Gå til innhold
Lars Adler

Lars Adler Kodiaq Style 2.0TDI 190hk 4x4 DSG 2018


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

Da har jeg gått til innkjøp av min første Skoda. Det ble en Kodiaq Style 2.0TDI 190hk 4x4 DSG 2018.
Var i dag oppe igjen for signere ny kontrakt da jeg plutselig fikk lyst på litt ekstra utstyr. (Dyrt å sitte å Google på nett om kveldene). Fikk også beskjed om at min bil var bekreftet for produksjon og produksjonsstart er i uke 30. Fikk da beskjed om at jeg kan forvente bilen i midten/slutten av August.

Av utstyr ut over standard på Style har jeg valgt følgende.

  • El. seter foran m/minne fører
  • Kessy med alarm
  • Adaptive understell (DCC)
  • 3-Soners Climatronic
  • Ventilerte skinnseter
  • Sensorstyrt elektrisk bakluke
  • Care connect og info online 1 år
  • Parkassist-pakke
  • Delingsnett
  • 18" Phoenix glanz
  • Reservehjul. Plassbesparende
  • Trafikkskiltgjenkjenning
  • Handsfree premium m/sim
  • Navigasjon Columbus 9,2"
  • Parkeringsvarmer
  • Solgardin for sideruter bak
  • El. speil m/minne for el. seter
  • Baksetevarme
  • Canton sound system
  • Tilhengerfeste, el. nedfellbart
  • Bagasjeromsmatte
  • Skvettlapper fremme
  • 17" nokian u. pigg
  • Ditec ceramic ultra
  • Ditec felgbeskyttelse
  • Ditec glassbeskyttelse
  • Ditec skinnbeskyttelse

Satser på mange fine turer i dette nye vidunderet.

Kommer tilbake med bilder ca. slutten av August.

 

IMG_2573.JPG

IMG_2574.JPG

IMG_2577.JPG

IMG_2578.JPG

IMG_2581.JPG

IMG_2582.JPG

IMG_2584.JPG

IMG_2586.JPG

IMG_2587.JPG

Endret av Lars Adler
Skrevet

Gratulerer med bestilling av en virkelig flott bil @Lars Adler, her mangler det jo ikke på utstyr i hvert fall :) 

Personlig så hadde jeg tatt med oppvarmet frontrute og oppvarmet ratt (om det ikke er standard på denne bilen), samt skvettlapper for beskyttelse mot steinsprut. Selv om det «bare» er sort plastikk på kanaler og i underkant av bakre støtfanger, så blir de også stygge etter hvert om de blir utsatt for mye sprut fra dekkene.

Her vil du garantert få mange flott kjøreturer når vidunderet kommer, så får vi bare håpe at ventetiden går bra :) 

Skrevet

Gratulerer med flott bil, som i tillegg er svært godt utstyrt!! :D Dette må bare bli bra :) Hadde nok som @Superb lll sier valgt med varme i ratt og vindu, i hvert fall ratt! Har begge deler, og uten varme i ratt hadde jeg ikke vurdert, koster jo også tilnærmet ikkeno som ekstrautstyr :) Men alt i alt, kjempe godt valg! 

Skrevet (endret)

Varme i ratt er standard på Style modellen. Oppvarmet frontrute ville jeg ikke ha da jeg på tidligere biler syntes disse rutene blir noe ekle å se igjennom. Føler egentlig ikke behov for dette da bilen står i garasje hele året og det er parkeringsvarmer om jeg står parkert ute i lengre tid. Skvettlapper bak har jeg faktisk ikke tenkt på. Er det noe som går å ettermontere @Superb lll, @Salcin? Endrer jeg på oppsettet på bilen nå så resikerer jeg at bilen detter ut av produksjonslinjen å havner bakerst i køen igjen. Noe som er lite ønskelig.

Endret av Lars Adler
Skrevet (endret)
3 timer siden, Lars Adler skrev:

Oppvarmet frontrute ville jeg ikke ha da jeg på tidligere biler syntes disse rutene blir noe ekle å se igjennom. Føler egentlig ikke behov for dette da bilen står i garasje hele året og det er parkeringsvarmer om jeg står parkert ute i lengre tid.

Oppvarmet frontrute er gull verdt, og den folien som er i dag ikke sammenlignes med trådene som var tidligere. Dette er en helt usynlig folie som du absolutt ikke klarer å se i det hele tatt, det blir på samme måten som de mørke vinduene bak, det er i lamineringen og helt usynlig.

Jeg parkerer også i garasje og bruker ikke bilen til/fra jobb, men enkelte ganger hvor en er på et besøk og vinduene har iset igjen, men kjøreturen hjem er for kort til at Webastoen bør brukes (den skal brukes i minst 15 minutter for å ikke å få problemer med den senere), så er den oppvarmede frontruta gull verdt som nevnt, for å slippe å skrape is av frontruten og ripe den opp.. Ta deg en tur til forhandleren og se om de har en bil med varme i frontruta der (altså den nye varmefolien)), den klarer du ikke å se i det hele tatt. :) 

Skvettlapper foran og bak ordner forhandleren om du ber dem om det. :) 

Endret av Superb lll
Skrevet
1 time siden, tobor skrev:

Skvettlapper er norskmontert utstyr så det går bra å legge til.

Ser at jeg har skvettlapper fremme. Da skal jeg sjekke for de bak.

Skrevet

Jeg har varme i frontrute, kan ikke se det

Hadde det på Mondeo tidligere, da kunne man se det, og hvis den nevrotiske typen kunne man irritere seg og stirre på trådene. For meg var det uproblematisk, nok annet å irritere seg over på Forden.

Skrevet

Jeg hadde også fysiske varmetråder i frontruta på en Ford Escort tidligere, og de «sytrådene» som gikk i sikksakk nedover frontruta ga et litt «bluret» utsyn i enkelte vinkler. Og om en først ble fokusert på dem, så tok de litt vel mye oppmerksomhet. Men om en bare så forbi dem, så var det jo ikke det store problemet det heller, de hadde langt flere fordeler enn ulemper etter min mening. Så helt enig med deg @PaulusA, det var nok av andre ting enn kunne irritere seg mer over i Forden................ ;) 

Men for @Lars Adler sin del, så er det nok kanskje for seint å gjøre noe med dette nå, for da kommer en kanskje ut av «produksjonsrekka» og må starte med en helt ny bestilling igjen, det er heller ikke sikkert at en kan gjøre noen forandringer med bestillingen heller såpass langt ut i prosessen som dette. Jeg synes oppvarmet frontrute er meget praktisk, men jeg hadde ikke startet på nytt med en helt ny bestilling bare for å få det heller.

Skrevet

Helt enig med deg med varmetråder son forstyrrer synet, dette er bl.a.. på Ford, og Skoda Octavia har det, men Superb har folie og regner med Kodiaq (uten att jeg vet) har folie som er laminert inn i ruta, dette er faktisk helt umulig å se! Så varme i ruta er ikke hva det engang var :) 

Skrevet

Har hatt min kodiaq i snart 3 uker, har varme frontruten. Er "usynlig", selgeren måtte også dobbeltsjekke om bile faktisk hadde varme i ruten.. Noe den har. 

Skrevet

Flott bil, nesten som min :-) Jeg ser du har EL-seter, @Lars Adler. Når bestilte du bilen? Jeg skulle gjerne hatt det samme, men det endrer prod fra uke 34-2017 til uke 0-2018. Skal sjekke med selger i slutten av juli om det fortsatt er problemer med leveranse av EL-seter da...

Skrevet
13 minutter siden, euphoria skrev:

Flott bil, nesten som min :-) Jeg ser du har EL-seter, @Lars Adler. Når bestilte du bilen? Jeg skulle gjerne hatt det samme, men det endrer prod fra uke 34-2017 til uke 0-2018. Skal sjekke med selger i slutten av juli om det fortsatt er problemer med leveranse av EL-seter da...

Hei @euphoria,

jeg bestilte bil i starten på mai. Jeg vurderte et par endringer selv, men ble anbefalt av selger å ikke gjøre endringer nå da jeg ville resikere å dette ut av prduksjonsrekken. Ser ut til å være av de heldige som ikke har fått så lang vente tid om det selger nå sa sist at min var satt til pruksjonsuke 30. Var kun små ting jeg ville endret. Skulle tro dette ikke hadde noe å si så lenge den ikke er i produksjon. Mener når jeg bestilte Audi så kunne jeg endre helt frem til produksjonstert. Eller veldig nær mener jeg. Mulig jeg husker feil. Leveranse av el. seter var sakt fra uke 19 slik jeg fikk det forklart. Jeg spurte nemlig da jeg var veldig skeptisk til å bestille bil når en ikke kunne vite når bilen skulle komme. Har lest om folk som har ventet i nær 6 måneder før de har fått noen uke for produksjon. Var vel også mange som en del forsinkelser grunner sovepakke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • 2018 Kodiaq sportline 190hk tdi, hvor det er tydelig lekkasje av AdBlue rundt fordeleren i motorrommet. Bilen varsler om ingen start etter 1000km, men får AdBlue, og verkstedet sier at det ikke er farlig å kjøre med. Diagnosen fra verksted er at det er lekkasje på påfyllingsslangen og at denne må byttes. Møller skal ha 14000kr for dette (delprisen er ca 3500kr). Noen som har vært borti det samme, og kan si noe om hvor komplisert denne jobben egentlig er, og evt om det er noen vits i å sjekke pris andre steder? Jeg har fått tetta slangen ved nippel i motorrom, og får nå feilmelding mye sjeldnere, men den blir som sagt ikke borte. Er det ikke mulig å få ned prisen på bytte av slange, eller fikse det på annet vis, vurderer jeg å bare kode vekk hele AdBlue systemet. Og da ønsker jeg meg tips på noen i Osloområdet som kan gjøre det, og er trygg å bruke 
    • Hei, Jeg ser at det er svært få av våre medlemmer som får svar eller løsninger på sine spørsmål. Hva er egentlig vitsen med dette forumet? Hvis ikke Skoda i Norge tar litt ansvar og hjelper til med sine teknikere, er ikke dette liv laga. Og det vil de hvertfall ikke Skoda tjene på. Har andre gode forslag, så fyr i vei!
    • Hei! Har en 2018 kodiaq sportline som jeg lurer på å montere ledbar/ekstralys på. Noen som har bilder å vise? Forslag til ledbar og monteringsmetode? Noen som har montert inni grill under skilt?
    • Hvordan skifter en motor til luftfordelingsspjeld til skoda scout diesel 2017 mod.
    • Når jeg prøver å åpne bakluken, klikker det bare i løsen, men den åpner ikke. Noen som har vært borti lignende problem?
    • Jeg er fleksibel. Interresert i å få gjort dette før vinteren, så hele østlandet er interresant. 🙂   
    • Er nok lurt å skriva kor hen i landet du befinner deg.. Men om du ikkje tenker å.gå til Møller, blir det å spør lokale verkstader der du bur.
    • Hei igjen.. Min Skoda Yeti Adventure treger å få byttet varmeapparat register/varmeveksler. Noe som vet hvem som kan utføre dette til en ok pris?  mvh Bjørn H 
    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
    • Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge! 
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...