Gå til innhold
Riversen

Etterfylt kjølevæske - grunn til bekymring ?


Anbefalte innlegg

hei, har en 2018 Kodiaq TDI som snart er et år gammel. Denne uka fikk jeg en feilmelding om at det var lavt kjølevæske nivå, sjekket og helt riktig det var lavt.

Etterfylte mellom 0.5 og 1 liter og da var alt i orden.

MEN gir dette grunn til bekymring ? Snakket med Møller Etterstad verksted og de sa dette var normalt.... 

 

mvh

Runar

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjedde meg på Octavia 2018 også, etter ca 20.000 km. Møller innrømmet at det hadde skjedd iblandt grunnet sløvhet fra fabrikken. Har ikke kommet opp slik melding senere, har nå kjørt over 75.000 km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
14 timer siden, anntusv skrev:

Hmm! Samme feilmelding  her, i dag,  med samme Kodiaq- modell.... Sjekka, og må etterfylles, ja. Langt under anbefalt nivå.. Tør ikke kjøre den, nei! Må gå til jobb i morgen, da🙁

Hei,

Om nivået er langt under anbefalt, så ville jeg tatt kontakt med forhandler for å sjekke opp hva som skjer. Det er jo ikke rimelig å risikere bilen pga slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bilen nekter å starte om nivået er for lavt. 

Ring forhandler. De ordner dette gratis.

Jeg har opplevd å måtte fylle på to ganger, så jeg vil snart ta dette opp med forhandler igjen, da væskemengden fortsatt synker. Eneste som var frustrerende er at de aldri førte opp at de hadde fylt på første gang, så det stod ikke i loggene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en 1 år gammel Kodiak. Ble ved henting gjort oppmerksom på at varsel om lite kjølevæske kunne dukke opp etter relativt kort tid. Forklaring var at det kunne være luft i systemet som slapp ut etterhvert.
Jeg har ikke hatt noe problem så langt (22k km)🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, jeg har etterfylt kjølevæske på flere fabrikknye biler, og har fått den samme forklaringen fra forhandler som andre her, det er luft i kjølesystemet fra fabrikk som forsvinner etterhvert og da synker væskenivået, da får vi varsel om at det må etterfylles.

Jeg har foreløpig ikke etterfylt kjølevæske på Superben jeg hentet ny hos forhandler nå i sommer, men jeg har sett at væskenivået har sunket o beholderen, så nå som kulda har blitt mer merkbar så får nok jeg også et varsel om i etterfylle ganske snart vil jeg tro.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...