Gå til innhold
Kengen

Kengens Kodiaq Style 2.0 TDI 190hk 4x4 DSG 2018


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vennligst se bort ifra diverse fingermerker. Det kan være lurt å ha en mikrofiber klut liggende i bilen, hehe. 

Behold the grid menu:

46BE6846-EEC3-4CE6-8251-65DFFFA479A8.jpeg

80AD2333-98C3-40A2-A420-6D2813A44D47.jpeg

  • Lik 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Fikk nettopp gjennomført en gratis kontrollvask hos Kokstad Bilpleie i Bergen, 14 dager etter behandling med Ditec Ceramic Ultra. Må si jeg ble imponert over hvor lett de vasket bilen. Skiten bare rant av med spyling og meget lett berøringsvask. Tørkingen etterpå gikk superfort da det nesten ikke var vann igjen på bilen.  Lover bra for  all møkka som kommer på bilen nå til vinteren ??

Skrevet

Ditec Ceramic Ultra 

- person bil: 8500,-

- SUV: 9000,-

skriftlig garanti på 9 års varighet med kontrollvask 1 gang årlig. 

For meg som liker å vaske bil, men ikke polere (tar for mye tid) så er dette genialt. Mye lettere å vaske og tar kortere tid. 

Behandlingen gir en veldig dyp glans. Spennende å se hvordan det ser ut om 4-5 år da??? 

Skrevet

9 års garanti, såpass! Imponerende!

Den kontrollvasken, er det kun en vask, ikke ytterligere behandling?

Absolutt spennende å se hvordan det er om 4-5 år ja! Kan ikke du legge en mental-note på det, også oppdaterer du her senere :)

 

Skrevet
13 minutter siden, Tor2r skrev:

9 års garanti, såpass! Imponerende!

Den kontrollvasken, er det kun en vask, ikke ytterligere behandling?

Absolutt spennende å se hvordan det er om 4-5 år ja! Kan ikke du legge en mental-note på det, også oppdaterer du her senere :)

 

Vel.. Kontrollvasken er nok påføring av en ny coating vil jeg tro. Men.. om Ceramic Ultra coatingen til Ditec holder med ny topp coating for hvert år.. Så er ingenting bedre en det, men... Det viktigste er jo at dem gjør en ordentlig jobb når bilen blir klargjort for behandlingen første gang.

Skrevet

Vet ikke hvor mye det koster med kontroll vasken med det er nok noen hundrelapper. De sprayer på en spesiell væske og ser hvordan lakkbehandlingen oppfører seg. Om det ikke er tilfredsstillende så fikser de det område som er dårlig. Det er ikke snakk om en ny påføring over hele bilen. De fjerner også alle urenheter i lakken da mtp asfaltflekker, bremsestøv og lignende. 

Jeg behandlet også felgene, frontruta og skinn interiøret. Det har varighet ca 1 år. 

Jeg har hatt tefcar behandling på 2 biler tidligere. Garanti på 5 år med kontroll hvert år og  rebehandling etter 2-3 år (2000,- eller noe sånt). Var veldig fornøyd med det også men ditec sin ceramic ultra virker bedre. Tefcar sin kostet også 6000,-  

Det er lenge å vente 4-5 år på tilbakemelding, hehe, men det jeg har hørt av andre er veldig positivt. Kontrollvask eller andre garanti saker kan også utføres på ethvert Ditecsenter uansett hvor du er. 

Skrevet

Har selv Ditec på bilen min, som jeg fikk levert i slutten av April, Hadde ikke så mye "peil" når jeg valgte å ta det, dette er vanlig standard Ditec forsegling (Viste ikke om Ceramic Ultra på det tidspunktet) Jeg er fornøyd med jobben di gjorde før coatingen ble lagt på, og fortsatt fornøyd med ditecen.

Men, i forbindelse med nybil kjøpet, så fikk jeg en litt sykelig interesse for bilpleie på et generelt grunnlag også. Har ikke kommet så langt som polering og coatinger enda. (Er nok bare et tidsspørsmål) Men, har brukt MANGE timer på å lese meg opp og ned på forumer, erfaringer og ikke minst kikka på veldig mye produkter på youtube, og brukt mange timer på DCN.no også (Der er det mange fanatikere) Og for 8-9000,- får man virkelig gjort mye hos noen virkelig legger sjela si i dette. 

Men, fortsatt ikke noe negativt om ditec :D Etterbehandling som dem kaller kontrollvask er med 90% sikkerhet en toppcoating som blir lagt på. Jeg er 90% sikker på at dem har 2 lag med coating på Ceramic ultra behandlingen. Og når dem har kontrollvasken blir det lagt på ny toppcoating for at hovedcoatingen ikke skal slites ned... Men, jeg kan også ta feil.

Jeg ser at dem tar 2500,- for etterbehandling.. Usikker på om det er kontrollvasken. Hørte når jeg fikk lagt på ditecen min at dem skulle ha ca 1500,- ved kontrollvask 12-18mnd intervall.

Skrevet

Ja det er litt forskjell på Ditec standard og Ditec Ceramic Ultra og hvordan de utfører kontrollvask. Ceramic har ingen etterbehandling men kun kontrollvask hvert år. Mens standard har etterbehandling som du sier, og i likhet med Tefcar. 

DCN er en god side og melder du deg inn som medlem får man rabatter og av og til gratis frakt ved kjøp av bilpleieprodukter fra forhandlere på nettet. Jeg bruker scandicshine.no mye og handler på de ukentlige tilbudene de har. Rabatten trekkes fra oppå uketilbudet og de har fri frakt når man legger inn egen rabattkode :) 

det er ingen tvil om at detailer gutta på DCN har peiling på det de gjør, og at total resultatet gjerne kan bli bedre enn med Ditec (har sett en del behandlinger som er lagt ut på siden deres og sluttresultatet ser jo sykt bra ut), men hvor lang varighet er det på slike behandlinger? Og hvor ofte må man ta det for at bilen skal være godt beskyttet. Det blir fort veldig kostbart. 

Kostbart er det uansett å ta vare på bil, og for min del så ønsket jeg et godt produkt med lang garantitid slik at jeg slipper å stresse altfor mye med polering og lakkforseiling flere ganger i året :) 

  • Lik 1
Skrevet

Kikka litt på Ditec sin hjemmeside... 

"Ditec Ceramic Ultra en to-komponent keramisk lakkbehandling som betår av en hard undercoating og en hydrofobisk topcoating som binder seg til hverandre og lakken."

Så.. Det er 1 hoved coating, så har du slitelaget på toppen :)
Sådet er nok toppcoatingen som blir fornyet ved kontrollvasken 1 gang i året. 
For, pr.dags dato så tror jeg ikke det eksisterer noen coatinger som holder i 9 år, ved kun vask, vask og vask :D

Skrevet

Jeg er usikker på hvordan de faktisk gjør det, men jeg er blitt fortalt at de kun fjerner urenheter og kontrollerer lakken hvert år. Dette er sakset fra siden deres: 

«Bindingen til lakken er meget sterk og kan ikke tas bort med tradisjonelle vaskemiddel. Det kreves i tilfelle en mekanisk prosess, som for eksempel en maskinpolering.
Ditec Ceramic Ultra en to-komponent keramisk lakkbehandling som betår av en hard undercoating og en hydrofobisk topcoating som binder seg til hverandre og lakken.

Beskyttelsen er en langtidsvirkende keramisk lakkbehandling og har ekstremt lang holdbarhet.
Etter behandlingen bli lakken vannavvisende og lar vanndråpene gli av lakken når bilen er i bevegelse.

Ditec Norge gir 9 års garanti på behandlingens beskyttende effekt. En gang i året kommer du innom for en kontrollvask der vi rengjør lakken for eventuelle belegninger og tar en kontroll av lakken.»

Skrevet (endret)

Her er en film av kontrollvask etter 30 000 km Det er omfattende greier så det må nok koste litt. Ser ut til å inneholde et nytt lag med top-coat.

 

 

 

Endret av tobor
Skrevet

Fin video. Ser ut som en vanlig vask egentlig med avfetting og iron-x og berøringsvask etterpå. Hva de Sprayer på på slutten er vanskelig å si. Ser ut som noe for å få ekstra shine. Usikker på om det er ekstra top coat, men jeg er jo ikke ekspert på dette heller :) 

Skrevet
On 7.9.2017 at 7:02 PM, Core2Duo said:

Lov å spørre hvor mye en slik behandling koster, og hvor lenge det eventuelt skal holde? :) 

Betaler 6000,- for komplett behandling av bilen hos Scandicshine.

Dette er da med Cosmic lakkforsegling, skinnpleie og behandling av felger og vinduer.

"Alltid fersk med en unik glans og hardhet beskytter den bilens lakk med garanti på 8 år, der service intervall hver 18 måned."

Rebehandlingen koster 3000,-

Skrevet (endret)

Dette blir kanskje litt langvarig avsporing i forhold til opprinnelig tråd-tema, men jeg vurderer også lakkbeskyttelse på min Kodiaq. Møller bilklargjøring kan tilby Autoglym carbon shield lakk- og glassforsegling. Er det noen som vet hvordan dette er sammenlignet med f.eks. Ditec Ceramic Ultra?

Endret av euphoria
Skrevet

Siden jeg selv har bidratt til avsporing har jeg ingenting imot om moderator rydder en del innlegg over i en DITEC/lakkbehandlingstråd.

  • Lik 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Har hatt problemer med webasto siden jeg kjøpte bilen. Når jeg bruker fjernkontroll fungerer den fint. Men når jeg stiller inn et klokkeslett, så starter den ikke til riktig klokkeslett. I følge mine beregninger starter den 44 minutt før oppsatt klokkeslett. Klokka i bilen er riktig, så jeg forstår ikke hvordan dette er mulig. Kan man endre dette i innstillinger en plass? Det er en Skoda octavia 2015 modell.
    • Litt sent dette, men monterte LED bar i dag og søkte litt for å finne tips. Ble ikke så klok. Trodde først jeg måtte ha CAN bus mating, men viser seg at Yeti 2010 med Bixenon ikke sender signal via OBD port om fjernlys. Styrestrøm kan hentes fra kabel til pin nr. 8 i kontakten til lykta. Blir ikke CAN bus krøll med feilmelding. 
    • Hei, Lyden jeg hører her, er jo startmotoren som bare går og går, det er ikke noe tvil om det. Står også tydelig at nøkkelbatteri er dårlig, har du prøvd å bytte det? Man får ofte opp feilmelding med at nøkkelen ikke er tilstede om man har dårlig batteri
    • Hei, jeg sliter med det samme. CanM8 klarer heller ikke gi meg gode svar så jeg håper noen har ikke har løst dette?
    • Demonter EGR Ventilen som garantert er kokset helt igjen eller ikke lukker helt på grunn av skitt i ventilen. Rens den nøye med egnet rensemiddel (finnes eget rensemiddel til dette) blås tørr og monter tilbake. Resett feilkode og alt er sikkert fint. 
    • Hei, Jeg opplever av og til en merkelig lyd ved start av bilen. Det høres nesten ut som at startmotoren ikke slutter å gå og bilen vibrerer kraftig. Hvis jeg starter/stopper bilen noen ganger forsvinner problemet av seg selv. Noen ganger får jeg opp feilmelding om at nøkkelen ikke er tilstede/har dårlig batteri, andre ganger ingen feilmelding. Det er vanskelig å beskrive dette problemet så jeg tok en video av det hele forrige gang det skjedde. Jeg har også hatt bilen inne hos Møller for feilsøking men de sier det ikke er noe feil med bilen og jeg hadde ikke denne videoen å vise de den gangen jeg hadde den inne.  IMG_5054.MOV
    • Panserbeskytter for Octavia '18-20 selges. kr 800,- + eventuell frakt. Vet ikke om/hvordan den passer på andre årsmodeller. Iflg Gytis autek der den ble kjøpt så er den for 2018-2020 mod. Vestfold. Se finn anonnse 375529451 🙂
    • Hei alle Skoda brukere.😊 Har en Octavia 2014, hvor både regn og lys sensor har begynt å tulle. Har kjørt scanning med Icarsoft CRmax scanner, får da opp følgende feilkode: B136676 "Sensor for regn/lysgjenkjenning - Feil installasjonsplassering."   Feilen(e) opptrer på følgende måte: 1. Når jeg kjører med fulllys, dimmer lyset ned, bare "enkelte ganger" når jeg møter biler. 2.Lysbryteren går ikke an å "skyve forover" for å slå av full lyset igjen, men må trykkes bakover. 3.Symbolet for "fullt lys" vises ikke i displayet på dashbordet. 4.Regnsensor fungerer ikke/ ikke på normalt vis. Når viskerbryter/arm  står i nullstilling når det regner, får jeg ingen reaksjon fra vindusviskerne, men når jeg setter den på intervall visking, ser en enkelte ganger, at hastigheten på vindusviskerne øker, uten at jeg har gjort noe for å påvirke den. Noen som vet hva som kan være feil/eller tror de vet? Alle innspill tas imot med takk! Hilsen Eirik 😊      
    • hei, jeg fikk opp denne feilkoden og da forsto jeg det sånn at man bare skal bytte enhet eller sende enheten inn på rep. jeg driver og ser litt på og kjøpe ny(brukt) men vanskelig og finne rett type. på enheten som står i bilen nå står det: 1K0 614 517 AB. finnes det noen andre alternativ? eller kan jeg bare bruke en sentral det står det samme på. har en sentral liggende som står 1K0 907 379 AB på. noen som har forslag til hva jeg skal gjøre? mvh sebastian
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

×
×
  • Opprett ny...