Gå til innhold
Lars Adler

Lars Adler Kodiaq Style 2.0TDI 190hk 4x4 DSG 2018


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

Da har jeg gått til innkjøp av min første Skoda. Det ble en Kodiaq Style 2.0TDI 190hk 4x4 DSG 2018.
Var i dag oppe igjen for signere ny kontrakt da jeg plutselig fikk lyst på litt ekstra utstyr. (Dyrt å sitte å Google på nett om kveldene). Fikk også beskjed om at min bil var bekreftet for produksjon og produksjonsstart er i uke 30. Fikk da beskjed om at jeg kan forvente bilen i midten/slutten av August.

Av utstyr ut over standard på Style har jeg valgt følgende.

  • El. seter foran m/minne fører
  • Kessy med alarm
  • Adaptive understell (DCC)
  • 3-Soners Climatronic
  • Ventilerte skinnseter
  • Sensorstyrt elektrisk bakluke
  • Care connect og info online 1 år
  • Parkassist-pakke
  • Delingsnett
  • 18" Phoenix glanz
  • Reservehjul. Plassbesparende
  • Trafikkskiltgjenkjenning
  • Handsfree premium m/sim
  • Navigasjon Columbus 9,2"
  • Parkeringsvarmer
  • Solgardin for sideruter bak
  • El. speil m/minne for el. seter
  • Baksetevarme
  • Canton sound system
  • Tilhengerfeste, el. nedfellbart
  • Bagasjeromsmatte
  • Skvettlapper fremme
  • 17" nokian u. pigg
  • Ditec ceramic ultra
  • Ditec felgbeskyttelse
  • Ditec glassbeskyttelse
  • Ditec skinnbeskyttelse

Satser på mange fine turer i dette nye vidunderet.

Kommer tilbake med bilder ca. slutten av August.

 

IMG_2573.JPG

IMG_2574.JPG

IMG_2577.JPG

IMG_2578.JPG

IMG_2581.JPG

IMG_2582.JPG

IMG_2584.JPG

IMG_2586.JPG

IMG_2587.JPG

Endret av Lars Adler
Skrevet

Gratulerer med bestilling av en virkelig flott bil @Lars Adler, her mangler det jo ikke på utstyr i hvert fall :) 

Personlig så hadde jeg tatt med oppvarmet frontrute og oppvarmet ratt (om det ikke er standard på denne bilen), samt skvettlapper for beskyttelse mot steinsprut. Selv om det «bare» er sort plastikk på kanaler og i underkant av bakre støtfanger, så blir de også stygge etter hvert om de blir utsatt for mye sprut fra dekkene.

Her vil du garantert få mange flott kjøreturer når vidunderet kommer, så får vi bare håpe at ventetiden går bra :) 

Skrevet

Gratulerer med flott bil, som i tillegg er svært godt utstyrt!! :D Dette må bare bli bra :) Hadde nok som @Superb lll sier valgt med varme i ratt og vindu, i hvert fall ratt! Har begge deler, og uten varme i ratt hadde jeg ikke vurdert, koster jo også tilnærmet ikkeno som ekstrautstyr :) Men alt i alt, kjempe godt valg! 

Skrevet (endret)

Varme i ratt er standard på Style modellen. Oppvarmet frontrute ville jeg ikke ha da jeg på tidligere biler syntes disse rutene blir noe ekle å se igjennom. Føler egentlig ikke behov for dette da bilen står i garasje hele året og det er parkeringsvarmer om jeg står parkert ute i lengre tid. Skvettlapper bak har jeg faktisk ikke tenkt på. Er det noe som går å ettermontere @Superb lll, @Salcin? Endrer jeg på oppsettet på bilen nå så resikerer jeg at bilen detter ut av produksjonslinjen å havner bakerst i køen igjen. Noe som er lite ønskelig.

Endret av Lars Adler
Skrevet (endret)
3 timer siden, Lars Adler skrev:

Oppvarmet frontrute ville jeg ikke ha da jeg på tidligere biler syntes disse rutene blir noe ekle å se igjennom. Føler egentlig ikke behov for dette da bilen står i garasje hele året og det er parkeringsvarmer om jeg står parkert ute i lengre tid.

Oppvarmet frontrute er gull verdt, og den folien som er i dag ikke sammenlignes med trådene som var tidligere. Dette er en helt usynlig folie som du absolutt ikke klarer å se i det hele tatt, det blir på samme måten som de mørke vinduene bak, det er i lamineringen og helt usynlig.

Jeg parkerer også i garasje og bruker ikke bilen til/fra jobb, men enkelte ganger hvor en er på et besøk og vinduene har iset igjen, men kjøreturen hjem er for kort til at Webastoen bør brukes (den skal brukes i minst 15 minutter for å ikke å få problemer med den senere), så er den oppvarmede frontruta gull verdt som nevnt, for å slippe å skrape is av frontruten og ripe den opp.. Ta deg en tur til forhandleren og se om de har en bil med varme i frontruta der (altså den nye varmefolien)), den klarer du ikke å se i det hele tatt. :) 

Skvettlapper foran og bak ordner forhandleren om du ber dem om det. :) 

Endret av Superb lll
Skrevet
1 time siden, tobor skrev:

Skvettlapper er norskmontert utstyr så det går bra å legge til.

Ser at jeg har skvettlapper fremme. Da skal jeg sjekke for de bak.

Skrevet

Jeg har varme i frontrute, kan ikke se det

Hadde det på Mondeo tidligere, da kunne man se det, og hvis den nevrotiske typen kunne man irritere seg og stirre på trådene. For meg var det uproblematisk, nok annet å irritere seg over på Forden.

Skrevet

Jeg hadde også fysiske varmetråder i frontruta på en Ford Escort tidligere, og de «sytrådene» som gikk i sikksakk nedover frontruta ga et litt «bluret» utsyn i enkelte vinkler. Og om en først ble fokusert på dem, så tok de litt vel mye oppmerksomhet. Men om en bare så forbi dem, så var det jo ikke det store problemet det heller, de hadde langt flere fordeler enn ulemper etter min mening. Så helt enig med deg @PaulusA, det var nok av andre ting enn kunne irritere seg mer over i Forden................ ;) 

Men for @Lars Adler sin del, så er det nok kanskje for seint å gjøre noe med dette nå, for da kommer en kanskje ut av «produksjonsrekka» og må starte med en helt ny bestilling igjen, det er heller ikke sikkert at en kan gjøre noen forandringer med bestillingen heller såpass langt ut i prosessen som dette. Jeg synes oppvarmet frontrute er meget praktisk, men jeg hadde ikke startet på nytt med en helt ny bestilling bare for å få det heller.

Skrevet

Helt enig med deg med varmetråder son forstyrrer synet, dette er bl.a.. på Ford, og Skoda Octavia har det, men Superb har folie og regner med Kodiaq (uten att jeg vet) har folie som er laminert inn i ruta, dette er faktisk helt umulig å se! Så varme i ruta er ikke hva det engang var :) 

Skrevet

Har hatt min kodiaq i snart 3 uker, har varme frontruten. Er "usynlig", selgeren måtte også dobbeltsjekke om bile faktisk hadde varme i ruten.. Noe den har. 

Skrevet

Flott bil, nesten som min :-) Jeg ser du har EL-seter, @Lars Adler. Når bestilte du bilen? Jeg skulle gjerne hatt det samme, men det endrer prod fra uke 34-2017 til uke 0-2018. Skal sjekke med selger i slutten av juli om det fortsatt er problemer med leveranse av EL-seter da...

Skrevet
13 minutter siden, euphoria skrev:

Flott bil, nesten som min :-) Jeg ser du har EL-seter, @Lars Adler. Når bestilte du bilen? Jeg skulle gjerne hatt det samme, men det endrer prod fra uke 34-2017 til uke 0-2018. Skal sjekke med selger i slutten av juli om det fortsatt er problemer med leveranse av EL-seter da...

Hei @euphoria,

jeg bestilte bil i starten på mai. Jeg vurderte et par endringer selv, men ble anbefalt av selger å ikke gjøre endringer nå da jeg ville resikere å dette ut av prduksjonsrekken. Ser ut til å være av de heldige som ikke har fått så lang vente tid om det selger nå sa sist at min var satt til pruksjonsuke 30. Var kun små ting jeg ville endret. Skulle tro dette ikke hadde noe å si så lenge den ikke er i produksjon. Mener når jeg bestilte Audi så kunne jeg endre helt frem til produksjonstert. Eller veldig nær mener jeg. Mulig jeg husker feil. Leveranse av el. seter var sakt fra uke 19 slik jeg fikk det forklart. Jeg spurte nemlig da jeg var veldig skeptisk til å bestille bil når en ikke kunne vite når bilen skulle komme. Har lest om folk som har ventet i nær 6 måneder før de har fått noen uke for produksjon. Var vel også mange som en del forsinkelser grunner sovepakke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • En bruktbilhistorie. Etter litt fundering og nøling, så tenker jeg å lage en tråd her om min bruktkjøpte Octavia Scout. Altså en 2015 modell, som er kjøpt brukt i februar 2024. Nå, etter å ha brukt den 11 måneder, så er det kanskje på sin plass. Funderingen har egentlig gått på manglende aktivitet og interesse for forum-plattformen. Det virker som det langt større aktivitet for Facebook, og det er kanskje greit nok. Men FB har en del negative sider, og jeg begynner ærlig talt å miste interessen for FB, med all reklamen og alle de uinteressante innleggene som står i kø i feeden. Men altså... Jeg har altså "hoppet av" nybil for en tid tilbake, etter at Karoq'en ble levert inn etter leasingperioden på 3 år. Da prøvde jeg meg på en 2014 Rapid 1,2 TSI , men ble aldri helt fortrolig med den. Mest på grunn av manglende firehjulstrekk, lav bakkeklaring og den lave sitteposisjonen. Men jeg likte godt bilens enkelhet og den var faktisk ganske sporty. I Rapid-perioden leita jeg endel etter en passende bensin-Yeti med firehjulstrekk. Men det er et magert marked for slike (selv om jeg har merket en større bruktsirkulasjon nå de siste månedene). Så dukka denne Octavia Scout'en opp lokalt. Den hadde det meste av utstyret jeg ønsker, og jeg skjønte ganske fort at det var et godt kompromiss, og det ble handel. Bare gått litt over 100' og så ut til å være ganske godt holdt. Så var det å finne noen representative bilder av klenodiet, da. Begynner med noen fra salgsannonsen på Finn. Den har fått kallenavnet "Dølle Grå" (selv om den er i en noe blå nyanse og har MØRK BRUNT interiør (!). Nå har jeg kjørt bilen i snart et år og rundt 10' km. Så vil jeg komme tilbake med "putlerier og rariteter" som jeg har ordnet på bilen og beskrive litt av inntrykkene jeg har fått av denne "Norgesfavoritten".
    • Er det noen som vet om billige alternativ til orginallykt og nivåsensor til min Skoda Octavia scout?
    • Reg.reim tenker eg på, ikkje multireima. Reg.reima er jo under dekselet. Har den vore bytta tidligare?
    • Som i drivreim? I så fall så er den hel. 2,0 16V diesel 4 sylinder  tdi 4x4 Automat  Generasjon 2…
    • Kva type motor?  Har du sjekka registerreim?
    • Hei. Jeg har hatt flere Skodaer og ikke hatt problemer med sinkslipp. Jeg tror det kan være årsmodeller som er mere utsatt enn andre, men jeg vet ikke helt. Haldex. Her må du være nøye med oljeskift og rens av sil (på Octavia 3 og nyere). Tidligere versjoner hadde sil på pumpa + oljefilter på Haldex'en. Men på de nyere versjonene, så ble filteret tatt bort (Haldex ble solgt til Borg Warner). Da forsvant også forbruker-informasjonen om dette systemet. I tillegg ble silen i pumpa IKKE sjekket og dermed ikke renset ved behov. Og det er behov for rensing av silen. Så dette MÅ du be om ved hvert oljeskift. Og olja bør helst skiftes oftere enn anbefalt intervall. Da har du større sikkerhet for at firehjulstrekken faktisk virker når du trenger det, og at pumpa ikke skjærer seg på grunn av manglende oljegjennomstrømning. Oljepumpa går så lenge motoren går (eller kanskje til og med så lenge tenningen er på). Bildet viser silen på min ca. et halvt år etter at jeg kjøpte bilen (brukt). Jeg vet ikke hvor lenge det var siden siste oljeskift eller silrens, men det er absolutt verdt å passe litt ekstra på.
    • Hei @Lars1988 Trykket i dekkene er det som bærer vekten av bilen. Det er mange faktorer som virker inn på hva som er "riktig" trykk i dekka, dekkgummien er fleksibel og vil forme seg etter underlaget, innvendig trykk og generell belastning (statisk og dynamisk). Så på vinterdekk ville jeg absolutt ikke brukt for lavt eller for høyt trykk i forhold til det som står oppgitt i tanklokket. På vinterdekk ville jeg lagt på 10-15%, men ikke mer. Alt er relativt, og det er forskjellige vinterforhold gjennom sesongen, pluss at føret varierer mye. Kjører du mye på motorvei med "svart" asfalt og høy hastighet, så kan høyt trykk være greit for å få ned forbruket. Men kjører du på varierte forhold der vinteregenskapene er viktigst, så hadde jeg ikke satset på at høyt trykk gir godt grep når du trenger det som mest. Jeg hadde i alle fall satt forbruk lengre ned på prioriteringslista på vinterdekk. På vinteren er det flere andre forhold som uansett drar opp forbruket. Hvis du synes 2,5 bar gir gode egenskaper, så hadde i alle fall jeg fortsatt å kjøre på det. Men igjen, alt er relativt.
    • Hei. Min skoda har gått helt fint uten problemer frem til nå. Kjørte hjem fra jobb, satte fra meg bilen. Sto en 5-6 timer. Startet den på kvelde, sto på tomgang ca 10 min, for å bli varm. Kom en rar lyd fra motoren, (som om noen sto med en spade og hakket i grusen) Så stoppet den plutselig. og vil ikke starte igjen. Er strøm på batteriet. full tank diesel. Alt av lys i dash og bil + radio og varmeapparat  funker. Drivreima er hel, tenninga funker, ingen fare varsellamper har begynt å lyse.....vil bare ikke starte...som om den ikkemfår diesel kan virke som... Har kjørt diagnose på den, men ingen fornuftige feilkoder som dukker opp... annet  enn :  vannpumpe 2, - brudd på strømkrets.  og dieel-varmer, men den har vært ute av drift lenge. + cruisecontroll- noe jeg ikke visste at jeg hadde en gang... Kan nesten virke som en plutselig nødmodus har slått inn eller noe. startsperre? Hva kan jeg gjøre?  Er en utomat, så får jo  ikke akkurat tauet den til verksted.... Noen ideer?  Kan det  evt være noen sikringer ssom forårsaker dette? hvor finner jeg evt de?  HJELP. Takker for svar.
    • Hei! Jeg kjører vinterdekkene Continental VikingContact 7 på min Octavia og pleier å holde trykket på 2,5 bar foran og bak. Synes de gir veldig godt grep på is og snø, men vurderer å øke til 2,6 bar for å redusere rullemotstand. Har noen erfaring med hvordan dette påvirker komforten eller slitasjen på dette dekket?  
    • Hei alle sammen! Dette forumet er skikkelig nyttig. Jeg ser noen nevner utfordringer med zinkslipp – er det noe som bare gjelder spesifikke årsmodeller? Og er det noe spesielt å være obs på når det gjelder service for Haldex-systemet? Setter stor pris på innspill!
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...