Gå til innhold
Sveinung_

Varme i frontrute


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med dette, og evt. hva prisforskjellen på ny rute er om man må bytte?

Det er jo veldig kjekt å måtte slippe å skrape frontruta, men tenker kanskje at motorvarmer m/kupevarmer, evt webasto vil sørge for at is blir borte.

 

Har antatt at det er veldig fordyrende å måtte bytte rute m/varme kontra ei rute uten.

 

 

Skrevet
5 timer siden, Sveinung Øyen skrev:

Noen som har erfaring med dette, og evt. hva prisforskjellen på ny rute er om man må bytte?

Det er jo veldig kjekt å måtte slippe å skrape frontruta, men tenker kanskje at motorvarmer m/kupevarmer, evt webasto vil sørge for at is blir borte.

 

Har antatt at det er veldig fordyrende å måtte bytte rute m/varme kontra ei rute uten.

 

 

Ingen anelse på hva prisforskjellen er.. for, det er jo forsikringsselskapet som har seg av slikt :)

Jeg syntes det er veldig kjekt med oppvarmet rute.. man har ikke anledning til å bruke webasto for vær gang man skal avgårde..  grunnet småturer osv. + veldig kjekk til å bli kvitt dugg osv :)

Skrevet (endret)
6 timer siden, Sveinung Øyen skrev:

Noen som har erfaring med dette, og evt. hva prisforskjellen på ny rute er om man må bytte?

Det er jo veldig kjekt å måtte slippe å skrape frontruta, men tenker kanskje at motorvarmer m/kupevarmer, evt webasto vil sørge for at is blir borte.

 

Har antatt at det er veldig fordyrende å måtte bytte rute m/varme kontra ei rute uten.

 

 

Sist jeg byttet frontrute så spilte det ingen rolle hvilken rute en hadde fra før av, egenandelen var den samme (om en benytter seg av forsikringen til det da selvfølgelig). Men om en ønsker en annen type rute enn hva en har, så må en betale for mellomlegget, som f.eks. om en ville ha det ekstra mørke feltet (da tenker jeg på skikkelig farge, ikke de sorte feltene/prikkene) helt øverst på frontruta, men det vet jeg nesten ikke om er tilgjengelig lenger heller, for jeg ser ingen biler med dette lenger.

Om en skal betale et rutebytte selv så vil en selvfølgelig merke forskjell på prisen, om en har valgt oppvarmet frontrute, men de fleste vil vel benytte seg av forsikringen til et ruteskift vil jeg tro..........?

Om du vil være helt sikker på dette, så snakk med ditt eget forsikringsselskap, da får du hva du vil måtte forholde deg til :) 

Jeg kommer i hvert fall bestandig til å velge oppvarmet frontrute på enhver ny bil jeg skal bestille fremover (om det er tilgjengelig da selvfølgelig), for dette er jeg meget godt fornøyd med. :) 

Endret av Superb lll
Skrevet

Som resten sier, du bruker jo stort sett forsikringsselskap da du bytter frontrute, så prisen blir lik uansett....

Fordelene med varme er jo att dugg er borte fort, skulle det være «underkjølt regn» og du har kald bil, så slipper du att det fryser på ruta, på vinter da du bare er en liten tur innom butikken, så slipper du bruke webasto mens du er inne, du setter på varmei ruta da du kommer ut igjen og ruta er kjapt isfri igjen..... kan gi 100 eksempler til, men kan ikke finne ett eksempel med en bakdel.. for det er jo heller ikke dyrt!

Skrevet (endret)

Har faktisk opplevd sprukket bakrute på en bil, grunnet stålis og Webasto, ikke moro

Den smuldret opp totalt 

Endret av PaulusA
Skrevet
2 timer siden, Salcin skrev:

Skulle det være «underkjølt regn» og du har kall bil, så slipper du att det fryser på ruta

Enig der! Savnet varme i frontruta i fjor når det var 7 minus og det regnet. Da hjalp nesten ikke varm bil heller...  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hei! Jeg har fått samme varsel på Skoda Octavia 2019 mod. Det kom på vei til hytta, men var borte dagen etter. På hjemveien etter ca en time kom det tilbake igjen, og etterhvert virket kun oddetalls-gir. Skoda-verkstedet har ikke tid før om to uker. Kan bilen brukes som normalt (korte turer) fram til det...?
    • Hm, jeg har visst tolket det du skrev litt feil. Det er vanskelig å feilsøke på nett, jeg har ikke direkte hatt en sånn feil. Men har du sjekka hjula for ubalanse i maskin? Det kan være bakhjula. Har du firehjulstrekk så kan det være bakakseldiff/Haldex også. 
    • Det rister ikke i rattet og bilen går rett frem uansett 
    • Heihei. Det er mange ting som kan gjøre at det rister i rattet. Som du sier, det kan være en foring eller bærekule i hjulopphenget, eller en drivakselknute. Et dårlig motorfeste eller f.eks en skjev drivaksel vil vel merkes i lavere hastigheter også? Og du vil ha hørt at lydnivået har blitt forskjellig i bilen fra tidligere. For eksempel klunkelyder når du kjører over fartshumper eller dumper og kanter i vegen. Hva mener du med at du har sjekket alle dekk? Har alle hjul blitt sjekka i avbalanseringsmaskin? Som oftest er risting i rattet i et gitt fartsområde ubalanse i dekk/felg. Det kan også være at ett eller flere balanselodd i en felg har ramlet av. Har du nettopp lagt om til sommerdekk? Lykke til, håper du finner ut av det. Og kom gjerne med tilbakemelding og oppfølging her.
    • Det er mobiltelefonen som er tilkoblet bilen som har lavt batterinivå.
    • Hva betyr det at denne batteri-indikatoren står på laveste trinn og er rød? Finner ikke ut av dette i brukerhåndboken.
    • Medlem Skrevet 7 minutter siden Hei. Har ein Roomster som plutselig begyntge å gå på 3 sylindere. Feilkode: misfire cyl 3. Bytta tennplugg, sjekka for gnist, bytta om på dyse 2 og 3 utan at feil fulgte over til cyl 2. Målt motstand i spoler til  alle dyser 6 ohm, alle. Sjekka kompresjon sylinder 3, ok. Sjekka at det faktisk er cyl 3 det er feil på ved å dra ut pluggledning med motor i gang. Sjekka om det kjem spenning "pulsvis" til dyse 3. Her får jeg litt variabel blink i prøvelampe inntil det ikkje kjem puls i de heile etter ca 10 sek. Sjekka kabling frå ECU til innsprøytingsdyse så lant det lar seg gjera, ingen feil funnet. Konkluderer med defekt ECU. Så til spørsmålet. Dersom jeg kjøper ECU frå høgger , kva må til for å ta denne i bruk. Er det mulig å montere denne og teste om bilen starter og deretter eventuelt kode om dørlåser osv, eller må koding gjøres først for at vi skal få strata bilen ( startsperre osv) Takknemlig for alle seriøse tips til kva som må til for å få bytta ECU 🙂
    • Hei har en karoq 2018 som har begynt å riste når jeg kjører i 90 km/t , det starter i 85 men mer voldsomt i 90 . Har sjekket alle dekk og  det er ikke noen risting I dekk, ratt det er i selve bilen under 85 er det ingen risting.  Er litt redd for at det  kan være foringer,motorfeste,kulelager o.s.v for hvis jeg slipper rattet så går bilen 100 % rett frem og null risting . Er det noen som har opplevd dette og funnet ut hva det kan være , det er litt lettere enn at jeg må innom flere verksted for å finne ut hva som er galt. 
    • Hei. Jeg har en Octavia 2018 med Columbus, og har hittil oppdatert kartene hvert halvår.  Når jeg slår inn mitt VIN nummer får jeg opp kartene over Indonesia? Noen ganger 29GB, andre ganger 9GB. Jeg tør ikke teste installasjon av 29GB som jeg tror er den rette, da filene ikke er likadan som tidligere, jeg er redd for å ødelegge hele kartsystemet. Er det andre som har opplevd dette?  https://updateportal.skoda-auto.com/en-US  
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...