Gå til innhold
Marius

ŠKODA OneApp


Anbefalte innlegg

Tok veldig langt tid før jeg fant ut av hvordan man skulle sette opp mirrorlink, så det ble bare med det. 

Fikk det delvis til, appen blir iallefall tilkoblet nå (på telefonen iallefall!) men jeg klarer ikke å koble mirrorlink på Amundsen. Fungerer ikke mirrorlink, eller er det jeg som gjør noe feil her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger en egen mirrorlink app til android. Men den er ikke lansert i Norge enda. Kan finne link litt senere om du trenger. Du kan prøve å Google mirrorlink android feks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trudde det bare skulle være å koble telefonen til usb'en i bilen og trykke på SmartLink og finne MirrorLink. Står det på Skoda sine sider iallefall, finner ingen ting om noen app.

Men gi meg gjerne en link, så skal jeg se om det fungerer da! :) 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mirrorlink fungerte helt plutselig allikevel, så nå er det saker her :D Du var inne på Noe, jeg fikk beskjed om å laste ned "Car mode (for Galaxy)" når jeg koblet til, og da fungerte alt perfekt! 

Android auto vet jeg er ikke lansert enda, ja. Har prøvd å laste ned apk, men finner allikevel dette fortsatt dårlig. Det kan dog hende jeg har lastet ned feil versjon til min mobil, så jeg skal prøve dette nærmere. Jeg har ellers fått flere "hint" fra selger om at dette er på vei til Norge. Så får vi bare håpe de får fart på sakene og lanserer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Android Auto er på vei til Norge, er vel bare et tidsspørsmål om når det kommer :)

Skoda Oneapp har jo vært tilgjengelig siden før nyttår i Tsjekkia blandt annet.. Så, ting tar jo tid tydligvis :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede android auto installert på tlf herfra http://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/ og det virker mot smartlink med kabel

Har installert skoda oneapp, men bilen er ikke tilgjengelig for øyeblikket.

Men android auto blokkere jo tlf for bruk når den er aktiv .. så hvordan skal man da få brukt skoda oneapp ?

Endret av Ken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ken skrev:

Men android auto blokkere jo tlf for bruk når den er aktiv .. så hvordan skal man da få brukt skoda oneapp ?

Du må gå inn på Smarlink på infotainment, og bytte mellom Android auto og MirrorLink. Skoda Oneapp fungerer når du bruker Mirrorlink. Du får nok bare brukt an av de om gangen, hvertfall på infotaimentet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Håvard skrev:

Testet såvidt på iOS i dag. Koblet telefon til med wifi. Ser ut til å være mange funksjoner som ikke fungerer?

Hei,

Jeg prøvde med kabel, d.v.s Apple Carplay/Smartlink+ systemet.. Det fungerte veldig bra, alle funksjoner fungerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn

Fikk det ikke til med kabel i hele tatt.

Gps på, Bluetooth på, og tilkoblet, plugga i kabelen.

Men kun android auto som kobla seg opp, gikk til hovedmeny i infotainment men mirrorlink var grå uansett hvor mye jeg prøvde.

Slo på wifi i bilen og kobla til telefonen der, og plutselig uten videre så virka det på telefon og jeg fikk frem live bildata.

Men i dag tidlig på vei til jobb virka det ikke i hele tatt via wifi heller når jeg trykka "start car mode". Gps på, Bluetooth på, wifi på og tilkoblet

Dere som får det til via kabel.. kommer skjermbildet fra telefon frem på infotainment også da?

Endret av Ken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ken skrev:

Morn

Fikk det ikke til med kabel i hele tatt.

Gps på, Bluetooth på, og tilkoblet, plugga i kabelen.

Men kun android auto som kobla seg opp, gikk til hovedmeny i infotainment men mirrorlink var grå uansett hvor mye jeg prøvde.

Slo på wifi i bilen og kobla til telefonen der, og plutselig uten videre så virka det på telefon og jeg fikk frem live bildata.

Men i dag tidlig på vei til jobb virka det ikke i hele tatt via wifi heller når jeg trykka "start car mode". Gps på, Bluetooth på, wifi på og tilkoblet

Dere som får det til via kabel.. kommer skjermbildet fra telefon frem på infotainment også da?

Nå har jeg testet på KUN iPhone foreløpig, og der får jeg opp skjermbilder på infotainmentet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey. 

For via wifi igår når det virket, var det kun på tlf skjermen og ingen steder i infotainment å få det frem som jeg fant. 

Nå ser det ut til at min tlf, motorola g4 plus ikke har støtte for mirrorlink så er trolig der årsaken ligger til at det ikke virker på min tlf. 

Har tenkt å prøve å installere mirrorlink fra apkmirror og se hvordan det går.

Skjønner fortsatt hvorfor ikke skoda oneapp ikke virker over wifi idag når det gjorde det igår... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får som sagt opp Skoda OneApp på tlf skjermen, via wifi sporadisk. Oftere ikke, enn ofte.

Men har enda ikke klart det via kabel på min Motorola g4 plus.

Har funnet ut at fjottene i motorola ikke har bygd inn støtte for mirrorlink.

 

Prøvde kona sin samsung s7, via kabel. Men er også trøblete der.

Fikk tilgang til mirrorlink, men ett eller anna gjorde tlf desktop på infotainment ustabilt..

Skoda OneApp kobla seg heller her ikke til. Skjermbildet kom på infotainment, men bare sto og loadet uten at noe skjedde. 

 

Såå er det noen med Android som får både mirrorlink og Skoda  OneApp til å fungere på columbus??

Via wifi, eller kabel, eller begge deler.

Endret av Ken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Tilkoblingen til bilen fungerte fint for meg, både med kabel og wifi. Men jeg fikk aldri opp skjermbildet fra appen i apple carplay.

Ut fra det jeg kunne se, ble det ikke lagret noe særlig informasjon i appen med mindre man slo på "sporing" og lot appen være aktiv under kjøring...

Jeg prøvde starte appen før en langtur. Låste telefonen og kjørte turen. Deretter åpnet jeg appen igjen etterpå, men det var ikke noe data der inne fra turen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har fått til å koble min Galaxy S7 til både OneApp og Android Auto. Det tok lang tid og vanskelig å sette opp syns jeg. Det hele virker ustabilt og dårlig. Rett og slett ikke helt gjennomtenkt. Ikke minst oppløsningen på skjermen(kornete), usikker på om dette er noe man kan stille på. Nå har jeg ikke fått fiklet så mye enda, men hadde troen at dette skulle funke bra med den nye Colombus 9.2".

Litt skuffet ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...