Gå til innhold
Bjørn-O

Bjørn-O`s Octavia Scout 180 tsi 4x4 dsg 2018


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

NB Bilder kommer, må bare få tatt noen :)

 

Bedre sent enn aldri, tok ut bilen 21.06.2018

Race blue Octavia Scout 180 tsi, ble det meste av utstyr, dog ikke columbus navi, phonebox med trådløslading/wlan og sim inngang og oppvarmet frontrute

Har kjøpt Canm8 og CanReader for montering av Led Bar på sikt

 

Har VCDS så har tweaket litt, som blant annet:

- Lukking av bakluke med knapp i kupe og på fjernbetjening

- Tåkelys som drl

- Tåkelys som coming home

- Laptimer i maxidot(musekino)

- Offroad display i navi

- Baklys som drl

- Etterfyllimengde drivstoff maxidot(musekino)

- Needle sweep

 

 

 

-

IMG_20180722_111632.jpg

Endret av Bjørn-O
  • Lik 1
Skrevet

En flott bil du har @Bjørn-O :) 

Har selv den samme bilen og drivlinjen, men i en annen farge (hentet min i Juli 2018). Mye av utstyret ser også likt ut, jeg har også Amundsen Navi, på min så droppet jeg panoramataket (dårlig erfaring med soltak på tidligere biler), men tok med oppvarmet frontrute. Satset også på 18" hjul for både sommer og vinter.

Vet ikke helt hva du synes om dette selv, men jeg fjernet alle emblemene (bokstavene) på bakluken, synes selv det gir en finere «look», og så er det også enklere å holde det rent på bakluken. Legger ved et bilde så kan du se hvordan min ble uten emblemene.

1211228379_Skjermbilde2019-06-05kl_17_22_04.thumb.png.b013439e463809abd913d5e345da17aa.png

Skrevet
31 minutter siden, PaulusA skrev:

Hvorfor er dette "riktig" motor? Hehe

Fordi det er bensin og ikke TDI ;) 

Skrevet
3 timer siden, BGB skrev:

Fordi det er bensin og ikke TDI ;) 

Har en 2.0TDI 2018 Octavia.. Det er riktig motor/drivlinje også! ;)

Skrevet
32 minutter siden, Marius skrev:

Har en 2.0TDI 2018 Octavia.. Det er riktig motor/drivlinje også! ;)

Joda for de som kjører 20k km i året så kan det være det.

Men min mening, sett bort fra forbruk er det bare negative ting med diesel. V6 TDI derimot kan jeg til nød leve med.

Skrevet

Hmm

Styrke?

Liker også best bensin bortsett fra forbruk og styrke. Til langkjøring med full bil, eller tilhengerkjøring er diesel å foretrekke.

 

Ellers synes jeg 1.8T er usedvanlig tørst. Hadde nesten samme forbruk på 90-tallet med 1.8T 20V

1.4T er derimot litt bedre

Skrevet
43 minutter siden, PaulusA skrev:

Styrke?

 Liker også best bensin bortsett fra forbruk og styrke

Diesel har mer Nm ja, men det varer svært kort kontra bensin som har det lengre i registeret. 

44 minutter siden, PaulusA skrev:

Ellers synes jeg 1.8T er usedvanlig tørst. Hadde nesten samme forbruk på 90-tallet med 1.8T 20V

 

Det er jeg helt enig i, siste 1.8 TSI er usedvanlig dårlig på forbruk. Vår nye Kodiaq med største bensinmotor med 80 mil på klokka har et lavere forbruk enn vår forrige Octavia med 30000 på klokka. 

Skrevet

Diskusjonen om diesel vs bensin, skal jeg la ligge, for det er jo meget individuelt hva som passer til enkeltes behov og bruks/kjøremønster. for meg passer egentlig ikke en dieselmotor i det hele tatt, men ser jo absolutt hvilke fordeler den kan ha med fullastet bil og ikke minst når en har en tilhenger etter.

Når det gjelder 1,8/180hk TSi så finnes jo den merkelig nok i 3 forskjellige utgaver, men kun 2 av dem leveres her i Norge, og nå har jeg hatt litt erfaring med begge de utgavene som er tilgjengelig her i Norge.

Superb 1,8/180hk 250nm DSG 7 2016 mod, kjøpt ny i Mars 2016, og byttet inn i Juli 2018 etter ca 45.000km, det triste her er at DSG 7 kassa begrenser dreiemomentet til hva denne utgaven av 1,8/180hk egentlig yter. Men i denne kombinasjonen her, så lå forbruket mitt i snitt på noe rundt 0,7 ved blandet kjøring.

Octavia Scout 2018 er bilen jeg byttet inn til og den har den samme motoren, men forskjellen nå er at bilen har en DSG 6 kasse, bilen har 4x4 og dreiemomentet har øket til 280nm. Men forbruket er jo som dere skriver merkbart høyere, den er regelrett tørst. Vet ikke hvorfor denne motoren nå  er så mye tørstere enn hva den var i Superb, mulig en DSG 6 kasse gir noe av svaret når en kjører i motorveihastighet, fordi turtallet da selvfølgelig blir litt høyere i 6. gir fremfor 7. gir. At bilen har 4x4 er vel også en tellende årsak, men det bør vel ikke utgjøre så veldig mye slik som Haldex virker etter min mening, men her kan det godt hende at jeg har manglende kunnskaper om hva 4x4 egentlig gjør for forbruket...........?

At Octavia Scout har en annen konstruksjon/design med tanke på luftmotstand utgjør kanskje også noe i forhold til Superb som jeg hadde, men hvor mye det kan si vet jeg ikke. Men det jeg derimot er meget sikker på er at denne kombinasjonen jeg nå kjører er meget tørst. Mitt kjøremønster har ikke forandret seg noe særlig, bortsett fra ta jeg kjører litt mindre med privatbilen totalt sett, kjører de samme turene og strekningene, det er bare ikke så ofte som det var med Superben. Men forbruket ligger gjerne nå på ca 0,85, med den samme kjøringen. Bilen er som nevnt fra Juli 2018 og har ikke kjørt mer enn 14.100 km, men det er jo likevel mer enn det som skal til for at forbruket stabiliserer seg og motoren «slipper opp», det gjorde den et sted i mellom 9 og 10.000 kjørte km, før det lå den nærmere 0,9 i snitt.

Merker jo at Octavia er både sterkere og kvikkere enn Superb, at en økning på 30nm kan utgjøre noe når bilen er lastet full og har henger etter er det nok ingen tvil om, men at den også er giret annerledes og gjerne ligger et gir høyere hele tiden enn hva Superben gjorde, betyr nok også litt for gassresponsen uten at en bruker kick-down funksjonen vil jeg tro...........?

Jeg må si at jeg liker mye bedre oppsettet som er i Ocatvia her enn Superb med tanke på respons og dreiemoment, men forbruket er som nevnt alt for høyt til en bil fra 2018, det er definitivt ikke «Simply Clever» for å si det slik........

  • 3 uker senere...
Skrevet

Ja, det er nettopp dette jeg referer til når det gjelder Octavia og 1.8T

Noen som har prøvd den nye 2.0T med 190hk? Mener å ha lest i en test at den er mye mere nøysom

Skrevet
48 minutter siden, PaulusA skrev:

Noen som har prøvd den nye 2.0T med 190hk? Mener å ha lest i en test at den er mye mere nøysom

Nye 190 TSI er helt fenomenal på forbruk, mye takket være coasting-funksjon når man går av gassen - hele drivverket kobles sømløst ut når man triller. 

Kjørte vår ikke innkjørte Kodiaq på 0.64 her om dagen. 

Skrevet

@Superb lll 6- gears DSG kassen er nok ikke den mest økonomiske gearkassen, men det har ikke med utvekslingen på maks hastighet å gjøre. Det har mere med sprangene mellom gearene å gjøre. Gearkassene er satt opp for å gi best mulig forbruk (altså lavest mulig turtall på motoren),  med 7 gear vil gearkassen lettere kunne velge et høyere gear enn en som har bare 6 gear å velge mellom. Dessuten kan det være at gearkassene med tørr-clutcher har mindre indre motstand, clutchene som går i oljebad kan være tyngre å dra rundt.....

Haldex'en vil nok øke forbruket, rett og slett fordi det er en flerplateclutch som går rundt, en pumpe som surrer og går, ekstra drivaksler og differensial som skal roteres + ekstra vekt av hele sulamitten. Og det ekstra momentet er programert inn på 1,8 TSI-motorene på 4x4 modellene for å kompensere nettopp for dette. Og 1,8 TSI motorene er i bunn og grunn gamle motorer som er raffinert gjennom flere år. 2,0 TSI-motorene er nyere og mere moderne, bygget for lavt forbruk.

Luftmotstand øker med hastigheten, og begynner vel mest å gjøre seg gjeldende over 110-120 km/t. Og det er ikke så veldig stor forskjell på Superb og Octavia. Men det er mye som spiller inn, rullemotstand, vekt og masse mer.

  • Lik 1
Skrevet
5 minutter siden, Sjåføren skrev:

1,8 TSI motorene er i bunn og grunn gamle motorer som er raffinert gjennom flere år. 2,0 TSI-motorene er nyere og mere moderne, bygget for lavt forbruk.

Disse motorene er vel nøyaktig like gamle, og oppgradert underveis.

Forøvrig er 1.8 og 2.0 omtrent samme motoren - sistnevnte er en stroket 1.8 i bunn og grunn. 

Skrevet
11 minutter siden, BGB skrev:

Disse motorene er vel nøyaktig like gamle, og oppgradert underveis.

Forøvrig er 1.8 og 2.0 omtrent samme motoren - sistnevnte er en stroket 1.8 i bunn og grunn. 

Jeg mener å ha hørt at det er en nyutviklet to-liter nå. Mulig det er feil.....

Skrevet
Akkurat nå, Sjåføren skrev:

Jeg mener å ha hørt at det er en nyutviklet to-liter nå. Mulig det er feil.....

Det kan nok være korrekt det du sier, jeg vet dem måtte gjøre mye for å bedre utslippene på denne motoren.

Men de gamle var omtrent helt like :)

Skrevet

Forøvrig har jeg bare gode erfaringer med min 1,8 TSI, DSG og 4x4. Forbruket er ned mot 0,6 l/mila på snill langkjøring selv med bagasje og 3 personer i bilen. Sånn i det daglige ligger det på noe over 0,7 og opp mot 0,85. Det er veldig lett å bruke mer, og i perioder har jeg nok hatt langt styggere tall. Veldig gøy motor og jeg synes det er verdt hvert ekstra øre i forhold til rakleknakkerene, hehe. Min bruk og kjøremønster bare hadde ført til motorproblemer, så kanskje regnskapet er på plussiden likevel.

Nå går et 4,5 års fellesskap mot slutten, bilen byttes inn (eller selges) i løpet av høsten til fordel for en Karoq 2,0 TSI Sportline. Det har vært en udelt glede, men nå åpnes et nytt kapittel. Fremdeles bensin, selvfølgelig. Tror det blir knallbra!

  • Lik 1
Skrevet (endret)

Jeg fikk i hvertfall klar beskjed av selgeren før jeg bestilte Octavia Scout at jeg ville få et merkbart høyere drivtstoffforbruk @Sjåføren, for det var forskjeller på DSG kassene som du korrekt skriver. I tillegg så er det 4x4 på Octavia Scout som jeg ikke hadde på Superb, det er et vesentlig lavere understell og det er en annerledes og mer moderne aerodynamikk på Superb enn hva det er på en litt mer «tilårskommen» Octavia Scout. Det er også gjort forbedringer/oppdateringer på motoren i Superb (selv om den nå har gått ut), for den i Superb yter egentlig 320nm (med manuell kassa), men dessverre så var den tunet ned for at DSG kassa skulle tåle dreiemomentet i den utgaven jeg hadde av Superb. Men motoren som du korrekt skriver er også gitt et litt høyere dreiemoment på 4x4 i Octavia, i tillegg til at også tankvolumet også er øket med 5 ltr på 4x4 utgavene pga økt drivstoffforbruk på Octavia 4x4 utgavene, slik var det i hvertfall, så blir det spennende å se hva som skjer når det kommer en ny Octavia i høst 😊 

Og det stemmer også som du skriver @Sjåføren at det er en helt ny TSi motor som nå er i Kodiaq, Karoq og Octavia, altså den nye 2,0/190hk. 😊

Endret av Superb lll

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
    • Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge! 
    • Takk for det @Marius   Jeg fant meg rett og slett ikke til rette i id4, setene passer ikke min rygg/kropp som har fått litt for mye «juling» i jobb, så da er jeg nødt til å gjøre noe med det. Fant to biler som kunne være bedre, så prøvde Tesla M Y Juniper Performance først. Det var jo en fin bil med heftige prestanda for å si det litt forsiktig   Den gikk som et uvær, hadde ganske gode seter, men traff likevel ikke helt 100%. Den neste var Skoda Enyaq RS, og der traff setene godt i forhold hvilke utfordringer jeg har med rygg. Så da valgte vi å bestille en slik. Volvo er jo også kjent for gode seter, men jeg synes at EX40 er litt gammeldags og nesten litt utdatert med tanke på hvor gammel den faktisk er (som XC40). Ikke 100% overbevist etter alle skriverier den siste tiden heller. Id7 er jo en fantastisk bil, den er dessverre litt for lav for meg, og setene er heller ikke de rette. Men jeg har kjørt litt id7, og det er virkelig en bil som tiltaler meg. Synd kroppen er som den er, for det setter dessverre mange biler og bilmerker ut av bildet. Det viktigste @Marius er faktisk at bilen passer til de behovene en har i hverdagen, ikke hvilket merke den har i grillen. Det er så mange samarbeid mellom forskjellige bilmerker i dag, at det er nesten håpløst å følge med på alt sammen. Så der har du gjort et godt valg vil jeg tro  
    • Hei, Noe sent svar! Her ser det ut som du må ut av landet for å ta få tak på dette. f.eks  https://www.skoda-parts.com/spare-part/03l121151l-connecting-pipe-european-union-52036.html Dette kan helt sikkert sveises også, da det er kun er kjølevæske. Men, kanskje litt jobb å få ut?
    • Hei, Velkommen tilbake til forumet!  Jeg har også vært veldig stille og ikke altfor ofte innom her fortiden. Gratulerer med bestilling av ny bil! Du blir helt sikkert fornøyd!   Jeg kvittet meg med Superb'en i juni, Ikke for det jeg var misfornøyd. Men, hadde hatt den altfor lenge i forhold til planen! Da Skoda ikke hadde så mange alternativer iforhold til det jeg jaktet på, så endte jeg faktisk opp med en VW ID7 GTX Exclusive -25 modell. Hentet ut 17.Juni. Meget fornøyd til nå, med både rekkevidde og ladehastigheter på litt lengere turer!   Har passert 6000km nå.. Så ikke voldsomme mengder
    • Takk for det @Sjåføren 🙂 Har tittet innom forumet, men ikke vært aktiv siden jeg byttet over til et annet merke i fjor høst, blir nok litt mer aktiv til tider etter at jeg har mottatt bilen. Ja bilen virker meget bra, var svært behagelig å kjøre. RS har 4-hjulstrekk og er vel den utgaven av Skoda som har mest krefter, selv om det er mer enn nok i hverdagen, så er det jo veldig lite i forhold mange andre elbiler. Den er jo egentlig meget rask fra 0-100km/t om en tenker noen få år tilbake i tid, men blir jo likevel regelrett «parkert» av svært mange andre i dag. Den utviklingen går meget fort i dag, prøvekjørte Tesla M Y Juniper Performance tidligere i uken, og der var det 0-100km/t på 3,5 sekunder. Ingen som trenger dette i hverdagen selvfølgelig, men Norges desidert mest solgte bil har altså slike «ess i ermet» for dem det betyr mye for. Etter snart 1 år med elbil, så må jeg bare si at det fungerer helt utmerket for min del. Synd jeg ikke gikk over til elbil tidligere, men var lenge meget skeptisk og synes de alle sammen hadde altfor kort rekkevidde etter hva jeg var vant til fra før med mine bensin/diesel biler.  Rekkevidde er jo ikke noe jeg tenker på engang lengre, det som er mye mer interessant er jo ladehastigheten når en først stopper for å ta en pause. Der er jo ikke Enyaq noen racer, verken i hvor høy effekt den kan ta i mot (max 185kW), eller hvor fort det går. De beste elbilene har i dag 800V DC og lader med +/- 400kW, og da går det virkelig unna. Men det er ikke noe jeg har behov for til mitt bruk, men at det er et viktig punkt for mange andre i hverdagen forstår jeg veldig godt. 99% av min lading gjør jeg hjemme i garasjen, så har kun prøvet hurtiglading 3-4 ganger i løpet de 10 mnd jeg har hatt elbil, trengte det ikke da heller, men det var bare for å ha prøvet det slik at en har litt erfaring den dagen en skulle ha et konkret behov. Dessverre så er tilhengervekten den kan dra svært begrenset (1.200kg). Jeg vet at det kommer versjoner i 2026 som får øket det til 1.800kg, og det vil jo ble vesentlig bedre. VW id4 GTX 2026 mod. har allerede fått øket det til 1.800kg. Så det er høyst usikkert om bilen jeg har bestilt kommer med 1.800kg hengervekt, men nå drar jeg aldri på campingvogn eller andre store/tunge tilhengere, så for min del er det ikke et problem uansett. 21'' sommerhjul kler den bilen veldig godt synes jeg, og det sammen med DCC (adaptivt understell), så blir det en bil som sitter ganske bra på veien. Har 21'' sommerhjul på den jeg har i dag og 20'' vinterhjul, og det er helt uproblematisk. Det som virkelig er behagelig med denne typen bil er jo hvor stille og rolig det er, billige driftskostnader, effekten/dreiemomentet er der umiddelbart og har jo nm i massevis. Er ferdig oppvarmet på under 5 min, og det kan også gjøres i en lukket garasje. Men elbil passer selvsagt ikke til alle, selv om det blir flere og flere elbiler på markedet som gjør at det nå er vanskelig å ikke finne noe som passer. Men enkelte bor slik til at det ikke er mulig med hjemmelading og at det er langt til en ladestasjon, mens andre drar på store campingvogner, båthengere, etc, og det er klart at da er det ikke like bra med elbil. Med tung tilhenger/campingvogn etter en elbil, så forsvinner strømmen fort, og da må det lades desto oftere. Kulda gjør jo også sitt med tanke på rekkevidde, så er det greit å ha litt størrelse på batteriet. En ting er i hvert fall helt sikkert, jeg har eid min siste bil som det må fylles bensin/diesel på 😉
    • Wow, gratulerer! Så kjekt å ha deg tilbake igjen. Vi får ta opp igjen tråden, men det har vært temmelig stilt på forumet det siste året. Spennende bil du har gått for. 21" sommerstørrelse  er heftig. Jeg er ikke så veldig i elbil verdenen, har RS 4-hjulstrekk? Du har ikke campingvogn eller tung henger du skal dra på?
    • Da er jeg på vei tilbake til Skoda igjen, gresset er definitivt ikke grønnere på andre steder i VAG universet. Har nå bestilt en, Skoda Enyaq RS 2026 Graphite Grey metallic MAXX 21'' Vision antrasitt sommerhjul Svingbart tilhengerfeste Bagasjeromspakke Delingsnett Skvettlapper foran 20'' Neptune sort/polert vinterhjul Levering forespeilet i desember 2025 Skal bli artig å være en del av Skoda «universet» igjen 🙂
    • Hei!   Har en trofast Yeti Adventure med 348.000 km på telleren. Den begynte å bruke mye kjølvæske, som viste seg at det var sprekk i kjølerøret: Det er det vistnok ikke lagervare hos Møller, og verkstedet vet ikke når de kan få tak i det. OE nr: Kjølerør 03L 121 151 L. Noen som har erfaring med dette, eller kan det røret tettes/sveises?  mvh Bjørn H Bergseth    
    • Leter meg grønn og blå etter bilbur til hunden som og passer i vår Skoda Octavia 2014 modell.  Hund str stor, som en stor schäefer eller stor boxer, han er nesten 70 cm i skulderhøyde. Finner ikke bur som både passer han og bilen. Har nedsenket bagasjerom.  Noen som har erfaring eller tips?
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...