Gå til innhold
Batistuta

Octavia 2015 mod, rust og problemer.


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

For to år siden kjøpte jeg en Octavia 2015 modell. Siden da har jeg fått lakkskade/steinsprut/rust som dere kan se på de tre vedlagte bildene. Skadene er øverst på bakluka på "spoileren", på bakskjermen/hjulbuen hvor den møter bakfanger og på panseret nedenfor Skodamerket.

De to første har jeg fått garantiavslag på hos Møller grunnet yttre påvirkning. Skal inn til vurdering av den på panseret om noen uker. Men har ikke noe tro på å få noe medhold her heller. 

Jeg vasker bilen relativr ofte og polerer to ganger i året. Følger med på steinspruter og legger i lakk. Likevell ruster det. Er kvaliteten på lakk og karosseri virkelig så dårlig på Skoda?? Har hatt Ford, Opel og Audi før å ingen av disse har vært i nærheten av å tåle så lite. Å det er biler som har vært eldre enn Skodan.

I tillegg har den vært inne 6 ganger til garantirep på de knappe to årene jeg har eid den. Og den skal inn enda en gang nå snart. Gjelder bytte av foringer,mansjett,girvelger,og et par elektronikkfeil.

Er kvaliteten dårlig på Skoda? Dette blir jo fort dyrt når garantien går ut.

Den har gått ca 55 000km.

received_10160377190635634.jpeg

20190516_100045.jpg

20171030_121500.jpg

Endret av Batistuta
Skrevet

Skoda er verken bedre eller dårligere enn sine søsken fra Gruppen - dem har samme galvanisering. Moderne lakk tåler mindre enn før da det er strenge kjemiske lover og regler i dag.

Jeg hadde samme Octavia (2016) og hadde absolutt ingen problemer med rust. Klart lakkslipp og lignende skjer jo og det kan være en dårlig batch metall, men har du fylt steinsprang (korrekt og kjapt nok) er det rart det er kommet rust. Forøvrig kan det se ut som skjermkanten mot fanger er litt skjevt montert, da gnisser det.

Skrevet

Men er de dårligere enn andre bilmerker? Vi har 13 modell Ford som jeg ikke opplever disse problemene med. Jeg gjør ikke noe annerledes med en enn med Skodan.

Den oppe på bakluka er fylt flere ganger, men lakken bare forsvinner igjen. Har til og med brukt et lakkverksted for å gjøre det den siste gangen. Men nå er lakken borte igjen.  Møller skal ha 3000kr for å fikse den..

Hvis fangeren er montert skjevt så bør det vel gå på garanti?

Vi bør egentlig bytte til en større bil nå. Og da er jo Superb i utgangspunktet høyaktuelt. Men kjenner jeg er litt skeptisk, så det er my av grunnen til at jeg spør om kvaliteten på Skoda.

Skrevet

Jeg har mitt 3. VAG produkt på rad nå, 2014 VW Golf, 2016 Superb og 2018 Octavia, og jeg har ikke hatt en eneste rustflekk på noen av disse bilene, ei heller zinkslipp. Jeg har dog hatt flere steinsprut på samtlige av dem, men de har jeg selv fylt igjen med en original lakkstift (først baselakk, så klarlakk). Bortsett fra at en kan se hvor det er gjort, så var det overhode ingen rust på noen av dem.

Vi har mange VW nyttekjøretøy i vårt firma, og der er det noen biler som er plaget av zinkslipp, men det gjelder også både for Mercedes og Ford som vi har minst like mange av. 

Så enkelte biler er mer utsatt enn andre, uten at en helt kan si hva det kommer av. Det er jo noe ved zinkbehandlingen som reagerer og gjør at lakken slipper, og dessverre så er Møller meget vanskelige å ha med å gjøre i de tilfellene. De får omtrentlig alt til å ha kommet fra ytre påvirkninger, slik som f.eks. steinsprut. Men hvordan en kan få steinsprutskade øverst på bakluken og andre vanskelige steder er det heller ingen som kan forklare. Det er rett og slett ansvarsfraskrivelse etter min mening.

Ford er heller ikke bedre der, de sier konsekvent det samme, ytre påvirkninger. Vi har mange biler fordelt på flere skandinaviske land, så jeg har ganske god dekning for det jeg skriver her. For de fleste av bilene våre er leaset, og da får vi regninger ved utbedring av lakkskader, selv om vi har passet på bilene og tatt lakkskader/zinkslipp opp med forhandlere, men vi ender stort sett opp med at i +90% tilfellene så ender vi med regningene selv.

Så personlig så har jeg ingen utfordringer med lakk eller zinkslipp på hverken Skoda eller VW, men jeg har lest at det forekommer på ganske mange forskjellige bilmerker, men dessverre så har vel VAG vært litt mer representert her enn de burde være.......

Skrevet (endret)

Kvaliteten rent teknisk for min Octavia har vært grei. Etter 2 år og 90.000 km er det nå lite tull, men likevel litt skremt av noen tidligere feil - ikke mekaniske heldigvis.

13 stk diverse elektroniske feil samlet opp til første service.

Ene LED baklyset koblet ut - grunn var ledning lagt i klem - på fabrikk.

Radar konket ut ifjor sommer.

Og, gjengangeren: For lite frostvæske fylt i fra fabrikk, etterfylt ved 20k - deretter ikke noe problem.

Litt bekymringsverdig at jeg måtte etterfylle olje før service denne gangen, håper det ikke blir trenden.

Vi har sett to mulige zinkslipp på begge Octavia på jobben - Møller dementerer alt.

Personlig lurer jeg litt på kvalitetskontrollen på fabrikken. Det virker som litt for store forskjeller på like biler.

Endret av PaulusA
Skrevet

Ingen biler er vel feilfrie, men enkelte bilmerker har vel vært litt mer utsatt for feil enn andre. Skoda har blitt meget bra på det punktet nå i senere tid, og de kommer veldig høyt opp på listene over fornøyde bileiere og lite feil. Men igjen, det finnes svært få bilmerker som kan vise til at fel ikke forekommer.......

Angående lavt frostvæskenivå så har jeg vel nesten litt tro på at det kan være noe luft i systemet før bilen forlater fabrikken, og/eller at det er varmt der, for når temperaturen synker, så minker også nivået i de aller fleste frostvæskebeholdere. Jeg har ikke fått varsel på Octaviaen (foreløpig), selv om det har vært veldig nære minimumsstreken denne vinteren, men jeg hadde det varselet på VW Golf (14), VW Caddy (16), VW Transporter (12 og 18) og Superb (16).

Oljenivået har jeg vel sett at gjerne ligger litt høyere når den kommer fra fabrikken enn når den har vært på service, men det forklarer jo ikke helt oljenivået til din bil @PaulusA, for med den kilometerstanden du har, så har den vel igjennom 3 servicer nå vil jeg tro, og kanskje noen oljeskiftservicer i mellom der også......?

Zinkslipp er en ting det dessverre er veldig vanskelig å få aksept for hos Møller/VAG (som igjen er instansen som avgjør dette visstnok), spesielt om det har gått hull på «boblen», da er det helt umulig etter hva en hører og leser. Det er en litt bedre sjanse om lakken fremdeles er hel, men ikke noen garanti for at det blir godkjent da heller dessverre......... Det er rett og slett for dårlig kundebehandling, her må de bare erkjenne at enkelte bilmodeller fra VAG er disponert for zinkslipp.

Er ganske enig med deg her @PaulusA, slutt/kvalitetskontrollen er for dårlig på en del punkt. Det går for fort og de skal nok rekke over for mange biler på en liten tilmålt tid. At det kan være litt for store toleransegrenser for hva som kan godtas og ikke har jeg vel også litt tro på at er en viktig årsak til at enkelte opplever en del unødvendige småfeil.

Skrevet

Jepp

skal ha 3. service om få dager. Kan selvfølgelig være litt lite olje på forrige service.

Uansett, for det som betyr noe er bilen helt fin - Dvs drift og pålitelighet - da heldigvis null kritiske feil

Håper du er fortsatt fornøyd med din Octavia?

Skrevet

Ja da Octavia har fungert meget bra så langt. Var forresten nede hos forhandler og fikk låne en smøring til listene i dørene, for det knirket veldig i dem når varmen kom nå, og det er vel omtrentlig det eneste jeg har  ordnet med etter hva jeg kan huske.

Men nå er ikke denne bilen så mye brukt/kjørt heller da @PaulusA, den står stort sett stille i ukedagene for tiden, og så er det noe kjøring i helgene, har kun kjørt rett i overkant av 13.000km med den siden Juli 2018.......

Det er vel ikke alt jeg er helt tilfreds med, men det kan ikke Octaviaen noe for. Det har med med at jeg savner Superben jeg hadde, men igjen, det valget kan jeg ikke skylde på Octavia for, så det får jeg ta på min egen kappe gitt ;) 

Kommer jo en helt ny Octavia til høsten (2020 modell), så får en vel kaste noen blikk på den etter hvert vel :) 

Skrevet

Hehe

Bra!

Ja, er alltid lov å glo på noe nytt

Synd de ikke selger 150 tsi og 4x4, hadde vært en fin kombo

Med min kjørelengde er liksom ikke 180hk bensin så interessant, er litt vel tørst

Håper de kommer med hybrider etterhvert 

Skrevet

Hmm.. Sidan du kjøpte den bilen brukt, ville eg sjekka opp med forrige eigar om den har hatt ein skade/omlakkering. Den lakkslippen mellom hjulbue/fanger hadde neppe gitt meg på uten kamp. Blir no ikkje ein sånn skade av steinsprut. Og steinsprut oppe på bakluka? Kva retning kom den ifrå?..  Lakkgarantien er jo gått ut, men dette virkar for dårlig. Som alle andre merker , vil Møller prøva å få deg til å betale uansett.  Snakk med ein frittståande lakkeringsverkstad for å få ein annan vurdering.  Og når det gjelder rust generelt er ingen bilar godt nok understellsbehandla  som nye. I Norge er ekstra behandling eit "must" .

  • 2 uker senere...
Skrevet

Takker for alle tilbakemeldinger i tråden og setter pris på dem.

Oppdatering angående rusten:

først @Reparatøren: Forklaring steinsprut på bakluka. Kan ha kommet fra en lastebil, så steinen har flydd over bilen og truffet bakluka...

Skade/omlakkering: forrige eier opplyste om at bilen har skrapet i autoværnet og er lakkert på høyreside av Møller.

 

 

Panser = Steinsprut. Ikke på garanti.

Skjerm høyre side: Når jeg nå var inne med skaden på panseret så tok jeg opp det på skjermen igjen. Garantiansvarlig sa da at denne ikke hadde blitt vurdert etter gjeldene protokoll hos Møller. Det var bare han som hadde med garantisaker å gjøre og det var ikke han som så på bilen sist og avfeide garanti. Så han tok den inn å undersøkte selv. Siden bilen var lakkert lenger oppe på skjermen tidligere så kunne de ikke sende inn garantikrav på denne. Jeg måtte selv høre med den Møller avdelingen som hadde utført lakkeringsjobben om de kunne ta det på garanti.

Han fant derimot ut at det hadde begynt å boble på venstre skjerm også, så denne får jeg på garanti. Og det var et kjent problem.

Så kjørte jeg til den andre Møller avdelingen i en annen by så de fikk sett på bilen. De sa at den ikke har vært skadet i området hvor det er rust og at dette problemet var en kjent sak. De skjønte ikke hvorfor jeg måtte kjøre ut dit når de bare kunne ha sendt bildene av den gamle skadene til den første Møller avdelingen jeg var på. De fikk godkjent dette som garantisak hos Skoda.

Så i sommer skal den lakkeres på hver side hos to forskjellige Møller, i to forskjellige byer. Ganske tungvindt, men er fornøyd med at jeg får det dekket i alle fall.

Skrevet

Er du smart nå så får du de til å regne ut et tilbud til deg på panser og bakluke i samme slengen, Møller må uansett preppe  en jobb og om de skulle da tjene litt ekstra så kan det hende du får en god deal.

Skrevet

@BGB

Jeg ba om det. Ble anbefalt smartrep da det ble billigere.

2500kr på panser 3000kr på bakluke.

Dette kunne de ikke gjøre samme dag som garantijobben.

Skrevet

Bra at du får dekka eindel av skadene.

Men sjekk nøye jobben etterpå, og følg nøye med på at det ikkje rustar igjen.

Har dessverre dårlig erfaring med garantirep.av rustskader.. (ikkje VAG produkt/Møller.) Det er jo utrulig viktig at jobben blir gjort riktig og all rust blir fjerna før grunning og lakk.  I mitt tilfelle var bilen innom forhandlar 6 ganger totalt for ein rust rep.  på garanti..  Når eg seinare fiksa rust på kanalane sjøl, såg eg at det hadde blitt lakkert oppå gammal tectyl.

  • 10 måneder senere...
Skrevet (endret)

Vet dette er en gammel tråd, men jeg bare lurer litt på en vesentlig ting @Batistuta.

Det er ikke tilfeldigvis Møller Skadesenter på Sem utenfor Tønsberg det snakkes om her? Personlig har jeg ekstremt dårlige erfaringer med denne avdelingen, men jeg hører også at det er en god del andre også som er rimelig oppgitt over kundebehandlingen der.

Endret av Greco

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hei igjen.. Min Skoda Yeti Adventure treger å få byttet varmeapparat register/varmeveksler. Noe som vet hvem som kan utføre dette til en ok pris?  mvh Bjørn H 
    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
    • Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge! 
    • Takk for det @Marius   Jeg fant meg rett og slett ikke til rette i id4, setene passer ikke min rygg/kropp som har fått litt for mye «juling» i jobb, så da er jeg nødt til å gjøre noe med det. Fant to biler som kunne være bedre, så prøvde Tesla M Y Juniper Performance først. Det var jo en fin bil med heftige prestanda for å si det litt forsiktig   Den gikk som et uvær, hadde ganske gode seter, men traff likevel ikke helt 100%. Den neste var Skoda Enyaq RS, og der traff setene godt i forhold hvilke utfordringer jeg har med rygg. Så da valgte vi å bestille en slik. Volvo er jo også kjent for gode seter, men jeg synes at EX40 er litt gammeldags og nesten litt utdatert med tanke på hvor gammel den faktisk er (som XC40). Ikke 100% overbevist etter alle skriverier den siste tiden heller. Id7 er jo en fantastisk bil, den er dessverre litt for lav for meg, og setene er heller ikke de rette. Men jeg har kjørt litt id7, og det er virkelig en bil som tiltaler meg. Synd kroppen er som den er, for det setter dessverre mange biler og bilmerker ut av bildet. Det viktigste @Marius er faktisk at bilen passer til de behovene en har i hverdagen, ikke hvilket merke den har i grillen. Det er så mange samarbeid mellom forskjellige bilmerker i dag, at det er nesten håpløst å følge med på alt sammen. Så der har du gjort et godt valg vil jeg tro  
    • Hei, Noe sent svar! Her ser det ut som du må ut av landet for å ta få tak på dette. f.eks  https://www.skoda-parts.com/spare-part/03l121151l-connecting-pipe-european-union-52036.html Dette kan helt sikkert sveises også, da det er kun er kjølevæske. Men, kanskje litt jobb å få ut?
    • Hei, Velkommen tilbake til forumet!  Jeg har også vært veldig stille og ikke altfor ofte innom her fortiden. Gratulerer med bestilling av ny bil! Du blir helt sikkert fornøyd!   Jeg kvittet meg med Superb'en i juni, Ikke for det jeg var misfornøyd. Men, hadde hatt den altfor lenge i forhold til planen! Da Skoda ikke hadde så mange alternativer iforhold til det jeg jaktet på, så endte jeg faktisk opp med en VW ID7 GTX Exclusive -25 modell. Hentet ut 17.Juni. Meget fornøyd til nå, med både rekkevidde og ladehastigheter på litt lengere turer!   Har passert 6000km nå.. Så ikke voldsomme mengder
    • Takk for det @Sjåføren 🙂 Har tittet innom forumet, men ikke vært aktiv siden jeg byttet over til et annet merke i fjor høst, blir nok litt mer aktiv til tider etter at jeg har mottatt bilen. Ja bilen virker meget bra, var svært behagelig å kjøre. RS har 4-hjulstrekk og er vel den utgaven av Skoda som har mest krefter, selv om det er mer enn nok i hverdagen, så er det jo veldig lite i forhold mange andre elbiler. Den er jo egentlig meget rask fra 0-100km/t om en tenker noen få år tilbake i tid, men blir jo likevel regelrett «parkert» av svært mange andre i dag. Den utviklingen går meget fort i dag, prøvekjørte Tesla M Y Juniper Performance tidligere i uken, og der var det 0-100km/t på 3,5 sekunder. Ingen som trenger dette i hverdagen selvfølgelig, men Norges desidert mest solgte bil har altså slike «ess i ermet» for dem det betyr mye for. Etter snart 1 år med elbil, så må jeg bare si at det fungerer helt utmerket for min del. Synd jeg ikke gikk over til elbil tidligere, men var lenge meget skeptisk og synes de alle sammen hadde altfor kort rekkevidde etter hva jeg var vant til fra før med mine bensin/diesel biler.  Rekkevidde er jo ikke noe jeg tenker på engang lengre, det som er mye mer interessant er jo ladehastigheten når en først stopper for å ta en pause. Der er jo ikke Enyaq noen racer, verken i hvor høy effekt den kan ta i mot (max 185kW), eller hvor fort det går. De beste elbilene har i dag 800V DC og lader med +/- 400kW, og da går det virkelig unna. Men det er ikke noe jeg har behov for til mitt bruk, men at det er et viktig punkt for mange andre i hverdagen forstår jeg veldig godt. 99% av min lading gjør jeg hjemme i garasjen, så har kun prøvet hurtiglading 3-4 ganger i løpet de 10 mnd jeg har hatt elbil, trengte det ikke da heller, men det var bare for å ha prøvet det slik at en har litt erfaring den dagen en skulle ha et konkret behov. Dessverre så er tilhengervekten den kan dra svært begrenset (1.200kg). Jeg vet at det kommer versjoner i 2026 som får øket det til 1.800kg, og det vil jo ble vesentlig bedre. VW id4 GTX 2026 mod. har allerede fått øket det til 1.800kg. Så det er høyst usikkert om bilen jeg har bestilt kommer med 1.800kg hengervekt, men nå drar jeg aldri på campingvogn eller andre store/tunge tilhengere, så for min del er det ikke et problem uansett. 21'' sommerhjul kler den bilen veldig godt synes jeg, og det sammen med DCC (adaptivt understell), så blir det en bil som sitter ganske bra på veien. Har 21'' sommerhjul på den jeg har i dag og 20'' vinterhjul, og det er helt uproblematisk. Det som virkelig er behagelig med denne typen bil er jo hvor stille og rolig det er, billige driftskostnader, effekten/dreiemomentet er der umiddelbart og har jo nm i massevis. Er ferdig oppvarmet på under 5 min, og det kan også gjøres i en lukket garasje. Men elbil passer selvsagt ikke til alle, selv om det blir flere og flere elbiler på markedet som gjør at det nå er vanskelig å ikke finne noe som passer. Men enkelte bor slik til at det ikke er mulig med hjemmelading og at det er langt til en ladestasjon, mens andre drar på store campingvogner, båthengere, etc, og det er klart at da er det ikke like bra med elbil. Med tung tilhenger/campingvogn etter en elbil, så forsvinner strømmen fort, og da må det lades desto oftere. Kulda gjør jo også sitt med tanke på rekkevidde, så er det greit å ha litt størrelse på batteriet. En ting er i hvert fall helt sikkert, jeg har eid min siste bil som det må fylles bensin/diesel på 😉
    • Wow, gratulerer! Så kjekt å ha deg tilbake igjen. Vi får ta opp igjen tråden, men det har vært temmelig stilt på forumet det siste året. Spennende bil du har gått for. 21" sommerstørrelse  er heftig. Jeg er ikke så veldig i elbil verdenen, har RS 4-hjulstrekk? Du har ikke campingvogn eller tung henger du skal dra på?
    • Da er jeg på vei tilbake til Skoda igjen, gresset er definitivt ikke grønnere på andre steder i VAG universet. Har nå bestilt en, Skoda Enyaq RS 2026 Graphite Grey metallic MAXX 21'' Vision antrasitt sommerhjul Svingbart tilhengerfeste Bagasjeromspakke Delingsnett Skvettlapper foran 20'' Neptune sort/polert vinterhjul Levering forespeilet i desember 2025 Skal bli artig å være en del av Skoda «universet» igjen 🙂
    • Hei!   Har en trofast Yeti Adventure med 348.000 km på telleren. Den begynte å bruke mye kjølvæske, som viste seg at det var sprekk i kjølerøret: Det er det vistnok ikke lagervare hos Møller, og verkstedet vet ikke når de kan få tak i det. OE nr: Kjølerør 03L 121 151 L. Noen som har erfaring med dette, eller kan det røret tettes/sveises?  mvh Bjørn H Bergseth    
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...