesla M Y Juniper Performance tidligere i uken, og der var det 0-100km/t på 3,5 sekunder. Ingen som trenger dette i hverdagen selvfølgelig, men Norges desidert mest solgte bil har altså slike «ess i ermet» for dem det betyr mye for. Etter snart 1 år med elbil, så må jeg bare si at det fungerer helt utmerket for min del. Synd jeg ikke gikk over til elbil tidligere, men var lenge meget skeptisk og synes de alle sammen hadde altfor kort rekkevidde etter hva jeg var vant til fra før med mine bensin/diesel biler.  Rekkevidde er jo ikke noe jeg tenker på engang lengre, det som er mye mer interessant er jo ladehastigheten når en først stopper for å ta en pause. Der er jo ikke Enyaq noen racer, verken i hvor høy effekt den kan ta i mot (max 185kW), eller hvor fort det går. De beste elbilene har i dag 800V DC og lader med +/- 400kW, og da går det virkelig unna. Men det er ikke noe jeg har behov for til mitt bruk, men at det er et viktig punkt for mange andre i hverdagen forstår jeg veldig godt. 99% av min lading gjør jeg hjemme i garasjen, så har kun prøvet hurtiglading 3-4 ganger i løpet de 10 mnd jeg har hatt elbil, trengte det ikke da heller, men det var bare for å ha prøvet det slik at en har litt erfaring den dagen en skulle ha et konkret behov. Dessverre så er tilhengervekten den kan dra svært begrenset (1.200kg). Jeg vet at det kommer versjoner i 2026 som får øket det til 1.800kg, og det vil jo ble vesentlig bedre. VW id4 GTX 2026 mod. har allerede fått øket det til 1.800kg. Så det er høyst usikkert om bilen jeg har bestilt kommer med 1.800kg hengervekt, men nå drar jeg aldri på campingvogn eller andre store/tunge tilhengere, så for min del er det ikke et problem uansett. 21'' sommerhjul kler den bilen veldig godt synes jeg, og det sammen med DCC (adaptivt understell), så blir det en bil som sitter ganske bra på veien. Har 21'' sommerhjul på den jeg har i dag og 20'' vinterhjul, og det er helt uproblematisk. Det som virkelig er behagelig med denne typen bil er jo hvor stille og rolig det er, billige driftskostnader, effekten/dreiemomentet er der umiddelbart og har jo nm i massevis. Er ferdig oppvarmet på under 5 min, og det kan også gjøres i en lukket garasje. Men elbil passer selvsagt ikke til alle, selv om det blir flere og flere elbiler på markedet som gjør at det nå er vanskelig å ikke finne noe som passer. Men enkelte bor slik til at det ikke er mulig med hjemmelading og at det er langt til en ladestasjon, mens andre drar på store campingvogner, båthengere, etc, og det er klart at da er det ikke like bra med elbil. Med tung tilhenger/campingvogn etter en elbil, så forsvinner strømmen fort, og da må det lades desto oftere. Kulda gjør jo også sitt med tanke på rekkevidde, så er det greit å ha litt størrelse på batteriet. En ting er i hvert fall helt sikkert, jeg har eid min siste bil som det må fylles bensin/diesel på 😉
    • Wow, gratulerer! Så kjekt å ha deg tilbake igjen. Vi får ta opp igjen tråden, men det har vært temmelig stilt på forumet det siste året. Spennende bil du har gått for. 21" sommerstørrelse  er heftig. Jeg er ikke så veldig i elbil verdenen, har RS 4-hjulstrekk? Du har ikke campingvogn eller tung henger du skal dra på?
    • Da er jeg på vei tilbake til Skoda igjen, gresset er definitivt ikke grønnere på andre steder i VAG universet. Har nå bestilt en, Skoda Enyaq RS 2026 Graphite Grey metallic MAXX 21'' Vision antrasitt sommerhjul Svingbart tilhengerfeste Bagasjeromspakke Delingsnett Skvettlapper foran 20'' Neptune sort/polert vinterhjul Levering forespeilet i desember 2025 Skal bli artig å være en del av Skoda «universet» igjen 🙂
    • Hei!   Har en trofast Yeti Adventure med 348.000 km på telleren. Den begynte å bruke mye kjølvæske, som viste seg at det var sprekk i kjølerøret: Det er det vistnok ikke lagervare hos Møller, og verkstedet vet ikke når de kan få tak i det. OE nr: Kjølerør 03L 121 151 L. Noen som har erfaring med dette, eller kan det røret tettes/sveises?  mvh Bjørn H Bergseth    
    • Leter meg grønn og blå etter bilbur til hunden som og passer i vår Skoda Octavia 2014 modell.  Hund str stor, som en stor schäefer eller stor boxer, han er nesten 70 cm i skulderhøyde. Finner ikke bur som både passer han og bilen. Har nedsenket bagasjerom.  Noen som har erfaring eller tips?
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...