Gå til innhold
Kengen

Kengens Kodiaq Style 2.0 TDI 190hk 4x4 DSG 2018


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vennligst se bort ifra diverse fingermerker. Det kan være lurt å ha en mikrofiber klut liggende i bilen, hehe. 

Behold the grid menu:

46BE6846-EEC3-4CE6-8251-65DFFFA479A8.jpeg

80AD2333-98C3-40A2-A420-6D2813A44D47.jpeg

  • Lik 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Fikk nettopp gjennomført en gratis kontrollvask hos Kokstad Bilpleie i Bergen, 14 dager etter behandling med Ditec Ceramic Ultra. Må si jeg ble imponert over hvor lett de vasket bilen. Skiten bare rant av med spyling og meget lett berøringsvask. Tørkingen etterpå gikk superfort da det nesten ikke var vann igjen på bilen.  Lover bra for  all møkka som kommer på bilen nå til vinteren ??

Skrevet

Ditec Ceramic Ultra 

- person bil: 8500,-

- SUV: 9000,-

skriftlig garanti på 9 års varighet med kontrollvask 1 gang årlig. 

For meg som liker å vaske bil, men ikke polere (tar for mye tid) så er dette genialt. Mye lettere å vaske og tar kortere tid. 

Behandlingen gir en veldig dyp glans. Spennende å se hvordan det ser ut om 4-5 år da??? 

Skrevet

9 års garanti, såpass! Imponerende!

Den kontrollvasken, er det kun en vask, ikke ytterligere behandling?

Absolutt spennende å se hvordan det er om 4-5 år ja! Kan ikke du legge en mental-note på det, også oppdaterer du her senere :)

 

Skrevet
13 minutter siden, Tor2r skrev:

9 års garanti, såpass! Imponerende!

Den kontrollvasken, er det kun en vask, ikke ytterligere behandling?

Absolutt spennende å se hvordan det er om 4-5 år ja! Kan ikke du legge en mental-note på det, også oppdaterer du her senere :)

 

Vel.. Kontrollvasken er nok påføring av en ny coating vil jeg tro. Men.. om Ceramic Ultra coatingen til Ditec holder med ny topp coating for hvert år.. Så er ingenting bedre en det, men... Det viktigste er jo at dem gjør en ordentlig jobb når bilen blir klargjort for behandlingen første gang.

Skrevet

Vet ikke hvor mye det koster med kontroll vasken med det er nok noen hundrelapper. De sprayer på en spesiell væske og ser hvordan lakkbehandlingen oppfører seg. Om det ikke er tilfredsstillende så fikser de det område som er dårlig. Det er ikke snakk om en ny påføring over hele bilen. De fjerner også alle urenheter i lakken da mtp asfaltflekker, bremsestøv og lignende. 

Jeg behandlet også felgene, frontruta og skinn interiøret. Det har varighet ca 1 år. 

Jeg har hatt tefcar behandling på 2 biler tidligere. Garanti på 5 år med kontroll hvert år og  rebehandling etter 2-3 år (2000,- eller noe sånt). Var veldig fornøyd med det også men ditec sin ceramic ultra virker bedre. Tefcar sin kostet også 6000,-  

Det er lenge å vente 4-5 år på tilbakemelding, hehe, men det jeg har hørt av andre er veldig positivt. Kontrollvask eller andre garanti saker kan også utføres på ethvert Ditecsenter uansett hvor du er. 

Skrevet

Har selv Ditec på bilen min, som jeg fikk levert i slutten av April, Hadde ikke så mye "peil" når jeg valgte å ta det, dette er vanlig standard Ditec forsegling (Viste ikke om Ceramic Ultra på det tidspunktet) Jeg er fornøyd med jobben di gjorde før coatingen ble lagt på, og fortsatt fornøyd med ditecen.

Men, i forbindelse med nybil kjøpet, så fikk jeg en litt sykelig interesse for bilpleie på et generelt grunnlag også. Har ikke kommet så langt som polering og coatinger enda. (Er nok bare et tidsspørsmål) Men, har brukt MANGE timer på å lese meg opp og ned på forumer, erfaringer og ikke minst kikka på veldig mye produkter på youtube, og brukt mange timer på DCN.no også (Der er det mange fanatikere) Og for 8-9000,- får man virkelig gjort mye hos noen virkelig legger sjela si i dette. 

Men, fortsatt ikke noe negativt om ditec :D Etterbehandling som dem kaller kontrollvask er med 90% sikkerhet en toppcoating som blir lagt på. Jeg er 90% sikker på at dem har 2 lag med coating på Ceramic ultra behandlingen. Og når dem har kontrollvasken blir det lagt på ny toppcoating for at hovedcoatingen ikke skal slites ned... Men, jeg kan også ta feil.

Jeg ser at dem tar 2500,- for etterbehandling.. Usikker på om det er kontrollvasken. Hørte når jeg fikk lagt på ditecen min at dem skulle ha ca 1500,- ved kontrollvask 12-18mnd intervall.

Skrevet

Ja det er litt forskjell på Ditec standard og Ditec Ceramic Ultra og hvordan de utfører kontrollvask. Ceramic har ingen etterbehandling men kun kontrollvask hvert år. Mens standard har etterbehandling som du sier, og i likhet med Tefcar. 

DCN er en god side og melder du deg inn som medlem får man rabatter og av og til gratis frakt ved kjøp av bilpleieprodukter fra forhandlere på nettet. Jeg bruker scandicshine.no mye og handler på de ukentlige tilbudene de har. Rabatten trekkes fra oppå uketilbudet og de har fri frakt når man legger inn egen rabattkode :) 

det er ingen tvil om at detailer gutta på DCN har peiling på det de gjør, og at total resultatet gjerne kan bli bedre enn med Ditec (har sett en del behandlinger som er lagt ut på siden deres og sluttresultatet ser jo sykt bra ut), men hvor lang varighet er det på slike behandlinger? Og hvor ofte må man ta det for at bilen skal være godt beskyttet. Det blir fort veldig kostbart. 

Kostbart er det uansett å ta vare på bil, og for min del så ønsket jeg et godt produkt med lang garantitid slik at jeg slipper å stresse altfor mye med polering og lakkforseiling flere ganger i året :) 

  • Lik 1
Skrevet

Kikka litt på Ditec sin hjemmeside... 

"Ditec Ceramic Ultra en to-komponent keramisk lakkbehandling som betår av en hard undercoating og en hydrofobisk topcoating som binder seg til hverandre og lakken."

Så.. Det er 1 hoved coating, så har du slitelaget på toppen :)
Sådet er nok toppcoatingen som blir fornyet ved kontrollvasken 1 gang i året. 
For, pr.dags dato så tror jeg ikke det eksisterer noen coatinger som holder i 9 år, ved kun vask, vask og vask :D

Skrevet

Jeg er usikker på hvordan de faktisk gjør det, men jeg er blitt fortalt at de kun fjerner urenheter og kontrollerer lakken hvert år. Dette er sakset fra siden deres: 

«Bindingen til lakken er meget sterk og kan ikke tas bort med tradisjonelle vaskemiddel. Det kreves i tilfelle en mekanisk prosess, som for eksempel en maskinpolering.
Ditec Ceramic Ultra en to-komponent keramisk lakkbehandling som betår av en hard undercoating og en hydrofobisk topcoating som binder seg til hverandre og lakken.

Beskyttelsen er en langtidsvirkende keramisk lakkbehandling og har ekstremt lang holdbarhet.
Etter behandlingen bli lakken vannavvisende og lar vanndråpene gli av lakken når bilen er i bevegelse.

Ditec Norge gir 9 års garanti på behandlingens beskyttende effekt. En gang i året kommer du innom for en kontrollvask der vi rengjør lakken for eventuelle belegninger og tar en kontroll av lakken.»

Skrevet (endret)

Her er en film av kontrollvask etter 30 000 km Det er omfattende greier så det må nok koste litt. Ser ut til å inneholde et nytt lag med top-coat.

 

 

 

Endret av tobor
Skrevet

Fin video. Ser ut som en vanlig vask egentlig med avfetting og iron-x og berøringsvask etterpå. Hva de Sprayer på på slutten er vanskelig å si. Ser ut som noe for å få ekstra shine. Usikker på om det er ekstra top coat, men jeg er jo ikke ekspert på dette heller :) 

Skrevet
On 7.9.2017 at 7:02 PM, Core2Duo said:

Lov å spørre hvor mye en slik behandling koster, og hvor lenge det eventuelt skal holde? :) 

Betaler 6000,- for komplett behandling av bilen hos Scandicshine.

Dette er da med Cosmic lakkforsegling, skinnpleie og behandling av felger og vinduer.

"Alltid fersk med en unik glans og hardhet beskytter den bilens lakk med garanti på 8 år, der service intervall hver 18 måned."

Rebehandlingen koster 3000,-

Skrevet (endret)

Dette blir kanskje litt langvarig avsporing i forhold til opprinnelig tråd-tema, men jeg vurderer også lakkbeskyttelse på min Kodiaq. Møller bilklargjøring kan tilby Autoglym carbon shield lakk- og glassforsegling. Er det noen som vet hvordan dette er sammenlignet med f.eks. Ditec Ceramic Ultra?

Endret av euphoria
Skrevet

Siden jeg selv har bidratt til avsporing har jeg ingenting imot om moderator rydder en del innlegg over i en DITEC/lakkbehandlingstråd.

  • Lik 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hm, jeg har visst tolket det du skrev litt feil. Det er vanskelig å feilsøke på nett, jeg har ikke direkte hatt en sånn feil. Men har du sjekka hjula for ubalanse i maskin? Det kan være bakhjula. Har du firehjulstrekk så kan det være bakakseldiff/Haldex også. 
    • Det rister ikke i rattet og bilen går rett frem uansett 
    • Heihei. Det er mange ting som kan gjøre at det rister i rattet. Som du sier, det kan være en foring eller bærekule i hjulopphenget, eller en drivakselknute. Et dårlig motorfeste eller f.eks en skjev drivaksel vil vel merkes i lavere hastigheter også? Og du vil ha hørt at lydnivået har blitt forskjellig i bilen fra tidligere. For eksempel klunkelyder når du kjører over fartshumper eller dumper og kanter i vegen. Hva mener du med at du har sjekket alle dekk? Har alle hjul blitt sjekka i avbalanseringsmaskin? Som oftest er risting i rattet i et gitt fartsområde ubalanse i dekk/felg. Det kan også være at ett eller flere balanselodd i en felg har ramlet av. Har du nettopp lagt om til sommerdekk? Lykke til, håper du finner ut av det. Og kom gjerne med tilbakemelding og oppfølging her.
    • Det er mobiltelefonen som er tilkoblet bilen som har lavt batterinivå.
    • Hva betyr det at denne batteri-indikatoren står på laveste trinn og er rød? Finner ikke ut av dette i brukerhåndboken.
    • Medlem Skrevet 7 minutter siden Hei. Har ein Roomster som plutselig begyntge å gå på 3 sylindere. Feilkode: misfire cyl 3. Bytta tennplugg, sjekka for gnist, bytta om på dyse 2 og 3 utan at feil fulgte over til cyl 2. Målt motstand i spoler til  alle dyser 6 ohm, alle. Sjekka kompresjon sylinder 3, ok. Sjekka at det faktisk er cyl 3 det er feil på ved å dra ut pluggledning med motor i gang. Sjekka om det kjem spenning "pulsvis" til dyse 3. Her får jeg litt variabel blink i prøvelampe inntil det ikkje kjem puls i de heile etter ca 10 sek. Sjekka kabling frå ECU til innsprøytingsdyse så lant det lar seg gjera, ingen feil funnet. Konkluderer med defekt ECU. Så til spørsmålet. Dersom jeg kjøper ECU frå høgger , kva må til for å ta denne i bruk. Er det mulig å montere denne og teste om bilen starter og deretter eventuelt kode om dørlåser osv, eller må koding gjøres først for at vi skal få strata bilen ( startsperre osv) Takknemlig for alle seriøse tips til kva som må til for å få bytta ECU 🙂
    • Hei har en karoq 2018 som har begynt å riste når jeg kjører i 90 km/t , det starter i 85 men mer voldsomt i 90 . Har sjekket alle dekk og  det er ikke noen risting I dekk, ratt det er i selve bilen under 85 er det ingen risting.  Er litt redd for at det  kan være foringer,motorfeste,kulelager o.s.v for hvis jeg slipper rattet så går bilen 100 % rett frem og null risting . Er det noen som har opplevd dette og funnet ut hva det kan være , det er litt lettere enn at jeg må innom flere verksted for å finne ut hva som er galt. 
    • Hei. Jeg har en Octavia 2018 med Columbus, og har hittil oppdatert kartene hvert halvår.  Når jeg slår inn mitt VIN nummer får jeg opp kartene over Indonesia? Noen ganger 29GB, andre ganger 9GB. Jeg tør ikke teste installasjon av 29GB som jeg tror er den rette, da filene ikke er likadan som tidligere, jeg er redd for å ødelegge hele kartsystemet. Er det andre som har opplevd dette?  https://updateportal.skoda-auto.com/en-US  
    • Hei. Har hat samme Symptom. Har vært 2 grunner til at den  ikke starter. For lav spenning (Ladeproblem) Eller at bilen er på reservetank.
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...