Gå til innhold
CitizenX

Div elektriske småfeil


Anbefalte innlegg

Nå har straks bilen bikket 60.000 km og jeg har opplevd mine første "feil".  Har kjørt ca 4400 km den siste uka og den første feilen som dukket opp var ei feilmelding om at giret må stå i Park når man forlater bilen, denne meldingen har kommet opp flere ganger selv om jeg har vært i kjøring, senest i dag. 

Den andre var at klimaanlegget "hang" seg opp i å sende varme uansett om jeg satte temp på low og full trøkk på vifta. Problemet ble løst med at jeg skrudde av og på klimaanlegget. Denne feilen har kommet to ganger og har ikke gjentatt seg i det siste.

Den siste feilen er relatert til navigasjonen som sluttet med veivisning, og ved å søke opp ruta på nytt fant den ingen rute. 

Småfeil, men irriterende nok. Skal på 60.000 km service i august og da skal dem sjekke opp disse.  Forøvrig en service som koster ca 12000,- med bytte av olje på motor, dsg og Haldexen pluss inspeksjonsservice og div. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"giret må stå i Park når man forlater bilen"

Denne har jeg hørt om tidligere, skal være en service kampanje på dette, tror jeg leste om dette på briskoda.net ... Er snakk om en software oppdatering mins jeg å huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Enig med deg. Min Octavia har akkura runda 70000km og opplever også ein del småfeil med elektronikk...

-Samme feil som deg med feilmelding fra DSG. Dette var fiksa på garanti.

-Handsfree system slutta å fungere. Fiksa på garanti.

-Feil på parkeringssensor... Fiksa på garanti etter mange besøk på verkstad :-(

-Feil på sidespeil... Feil som kommer og går.. Skal på verkstad for sjekk...

 

Irrriterande småfeil som skapar unødige verkstadbesøk :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
På ‎13‎.‎07‎.‎2017 den 20.59, CitizenX skrev:

Nå har straks bilen bikket 60.000 km og jeg har opplevd mine første "feil".  Har kjørt ca 4400 km den siste uka og den første feilen som dukket opp var ei feilmelding om at giret må stå i Park når man forlater bilen, denne meldingen har kommet opp flere ganger selv om jeg har vært i kjøring, senest i dag. 

Den andre var at klimaanlegget "hang" seg opp i å sende varme uansett om jeg satte temp på low og full trøkk på vifta. Problemet ble løst med at jeg skrudde av og på klimaanlegget. Denne feilen har kommet to ganger og har ikke gjentatt seg i det siste.

Den siste feilen er relatert til navigasjonen som sluttet med veivisning, og ved å søke opp ruta på nytt fant den ingen rute. 

Småfeil, men irriterende nok. Skal på 60.000 km service i august og da skal dem sjekke opp disse.  Forøvrig en service som koster ca 12000,- med bytte av olje på motor, dsg og Haldexen pluss inspeksjonsservice og div. 

Jeg fikk samme feilen på navigasjonen i Superben etter 3+ år og 140.000 . Fikk på telefon beskjed om at det trolig var antenna som hadde tatt kvelden. Jeg tok med en utskrift fra dom i forbrukertvistutvalget(eller hva det het) , som mente det var 5 år i en lignende sak, og fikk montert ny ulakkert antenne som løste problemet kostnadsfritt. Vil skryte av Stoa Bil i Arendal som har vært veldig løsningsorienterte m.t.p mitt nyetablerte kundeforhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Skodajan skrev:

Jeg fikk samme feilen på navigasjonen i Superben etter 3+ år og 140.000 . Fikk på telefon beskjed om at det trolig var antenna som hadde tatt kvelden. Jeg tok med en utskrift fra dom i forbrukertvistutvalget(eller hva det het) , som mente det var 5 år i en lignende sak, og fikk montert ny ulakkert antenne som løste problemet kostnadsfritt. Vil skryte av Stoa Bil i Arendal som har vært veldig løsningsorienterte m.t.p mitt nyetablerte kundeforhold.

Var dette en permanent eller sporadisk feil? Min feil var sporadisk og skjedde ettpar ganger i løpet av sommerferien.  Verkstedet finner naturlig nok ingen feil i og med at den er sporadisk, men de skulle vel oppdatere programvaren på navigasjonsenheten for å se om det løser problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det startet som en sporadisk feil på  humpete kystveier på Sør-Vestlandet hvor den koblet seg ut og inn 4-5 ganger på 30 mil. Så virket den noen dager på hjemlige trakter (uten at det har noe å si), for så ikke lenger å finne seg sjæl  1-2 uker senere. Kundebehandleren på merkeverksted stilte straks riktig diagnose over telefon, så det er sikkert noe som har skjedd før.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CitizenX skrev:

Noterer det bak øret om problemet vedvarer neste gang æ e på tur, takk for nyttig info :)

Du kan jo kjøre med Navigasjonen aktiv og bruke mobilkameraet for å dokumentere feilen hvis den dukker opp igjen. Tror prisen på antennebyttet var 4500.- og det er jo greit å slippe når garantitiden er ute:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...