Gå til innhold
TEH

TEH Superb STV L&K 2.0l 190hk TDI 4x4 AUT


Anbefalte innlegg

Hei!

Har akkurat bestilt meg ny bil (26.07) og valget falt på en Superb Stasjonsvogn Quartz Grey 2018 mod med sort skinn interiør. Har lenge sett på Superben fordi den har stor bakseteplass, noe jeg trenger da jeg er 196cm og har tvillinger som fortsatt sitter i bakovervente seter.  Fikk låne en Superb ett døgn av forhandler noe som resulterte i ny bil. :). Barnesetene vi har bygger ca 72 cm og med førersetet helt bak har jeg ca 8-10 cm før seteryggen treffer barnesete (avhenger av hvor rett seteryggen er).  Har fra før en Octavia fra 2011 som jeg har vært ganske fornøyd med, men denne sitter jeg ikke godt i når ungene er med.
Tilvalg ut over L&K pakken ble hengerfeste, varme i ratt og paddles samt netting i bagasjerom. 
Fikk ca dato på 3mnd, men jeg håper at den kommer før. Tror ventetiden kan bli lang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til forumet @TEH :) 

Gratulerer med bestilling av en flott bil, med denne utstyrsutgaven så er det jo heller ikke så mye annet enn hva du har lagt til en bør ha heller, så dette ser bra ut synes jeg :) Det eneste jeg hadde lagt på i tillegg er den oppvarmede frontruta, den er meget effektiv og praktisk, spes om bilen har stått ute når en er på et besøk e.l. og har bare en kort kjøretur hjem, da bør en helst ikke bruke Webastoen (siden den bør kjøres i min. 15 min når den blir benyttet, og så bør bilen helst kjøres like lenge for å lade opp bilbatteriet igjen) og den varmefolien som ligger i frontruta er helt usynlig og som nevnt meget effektiv.

Jeg har selv en Superb 2016 og er kjempefornøyd med den, har hatt den siden Mars 2016 og nå har den kjørt ca 32.500km og har kun vært på service (ved 28.300km). Ingen problemer og heller ikke etterfylling av olje. Så det går nok mot at min neste bil også blir en Skoda gitt ;) 

Plassen er gedigen både i lasterom og baksetet, men det er ikke verdens bredeste baksete, så 3 barneseter er en stor utfordring. Men ellers så er det jo rene ballsalen i baksetet :) 

Lykke til med både venting og bil når den kommer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen hit @TEH!

Grattis med bestilling av bil! Ventetiden blir lang ja, sånn er det vel uansett hvor "lang" den faktisk er :) Heldigvis har du jo en sommer å slå den ihjel med, om det hjelper da... :|

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det @Superb lll For øyeblikket har vi ikke tenkt at vi trenger plass til et barnesete til. Vi har nok med de to vi har på 15 mnd :o. Det slo meg faktisk ikke ang varme i ruta, men det får jeg vurdere på neste Skoda evt. Det å gå fra en helt enkel 1.6l 105hk Octavia II til denne blir nok himmelsk uansett. 


@Tor2r det er sommer akkurat nå, men får nok ikke bilen før oktober/november antar jeg. Det er lenge til, men fikk med en liten lekebil som jeg kan kose meg med i mellomtiden.

Er det noen av dere som vet sånn ca hva forbruket ligger på reelt? Noe annet som jeg bør vite om ang bilen?

 

20170726_211433.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TEH skrev:

Takk for det @Superb lll For øyeblikket har vi ikke tenkt at vi trenger plass til et barnesete til. Vi har nok med de to vi har på 15 mnd :o. Det slo meg faktisk ikke ang varme i ruta, men det får jeg vurdere på neste Skoda evt. Det å gå fra en helt enkel 1.6l 105hk Octavia II til denne blir nok himmelsk uansett. 


@Tor2r det er sommer akkurat nå, men får nok ikke bilen før oktober/november antar jeg. Det er lenge til, men fikk med en liten lekebil som jeg kan kose meg med i mellomtiden.

Er det noen av dere som vet sånn ca hva forbruket ligger på reelt? Noe annet som jeg bør vite om ang bilen?

 

Det blir en stor overgang på alle mulige måter, det er det ingen tvil om. Om ikke bilen har fått produksjonsdato enda, så er det kanskje noe du kan få forandret på? Du har bestilt deg en meget flott bil her @TEH :) 

Men for å svare mer konkret på dine 2 siste spørsmål, så håper vi at @Salcin også er på nettet i disse ferietider. Han har den samme bilen som du har bestilt og har hatt den i noen mnd, så han kan fortelle deg en del mer detaljert om forbruk og selve bilen du har valgt deg. Såfremt han er tilgjengelig i ferien da.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg i snitt bruker 0,75... Det er mest småkjøring,, men har vel fått den nedi 0,58 elle noe på langkjøring..

Hsr selv bakovervendt barnesete, og må være ærlig å si att det er hovedgrunnen til valg av bil! Sinnsyk plass! Bagasjerom er greit nok på papiret, men føles ikke større enn mange da man skal putte ting inni... Det føles noe trangere pga att det er litt smaker enn mange såpass store biler.

kjøremessig er bilen en svært bra til ikke å være en premiumbil,  og du har absolutt nok med krefter kombinert med 4x4. I 80km/t kjører du kjapt forbi en bil og kommer til å trives godt bak rattet her :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.7.2017 den 9.18, TEH skrev:

Det er lenge til, men fikk med en liten lekebil som jeg kan kose meg med i mellomtiden.

Oh, sweet :) da er det bare å lage motorlyder og la det stå til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.7.2017 den 5.56, PaulusA skrev:

Jeg bruker reelt ca 0,6 med min Octavia med tilsvarende drivlinje så tror Superb kan klare seg med 0,65 ved blandet ?

Det er mulig :) Men mitt mål er ikke kjøre så økonomisk som mulig, men naturlig.. Få hastigheten opp i normal tid i ett kryss, bruker stort sett cruice controll da jeg kjører eller, da dette er enormt behagelig, og for god flyt i trafikken :)

Kan kan jo legge til att jeg kjører med 20" 245/35-20, noe som ikke gir positivt utslag for forbruk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så jeg kan forvente ett snitt på rundt 0.75. Det er jo ikke så ille egentlig. Noen som vet hvor lang tid de bruker på å produsere bilen etter at produksjonsdato er satt?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan glede deg til ny bil. Fikk maken 2. mai og har kjørt 18' km.  Etter at mekanikken løsnet litt etter 10'- 12' km spiller motor og kasse godt sammen.

Jeg har heller ikke stort fokus på forbruk (firmabil) men litt testing er gjort. Kjørte i normaltrafikk Lillehammer - Trondheim på 0,48 (ecomodus) og det er veldig bra med så stor bil og 4x4.

Plass og utstyr er jo helt i ypperste klasse .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Stratle And skrev:

 

Jeg har heller ikke stort fokus på forbruk (firmabil) men litt testing er gjort. Kjørte i normaltrafikk Lillehammer - Trondheim på 0,48 (ecomodus) og det er veldig bra med så stor bil og 4x4.

Hvordan synes du bilen er å kjøre så langt i eco modus? Synes personlig det er forferdelig å kjøre med...  Det att bilen "clutcher" inn å bilen triller hver gang mann slipper gassen, og bilen "hogger" seg litt på igjen hver gang jeg trykker inn gassen, har hvert slik på alle 3 Superbene jeg har kjørt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører selv mest øko modus men med min 7 trinns våt DSG er det ikke nøkking

Ellers liker jeg den myke og tidlige skifting av gir i Eco

Gir ofte mer gass slik at den drar på noen hakk til og ikke mye Eco da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg veldig til å få den. De to/tre timene jeg brukte i bilen når jeg fikk prøve kjøre var en drøm. Prøvde meg med litt forskjellige innstillinger og likte eco godt på motorvei med cruise. En ting jeg merket var når jeg kjørte i byen med fartsdumper så kjentes bilen veldig båtaktig ut, veldig myk fjæring som gynget. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...