Gå til innhold
tobor

Ditec


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter på min Kodiaq som nok blir levert i oktober. Har tenkt å Ditecbehandle den med en gang. DITEC tilbyr nå en superbehandling som blir kalt Ditec Ceramic Ultra. Den koster noe mer, men har et mindre oppfølgingsprogram. Er det nopen som har erfaring med denne? Er det verdt å spytte i ekstra i forhold til ordinær DITEC?

Skrevet

Hei,

Jeg fikk utlevert nye Octavia for litt over 1 mnd siden, jeg valgte vanlig Ditec behandling. (Viste jo ikke at dem hadde kommet med noe nytt, og selger informerte heller ikke om det)
Jeg er forholdsvis fornøyd med ditec behandlingen, har ikke fått håndvasket bilen enda, bilpleie leverandøren tilbydde gratis vask etter 14 dager, så da fikk jeg benyttet meg av det :D
Og etter det så har det vel nesten regnet konstant her i Telemark.

Jeg fikk inntrykket av at bilen skulle inn hver 12mnd med den nye behandlingen, så det vil jo si oftere en vanelig. Men, det kan sikkert gå fortet en det også, kommer jo helt an på hva slags vaskemiddler du bruker.
Jeg vil anta den nye er mer holdbar og langvarig en den gamle. Er vel en grunn til at dem kaller den Ceramic Ultra :D

 

Skrevet

Jeg tok også en Ditec behandling av min Superb i fjor, da var den ca 5 mnd gammel, bilen ble flott den, men tviler likevel sterkt på at jeg gjør dette på en evt ny bil igjen. Grunnen til det er at jeg ønsker mer å kunne gjøre mer med bilen selv, men nå er det en del ting en ikke skal benytte på bilen for ikke å ødelegge Ditec behandlingen. 

Bilen har også blitt litt «flekkete» på fangeren foran i løpet av vinteren, det er noe som ikke går bort i det hele tatt, men hva det kommer av vet hverken jeg eller de som behandlet bilen. Både de og jeg har pusset og gnikket med forskjellige vidundermiddel uten at det hjelper, så det ser ut til at jeg kanskje må lakkere fangeren for å få dette helt bort, kan faktisk se ut til at det er noe i klarlakken, men den er ikke sprukket/løsnet/borte eller noe slikt, det er bare en del grå-aktige små flekker som synes veldig godt i spesielle vinkler, ellers så ser en dem om en vet at de er der.. Det er også en helt haug med steinsprut merker/hakk i fangeren, så den burde likevel fikses på. Så det er ikke noe jeg klandrer de som utførte dette, for jeg tror ikke det kommer av det.

Jeg hadde heller kjøpt meg en del «remedier» for å ordne mer med bilen selv, eller foretatt en «spa-behandling» 1 - 2 ganger i året hos noen som er gode til det. 

MEN jeg skal også legge til at jeg har sett et par biler som har tatt Ditec Ceramic behandlingen, og den synes jeg ser bedre ut, den ene bilen har nå også hatt dette igjennom vinteren, og den har holdt seg vesentlig bedre og penere enn hva min har gjort. Men jeg har også kjørt en del mer på saltede veier enn hva de har gjort, så helt rettferdig sammenligning blir det nok ikke.

Skulle jeg ha gjort dette på en ny bil, så hadde jeg forsøkt Ditec Ceramic om jeg skulle ha gjort dette, men om jeg hadde bestilt ny bil i dag, så er jeg ikke sikker på om jeg hadde gjort dette eller ikke. Det ble som sagt meget bra på min bil når det ble gjort, men det har på ingen måte imponert meg, mulig en Ditec Ceramic hadde imponert meg mer.............

Skrevet

Tok Drop Off behandling på bilen når helt ny, foreløpig fornøyd med det. Behandlingen skal tilsvare en råere enn vanlig Ditec, men rimeligere. Er usikker på hvilken som er best

Skrevet

Her i Telemark, ser jeg at Autostrada bilforhandlerne er godkjente Drop off sentere.
Usikker på om folk her har hørt om Autostrada før, men....
Autostrada er vel di som selger flest ekslusive biler i Norge, dem er blandt annet forhandler av Jaguar, Porche, Land Rover og Jeep (Ny bil)
Så, dem vet nok hva dem driver med :D Har hørt mye bra om Drop Off ETTER jeg valgte Ditec på min bil :D 

Skrevet

Som telemarking er jo Autostrada kjent. Ikke så langt unna Skodaforhandleren heller. men jeg tror jeg skal prøve Ditec ceramic. Drop Off er dyrere, særlig over tid, ser jeg.

Skrevet
41 minutter siden, tobor skrev:

Som telemarking er jo Autostrada kjent. Ikke så langt unna Skodaforhandleren heller. men jeg tror jeg skal prøve Ditec ceramic. Drop Off er dyrere, særlig over tid, ser jeg.

Ok, kan tenkes det. Uansett deilig å slippe vanlig polering hver annen måned for en stakkar som kjører mye

  • Lik 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hm, jeg har visst tolket det du skrev litt feil. Det er vanskelig å feilsøke på nett, jeg har ikke direkte hatt en sånn feil. Men har du sjekka hjula for ubalanse i maskin? Det kan være bakhjula. Har du firehjulstrekk så kan det være bakakseldiff/Haldex også. 
    • Det rister ikke i rattet og bilen går rett frem uansett 
    • Heihei. Det er mange ting som kan gjøre at det rister i rattet. Som du sier, det kan være en foring eller bærekule i hjulopphenget, eller en drivakselknute. Et dårlig motorfeste eller f.eks en skjev drivaksel vil vel merkes i lavere hastigheter også? Og du vil ha hørt at lydnivået har blitt forskjellig i bilen fra tidligere. For eksempel klunkelyder når du kjører over fartshumper eller dumper og kanter i vegen. Hva mener du med at du har sjekket alle dekk? Har alle hjul blitt sjekka i avbalanseringsmaskin? Som oftest er risting i rattet i et gitt fartsområde ubalanse i dekk/felg. Det kan også være at ett eller flere balanselodd i en felg har ramlet av. Har du nettopp lagt om til sommerdekk? Lykke til, håper du finner ut av det. Og kom gjerne med tilbakemelding og oppfølging her.
    • Det er mobiltelefonen som er tilkoblet bilen som har lavt batterinivå.
    • Hva betyr det at denne batteri-indikatoren står på laveste trinn og er rød? Finner ikke ut av dette i brukerhåndboken.
    • Medlem Skrevet 7 minutter siden Hei. Har ein Roomster som plutselig begyntge å gå på 3 sylindere. Feilkode: misfire cyl 3. Bytta tennplugg, sjekka for gnist, bytta om på dyse 2 og 3 utan at feil fulgte over til cyl 2. Målt motstand i spoler til  alle dyser 6 ohm, alle. Sjekka kompresjon sylinder 3, ok. Sjekka at det faktisk er cyl 3 det er feil på ved å dra ut pluggledning med motor i gang. Sjekka om det kjem spenning "pulsvis" til dyse 3. Her får jeg litt variabel blink i prøvelampe inntil det ikkje kjem puls i de heile etter ca 10 sek. Sjekka kabling frå ECU til innsprøytingsdyse så lant det lar seg gjera, ingen feil funnet. Konkluderer med defekt ECU. Så til spørsmålet. Dersom jeg kjøper ECU frå høgger , kva må til for å ta denne i bruk. Er det mulig å montere denne og teste om bilen starter og deretter eventuelt kode om dørlåser osv, eller må koding gjøres først for at vi skal få strata bilen ( startsperre osv) Takknemlig for alle seriøse tips til kva som må til for å få bytta ECU 🙂
    • Hei har en karoq 2018 som har begynt å riste når jeg kjører i 90 km/t , det starter i 85 men mer voldsomt i 90 . Har sjekket alle dekk og  det er ikke noen risting I dekk, ratt det er i selve bilen under 85 er det ingen risting.  Er litt redd for at det  kan være foringer,motorfeste,kulelager o.s.v for hvis jeg slipper rattet så går bilen 100 % rett frem og null risting . Er det noen som har opplevd dette og funnet ut hva det kan være , det er litt lettere enn at jeg må innom flere verksted for å finne ut hva som er galt. 
    • Hei. Jeg har en Octavia 2018 med Columbus, og har hittil oppdatert kartene hvert halvår.  Når jeg slår inn mitt VIN nummer får jeg opp kartene over Indonesia? Noen ganger 29GB, andre ganger 9GB. Jeg tør ikke teste installasjon av 29GB som jeg tror er den rette, da filene ikke er likadan som tidligere, jeg er redd for å ødelegge hele kartsystemet. Er det andre som har opplevd dette?  https://updateportal.skoda-auto.com/en-US  
    • Hei. Har hat samme Symptom. Har vært 2 grunner til at den  ikke starter. For lav spenning (Ladeproblem) Eller at bilen er på reservetank.
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...